Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hallitus haluaa perinteistä nainen kotona, mies töissä -yhteiskuntaa

Vierailija
12.06.2015 |

http://yle.fi/uutiset/tutkijat_suomivat_hallitusta_meita_ollaan_viemassa_kohti_mieselattajyyden_yhteiskuntaa/8069338 Nyt olisi jo aika herätä! Olen aivan varma, että hallitus tekee tämän tarkoituksella.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi olla ihan hyvästä, sillä nykyään suomessa on eniten yksinhuoltajia sitten jälkeen sotavuosien

Vierailija
62/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:15"]Ja kohta hallitus ihmettelee miksi syntyvyys laskee laskemistaan. Sitten me kansa voidaan nauraa paskaista naurua.
[/quote]

Monissa työelämän asioissa tunnutaan unohdettavan sen, että naiset ovat korkeammin koulutettuja kuin miehet. Eikä sitä ajatellen ole tehty tarpeeksi sopeuttavia muutoksia. Jos naisten pitää valita uran/ työelämän ja lasten tekemisen välillä, monet valitsevat uran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:07"]

On kyllä käsittämätöntä, miksi on muka niin älyttömän vaikea jakaa vanhemmuuden kustannuksia eri työnantajien välille. Määrät tiedetään, jaetaan se vain tasan kaikille aloille.

[/quote]

Koska se on epäoikeudenmukaista. Kaikki eivät saa lapsia, joten miksi kaikkien pitäisi maksaa? Kaikki ei jää hoitamaan lapsia kotiin joten miksi kaikkien pitäisi maksaa? 

Kustannukset niille jotka ne kustannukset aiheuttaa

[/quote]onko siis aivan järkevää, että syntyvyys romahtaa ja tulevat suomaliset on niitä orjatyövoimaksi hankittuja filippiinoja? Minä haluaisin, että Suomessa syntyisi syntyperäisiä kansalaisia jatkossakin eikä tuhottaisi lasten tulevaisuutta näillä päätöksillä.

Vierailija
64/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni nyky-Suomessa yksittäisen naisen elämä on tasan niin tasa-arvoista kuin nainen itse siitä omilla valinnoillaan tekee. Naisella on täysi vapaus valita ammattinsa ja puolisonsa. Mikään ei pakota hakeutumaan julkiselle matalapalkka-alalle tai tekemään lapsia sovinistille, joka ei tee osuuttaan kotitöistä ja pidä osuuttaan vanhempainvapaista. Minua ällöttää tuo sitkeästi elävä myytti naisen uhriudesta, joka pilaa meidän omasta elämästään vastuuta ottavienkin naisten maineen. Kaiken pitäisi olla valmiiksi järjestettyä ja tulla valmiiksi eteen kannettuna. Kuvaavaa on se, että tälläkin hetkellä start up -yrittäjistä vain murto-osa on naisia, vaikka yritystoimintaa aloittaessa ei ainakaan voida piiloutua joidenkin "syrjivien rakenteiden" ja "lasikaton" taakse.

Vierailija
65/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:24"]

http://yle.fi/uutiset/tutkijat_suomivat_hallitusta_meita_ollaan_viemassa_kohti_mieselattajyyden_yhteiskuntaa/8069338 Nyt olisi jo aika herätä! Olen aivan varma, että hallitus tekee tämän tarkoituksella.

[/quote]

Älä keksi omiasi. Näytä hallitusohjelmasta tuollainen kohta?
[/quote]
No, hallitusohjelmassa ei mainita tasa-arvoa ja naisvaltaisilta aloilta leikataan. Lisäksi keskustan Juha Rehula sanoi eiken eduskunnab kyselytunnilla että tasa-arvo toteutuisi strategisessa hallitusohjelmassa, ota siitä sitten selvää, että mitä tarkoittaa strateginen hallitusohjelma..

