Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit, kivoin toimenpide?

Vierailija
11.06.2015 |

Mikä on mielestänne mukavin toimenpide tehdä? Vai löytyykö lääkäreiltä omia ns. suosikki-toimenpiteitä tai -tutkimuksia?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:59"]

Terveyskeskuslääkäreillä ainakin tuntuu olevan: Näkemiin. Koko 15min vastaanottoaika tuijotetaan  tietokoneenruutua ja mumistaan jotain epämääräistä eikä oteta mitään kantaa potilaan esittämiin kysymyksiin. Jokakerta tuntuu yhtätyhjältä koko lääkärireissu.

[/quote]

Minä taas suosin tk-lääkäreitä, joilla menee minuutti reseptin ja sairauslomalapun kirjoittamiseen. Sisään, paperi kouraan, ulos. Apteekkiin, petiin. En jaksa horista lääkärin kanssa, kun kummallekin on selvää, mistä on kyse,  kun räkä on jumissa ja keuhkot halkeavat taikka kustessa veri lentää.

Vierailija
62/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:11"]

Hauskinta on saada kiinni tajuttomuuden tai halvaantumisen simuloija. Parhaat osaavat  teeskennellä reagoimatonta, vaikka jalkapohjaa pistäisi lyijykynän kärjellää tai intuboitaisiin ilman lääkkeitä. Osaavat  pitää raajansakin tahdottomina. Melkein.

Olen onnistunut tässä pari kertaa, mutta en kerro miten, etteivät feikkaajat opi lisää konsteja. sama sh

[/quote]

Siis miksi joku haluaisi feikata tajutonta/halvaantunutta?

[/quote]

En ole se jolta kysyit, mutta kyllä näitä on. Mielenterveyden häiriö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:35"]

Neurologinen status on äärimmäisen mielenkiintoinen ja mukavan sisäsiisti tutkimus.

[/quote]Ja siitä saa toimenpidepalkkion. 

[/quote]

Maksetaanko lääkäreille toimenpidepalkkio toimenpiteistä, jotka he tekevät?

[/quote]

Alhainen kommentti tyypiltä, joka ei voi olla mitenkään lääkäri. Oikeat ( ja hyvät) lääkärit ei ole noin tyhmiä.

Vierailija
64/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:10"]

Poskionteloiden punktoiminen on ihanaa. On musiikkia korville, kun neula rusahtaa ruston lävitse ja keittosuola alkaa virrata ulos nenästä. Ja ne mahtavat vihreänkellertävät limaklöntit!

[/quote]

Unohdit mainita että parasta tuossa on nähdä pelko potilaan silmissä neulan lähestyessä ja kuulla tuskainen uikutus kun työnnöt neulaa ruston läpi. Parasta on jos se joudutaan tekemään vielä useammankin kerran ennen kuin tulehdus on ohi:D

Vierailija
65/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskin toimenpide on tuseerata aiheettomasti sairaslomaa hakeva.

Vierailija
66/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:35"]

Neurologinen status on äärimmäisen mielenkiintoinen ja mukavan sisäsiisti tutkimus.

[/quote]Ja siitä saa toimenpidepalkkion. 

[/quote]

Maksetaanko lääkäreille toimenpidepalkkio toimenpiteistä, jotka he tekevät?

[/quote]

Alhainen kommentti tyypiltä, joka ei voi olla mitenkään lääkäri. Oikeat ( ja hyvät) lääkärit ei ole noin tyhmiä.

[/quote]

Mikä? Ai että maksetaanko toimenpiteistä erityinen palkkio? Mä kuvittelin, että toimenpiteet kuuluu lääkärin työhön ja niistä maksettava "palkkio" on jo sisällytetty valmiiksi palkkaan.

Vierailija
67/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:16"]

Rintarauhasten tutkiminen

[/quote]

Lasten harrastuksista tuttu lääkäri tutki rintani enkä hoksannut edes pitää tilannetta mitenkään kiusallisena :D

Vierailija
68/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:16"]

Rintarauhasten tutkiminen

[/quote]

Onko se oikeasti niin hauskaa etsiä syöpää jonkun vanhan naisen jalkopallon kokoisista rupsahtaneista roikottimista? Etupäässä sitä rintarauhasten tutkiminen on.

No ei täällä tietenkään ole oikeiden lääkärien antamia vastauksia.

Vierailija
69/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on lääkäri ja tykkää erityisesti kipsauksista. Haluaa nähdä kättensä työn jäljen. Eli odottaa aina noita liukkaita kelejä kuin kuuta nousevaa.

Kertoi joutuneensa puhkomaan peräpukamaa miespuoliselta kollegaltaan kerran, ja kommentti oli lähinnä YÖÖÖHH (siis miehen oma kommentti, ei mun).

Vierailija
70/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:01"]

Mun mies on lääkäri ja tykkää erityisesti kipsauksista. Haluaa nähdä kättensä työn jäljen. Eli odottaa aina noita liukkaita kelejä kuin kuuta nousevaa.

Kertoi joutuneensa puhkomaan peräpukamaa miespuoliselta kollegaltaan kerran, ja kommentti oli lähinnä YÖÖÖHH (siis miehen oma kommentti, ei mun).

[/quote]

En tiennytkään että akateemisillakin on peräpukamia.

Vierailija
71/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla jää välillä tamponeita sisukaluihin, joten niiden esiin poimiminenkin on ihan lääkäreille tuttua puuhaa.

