Miksi miehet eivät ymmärrä että tärkeintä parinvalinnassa on elämäntapojen samankaltaisuus
Eikä ulkonäkö. Jos toinen haluaa vaikka matkustella, käydä ulkona syömässä ja harrastaa politiikkaa, niin ei siihen mikään metsäläinen sovi.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vastaus viesteistä paistaa läpi että miehen pitäisi sopeutua naisen elämäntapaan ja harrastuksiin? Mutta naisen ei tarvitse sopeutua miesten elämäntapaan ja harrastuksiin?
Itse en odota, enkä edes halua että nainen olisi aivan kaikissa minun harrastuksissa mukana. Hyvä että molemmilla on myös omia harrastuksia eikä se kumppani ole aivan kaikessa mukana. Ihminen tarvitsee myös omaa aikaa. Ainakin minä.
M
Ehkä olem jotenkin hutiloiden lukenut kun en tuollaista ole nähnyt. Antaisitko jonkun esimerkin sellaisesta viestistä?
Vai tuleeko sinulle tämä tunne kun joku mainen kirjoittaa omista toiveistaan että nyt miehiä pakotetaan olemaan sen toiveen mukainen?
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee naisia! Jos mies haluaa seksiä, niin ei se kerran viikossa pimeässä peiton alla lähetyssaarnaajassa riitä
Sama koskee miehiä!
T. Nainen jolla korkea libido
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt sentään. Miten sitä osuisi rakastumaan juuri sellaiseen, jolla sattuisi olemaan samanlaiset elämäntavat, ja sitten tunteen pitäisi olla vielä molemminpuolinen. Voi niinkin käydä, mutta ei ehkä kaikkein todennäköisintä.
Parisuhde muuttuu pian raskaaksi työksi, jos ollaan kovin erilaisia ja toisen on sitten pakko koettaa muuttua samanlaiseksi kuin toinen. Jos itse viihtyy työn lisäksi lähinnä kotona ja haaveilee lapsista, ja toinen tykkää luiruta baareissa ja ottaa äkkilähtöjä ulkomaille, niin yhtälö on hankala.
Tai sitten miehellä on vuorotyö ja harrastuksia ja nainen on periaatteessa yksin melkein koko ajan ja kotityöt jää hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt sentään. Miten sitä osuisi rakastumaan juuri sellaiseen, jolla sattuisi olemaan samanlaiset elämäntavat, ja sitten tunteen pitäisi olla vielä molemminpuolinen. Voi niinkin käydä, mutta ei ehkä kaikkein todennäköisintä.
Parisuhde muuttuu pian raskaaksi työksi, jos ollaan kovin erilaisia ja toisen on sitten pakko koettaa muuttua samanlaiseksi kuin toinen. Jos itse viihtyy työn lisäksi lähinnä kotona ja haaveilee lapsista, ja toinen tykkää luiruta baareissa ja ottaa äkkilähtöjä ulkomaille, niin yhtälö on hankala.
Tai sitten miehellä on vuorotyö ja harrastuksia ja nainen on periaatteessa yksin melkein koko ajan ja kotityöt jää hänelle.
Jossain välissä nainen sitten lähtee
Vierailija kirjoitti:
Sori, en päätä loogisesti kehen ihastun.
Mutta täysin vääränlaisen ihmisen kohdalla voi kyllä päättää, ettei vie juttua pidemmälle ja rakastu. Ihastuahan voi vaikka mihin renttuun, mutta ei sellaisten kanssa kotia kannata perustaa, elleivät omat elämäntavat ole samanlaiset.
Tärkeintä on että mies pystyy tarjoamaan sellaista elämäntapaa jonka nainen haluaa.
Esim kattohuoneistoa keskustasta ja jatkuvia ulkomaanmatkoja ykkösluokassa, tai edes viikottaisia ravintolaillallisia en pysty tarjoamaan, joudun tyytymään edullisempiin pirkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on itse niin metsäläinen, että luulee matkustelun, ulkona syömisen ja politiikan puhumisen tekevän ihmisestä sofistikoituneen. Lol.
