Mitä järkeä mennä ulkomaille kesällä
Ensinnäkin tulee helvetin kalliiksi ja mitä siellä ulkomailla on mitä ei suomessa olisi? Täällä tampereellekkin on nähtävyyksiä kuten näsineula ja ympäri suomea ties mitä hienoja nähtävyyksiä joten ulkomaille asti ei tarvitse lähteä. Tuhlaatko te rahat mä jään suomeen kesäksi.
Kommentit (27)
Jäisi suomeen verorahat kun ihmiset tajuaisi matkustella suomessa.
Suomessa on liian kylmä ja kamalia hiekkarantoja. Eikä mitään nähtävää mikä mua kiinnostaisi. Haluan ulkomaille etelään aurinkoon ja shoppaamaan halpoja vaatteita ja kenkiä.
Esimerkiksi Ruotsi, Norja ja Viro ovat kesäaikaan mukavampia matkakohteita kuni talvella, paitsi tietysti jos on talviaktiviteettien perässä. Pitkä kesäloma, ehtii sitä tehdä monenlaista, käydä Tampereellakin.
En mäkään ymmärrä. Talvella on pakko päästä pois mut en mä kesällä ei mikään pakko.
Kotimaassa matkustelu on tylsää ja KALLISTA. Viikon hotelliyöt maksaa suomessa suunnilleen saman verran kun etelänmatka. Jos nyt ei halua majoittua missään hostelleissa tai leirintäalueilla. Puhumattakaan jos käydään huvipuistossa, syömässä, ostetaan jätskiä yms.
Just mietin, että tehtäisiin Linnanmäen reissu ja oltaisiin hotellissa yötä, (syyskuista etelänlomaa odotellessa) Mutta tulisi niin kalliiksi, että mieluummin lähdetään Tallinnaan sillä rahalla.
Ja vielä viimeisenä: SUOMESSA ON KYLMÄ!
Ei välimeren maihin ole mitään järkeä talvella lähteä. Kaukomaat taas maksaa paljon, eikä pitkä lentomatka houkuta.
Terkut Italiasta. Täällä ihana helle. Kuis siellä? Kukin tavallaan...
Juu kyllä tää +8 kesäkelit ja vesisade on niin helvetin ainutlaatuista että en kyllä lähtis mihinkään muualle. ...
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:29"]
Kotimaassa matkustelu on tylsää ja KALLISTA. Viikon hotelliyöt maksaa suomessa suunnilleen saman verran kun etelänmatka. Jos nyt ei halua majoittua missään hostelleissa tai leirintäalueilla. Puhumattakaan jos käydään huvipuistossa, syömässä, ostetaan jätskiä yms.
Just mietin, että tehtäisiin Linnanmäen reissu ja oltaisiin hotellissa yötä, (syyskuista etelänlomaa odotellessa) Mutta tulisi niin kalliiksi, että mieluummin lähdetään Tallinnaan sillä rahalla.
Ja vielä viimeisenä: SUOMESSA ON KYLMÄ!
[/quote]
Ei tallinnassa kyllä mitään ole. Alkoholistit käy rahtaamassa kaljaa sieltä. Tukholmassa miljoona kertaa enemmän näkemistä ja shopattavaa mutta se matka sais mennä paljon nopeammin. Voi kun tää maa siirtyisi vaikka jollain järistyksellä vaikka saksaan tai ranskaan kiinni.
Terkut Espanjasta, täällä on tänään +29 astetta, kuinkas siellä Tampereella (jossa myös asun, mutta en silti jaksa kolmea viikkoa koluta näsineulaa ja pyynikin näköalatornia.. Koko loma menee täällä lämmössä ja lomarahat jäävät tänne.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:37"]
Juu kyllä tää +8 kesäkelit ja vesisade on niin helvetin ainutlaatuista että en kyllä lähtis mihinkään muualle. ...
[/quote]
En mä mitään tollasta ole kyllä huomannut...Pikkasen alle 20 astetta mutta onneks aurinkoista. Sä taidat asua jossain norjassa kun ilmat on noin huonot.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:37"]
Juu kyllä tää +8 kesäkelit ja vesisade on niin helvetin ainutlaatuista että en kyllä lähtis mihinkään muualle. ...
[/quote]
En mä mitään tollasta ole kyllä huomannut...Pikkasen alle 20 astetta mutta onneks aurinkoista. Sä taidat asua jossain norjassa kun ilmat on noin huonot.
[/quote]
Taas joku Helsinkiläinen kuvittelee, että joka puolella suomea vallitsee sama sää kun siellä teillä!
Loma on kesällä ja silloin reissataan. En pysty lomailemaan talvella esim. kahta tai kolmea viikkoa, jonka mittaisen reissun teemme perheen kanssa kesällä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:39"]Terkut Espanjasta, täällä on tänään +29 astetta, kuinkas siellä Tampereella (jossa myös asun, mutta en silti jaksa kolmea viikkoa koluta näsineulaa ja pyynikin näköalatornia.. Koko loma menee täällä lämmössä ja lomarahat jäävät tänne.
[/quote]
Sopivan lämmintä täällä. Onneksi täällä tampereella enkä kärvistelemässä ulkomailla helteestä.
Keski-Euroopan kaupungit voittaa Suomen 6-0, ihan mihin vuodenaikaan tahansa. Mielenkiintoisempia museoita, historiaa, nähtävyyksiä, ravintoloita ja viihdettä, shoppailusta puhumattakaan. Pääsee testaamaan kielitaitoaan, tapaa mielenkiintoisia ihmisiä, näkee ja kokee asioita, joita ei täältä löydy. Ja lämpöä jos haluaa, on varminta lähteä muualle.
Onko Lontoossa vielä lämmin? Tulin sieltä maanantaina, oli tosi kivaa. Mukava kaupunk.
Siksi koska saan uusia kokemuksia, opin kulttuuria, nään ja koen paljon mielenkiintoista!
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:29"]
Kotimaassa matkustelu on tylsää ja KALLISTA. Viikon hotelliyöt maksaa suomessa suunnilleen saman verran kun etelänmatka. Jos nyt ei halua majoittua missään hostelleissa tai leirintäalueilla. Puhumattakaan jos käydään huvipuistossa, syömässä, ostetaan jätskiä yms.
Just mietin, että tehtäisiin Linnanmäen reissu ja oltaisiin hotellissa yötä, (syyskuista etelänlomaa odotellessa) Mutta tulisi niin kalliiksi, että mieluummin lähdetään Tallinnaan sillä rahalla.
Ja vielä viimeisenä: SUOMESSA ON KYLMÄ!
[/quote]
Ei tallinnassa kyllä mitään ole. Alkoholistit käy rahtaamassa kaljaa sieltä. Tukholmassa miljoona kertaa enemmän näkemistä ja shopattavaa mutta se matka sais mennä paljon nopeammin. Voi kun tää maa siirtyisi vaikka jollain järistyksellä vaikka saksaan tai ranskaan kiinni.
[/quote]
Tallinnassa on vaikka mitä, jos vaan poistuu siitä Viru keskuksen ja sataman viinapuotien lähistöltä. Toki nähtävää on vähemmän kuin Tukholmassa, koska kaupungit on eri kokoisia, mutta silti kuitenkin enemmän siellä on kaikkea kuin mitä monet luulee.
Hah. Katkeraa köyhää vituttaa kun mä lähden etelää.