Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvein työ mitä olet tehnyt?

Vierailija
04.02.2022 |

Mikä on hirvein työ mitä olet tehnyt?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisuus yksityispuolen kotipalvelussa Pohjois-Pohjanmaalla, asiakkaat olivat kehitysvammaisia ja/tai fyysisesti vammautuneita. Suuri osa heistä oli äärimmäisen ilkeitä ja tylyjä heti oven avattuani. Sitä haukkumista, silmien pyörittelyä (jos en osannut heidän ajatuksiaan lukea) ja suoraa kiusaamista en kauaa jaksanut. Ja jos asiakas itse ei ollut inhottava, saattoivat esim. sisarukset vttuilla. Kerrankin olivat ottaneet kaikki astiat kaapeista altaaseen, että ne pitää tiskata uudelleen, kun edellinen työntekijä oli ilmeisesti tiskannut huonommin. Hirveän ilkeän terveislappusen oli sisko jättänyt pöydälle. Lopulta itkin siirtyessäni asunnosta toiseen, vaikka olin muka jo kokenut hoitaja. Vanhuspuolella ihan eri kohtelu ollut ja siitä työstä tykkäsin tosi paljon.

Vierailija
22/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojana vanhainkodissa, missä dementikot heittelivät p.askaansa ympäri seiniä. Ei ikinä enää, kiitti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin monenlaista työtä tehnyt, mutta erään meijerin liukuhihnakesätyössä kyllä paloi käämit aikoinaan... Kone raijaa aina kuutta litran jogurttipurkkia kerrallaan ja liukuhihnatyöntekijän tehtävänä on avata niille tarkoitettu pahvilaatikko aina muutaman sekunnin välein siihen kohtaan, johon kone pudottaa/painaa ne purkit. Vaikka kuinka avaat laatikon oikein ja työnnät sen oikeaan kohtaan, kone saattoi heijauttaa purkit vähän vinoon samalla kun yritti laskea niitä laatikkoon. Tuloksena hel*etillinen sotku ja työvaatteiden vaihto pukuhuoneessa. Vähintään kerran viikossa sai käydä vaihtamassa vaatteet ja pyyhkimässä jogurtit naamalta työtakin alta.

Lisäbonuksena pienipalkkaiset, kettuuntuneet "työkaverit", jotka mököttivät koko kesän siitä, kun yliopistossa opiskeleva junnu sai vähän parempaa palkkaa - en tosin tiedä miksi, kun en mitään korkeaa palkkaa edes pyytänyt.

Vierailija
24/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ korjaus: "naamalta JA työtakin alta"

Vierailija
25/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa lastenhoitajana. Ylisuuret ryhmät, lapset melusivat, itkivät, tappelivat ja hirveä kiire koko ajan. Pienten puolella älytön stressi siitä, että joku pieni loukkaa sillä välin itsensä kun pesen yhden pyllyä. Ulos pukeminen ja riisuminen oli aina yhtä kaaosta. Kun olit pukemassa yhtä, toiset taaperot karkailivat tai tappelivat keskenään. Sait yhden valmiiksi ja autoit toista, sillä välin se eka jo riisuu itseään. Työnantaja painostaa syömään lasten kanssa. Et oikeasti ehdi kunnolla syömään, koska yhdeltä kaatuu maito ja sillä välin kun yrität siivota kaatunutta maitoa ja antaa toiselle lapselle lisää ruokaa, ehtii joku taapero jo räkimään omaan ruokaasi.

Ei enää ikinä.

Vierailija
26/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 luvun alussa kesätyö ravintolassa tiskarina, ehkä kurjin työ ikinä.

Vierailija
27/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattojen pesu oli yksi hirveimmistä töistä jota olen tehnyt.

Firmassa työt lisääntyvät vuosi vuodelta mutta työntekijöiden määrä ei lisäänny. Töitä tehtiin siis juoksuvauhtia ja monesti päivät venyivät 10-12 tuntisiksi. Työssä on aivan järjetön määrä opeteltavaa koska pitää tehdä töitä usealla eri työpisteellä ja yhdellä työpisteellä piti tehdä kolmea asiaa yhtäaikaa. 

Jos et oppinut nopeasti asioita tai jaksanut tehdä työtä niin työkaverit alkoivat huutamaan sinulle ja aina kun väsyit niin unohdit sinulle opetetut asiat. 

Joka päivä tuli paljon mattoja johon joku elukka ja pari kertaa ihminen oli kussut tai paskonut. Hanskat päästivät kaiken veden läpi joten kädet uivat ulostevedessä päivittäin. Märät matot myöskin painoivat älyttömästi joten työntekijöille tuli rasitusvammoja.

Ainoa hyvä puoli siinä työssä oli, että kolmen kuukauden aikana laihduin 12kg sen loputtoman juoksemisen johdosta.

Vierailija
28/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään työ ei ole ollut hirveää, vain kun on pelännyt huutamista.  Olin jo kai 40 v. ennen kuin oli rohkeus puolustaa.

Tapa että kaikki haukuttiin lyttyyn oli meidän nuoruudessa, sitten kehuttiin kun henkilö oli poissa.

Voin tehdä kaikkea työtä, siivota, laittaa ruokaa kotioloissa iloisin mielin tuntikausia, moni muukin joita tunnen.  Mutta huutamista harva kestää.

Vierailija
29/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivous. Jestas minkälaisia koteja voi ihmisillä olla! Eletään kuin siat ja toiset siivoaa, yök.

Toisilla taas oli niin siistiä ja ihanaa, että eipä juuri huomannut että siellä oli siivottu.

Jokainen kynnelle kykenevä siivotkoon omat sotkunsa, pesköön paskarantunsa ja pyykkinsä. Kaikkea se maa päällään kantaa...

