Hirvein työ mitä olet tehnyt?
Kommentit (85)
Terveyskeskuslääkäri huonomaineisella alueella ja terveyskeskuslääkäri väestövastuulla vanhusvaltaisella alueella. Ensimmäisellä työpaikalla joutui narkkien kusettamaksi kokemattomuuttaan (20 v lääkärinkokemuksella ja vähän elämää nähneenä olisi nyt helpompaa) ja toisella hukuin työhön, 8-17 vähintäänkin joka pv. Onneksi tuolloin riitti 6 kk tk-palvelua. Kandina maalaistk:ssa sen sijaan työ oli mielenkiintoistaha innostavaa. Nykyinen sairaalan erikoislääkärintyöni esimiesvastuulla on ihan unelmahomma.
Sikalatyöntekijä. Se haju ei lähde ihosta ja hiuksista kuin kulumalla, vaatteista ei millään. Karjupossujen kastrointi...yäk! Emakoiden litistämät kuolleet porsaat... surullista. Välillä löytyi puoliksi syötyjäkin.
Siivousala on karmiva.
Siivoaminen on ihan kivaa, mutta kaikki pitää tehdä järjettömällä vauhdilla ja alueet on isoja. Koko ajan vaaditaan silti virheetöntä jälkeä. Heti valitetaan, jos joku pikkuhomma tekemättä. Jos menee ylitöiksi ja laitat ylityötunnit tuntilappuun, ne yritetään jättää maksamatta. Sanotaan vaan että kaikki muutkin on tehnyt vaaditussa ajassa, niin teet sinäkin. Potkuja jaettiin vanhemmille siivooja-naisille, kun eivät vaan jaksaneet juosta alueita vaaditussa ajassa :(
ilmari bile kirjoitti:
Sannan rattopoikana oleminen
Ei ottant nöösillä sitten eteen
Kyllä talkoilla hoitaisin homman
Kauan sitten, kun tietokoneita ei vielä juuri ollut, olin kesätöissä erään suurliikkeen konttorissa perustavaratilausten vastaanottajana. Kauppias soitti ja saneli tuotteen numeron ja lukumäärän. Mun tehtäväni oli lyödä luvut sellaiseen laskukoneen tyyppiseen apparaattiin. Oli kyllä puuduttavaa hommaa. Onneksi oli vain kesätyö.
Palkattomat työt. Ei luo hyvää kuvaa yrityksestä, että ilmaista työpanosta vastaan kiusataan sairaslomalle.
Kerrossiivooja
Aivan hullu työtahti, huoneita ei ehtinyt siivota kunnolla. Selkä tuli työssä kipeäksi.
Asiakaspalvelu kahvilassa. Kun 2010-luvulla ketjukahvilassa ei ole sokeri(vatun)pihtejä tai hylly löi aasiakasta äkkiarvaamatta ohimoon, on se luonnollisesti rivityöntekijän vika ja hän ansaitsee kirjaimellisesti hirveät huudot. Tätä jaksaa aikansa, sen jälkeen ei jaksakaan enää mitään.
Menin töihin porolle. Sitten paljastui, että tein töitä hirvelle
Betoniharkkojen sahausta isolla laikalla. Siinä pöly pöllyää ja korvissa soi kun tuota tekee päivästä toiseen.
Minkkien teurastus ja nylkeminen ja aika tasapäin obduktioapulainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämänhetkinen työ. Olen ihan raato väsynyt. Siivoan vanhainkotia ja toista yksikköä. Omat vaatteet reppuun kun pitää vaihtaa paikkaa kesken päivän. Mitotukset my ass.... Kuivuneita paskarantuja pöntössä, räkäklimppejä ja muuta mukavaa. Yöh. Olen lähihoitaja, mutta sekin työ oli luksusta tähän verrattuna. Hoitajat katsovat vielä nenänvarttaan pitkin, kun olen vain siivooja. Huh. En voi vielä lähteä, menetän kesälomat.
