Suomen yrittäjät haluavat poistaa lakisääteisen työterveyshuollon, se tulee liian kalliiksi
Suomen yrittäjät esittää, että työnantajilta poistettaisiin lakisääteinen velvollisuus järjestää työterveyshuolto.
Ehdotus on osa laajempaa ”työelämäohjelmaa”, jonka järjestö julkaisi tiistaina.
Yrittäjien mukaan kustannukset ovat paisuneet eikä palveluiden laskutus ole läpinäkyvää.
Suomen yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen sanoo HS:lle, että monet yritykset kokevat, että työterveydestä on niille enemmän haittaa kuin hyötyä.
Kommentit (12)
Siis onko se vaatimus siis poistaa se lakisääteinen työterveyshuolto (joka pitää sisällään tyyliin työpaikkaselvitykset ja työtervystarkastukset) vai ne lisäpalvelut kuten sairausvastaanotto jne.?
Suomen yrittäjät poistaisivat työntekijöiltä sisäelimetkin jos se tarkoittaisi parempaa katetta.
Näin siinä tulee käymään, kun suomalaiset eivät enää kuulu liittoon. Työnantaja päättää.
Kun maassa on yleinen terveydenhuolto, niin miksi työpaikalla olisi pakko järjestää työterveyshuolto? Toisaalta jos pakkoa ei olisi, niin fiksu työnantaja ottaisi tuon kilpailuetuna ja järjestäisi sen. Kuten monessa muussakin asiassa, niin halvalla et saa hyvää eli jos palkka+edut ajetaan mahdollisimman alas, niin työntekijät ovat firmassa sitten sen mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se vaatimus siis poistaa se lakisääteinen työterveyshuolto (joka pitää sisällään tyyliin työpaikkaselvitykset ja työtervystarkastukset) vai ne lisäpalvelut kuten sairausvastaanotto jne.?
Ettei tarvitsi järjestää mitään eli työntekijä hoidattaa itsensä jatkossa julkisella
Perusterveenä kannatan tätä, jos osan kuluista voisi siirtää palkkoihin.
Samassa vaatimuksessa oli sunnuntailisien ja arkipyhien poistaminen
Aivan sama, koska se lakisääteinen minimi on niin suppea, ettei sillä muutenkaan tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se vaatimus siis poistaa se lakisääteinen työterveyshuolto (joka pitää sisällään tyyliin työpaikkaselvitykset ja työtervystarkastukset) vai ne lisäpalvelut kuten sairausvastaanotto jne.?
Ettei tarvitsi järjestää mitään eli työntekijä hoidattaa itsensä jatkossa julkisella
Nykyään moni työntekijä hoidattaa itsensä julkisella. Työterveyshuoltoon ei tarvitse kuulua muuta kuin se, että muutaman vuoden välein käydään kuuntelemassa terkkarin saarna siitä, että pitää muistaa syödä kasviksia ja harrastaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama, koska se lakisääteinen minimi on niin suppea, ettei sillä muutenkaan tee mitään.
Tämä, työhöntulotarkastus ja keski-iässä sitten 5-10 vuoden välein ikävuositarkastus. Mitään muuta siihen ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se vaatimus siis poistaa se lakisääteinen työterveyshuolto (joka pitää sisällään tyyliin työpaikkaselvitykset ja työtervystarkastukset) vai ne lisäpalvelut kuten sairausvastaanotto jne.?
Ettei tarvitsi järjestää mitään eli työntekijä hoidattaa itsensä jatkossa julkisella
Nykyään moni työntekijä hoidattaa itsensä julkisella. Työterveyshuoltoon ei tarvitse kuulua muuta kuin se, että muutaman vuoden välein käydään kuuntelemassa terkkarin saarna siitä, että pitää muistaa syödä kasviksia ja harrastaa liikuntaa.
Ja nämäkin vasta alkaen 40- vuotiaana ja siitä pari kertaa vielä ennen eläkeikää.
Haistakoot paska.