Vierailija
66/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:39"]Kyllä tuo kotiin jääminen sopisi meikäläiselle oikein hyvin kunhan 1) miehen palkka nousee niin paljon että sillä elättää perheen eikä elintaso nykyisestä laske 2) minä saan kuukaudessa palkkani verran rahaa 3) eläkkeeni kertyy 4) minulla on käytettävissä ilmainen terveydenhoito (vrt. työterveys) [/quote] Minä olen luonteeltani sellainen, että en vain ole kotiäiti ja ihmettelenkin miksei miesvaltaisilta aloilta leikata yhtä paljon? Uusi hallitus vie meidät muutenkin kohti säätyjärjestelmää. Sairasta touhua, sanon minä.

[/quote]

Kertoisitko vielä miten tuo leikkaus toteutettaisiin?

Munavero (joka onkin jo toteutunut korkeampina veroina, so. tulonsiirtoina mielhiltä naisille)?

Vierailija
67/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:15"]

Ja kohta hallitus ihmettelee miksi syntyvyys laskee laskemistaan. Sitten me kansa voidaan nauraa paskaista naurua.

[/quote]

Naurat eläkkeesi maksajalle, tai sille syntymättömälle?

Vierailija
68/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme eläneet yli varojen. Nykyisenlaiseen sosiaalietuuksien sekahedelmäsoppaan ei ole varaa. Etuudethan myönnettiin aikana, jolloin Suomen bkt. salli moisen hyvän jakamisen.

Nyt niitä etuuksia katetaan lainarahalla. Muistakaa, että lainat ja korot täytyy maksaa takaisin.

Mutta kyllä me tästä selviämme kuten edellisestäkin lamasta. Se ottaa aikansa. Ehkä kymmenen vuotta, tai enemmän, joten kärsivällisyyttä.

Sitä on hyvä opetella  -nyt!

Vierailija
69/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:50"]

Ehei, kyllä vanhaan hyvään aikaa koko perhe painio duunia, että pysyttiin leivässä. Ei ollut äidilläkään varaa jäädä kotia hoitamaan, muksut mukaan pellolle kasvamaan.

[/quote]

Voi hyvänen aika. Ajattelet aivan liian konkreettisesti asian. Ne pellot kuuluivat siihen kodin piiriin, vaikka olisivat sijainneet vähän kauempanakin. Eivät naiset ajatelleet olevansa jossain muualla kuin kotona töissä, kun istuttivat ja kitkivät. Ei sillä ole merkitystä, tekivätkö työtä sisällä vai ulkona.

Jos omat pellot eivät tuottaneet ja oli tarve lähteä tienaamaan rahaa muualle, niin ensin se oli mies, joka lähti (ellei ollut liikuntakyvytön). Nainen jäi kotiin. Eli kyllä, perinteinen asetelma on 'nainen kotona'. Koti kun on laajempi käsite kuin seinät ja katto.

Vierailija
70/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:16"]Kaikki eivät saa lapsia, joten miksi kaikkien pitäisi maksaa? Kaikki ei jää hoitamaan lapsia kotiin joten miksi kaikkien pitäisi maksaa? 

[/quote]

Jos lapsia ajatellaan pelkkänä kustannuksena, niin miksi ei todella ponnekkaasti suositella ja ohjailla ihmisiä olemaan lisääntymättä? On väärin toimia toisinpäin, jos kyseessä on pelkkä haitta.

Vierailija
71/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa? Vai onko olemassa vain yksi oikea mielipide, punavihreä sellainen? Naisetkin olisivat onnellisempia kun ei tarvitsisi päteä joka asiassa lastenhoidosta työuraan.

Vierailija
72/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:39"]

Minun mielestäni nyky-Suomessa yksittäisen naisen elämä on tasan niin tasa-arvoista kuin nainen itse siitä omilla valinnoillaan tekee. Naisella on täysi vapaus valita ammattinsa ja puolisonsa. Mikään ei pakota hakeutumaan julkiselle matalapalkka-alalle tai tekemään lapsia sovinistille, joka ei tee osuuttaan kotitöistä ja pidä osuuttaan vanhempainvapaista. Minua ällöttää tuo sitkeästi elävä myytti naisen uhriudesta, joka pilaa meidän omasta elämästään vastuuta ottavienkin naisten maineen. Kaiken pitäisi olla valmiiksi järjestettyä ja tulla valmiiksi eteen kannettuna. Kuvaavaa on se, että tälläkin hetkellä start up -yrittäjistä vain murto-osa on naisia, vaikka yritystoimintaa aloittaessa ei ainakaan voida piiloutua joidenkin "syrjivien rakenteiden" ja "lasikaton" taakse.

