Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit, kivoin toimenpide?

Vierailija
11.06.2015 |

Mikä on mielestänne mukavin toimenpide tehdä? Vai löytyykö lääkäreiltä omia ns. suosikki-toimenpiteitä tai -tutkimuksia?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:01"]

Mun mies on lääkäri ja tykkää erityisesti kipsauksista. Haluaa nähdä kättensä työn jäljen. Eli odottaa aina noita liukkaita kelejä kuin kuuta nousevaa.

Kertoi joutuneensa puhkomaan peräpukamaa miespuoliselta kollegaltaan kerran, ja kommentti oli lähinnä YÖÖÖHH (siis miehen oma kommentti, ei mun).

[/quote]

En tiennytkään että akateemisillakin on peräpukamia.
[/quote]

Ei tietenkään ole.tämä on provo.

Vierailija
22/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:31"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:21"]

DILDON POISTO ANUKSESTA

[/quote]

Tällainenkin on osunut kohdalle.

t.murtumien ja luksaatioiden reponoinnista pitävä
[/quote]

Näin on. Musta aukko nielee kaikenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskionteloiden punktoiminen on ihanaa. On musiikkia korville, kun neula rusahtaa ruston lävitse ja keittosuola alkaa virrata ulos nenästä. Ja ne mahtavat vihreänkellertävät limaklöntit!

Vierailija
24/79 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:07"]

No lääkärit tekee hyvin erilaisia toimenpiteitä alasta riippuen. Toiset tykkää kaikenlaisista toimenpiteistä (ja ryhtyykin sitten jollekin toimenpidealalle), toiset taas inhoaa kaikkia toimenpiteitä (ja ryhtyy vaikka psykiatriksi tai työterveyslääkäriksi). Itse inhosin terkka-aikana poskiontelopunktioita ja kaikkea murtumiin ja luksaatioihin liittyvää. Pienet luomenpoistot oli kivoja. Nykyään työhön kuuluu oikeastaan vaan näytteenottoja mm. rinnoista, maksasta, pehmytkudoskasvaimista, kilpirauhasesta jne. Nuo pinnalliset koepalanotot toimeenpiteinä ihan ok. Potilaiden mielestä se ei toki ole kivaa, koska yleensä jotain pahanlaatuista prosessia etsitään tai suljetaan pois.

[/quote]

Oletko minkä alan erikoislääkäri?
[/quote]

Taitaa olla radiologi.

Vierailija
25/79 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. Olen aina ajatellut että lääkäreitä salaa ällöttää, mutta näköjään peräreikien yms rassaus onkin mukavaa puuhaa :)

Vierailija
26/79 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä peräreiän rassaamisessa on oma gloriansa. Se on kuitenkin yksinkertaisesti suoritettava toimenpide, joka voidaan tehdä hanskat kädessä.

Vierailija
27/79 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites hammaslääkärit?

Vierailija
28/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:40"]

Minä tykkään paikata hampaita. Poran käytössä on jotain todella terapeuttista - voisin hioa ja muotoilla yhtä hammasta tunteja! Toinen mikä itselleni antaa tyydytystä on hammaslääkäripelosta kärsivän ihmisen hoitaminen. Monia työkavereita nämä tapaukset turhauttavat - minä voisin ottaa vaikka kaikki. Kerran istuimme erään naisn kanssa puolisen tuntia ennen kuin sain edes kurkistaa hänen suuhunsa. Seuraavalla kerralla saatiin reikiintynyt hammaskin paikattua. Sellaiset hetket palkitsevat. Ja tosiaan olen hammaslääkäri :-)

[/quote]

Pääsisinpä joskus sinun kaltaiselle hammaslääkärille :)

T. Hammaslääkäripelkoinen

Vierailija
29/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipsaamisesta pitävä ei kyllä ole lääkäri. Sairaalavahtimestarit kipsaavat.

Vierailija
30/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:35"]

Neurologinen status on äärimmäisen mielenkiintoinen ja mukavan sisäsiisti tutkimus.

[/quote]Ja siitä saa toimenpidepalkkion. 

[/quote]

Maksetaanko lääkäreille toimenpidepalkkio toimenpiteistä, jotka he tekevät?

[/quote]

Alhainen kommentti tyypiltä, joka ei voi olla mitenkään lääkäri. Oikeat ( ja hyvät) lääkärit ei ole noin tyhmiä.

[/quote]

Mikä? Ai että maksetaanko toimenpiteistä erityinen palkkio? Mä kuvittelin, että toimenpiteet kuuluu lääkärin työhön ja niistä maksettava "palkkio" on jo sisällytetty valmiiksi palkkaan.

[/quote]Heheh 

Lääkäri tulee vaan töihin kkpalkalla. Kaikesta muusta maksetaan lisäpalkkio. ;)

Vierailija
31/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut motorisilta kyvyiltäni tosi kömpelö, ja siksi valitsinkin erikoistumisen psykiatriaan. Muutenkin on kyllä kiinnostanut jo nuorena erityisesti mieli, se mysteeri miten toisaalta tietysti puhdas biologia vaikuttaa ajatteluun ja tunteisiin mutta toisaalta se että vaikutus toimiii toisinkinpäin, eli muuttamalla ajattelua ihminen voi vaikuttaa esim. aivojen välittäjäaineisiin.

Vieläkin koen olevani mysteerin äärellä tässä asiassa. Toisaalta haluaisin uskoa puhtaan mekanistiseen ihmiskuvaan, jossa ihminen on monimutkainen kone ilman esimerkiksi aidosti vapaata tahtoa. Mutta toisaalta tuntuu että sittenkin on myös joku "mystisempi minä", joka voi vaikuttaa kehon koneistoon. Tämä on varmasti asia mitä loppuikäni saan pohtia ja ihmetellä, omaa sisintäni tutkimallakin. 

Vierailija
32/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:18"]

Korvavaikun huuhtelu! Jotenkin ihanaa nähdä, kuinka se kaikki korvakäytäviä tukkiva ja kuuloa huonontava vaikku tulee ulos

[/quote]

Mikään, siis ei mikään,  tunnu yhtä hyvältä (potilaan kannalta) kuin tämä toimenpide. Siis se, kun korvaan ruiskutetaan sitä jotain. Kävin ko toimenpiteessä vaikkei olisi tarvinnutkaan, sanoin vain, etten kuule korvalla mitään. Valitettavasti nyt on tullut apteekkiin ainetta, minkä voi itse laittaa korvaan. T:potilas

Vierailija
33/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:24"]

Ai niin, pakko mainita vielä tämä:

Mun ensitapaaminen nykyisen lääkärismieheni kanssa tapahtui reilut kymmenisen vuotta sitten, kun olin saanut ex-aviomieheni kanssa intiimipuuhista kroonisen virtsatietulehduksen.

Harvemmin on lääkärikäynnillä niin tolkuttoman epähehkeä olo, kuin tuolloin... mutta asiallisesti hoitui ja krooninen kierre saatiin kuin saatiinkin ekan kerran vihdoin kuriin.

Tapasimme sittemmin - erottuamme ensin molemmat tahoillamme - uudemman kerran sattumalta ihan eri merkeissä. Muistin valitettavasti vaan kyseisen tyypin nimen suoraan valokuvamuistillani sen yhden tietyn lääkepurkin kyljestä (niihin apteekin plakaatteihin kun tuli ainakin ennen lääkkeen määränneen lääkärin nimi), ja treffien tunnelma lässähti ehkä aavistuksen, vaikka pokkani piti.

Mies ei onneksi muistanut aiempaa kohtaamistamme. Olin värjännyt hiuksenikin aivan eri värisiksi siinä välissä. Toki nuo aiemmat tapahtumat on nyttemmin käyty läpi.

On muuten täysin lääkärinetiikan vastaista luoda suhde potilaaseen, tai edes yrittää liehitellä potilastaan. Nämä rintarauhasjutut ovat kenties enemmänkin jostain B-luokan romaaneista tai Reginoista peräisin, kuin todellisuudesta :)

[/quote]

No mutta onneksi miespuoliset lääkärit ei hirveästi välitä etiikasta. Olen pannut tk-lääkäriäni.

Vierailija
34/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolitähystys

Vierailija
35/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 09:02"]

Henkilökohtainen suosikkini on totuuden ravisteleminen potilaasta. Usein riittää kuvainnollinen ja verbaalinen ravistelu, mutta joskus tarvitaan ihan kunnon ravistelua ja otan molemmista hartioista kiinni ja ravistelen ja heiluttelen oikein kunnolla ja huudan että nyt kerrot totuuden!

[/quote]

Juu ja se on vaikeaa. Ihmisistä 90 prosenttia valehtelee lääkärille. Ja näiden valehtelijoiden jutuista noin 30 prosenttia on valetta.  Jännä juttu muuten, että narkomaanit ja kannabiksen käyttäjät valehtelevat paljon vähemmän. Ja kysymyksessä yleensä mini-interventio.

Vierailija
36/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 09:02"]

Henkilökohtainen suosikkini on totuuden ravisteleminen potilaasta. Usein riittää kuvainnollinen ja verbaalinen ravistelu, mutta joskus tarvitaan ihan kunnon ravistelua ja otan molemmista hartioista kiinni ja ravistelen ja heiluttelen oikein kunnolla ja huudan että nyt kerrot totuuden!

[/quote]

Juu ja se on vaikeaa. Ihmisistä 90 prosenttia valehtelee lääkärille. Ja näiden valehtelijoiden jutuista noin 30 prosenttia on valetta.  Jännä juttu muuten, että narkomaanit ja kannabiksen käyttäjät valehtelevat paljon vähemmän. Ja kysymyksessä yleensä mini-interventio.

[/quote]

Miksi? Ja millaisista asioista? En ole koskaan valehdellut lääkärille ja olen käynyt lääkärillä kymmeniä, ellen satoja kertoja.

Vierailija
37/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:40"]

Minä tykkään paikata hampaita. Poran käytössä on jotain todella terapeuttista - voisin hioa ja muotoilla yhtä hammasta tunteja! Toinen mikä itselleni antaa tyydytystä on hammaslääkäripelosta kärsivän ihmisen hoitaminen. Monia työkavereita nämä tapaukset turhauttavat - minä voisin ottaa vaikka kaikki. Kerran istuimme erään naisn kanssa puolisen tuntia ennen kuin sain edes kurkistaa hänen suuhunsa. Seuraavalla kerralla saatiin reikiintynyt hammaskin paikattua. Sellaiset hetket palkitsevat. Ja tosiaan olen hammaslääkäri :-)

[/quote]

Pääsisinpä joskus sinun kaltaiselle hammaslääkärille :)

T. Hammaslääkäripelkoinen

[/quote]

Tuo on vamaan minun hammaslääkärini, aivan ihana ihminen. Ekalla käynnillä melkein oksensin pelosta odotushuoneessa, nyt ei ihmeemmin edes jännitä vaikka hampaitakin on poistettu. En kyllä ikinä haluaisi hammaslääkäriksi, mutta hienoa, että joku haluaa.

Vierailija
38/79 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää lääkäreitä? :)

Vierailija
39/79 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtumien ja luksaatioiden reponointi.

Vierailija
40/79 |