Onko teillä muilla päänahassa patteja?
mulla on varmasti yli viisi erikokoista pattia päänahassani. Toiset on nuppineulanpään kokoisia, toiset herneen. Ovat olleet mulla vuosia. Ne häiritsee todella mutta yksi lääkäri sanoi ettei niitä voi poistaa ilman että jää kohtia joihin ei hiukset enää kasva :( olenko ainoa patteineni???
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:25"]Oisko jotain finnin tapasia? Luultavasti häviävät ajan kanssa, voi tosin mennä kauankin aikaa että tali tuhoutuu sieltä sisältä täysin. Sinuna en huolestuisi :)
[/quote]
Ei ole finnejä, nää on ollu vuosia ja aina tulee uusia, vanhat ei lähde :( Ap
Mulla on yksi - ateroomaksi joku tohtori sitä nimitti. Ja ei kuulemma tosiaan kannata leikata jos ei vaivaa, tukka sille leikatulle kohdalle ei kasva
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:32"]Mulla on yksi - ateroomaksi joku tohtori sitä nimitti. Ja ei kuulemma tosiaan kannata leikata jos ei vaivaa, tukka sille leikatulle kohdalle ei kasva
[/quote]
Onko ss kuinka iso ja kauanko sulla on ollut se? Ap
Olisko joku vähän levahtanut puolikas herne. Ollut yli 5v ainakin.
Mulla on välillä. Häviävät aina itsekseen. Yleensä niitä tulee silloin kun niska on jumussa. Siitä olen sitten päätellyt olisko jotain rasvapatteja tms. Niitä tulee niskaan mutta myös joka puolelle päätä.
Onko muilla luukyhmyä takaraivossa? Luulin, että se on kaikilla, mutta kaverini pelästyivät mielettömästi kun he koittivat luupiikkiäni. Heillä ei sellaista ole.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:43"]Mulla on välillä. Häviävät aina itsekseen. Yleensä niitä tulee silloin kun niska on jumussa. Siitä olen sitten päätellyt olisko jotain rasvapatteja tms. Niitä tulee niskaan mutta myös joka puolelle päätä.
[/quote]
Niin ja nyt kun tarkemmin mietin, niin yksi on ollut jo vuosia. Ihan tuolla päälaella. En ole huolestunut kun ei ole kasvanut.
Veljelläni oli kasvoissa rasvapatti mikä vain kasvoi koko ajan. Lääkäri oli sanonut että yleensä noita patteja tulee ja menee eikä tarvitse huolestua, mutta jos ne kasvavat niin pitää mennä lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:45"]Onko muilla luukyhmyä takaraivossa? Luulin, että se on kaikilla, mutta kaverini pelästyivät mielettömästi kun he koittivat luupiikkiäni. Heillä ei sellaista ole.
[/quote]
En ainakaan huomaa että minulla olisi. Exälläni oli olkapäässä luupatti. Se leikattiin.
Ateroma poistetaan viillon kautta, eikä siitä pitäisi jäädä kuin ohut arpi, kävisin sinuna yksityisellä ihotautilääkärillä.
Kiitos vastauksista. Pitää käydä taas lääkärillä. Ap
Nostan vielä jos löytyy kohtalotovereita
Ap
Minullakin on sarveisonteloita siskoni kanssa päälaen ihossa. Sellaisissa kohdissa, joihin ei juuri mikään muu kuin hattu ja hiusharja osu hiustenpesun lisäksi. Ne eivät katoa vaan kasvavat hiljalleen vuosien kuluessa. Minulta niitä on leikattu 3 vuosien aikana ja hiukset saivat olla operaation aikana sekä jälkeen ihan rauhassa. Ne leikatut olivatkin jo ainakin hasselpähkinän kokoisia. Lisää vain näköjään tulee.
Yksi niistä kasvoi kerran niin isoksi lähelle ihon pintakerrosta, että se alkoi vuotamaan ja tyhjensin sen puristamalla. Sain muutaman päivän kuluessa sen kokonaan tyhjäksi. Ei tulehtunut pahemmin, eikä kasvanut myöskään koskaan takaisin, vaikka siitä ihan aiheesta varoitellaan.
Oisko jotain finnin tapasia? Luultavasti häviävät ajan kanssa, voi tosin mennä kauankin aikaa että tali tuhoutuu sieltä sisältä täysin. Sinuna en huolestuisi :)