Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potkut tuli :( ja aivan puun takaa

Vierailija
12.06.2015 |

Sain varoituksen kuukausi sitten, että olen vastannut sähköpostiin liian hitaasti (ei akuuttia vastausta vaativa, vastasin seuraavana aamuna kun faktat oli selvillä 100 %) ja olin lähettänyt erään materiaalin asiakkaalle päivää myöhemmin kuin asiakas odotti (kuitenkin viikkoa ennen deadlinea). Tänään pomo laittaa klo 10 sähköpostia hymynaamoin varustettuna että tosi kiva juttu ja tuntia myöhemmin tulee ilmoitus, että irtisanominen maanantaina ja syynä yrityksen toiminnan vaarantaminen liittyen varoitukseen. Olen järkyttynyt ja aivan paskana. En ole koskaan saanut missään työpaikassani mitään moitteita enkä tiedä tehneeni mitään väärää. Olen jopa tehnyt enemmän kuin on pyydetty ja venynyt myöhäisiin iltoihin töissä.
-
Työterveyslääkäri ja asianajaja suosittelivat, että en mene maanantain kuulemistilaisuuteen nöyryyttämään itseäni, koska se on se ja sama mitä sanon, en voi puolustautua. Asian voi toimittaa kirjallisesti minulle.
-
Esimieheni on kokematon ja tiimissä on järkyttävän huono henki. Tavallaan irtisanominen on helpotus, mutta tämä epäoikeudenmukaisuus! Tiedän, että en ole tehnyt mitään väärää ja olen oikeasti tunnollinen työntekijä. Asianajaja sanoi että ehdottomasti riitautetaan asia, ei ole perusteita.
-
En olisi ikinä koskaan kuvitellut olevani tässä tilanteessa. Hirveä järkytys ja paha olla. Sain viikon sairaslomaa ja rauhoittavat lääkkeet ja lääkäriltä tsempit, että tällainen epäreilu savustaminen selittämättömistä syistä on tosi yleistä.
-
Kohtalotovereita?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sellaisessa tilanteessa, että veemäisestä työpaikasta lähtö ei vaikuttaisi kovinkaan paljon elämääni niin lähtisin heti.

Vierailija
82/86 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:41"]

Tuntuu, että on turhaa mennä kuulemiseen, kaikki on jo päätetty ja sama mitä sanon, kaikki tulkitaan negatiivisesti. En tiedä nytkään mistä minua syytetään, mitä niin väärää olen voinut tehdä, että saan potkut. - Varoituksenantotilaisuuteen tuli vain palaverikutsu ilman aihetta. Minulla ei ollut mahdollisuutta puolustaa itseäni mitenkään, kaikki oli jo päätetty ja esimies ei pitänyt puoliani vaan vetosi suoraan siihen, että lähetys oli mennyt myöhässä. Kukaan ei kysynyt pikku asiassa ensin minun kantaani, vaan tuli tunne, että olivat viimein löytäneet syyn. Ihan perus asia, jos asiakas ei ole tyytyväinen niin pyydetään anteeksi ja hyvitetään tilanne. Minut naulittiin kysymättä. - Asianaja sanoi, että kuulostaa siltä, että olen firmalle kallis työntekijä ja tämä on tekosyy potkia mut pihalle ja ottaa halvempi työntekijä tilalle. - Koko työsuhteeni aikana esimieheni ei ole sanonut poikkipuolista sanaa työstäni. Tammikuussa vuosikeskustelussa tuli pelkkää kiitosta ja oltiin yhtä hymyä. Milloinkaan ei ole esimieheni sanonut, että hei asiakas on nyt valittanut sinusta tai kysynyt, jos on ollut jotain askarruttanut. Pelkkää tosi hyvin menee kommenttia ja nyt tämä. - Tänään yritin soittaa esimiehelleni, paiskasi luurin korvaan eikä soittanut takaisin. Laittoi viestin illalla, että jutellaan maanantaina lisää. - Ja kyseessä iso suomalainen yritys.

[/quote]

Onko kyseessä S- Ryhmä tai jokin sen tytärtyhtiö? Siellä on töissä uskomattoman paljon kouluttamattomia fossiileita (= suojatyöpaikoilla kun ovat olleet talossa pitkään) esimiesasemassa ilman minkäänlaista ammattitaitoa tai edes jonkinlaista tietoa miten työelämässä ja esimiesasemassa toimitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 23:09"]Sama nro 32, 35 jne. (joka listasi yllä nuo henkilöön kohdistuvat irtisanomisperusteet, joilla ei ole mitään tekio taloudellisten irtisanomisperusteiden kanssa) jatkaa vielä sen verran, että olen tismalleen samaa mieltä edellisen kanssa siitä, että lopulta on sinun onnesi, että pääset pois työpaikkasi ikävästä ilmapiiristä.

Olen itse edelleen työtön korkeakoulutettu, mutta vähine rahoineninikin olen nykyään paljon onnellisempi, kuin naama punaisena huutavan esimiehen kera entisessä työpaikassani.

Jos aiempi esimies olisi saanut jatkaa... Jos olisin onnistunut voittamaan uuden esimieheni luottamuksen... Jos uusi esimieheni ei olisi ollut vaihdevuosista kärsivä nainen... Jos, jos, jos.

Ei kannata jossitella, vaan elää elämää eteenpäin mahdollisimman onnellisena.

Pamauttaisin silti edelleenkin itse entistä esimiestäni varmaan päin pläsiä, jos se sattuisi kävelemään kadulla vastaan. Monia muitakin "kostoja" olen haudutellut.

Mutta paras "kosto" on elää omaa elämäänsä eteenpäin, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut, entistä onnellisempana. Näin ainakin tolkutan itse itselleni joka viikko uudestaan ja uudestaan.

