Nelikymppisenä äidiksi?
Mitä mieltä olette? Olisinko nelikymppisenä vielä sopiva vauvan äidiksi? Asia mietityttää kovasti ja aika käy vähiin asian suhteen.
Kommentit (29)
Mukava kuulla positiivisia juttuja. Tiedän monta naista, jotka ovat saaneet ekat lapsensa parikymppisinä ja viimeisen satsin yli 40-vuotiaana. Mies on vain vaihtunut siinä välissä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:06"]
Ilman muuta on hyvä ikä, mutta mieti kuitenkin hiukan sitä mahdollisuutta, että lapsi/ tuplatkin eivät ehkä olisi terveitä. Jaksaisitko hoitaa erityisen raskashoitoisia lapsia vuosia tai vuosikymmeniä. Odotusajan seulat eivät paljast ajuuri mitään siitä ono syntyvä lapsi terve vai ei.
[/quote]
Miksi ihmeessä pitää alapeukuttaa? Tämä on ihan realiteetti. Ikääntyneillä munasoluilla saa herkemmin sairaita lapsia, eikä luonnon geeniarvasta/ mutaatioista voi koskaan mennä takuuseen. Neli-kuusikymppisenä jaksaminen on ihan erilaista kuin nuorempana äitinä ja isänä.
[/quote]
Jaksaminen? Kuinka raihnaisia te aiotte olla nelikymppisinä?? Mun 80-v pappakin jaksaa vielä riehua lasten kanssa, täällä jo nelikymppiset on niin väsyneitä ettei kykene :D itse sain lapset 33- ja 37-v. Eikä mitään ongelmia jaksamisessa. Ei olis voinut parikymppisenä kyllä nää kotiperhelapsitouhut vähempää kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:35"]Sitä tuossa mietin, että jos nyt raskautuisin, saisin lapsen 44-vuotiaana. Juhlisin siis 60-vuotispäiviäni teini-ikäisen lapsen kanssa! Hmm... Jäisin eläkkeelle samalla kun lapsi tulisi täysi-ikäiseksi.
[/quote]
Ja se haittaa mitä? Itse en olisi kyllä sen takia uhrannut nuoruuttani, että näen vielä ehkä lapsenlapsenlapsrnlapseni. Yksi elämä, kyllä minä haluan itseänikin ajatella sitä eläessäni.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:06"]
Ilman muuta on hyvä ikä, mutta mieti kuitenkin hiukan sitä mahdollisuutta, että lapsi/ tuplatkin eivät ehkä olisi terveitä. Jaksaisitko hoitaa erityisen raskashoitoisia lapsia vuosia tai vuosikymmeniä. Odotusajan seulat eivät paljast ajuuri mitään siitä ono syntyvä lapsi terve vai ei.
[/quote]
Miksi ihmeessä pitää alapeukuttaa? Tämä on ihan realiteetti. Ikääntyneillä munasoluilla saa herkemmin sairaita lapsia, eikä luonnon geeniarvasta/ mutaatioista voi koskaan mennä takuuseen. Neli-kuusikymppisenä jaksaminen on ihan erilaista kuin nuorempana äitinä ja isänä.
[/quote]
ehkä ne alapeukuttajat tarttuivat ruohon sun seulakommenttiin. Kyllähän ne seulat sentään jotain kertoo.
terv "täysin terveet ja ihanat lapset 39v ja 41v"
ystäväni sai Down-lapsen parikymppisenä
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:35"]
Sitä tuossa mietin, että jos nyt raskautuisin, saisin lapsen 44-vuotiaana. Juhlisin siis 60-vuotispäiviäni teini-ikäisen lapsen kanssa! Hmm... Jäisin eläkkeelle samalla kun lapsi tulisi täysi-ikäiseksi.
[/quote]
Sehän on loistavaa! Lapsi lentää pesästä samaan aikaan, kun sinä vapaudut työelämästä ja saat keskittyä täysin rinnoin itseesi.
No hei! Itsellä ikää tuo 40, viikonloppuna alkaa meillä ivf-hoito.
Äitini sai minut nelikymppisenä, ja se on ihan hyvä ikä saada lapsia. Parempi valinta ainakin kuin teiniäitiys..
Minut äitini sai 41 vuotiaana ja ihan normaalina minua on tähän asti pidetty yhteiskunnankin taholta. Nyt on itsellä ikää 36v. ja omakin lapsi,tytär, jo on.
5- vuotias,terve , ja normaalilla alatiesynnytyksellä tänne maailmaan iloksemme putkahtanut. ...Se vain,että oma äitini ei häntä,ikävä kyllä ,ehtinyt näkemään , mutta -entäpä sitten? Ei minullakaan mummoa ehtinyt montaa kuukautta olemaan.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:20"]Tuntuu siltä, että on äiti minkä ikäinen tahansa, niin aina jollain on siitä sanottavaa. Mieluiten tietenkin negatiivista.
[/quote]
Miten niin, aika kivaan ja realistiseen sävyynhän tässä ketjussa on aloittajan asiaa pohdittu.