Sukunsa ensimmäinen yliopistotutkinnon suorittanut? :)
Vierailija kirjoitti:
Olen myöskin huomannut, että miehet mieluusti ottaa kenet vaan, eikä ajattele sovitaanko oikeasti yhteen.
Kyllä! Sitten yhteinen aika menee riidellen ja marmattaen, kun naisystävä ei olekaan sellainen kuin haluaisi ja arvot eivät kohtaa.
Mun mies ihmetteli miten meillä on edelleen niin hyvä suhde, kaikkien näiden vuosien jälkeen, ja totesi sitten itse että se johtuu varmaan siitä että meillä on niin samat intressit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää naisten kotityöt tiedetään. Joutuu ihan laittamaan itselleen ruokaa ja tiskaamaan omat sotkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ihmetteli miten meillä on edelleen niin hyvä suhde, kaikkien näiden vuosien jälkeen, ja totesi sitten itse että se johtuu varmaan siitä että meillä on niin samat intressit.
Ei muuten johdu. Todennäköisesti on yhteensopivat persoonat ja suunnilleen samat kotitavat ja arvot.
Olen ollut kimpassa miesten kanssa joilla on samat intressit eikä suhteet ole toimineet kun tärkeämmät asiat puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää naisten kotityöt tiedetään. Joutuu ihan laittamaan itselleen ruokaa ja tiskaamaan omat sotkunsa.
Jostain syystä puolisoni kiukutteli eilen kun ei löytänyt lapsille puhtaita lautasia illallisella. Ihmettelin takaisin miksi se ei ole niitä tiskannut. Olisiko sinulla ratkaisua miten tuollaiset pitäisi hoitaa kun ilmeiseti tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten johdu. Todennäköisesti on yhteensopivat persoonat ja suunnilleen samat kotitavat ja arvot.
Olen ollut kimpassa miesten kanssa joilla on samat intressit eikä suhteet ole toimineet kun tärkeämmät asiat puuttuvat.
Näinhän hän juuri sanoi :D Intressi tarkoittaa
"se mitä haluaa itselleen tai jollekin ryhmälle jostakin asiasta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kototöihin kuuluu ihan pyykinpesu ja asunnon kunnon siivous
Korot ovat nyt nousussa. Ei kannata seurustella miehen kanssa, jolla on paljon velkaa.
Miksi aloittaja ja moni muukin kirjoittaa kuin olisi etsimässä seuraa täältä. Pikkasen oman laatikon ulkopuolelta ajattelu toisi paremmin esiin ydinajatusta.
Naiset näyttelyitä ja museoita - miehet futista ja lätkää. Huoh.
Kirjoittakaa edes yhden kerran ikäänkuin olisitte toista sukupuolta tai oman sukupuolenne poikkeus.
Museot ja näyttelyt ovat jees.
M
Vierailija kirjoitti:
Korot ovat nyt nousussa. Ei kannata seurustella miehen kanssa, jolla on paljon velkaa.
Ei kannata mennä naimisiin ettei joudu maksamaan toisen velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän hän juuri sanoi :D Intressi tarkoittaa
"se mitä haluaa itselleen tai jollekin ryhmälle jostakin asiasta"
Eikä sanonut. Ihmisillä voi olla yhteisiä intressejä vapaa-ajan vieton ja perhe-elämän suhteen, esim. molemmat tykkäävät harrastaa paljon urheilua ja saada x määrän lapsia. Jos persoonat ja arvot eivät mene yksiin, suhde ei tule toimimaan.
Tärkeintä on samankaltaisuus?
Minusta tärkeintä on rakkaus.
Tämän palstan paras kirjoitus miesten ja naisten välisestä.
Täältä ainakin lähtee hattu päästä.