[/quote]

Ihan päivä tai pari sitten oli Hesarissa haastateltu yrittäjänaista, joka työllisti muutaman muunkin. Hän sanoi maksavansa työntekijänsä vauvalomapalkat omasta äitiyslomarahastaan. kyllä tuo tekee yrittämisen tosi vaikeaksi. Tuntemani pizzerianpitäjä puolestaan möi firmansa pois vanhempainvapaalla, koska yrittämisen kulut muodostuivat liian korkeiksi. 

Vierailija
73/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:39"]Kyllä tuo kotiin jääminen sopisi meikäläiselle oikein hyvin kunhan 1) miehen palkka nousee niin paljon että sillä elättää perheen eikä elintaso nykyisestä laske 2) minä saan kuukaudessa palkkani verran rahaa 3) eläkkeeni kertyy 4) minulla on käytettävissä ilmainen terveydenhoito (vrt. työterveys) [/quote] Minä olen luonteeltani sellainen, että en vain ole kotiäiti ja ihmettelenkin miksei miesvaltaisilta aloilta leikata yhtä paljon? Uusi hallitus vie meidät muutenkin kohti säätyjärjestelmää. Sairasta touhua, sanon minä.

[/quote]

Sellaista ei ole kuin miesvaltainen ala. Nainen voi mennä töihin mihin tahansa alalle. 

[/quote]

"Miesvaltaisilla" aloilla on jo leikattu -  yksityisellä sektorilla sadantuhannen työpaikan verran. Nyt pitää sopeuttaa julkinen puoli siihen, mihin on varaa. 

Vierailija
74/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:07"]

On kyllä käsittämätöntä, miksi on muka niin älyttömän vaikea jakaa vanhemmuuden kustannuksia eri työnantajien välille. Määrät tiedetään, jaetaan se vain tasan kaikille aloille.

[/quote]

Koska se on epäoikeudenmukaista. Kaikki eivät saa lapsia, joten miksi kaikkien pitäisi maksaa? Kaikki ei jää hoitamaan lapsia kotiin joten miksi kaikkien pitäisi maksaa? 

[/quote]

Kyllä lapsista aiheutuvat kustannukset kuuluu nimen omaan jakaa kaikille. Jokaisen etu on, että meillä on omaa jälkikasvua huolehtimassa tulevaisuuden velkojen ja eläkkeiden maksusta. Yhtä hyvin voisit vaatia, että vain sairaat maksavat terveydenhoidon kaikki kulut tai vain kouluikäisten lasten vanhemmat peruskoulun tai vain opiskelijat yliopistojen kustannukset.  

Rahojen korvamerkitseminen tulee byrokratian takia kalliiksi ja koska lapsilla on äitien lisäksi myös isät, on ihan oikeudenmukaista jakaa kustannukset tasaisemmin. 

Vierailija
75/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:36"]

Tämäkö oli nyt sitten uusin hallitusta arvosteleva asia tänään huh huh. En jaksa enää kuunnella ja lukea tätä valitusta, se on ollut vaan medialle niin kova paikka, että vasemmisto ei ole hallituksessa, että keksimällä keksitään koko ajan "uusia ongelmia" hallituksen toiminnasta. Mitään media ajojahtia ei olisi ollut, jos vasemmisto olisi ollut hallituksessa. Kansa sattui vaan nyt äänestämään median mielestä "väärin".