Mutta ei vauhkoile innosta tuo oma mieheni noissa puuhissa, vaan kertoo, että hajusta meinaa lähteä taju. Uskon.

Vierailija
72/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vielä kertaalleen valotan ihan asiallisen lääkärin (käsittääkseni, tai hyvin on huijannut jos ei sitä ole)vaimona tuota toimenpidepuolta, niin en ole kertaakaan vielä viiteen vuoteen nähnyt miehen tulevan työvuorosta kotiin jonkun naisen ronkkimisesta tai koskettelusta innostuneena.

Eli taitavat lääkärit (tai ainakin suurin osa heistä) osata hoitaa potilaansa ihan ilman mitään ylimääräisiä tunnekuohuja tai naisten värkkien tuomaa huumaa. Arkipäivän työtähän se on.

Vierailija
73/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, pakko mainita vielä tämä:

Mun ensitapaaminen nykyisen lääkärismieheni kanssa tapahtui reilut kymmenisen vuotta sitten, kun olin saanut ex-aviomieheni kanssa intiimipuuhista kroonisen virtsatietulehduksen.

Harvemmin on lääkärikäynnillä niin tolkuttoman epähehkeä olo, kuin tuolloin... mutta asiallisesti hoitui ja krooninen kierre saatiin kuin saatiinkin ekan kerran vihdoin kuriin.

Tapasimme sittemmin - erottuamme ensin molemmat tahoillamme - uudemman kerran sattumalta ihan eri merkeissä. Muistin valitettavasti vaan kyseisen tyypin nimen suoraan valokuvamuistillani sen yhden tietyn lääkepurkin kyljestä (niihin apteekin plakaatteihin kun tuli ainakin ennen lääkkeen määränneen lääkärin nimi), ja treffien tunnelma lässähti ehkä aavistuksen, vaikka pokkani piti.

Mies ei onneksi muistanut aiempaa kohtaamistamme. Olin värjännyt hiuksenikin aivan eri värisiksi siinä välissä. Toki nuo aiemmat tapahtumat on nyttemmin käyty läpi.

On muuten täysin lääkärinetiikan vastaista luoda suhde potilaaseen, tai edes yrittää liehitellä potilastaan. Nämä rintarauhasjutut ovat kenties enemmänkin jostain B-luokan romaaneista tai Reginoista peräisin, kuin todellisuudesta :)

Vierailija
74/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:21"]

DILDON POISTO ANUKSESTA

[/quote]

Tällainenkin on osunut kohdalle.

t.murtumien ja luksaatioiden reponoinnista pitävä

Vierailija
75/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään paikata hampaita. Poran käytössä on jotain todella terapeuttista - voisin hioa ja muotoilla yhtä hammasta tunteja!
Toinen mikä itselleni antaa tyydytystä on hammaslääkäripelosta kärsivän ihmisen hoitaminen. Monia työkavereita nämä tapaukset turhauttavat - minä voisin ottaa vaikka kaikki. Kerran istuimme erään naisn kanssa puolisen tuntia ennen kuin sain edes kurkistaa hänen suuhunsa. Seuraavalla kerralla saatiin reikiintynyt hammaskin paikattua. Sellaiset hetket palkitsevat.
Ja tosiaan olen hammaslääkäri :-)

Vierailija
76/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ne lääkärit yleensä teekään kipsauksia itse, mutta juuri siksi kerroin, että oma mieheni tykkää tehdä juuri niitä ihan alusta loppuun asti (hoitajan avustuksella toki).

Ei kukaan näytä nimittäin kietävänkään sitä, että lääkäri itse kipsailee potilaidensa ranteet ym. Ei ainakaan yksityisellä puolella. Jätetään firman nimi nyt kuitenkin sanomatta.

T. Se aiempi lääkärimiehestään kirjoittanut, ei kuitenkaan provoillut

Vierailija
77/79 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ehdoton suosikkitoimenpiteeni on neitsyyden parantaminen. Teen yleensä kotikäyntejä. Instrumenttikin on omasta takaa. Hienoa olla lääkäri!

Vierailija
78/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen suosikkini on totuuden ravisteleminen potilaasta. Usein riittää kuvainnollinen ja verbaalinen ravistelu, mutta joskus tarvitaan ihan kunnon ravistelua ja otan molemmista hartioista kiinni ja ravistelen ja heiluttelen oikein kunnolla ja huudan että nyt kerrot totuuden!

Vierailija
79/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:40"]

Minä tykkään paikata hampaita. Poran käytössä on jotain todella terapeuttista - voisin hioa ja muotoilla yhtä hammasta tunteja! Toinen mikä itselleni antaa tyydytystä on hammaslääkäripelosta kärsivän ihmisen hoitaminen. Monia työkavereita nämä tapaukset turhauttavat - minä voisin ottaa vaikka kaikki. Kerran istuimme erään naisn kanssa puolisen tuntia ennen kuin sain edes kurkistaa hänen suuhunsa. Seuraavalla kerralla saatiin reikiintynyt hammaskin paikattua. Sellaiset hetket palkitsevat. Ja tosiaan olen hammaslääkäri :-)

[/quote]

Oletko yksityisellä puolella töissä, vai miten sinulla on aikaa istua niin kauan potilaiden kanssa? Julkisella puolella yleensä niin kiire, että haetaan vaikka vartijat vääntämään ne leuat auki, että päästään hommiin!