Niin kauan, kun kostot pyörivät mielessä, ihminen on vielä sidoksissa vihaan ja entiseen. Uusi elämä edellyttää puhdasta paperia ja uutta alkua, siitäkin huolimatta että elämä ei ole aina oikeudenmukainen - Sitä se ei todellakaan ole.
[/quote]

Allekirjoitan täysin. Eihän tuosta ilmoituksesta ole kuin puoli vuorokautta, mutta näen tulevaisuuden valoisana ja tämä on mulle tavalla tai toisella onnenpotku. Näen sen vielä myöhemmin.
-
Tiedän että olen hyvä tyyppi ja hyvä työntekijä. Ei edes hävetä kertoa että sain potkut - ystävät ja perhe tsemppaavat ja sanovat että ihan helvetisti parempi näin. Olinkin kuulemma masentuneen oloinen.
-
Jos jos ja jos. Samaa minäkin pyörittelin päässäni. Nyt kuitenkin tuntuu, että muutama kuukausi js voin vaan kiittää entistä työnantajaani siitä, että olen pian onnellisempi kuin ikinä.
-
Vielä kerran kiitos kaikille hyvistä näkökulmista. Itsepähän tiedän miten asiat on ja kuinka olen työni hoitanut - helvetin hyvin. Jos nämä evät tajunneet mun potentiaalia niin harmi.
-
Uskon enkeleihin, elämän tarkoitukseen, merkkeihin ja kaikkeen tän tyyppiseen.
Pari viikkoa sitten yksi ilta olin syömässä ja samassa ravintolassaa kanssani oli Hilkka ahde. Syystä tai toisesta meidän katseet kohtasivat ja katsottiin toisiamme tosi pitkään.
Otan sen vaan merkkinä että en ole ihan väärässä ja se oli merkki joltain ylemmältä. Kaikella on tarkoituksensa.
-
Kiitos vielä kaikille. Olen saanut perspektiiviä. En olisi ikinä voinut jatkaa tossa yrityksessä, mun tulevaisuus oli siellä taputeltu ja musta ei vaan pidetty. Hyvä kuulla että en ole yksin ja on ihmisiä jotka on mun puolella. Syyt todellakin kun ovat juuri noi mitä kerroin, jättämättä mitään kertomatta. Nämä on näitä. Koskaan ei voi uskoa, että itse olisi tässä tilanteessa, mutta oppia ikä kaikki. Nyt tiedän miltä tuntuu saada potkut ja se on lopulta ihan ok. Ei mua kukaan arvostanut alun alkaenkaan :
Ap.

Vierailija
84/86 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Kohti mukavaa tulevaisuutta.

Vierailija
85/86 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 23:09"]

Sama nro 32, 35 jne. (joka listasi yllä nuo henkilöön kohdistuvat irtisanomisperusteet, joilla ei ole mitään tekio taloudellisten irtisanomisperusteiden kanssa) jatkaa vielä sen verran, että olen tismalleen samaa mieltä edellisen kanssa siitä, että lopulta on sinun onnesi, että pääset pois työpaikkasi ikävästä ilmapiiristä.

Olen itse edelleen työtön korkeakoulutettu, mutta vähine rahoineninikin olen nykyään paljon onnellisempi, kuin naama punaisena huutavan esimiehen kera entisessä työpaikassani.

Jos aiempi esimies olisi saanut jatkaa... Jos olisin onnistunut voittamaan uuden esimieheni luottamuksen... Jos uusi esimieheni ei olisi ollut vaihdevuosista kärsivä nainen... Jos, jos, jos.

Ei kannata jossitella, vaan elää elämää eteenpäin mahdollisimman onnellisena.

Pamauttaisin silti edelleenkin itse entistä esimiestäni varmaan päin pläsiä, jos se sattuisi kävelemään kadulla vastaan. Monia muitakin "kostoja" olen haudutellut.

Mutta paras "kosto" on elää omaa elämäänsä eteenpäin, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut, entistä onnellisempana. Näin ainakin tolkutan itse itselleni joka viikko uudestaan ja uudestaan.

Niin kauan, kun kostot pyörivät mielessä, ihminen on vielä sidoksissa vihaan ja entiseen. Uusi elämä edellyttää puhdasta paperia ja uutta alkua, siitäkin huolimatta että elämä ei ole aina oikeudenmukainen - Sitä se ei todellakaan ole.

[/quote]

Mun mielestä sun tarina on outo.

Jos mun esimies huutaisi minulle (syystä tai syyttä), ottaisin yhteyden hänen esimieheensä tästä epäasiallisesta käytöksestä.

Toiseksi, lain mukaan työnantajan kuuluu valvoa työntekijän työaikaa. Siitä pitää siis olla olemassa työaikakirjanpito: on siis siitä helppo nähdä onko työntekijä tullut ajoissa työpaikalla tai ei ja onko työtunnit tehty kuten sovittu. Ylityöt on joko sallittu/määrätty esimiehen toimesta tai kielletty. Työntekijä on siis työpaikalla vain työnantajan sallimana aikana. Se, että työntekijän pitää maksaa tuhansia euroja vartiointiyritykselle siitä että on laillisesti töissä, on totaalisen outoa.

Joko olet siis rikkonut ym. sääntöjä vastaan tai sitten työnantajasi on todella vedellyt sut kölin alta.

Sinuna olisin jo alussa ottanut yhteyttä työpaikan pääluottamusmieheen, liiton lakimieheen tai työsuojeluviranomaisiin, jos olisin tiennyt olevani oikeassa.

Vierailija
86/86 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse mennä sinne maanantaina. Ne ovat julkisia nöyryytystilaisuuksia vailla inhmillisyyden häivää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi