PEKINGIN OLYMPIALAISET 2022 OFFICIAL
Virallinen olympialaisketju julistetaan avatuksi!
Kuka katsoo avajaisia juuri nyt?
Kommentit (4456)
Jos suomi häviää kiekossa ruotsille niin toivottavasti ainakin mättävät turpaan niin kuin tuossa jo tuli vähä haavaa ruotsiperscheen suuhun, ihan oikein.
Suomi on muuten ennenkin voittanut Ruotsin 0.-3 tilanteesta 4-3 voittoon, kaikki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Jääkiekossa ruotsalainen työnsi suomalaisen maalivahtia päin ja silti suomalainen sai rangaistuksen, vaikka sokeakin näki miten se meni.
Jälleen kerran puolueelliset tuomarit on palkattu Suomea vastaan. IIHF tekee kaikkensa, että Suomi häviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää kun nyt ei ole sitä pertsan 50 km kisaa. En itse edes tajunnut asiaa vaan luulin jotenkin, että perinteisellä mennään. Nyt Iivo olisi ollut hyvässä kunnossa siihen. Toivon, että kuitenkin hiihtää matkan.
Jos suomalaiset toppatakkimiehet olisivat tehtäviensä tasalla, lobattaisiin FIS:n kulisseissa suomalaisia hyödyttäviä lajimuotoja. Norjahan on tässäkin pelissä aivan suvereeni luuseritsuhniin verrattuna. Nyrkkiä pöytään vaan ja perinteiselle hiihtomuodolle enemmän lähtöjä arvokisoihin. Klassinen ansaitsee arvoistuksensa noin muutenkin joutavan vapaan vaappumisen rinnalla.
Ei niitä erikseen missään kabineteissa päätetä, vaan jo kauan sitten on päätetty, että hiihdot hiihdetään olympialaisissa vuorotellen eri tyyleillä. Vuoden 2018 olympialaisissa 50 km hiihdettiin perinteisellä hiihtotyylillä, nyt vapaalla (ja 2018 Niskasen voittama 15 km hiihdettiin vapaalla hiihtotyylillä).
Maalivahti sukelsi pois alta, kun ruotsi teki 1-0
Vierailija kirjoitti:
Suomi on muuten ennenkin voittanut Ruotsin 0.-3 tilanteesta 4-3 voittoon, kaikki on mahdollista.
Suomi on myös johtanut Ruotsi-pelissä 5-1, mutta hävinnyt sen 5-6.
Vierailija kirjoitti:
Toki. Suomi on myös johtanut 5-1 pelin puolessa välissä ja silti hävinnyt sen 5-6. Ruotsia vastaan tottakai.
Ja on sekin mahdollista, että Suomi häviää tämän 11-1 kuten naisleijonat Kanadalle.
Kaikki on mahdollista. Todennäköistä sen sijaan ei.
Oletteko koskaan miettineet, kuinka paljon mitaleita menee esim. kelkkailijoille, lajeja on kolme: ohjaskelkkailu, rattikelkkailu, jossa vielä sekä kahden että neljän hengen kelkat ja skeleton, sitten vielä naiset ja miehet erikseen, minusta tämä on aivan liikaa, kun itse en pidä kelkkailua juuri minään, mutta eihän sitä tietenkään minulta kysytä, itse kyllä poistaisin kelkat olympialaisista.
Olipas taas säälittävä "takaa-ajo" ampumahiihdossa. Ja kohta miesten vastaava, jossa Bökäleen tarvitsee ilmestyä vain paikalle niin kulta on taskussa. No ainakin palstan Norja-fan(e)ille näyttää maistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan miettineet, kuinka paljon mitaleita menee esim. kelkkailijoille, lajeja on kolme: ohjaskelkkailu, rattikelkkailu, jossa vielä sekä kahden että neljän hengen kelkat ja skeleton, sitten vielä naiset ja miehet erikseen, minusta tämä on aivan liikaa, kun itse en pidä kelkkailua juuri minään, mutta eihän sitä tietenkään minulta kysytä, itse kyllä poistaisin kelkat olympialaisista.
Ennemmin poistaisin curlingin, ei se ole mitään urheilua. Siinäkin lajissa jaettiin ties kuinka monta palkintoa, kun oli kaikki mahdolliset pari, yksilö- ja joukkuekilpailut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin poistaisin curlingin, ei se ole mitään urheilua. Siinäkin lajissa jaettiin ties kuinka monta palkintoa, kun oli kaikki mahdolliset pari, yksilö- ja joukkuekilpailut.
Miten joukkuelajissa pelataan yksilökilpailu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää kun nyt ei ole sitä pertsan 50 km kisaa. En itse edes tajunnut asiaa vaan luulin jotenkin, että perinteisellä mennään. Nyt Iivo olisi ollut hyvässä kunnossa siihen. Toivon, että kuitenkin hiihtää matkan.