Vierailija
30/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työt, joissa joutuu asiakkaiden kanssa tekemisiin 😬😵 Mesotaan heti asiakaspalvelijalle, vaikka yleensä vika on ihan siinä asiakkaassa.

Vierailija
31/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkikioskilla olin kymmenen vuotta töissä opiskeluaikoina. Eli asiakaspalvelutyö, jossa asiakaskunta koostuu suurelta osin siitä yhteiskunnan osasta jonka kanssa ei haluaisi olla tekemisissä jos ei ole pakko. Siinä työssä todellakin näki elämän nurjemman puolen. Kesällä liian kuumat työskentelyolosuhteet johtuen kitsaasta paikan omistajasta joka ei valituksista huolimatta pistänyt asiaa kuntoon. Ei toivottavasti enää koskaan.

Vierailija
32/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksivälityskeskuksessa työskentely. Siellä kiusattiin ja jos yksikin kyyti meni väärin niin sai heti potkut. Plus haukut sain huonosta ruotsin kielen taidostani, vaikka suomenruotsalaiset ovat monesti kehuneet ruotsiana ja Tuhkholmassakin sillä olen pärjännyt.

Erään ison yrityksen kokoonpanotyö. Olen yhdeltä koulutukseltani insinööri, mutta minua kiusattiin siellä että en muka kokoa tarpeeksi hyvin.

Sanomalehtipaino. Eräs minua yli 30 vuotta vanhempi nainen otti minut silmätikukseni ja teki minusta silmätikun. Olin tuolloin nuori nainen.

Postin eräs toimistotyö. Osastolla ei ollut yhtää miestä ja sen huomasi. Eräs vanhempi (vanhapiika nainen jolla oli vain koira), otti minut nuoren naisen silmätikukseni.

Kivoin työ ollut kaupassa työskentely. Oli mukavia työkavereita ja aspatyö kivaa.

Vierailija
33/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynninohjaajana erityisluokassa.

Siitä saa sitten jokainen tehdä omat johtopäätöksensä, miksi hirveintä.

Vierailija
34/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sosiaali- ja terveysalan työt. 3 vuoden kokemus, AMK-tutkinto alalta taskussa, mutta sanoin tammikuussa heipat tuolle shitille ja olen onnellinen.

Vaikeita ei olleet asiakkaat, ei omaiset vaan huonot johtajat ja kiusaavat työntekijät. Niin sairaita juttuja sattui eteen noinkin lyhyessä ajassa ja ehkä joskus vielä aion salassapitoa noudattaen kirjoittaa aiheesta jotakin. Tulisi muuten hyviä kässäreitäkin ;) Nyt teen työtä, jota rakastan ja on enemmän aikaa perheelle, harrastuksilla ja lapsille ❤️ Kuunnelkaa sydäntänne, älkää jääkö ilkeiden ihmisten pompoteltaviksi.

Vierailija
35/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevan mummon suihkutus. Ensin se käy paskalla ja sitten se pitää pestä ja suihkutella. Kostee kuuma ulosteen haju. Vaikka pääset asunnosta ulos, niin se haju vaan leijailee ympärillä. Kotona kaikki vaatteet pesuun ja suihkuun, sieraimetki pitää pestä tuoksusaippualla niin syvältä kun pystyy.

Vierailija
36/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaamattomien huumeiden käyttäjien  sekä mielenterveysongelmaisten mm ulosteella kotiaan sotkevien luona kotona käynnit.

ex-hoitaja

Vierailija
37/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti oli pahin, toiseksi pahin oli pikaruokala.

Vierailija
38/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun sosiaalityöntekijä. 

Aivan järjetön virkavastuu, perheet palvelun piirissä pääsääntöisesti vastahakoisesti. Uhkailua, huutoa, painostamista, valehtelua. Ja asiakkaita oli niin paljon (yli 70), ettei kaikkia ollut millään tavalla mahdollista tavata tai edes kunnolla tuntea. 

Ja siellä kaiken keskellä ne lapset eli asiakkaat, joita minun olisi muka jotenkin pitänyt pystyä suojelemaan perheissä, joissa vanhemmat olivat selkeästi jopa psykiatrisen erikoissairaanhoidon tarjoaman avun ja kaiken terapian tavoittamattomissa (eli siis terveydenhuollossa ja päihdehoidoissa oltiin jo nostettu kädet pystyyn näiden äitien ja isien kanssa).

Traumatisoiduin tuosta työstä niin, että näen edelleen flashbackejä ja alan välittömästi voida fyysisesti pahoin, jos muistelen sitä. Onneksi kaikki sosiaalityö ei ole tuollaista. 

Vierailija
39/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt mm. rappu- ja teollisuussiivoojana ja festareiden bäkkäreillä huumeiden ja alkoholin huuruisten artistien seassa, mutta pahinta on ollut yksityisen päiväkodin opettajan työ. P#ska palkka, epäeettinen toiminta, epäpätevä johtaja ja totaalinen riittämättömyys lasten tarpeiden edessä. Never again.

Vierailija
40/85 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysala pilattiin, kun alettiin ottamaan kaikenlaisia alalle sopimattomia henkilöitä lähihoitajiksi työvoimapulan takia. Se, että kaikki alalle sopivuudesta piittaamatta koulutetaan hoitamaan ihmisiä mahdollistaa todella ongelmaisten sosiopaattisten ihmisten alalle pääsyn ja näin ne työilmapiirit pilataan, potilaita raiskataan, rahaa ryövätään asiakkailta, lääkkeitä kähvelletään.. jep. Ja mikä on tulevaisuus, kun nyt jo tätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi