Mitä järkeä mennä ulkomaille kesällä
Ensinnäkin tulee helvetin kalliiksi ja mitä siellä ulkomailla on mitä ei suomessa olisi? Täällä tampereellekkin on nähtävyyksiä kuten näsineula ja ympäri suomea ties mitä hienoja nähtävyyksiä joten ulkomaille asti ei tarvitse lähteä. Tuhlaatko te rahat mä jään suomeen kesäksi.
Kommentit (27)
Parhaillaan palelen Turussa sisätiloissa, kun lämmityskausikin on jo ohi.
.
Mulla on ulkona vielä talvitakki käytössä. On jotain 17 asteen päiviä ja kohta on juhannus.
Koska trekkaaminen Walesissa vuorilla on niin paljon mukavampaa (ja turvallisempaa) kesällä kuin talvella. Talvella vuorille ei suositella menemään ellei ole todella kokenut talvitrekkaaja mitä minä en ole. Keväällä ja syksyllä kovissa tuulissa, kylmässä ja sateessa, liukkailla, jäisillä kivillä/kallioilla trekkaaminen ei myöskään vastaa minun käsitystäni nautinnollisesta lomasta.
Lisäksi, kuten joku jo sanoikin, ulkomaanloma tulee halvemmaksi kuin kotimaanloma. Walesinlomani ei tee poikkeusta asiaan.
Ihan samaa olen miettinyt, mitä järkeä on kesällä lähteä kun täällä kerran on kesä. Mieluummin matkaan etelän aurinkoon silloin, kun täällä sataa jääpuikkoja ja on pakkasta. Sillä keinoin saa vuoden aikana nauttia yhteensä enemmän siitä kesäkelistä :)
Noh, kukin tyylillään.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:04"]Ihan samaa olen miettinyt, mitä järkeä on kesällä lähteä kun täällä kerran on kesä. Mieluummin matkaan etelän aurinkoon silloin, kun täällä sataa jääpuikkoja ja on pakkasta. Sillä keinoin saa vuoden aikana nauttia yhteensä enemmän siitä kesäkelistä :)
Noh, kukin tyylillään.
[/quote]
No täällähän suunnilleen sataa jääpuikkoja ja on pakkasta. Nythän se Suomen kesä on parhaimmillaan....
No minulle on ihan sama onko kesä vai talvi, työnantaja vaan tuppaa antaa sen kesäloman kesällä, niin sillon sitä on lähdettävä kun ulkomaille tekee mieli. Mielummin minäkin lähden helmikuussa esim. Pariisiin tai Berliiniin, on vähemmän muita turisteja ja ei ole tuskaisen kuuma. Yli 25 asteessa ei jaksa katuja paljon kulkea. Ja kyllä tälläkin keäslomalla ihan se tampereen kautta koukkasen...
Välimeren maihin minua ei kyllä saisi suurin surminkaan kesäkuukausina matkustamaan, mutta onhan noita muita ulkomaankohteita jotka ovat parhaimmillaan kesäisin. Kesäreissuja tullut tehtyä mm. Ruotsi, Norja, Islanti, Irlanti, Iso-Britannia, Kanada, Alaska, Grönlanti, Saksa. Toisakseen kotimaan matkailu on niin kallista, että samalla rahalla käy jossain toisessa maassa. Vertailkaapa vaikka talvella parin viikon laskettelureissun hintaa Alpeilla tai Lapissa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:48"]
Terveisiä Lontoosta!
[/quote]
Tuun sinne ensi viikolla! Can't wait ^.^