Minä oon kanssa tehnyt tätä työtä ja ns.työkaverit lähihoitajat piti itseään parempana väkenä kun pelkkää siivoojaa. Nyt olen itse sairaanhoitaja ja opiskelen yliopistossa ja ei tulisi ikinä mieleenkään käyttäytyä samanlailla siivoojia kohtaan. Tsemppiä sinulle.
Vuorivillatehtaalla 100 asteisen villakammion seinän raappausta. Kytevät villat seniltä pois käsi skrapalla. 2 min kammiossa ja ulos hegittämään kun toinen riehui 2 min kammiossa kertaa 5
2-3h välein
Olin kotipalvelutyöntekijänä. Käytännössä kävin vanhusten luona siivoamassa. Siivoaminen on ihan ok työtä minulle, mutta inhosin sitä, että piti mennä vieraiden ihmisten koteihin. Olen vähäpuheinen, epäsosiaalinen introvertti, enkä osaa seurustella ihmisten kanssa. Ja sitähän mummot toki odotti siivouksen lisäksi.
Jotain toimistotiloja olisi ollut huomattavasti helpompi siivota.
Kaikki missä olen ollut tekemisissä ulosteiden kanssa. Pikaruokaravintolassa työskennellessä myös vessojen pesu kuului työnkuvaan. Kyllä se olisi muutoin mennyt mutta kun siellä oli varsinkin viikonloppuyöinä paskaa, kusta ja oksennusta myös seinillä ja lattioilla.
Ja toinen oli erään hoitokodin pesula, jossa oli asiakkaiden vaipat jätetty pyykin sekaan. En ymmärrä miksi niitä ei voinut heittää roskikseen vaan piti laittaa pyykkien joukkoon. Jouduin lopettamaan sen homman heti alkuunsa, en vaan pystynyt. Hatunnosto kaikille, jotka siivoavat toisten eritteitä.
Lähihoitaja kotihoidossa. Pahimmillaan 5 suihkutusta päivässä ja siihen muut työt päälle. Siinä kun pesee kuumassa höyryhuoneessa ja sen jälkeen rasvaa, pukee,antaa ruuan ja lääkkeet 45 minuutissa huonosti liikkuvalle vanhukselle x 5 ja välillä hyppää 5-10 minuutin pikavisiittejä välissä talvipakkasella ja autoa hangesta kaivaen niin tietää elävänsä. Sitten tilipäivänä repsahtaa 1700 ekua tilille niin itku pääsee.
Opena Ruotsissa yläasteella koulussa, jossa iso osa oppilaista tuli hyvin matalasta sosio-ekonomisesta taustasta. AD/HD:ta, käytöshäiriöitä, psyykkistä oireilua yms. suurimmalla osalla. Teinejä tuli kännissä ja pilvessä luokkaan, tappeluita, paikkojen hajottamista ja sellaista. Ei siinä, kännissä tai jossain muissa aineissa vanhempiakin tuli koululle tapaamiseen. Jonkun faija veti toista oppilasta turpaan koska tämä ei ollut maksanut röökivelkojaan tämän äijän pojalle. Ei siis sinällään mitään näitä nuoria vastaan, vaikeaa heillä epäilemättä oli. Luokkaan olisi vaan tarvittu joku psykologin, nuorisopoliisin ja sosiaalityöntekijän tiimi, ei siellä aineenopettajalla mitään tehnyt. Opettajien vaihtuvuus koulussa oli myös huiman korkea.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan työntekijä... Ei mun juttuni todellakaan!
Miksi ei? Mikä oli vikana? Mietin vaan, kun itse oon ajatellut hakea kaupan alalle.
Myymäläetsivän työtä jaksoin muutaman viikon. Vartijan työ olisi menetellytkin, olisi saanut olla reilusti esillä, mutta etsivänä piti luimuilla puodissa ja kytätä työntävänkö mummot tavaraa turkin hihaan, aika usein muuten tekivätkin sitä.
Tarjoilijan työ. Ei enää niitä töitä. Ei ikävä niitä töitä. Työajat hirveät.