Jos suomalaiset toppatakkimiehet olisivat tehtäviensä tasalla, lobattaisiin FIS:n kulisseissa suomalaisia hyödyttäviä lajimuotoja. Norjahan on tässäkin pelissä aivan suvereeni luuseritsuhniin verrattuna. Nyrkkiä pöytään vaan ja perinteiselle hiihtomuodolle enemmän lähtöjä arvokisoihin. Klassinen ansaitsee arvoistuksensa noin muutenkin joutavan vapaan vaappumisen rinnalla.
Ja väliaikalähdöt myös kunniaan. Nyt hommaa pelataan liikaa peesausmiesten ja sprinttereiden pussiin. Täysin naurettavaa tämä viime vuosien kehitys ja pyhänhäväistys lajin juuria ja perinteitä kohtaan. Kyseessä on - siis tulisi olla - _kestävyyslaji_ . Tour de Francet ja pikajuoksut ovat erikseen...
Vierailija kirjoitti:
No hei kelkkailussa jaetaan 9 mitalia, prelkästään pohjoismaisissa hiihdoissa 12 + ah siihen, niin hiihdolle jaetaan tosi paljon ja siksihän nuo oikeasti laajasti huonot norskit pätee, vaikkei toisaalta saa esim. lentopallon a jokkuetta aina kasaan jne.
Jotenkin sellainen "me ollaan niin hävitty tää peli"-asenne hiihdossa valintoineen, kun viestiavaajaksi pääsee ihan sillä, että on aiemminkin hoitanut osuuden mukiinmenevästi.
Ei loistavasti, ei upeasti, ei hienosti vaan mukiinmenevästi. Ja sekin joskus menneinä hyvinä aikoina.
Mitään uusia hiihtäjiä ei viestijoukkueeseen oteta, tarvita eikä päästetä. Se on jämpti.
Hyvä Hartikainen! Missä Sörsselssön?
Vierailija kirjoitti:
Olipas taas säälittävä "takaa-ajo" ampumahiihdossa. Ja kohta miesten vastaava, jossa Bökäleen tarvitsee ilmestyä vain paikalle niin kulta on taskussa. No ainakin palstan Norja-fan(e)ille näyttää maistuvan.
Ei ole taaskaan jaettu mitaleita etukäteen. Kyllä Johanneksella on ollut tällä kaudella monta kertaa epävarmuutta ammunnassa. Toki on tähdännyt ensisijaisesti olympialaisiin joten kunto lienee nyt parhaimmillaan.
Jyrki Ponsiluoman poika Martin on Ruotsin edustaja. Minä kyllä olisin Suomen jos olisin hän.
Isänsä jonka sijoitus oli 8 as olympialaisissa treenaa poikaansa. Etelä-Pohjanmaan suku.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin sellainen "me ollaan niin hävitty tää peli"-asenne hiihdossa valintoineen, kun viestiavaajaksi pääsee ihan sillä, että on aiemminkin hoitanut osuuden mukiinmenevästi.
Ei loistavasti, ei upeasti, ei hienosti vaan mukiinmenevästi. Ja sekin joskus menneinä hyvinä aikoina.
Mitään uusia hiihtäjiä ei viestijoukkueeseen oteta, tarvita eikä päästetä. Se on jämpti.
Aloitusosuuden hiihtäjän asenne oli jo etukäteen niin luovuttanut, että miksi hän ylipäätään lähti kisaan mukaan? Pakotettiinko hänet? Iivon lisäksi ennen kaikkea ranskalaiset näytti tänään millaisella asenteella kisoissa menestyy.
Vierailija kirjoitti:
Jääkiekossa ruotsalainen työnsi suomalaisen maalivahtia päin ja silti suomalainen sai rangaistuksen, vaikka sokeakin näki miten se meni.
Eikö siellä ole joku sama kiistanalaisen tuomari, joka on aiemminkin tuominnut kaiken Suomen tappioksi?
Ja niinhän siinä Miesten viestissä lopulta kävi, että jäivät kuudenneksi , kun katson Suomi-Ruotsi Miesten jääkiekko ottelua Ja Toista erää enää jäljellä Enää , vajaat kuusi minuuttia .
Suomen tilanne tässäkin huono 0- 3 ja Juuso Hietanen sai korkea maila ja Kahden minuutin jäähyn Hetkinen katsoivat vielä videosta miten JA RANGAISTUS ON :
2 plus 2 minuttia jäähyä eli neljä minuuttia jäähyä!
Sanoin selostaja kun käännyin Telkun tänne Yle TV 7 lle niin joku minuttia sitten sano, että " Ruotsi on kuskin paikalla tässä"
Ja taas Suomen pelaaja sai jäähyn 🙄🏑🏒 ., Että näin tänään Suomen Olympia urheilu on sujunut Pekingissä eli ei mistään lajista Onnistumista.