[/quote]

Kansan mielestä kansa äänesti myös väärin. Väärin sen takia, että nyt ei toteutunut läheskään se mitä luvattiin. Kepu, kokkarit ja persut kusetti koko kansaa. Ymmärrän, että vasemmistolla ja oikeistolla on erilainen tapa hoitaa taloudellinen rapatilanne, mutta onko se oikea tapa leikata, jossa rikkaat kasvattavat rahojaan ja köyhät, keskituloiset jne. (ei-rikkaat) joutuvat maksumiehiksi. Pelkästään sillä, että hallitus olisi toiminut niin kuin vasemmisto ehdotti: -veroparatiisit tukitaan, ympäristön haittavero niille yrityksille, jotka eivät huolehdi ympäristöstä, elvytys ja kannabiksen laillistaminen niin oltaisiin saatu melkein kaikki samat säästöt, mitä nyt tehdään leikkaamalla ja huonontamalla ihmisten elämänlaatua ja kasvattamalla luokkaeroja. Ei mitään järkeä.

Vierailija
76/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:17"]

Mitä vikaa? Vai onko olemassa vain yksi oikea mielipide, punavihreä sellainen? Naisetkin olisivat onnellisempia kun ei tarvitsisi päteä joka asiassa lastenhoidosta työuraan.

[/quote]

Miksi olet noin vihainen naisia kohtaan? Ei tietenkään ole olemassa vain yhtä oikeaa mielipidettä (voiko mielipide edes olla oikea, kun se on MIELIpide?). Ja minä ainakin haluan, että tulevaisuudessa ollaan tasa-arvoisia eikä sillä tavalla, että miehet elättävät naiset.

Vierailija
77/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:39"]Kyllä tuo kotiin jääminen sopisi meikäläiselle oikein hyvin kunhan

1) miehen palkka nousee niin paljon että sillä elättää perheen eikä elintaso nykyisestä laske

2) minä saan kuukaudessa palkkani verran rahaa

3) eläkkeeni kertyy

4) minulla on käytettävissä ilmainen terveydenhoito (vrt. työterveys)
[/quote]
Minä olen luonteeltani sellainen, että en vain ole kotiäiti ja ihmettelenkin miksei miesvaltaisilta aloilta leikata yhtä paljon? Uusi hallitus vie meidät muutenkin kohti säätyjärjestelmää. Sairasta touhua, sanon minä.
[/quote]
Koska miesten alat ovat yleensä yksityisellä puolella, tollo.

Vierailija
78/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:07"]Kannattiko Persuja äänestää, idiootit. Jos Persussuomalaisten Olli Sademies sanoi, että jokamiehen oikeudet on vain miehille, niin se on koko puolueen logiikka.
[/quote]
Minä äänestin ja en valita leikkauksita yhtään, sillä ymmärrän jotain taloudesta toisin kuin vassarit.

Vierailija
79/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:07"]Kannattiko Persuja äänestää, idiootit. Jos Persussuomalaisten Olli Sademies sanoi, että jokamiehen oikeudet on vain miehille, niin se on koko puolueen logiikka. [/quote] Minä äänestin ja en valita leikkauksita yhtään, sillä ymmärrän jotain taloudesta toisin kuin vassarit.

[/quote]

Minäkin voin sanoa ymmärtäväni taloudesta, sitten kun voitan lotossa - ihan sama enää minulle kuka siellä hallituksessa sitten häärii. Niin kauan kuin en kuitenkaan voita lotossa, niin haluan, että suomi pysyy kansainvälisenä ja menestyvänä hyvinvointivaltiona, jossa kaikilla on tasavertaiset mahdollisuudet.

Vierailija
80/117 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:39"]Kyllä tuo kotiin jääminen sopisi meikäläiselle oikein hyvin kunhan

1) miehen palkka nousee niin paljon että sillä elättää perheen eikä elintaso nykyisestä laske

2) minä saan kuukaudessa palkkani verran rahaa

3) eläkkeeni kertyy

4) minulla on käytettävissä ilmainen terveydenhoito (vrt. työterveys)
[/quote]
Minä olen luonteeltani sellainen, että en vain ole kotiäiti ja ihmettelenkin miksei miesvaltaisilta aloilta leikata yhtä paljon? Uusi hallitus vie meidät muutenkin kohti säätyjärjestelmää. Sairasta touhua, sanon minä.
[/quote]
Teollisuudestako pitäisi leikata?
Älä huoli, onhan täältä jo monta firmaa siirtynyt ulkomaille. Sillä tavoin ne suurimmat miesvaltaiset alat leikkaavat :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi