Lapsi ja älypuhelin
Mikä on kätevin tapa estää lasta eksymästä luvattomille sivuille puhelimella?
(jätetään pois vaihtoehdot, joissa puhelin otettaisiin kokonaan pois)
Kommentit (13)
Ongelma on seuraava: pienen lapsen kohdalla älypuhelimen äly siirtyy lapseen, eli tulee tasaälyinen luurin kaa! Yleensä kuitenkin vanhempia älykkäämpiä, jos se lohduttaa:)
Mitään teknisesti kätevää tapaa ei ole.
Paras tapa lienee keskustella asiasta etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:16"]Eikö saa jotain estoja päälle?
[/quote]
Ei ainakaan minun taidoilla.
-ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:57"]Mitään teknisesti kätevää tapaa ei ole.
Paras tapa lienee keskustella asiasta etukäteen.
[/quote]
Eli Petteri 9 v:n kanssa pitäisi sopia, ettei sitten katsele aikuisviihdettä edes vahingossa, -vai?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:16"]Eikö saa jotain estoja päälle? [/quote] Ei ainakaan minun taidoilla. -ap
[/quote]
Ei ole tullut mieleen opetella? Ei ne mitään avaruustekniikkaa ole. Eikö hävetä sanoa ettei osaa käyttää jotain, jota lapsikin osaa?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:16"]Eikö saa jotain estoja päälle? [/quote] Ei ainakaan minun taidoilla. -ap
[/quote]
Ei ole tullut mieleen opetella? Ei ne mitään avaruustekniikkaa ole. Eikö hävetä sanoa ettei osaa käyttää jotain, jota lapsikin osaa?
[/quote]
Puhelimen pohjassa on yleensä pieni huomaamaton nuppi, ns. katselunestoantura, se pohjaan niin ei tuhmille sivuille pääse;)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:59"]
[/quote]
[/quote]
Tietokoneissa saa rajattua sivustojen katselua helposti ja lisäksi virusrustorjuntaohjelmien mukana tulee ns. lapsilukkoja, mutta älypuhelimien selain asetuksiin ei näyttäisi olevan mitään rajaus mahdollisuuksia.
Oletteko ylipäätänsä tietoisia, että sieltä puhelimesta löytää K-18 materiaalia -ja helposti.
En antaisi oman lapsen katsoa edes iltapäivälehtien sivuja.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:19"]
En antaisi oman lapsen katsoa edes iltapäivälehtien sivuja.
[/quote]
Lasikaapissako sulla se lapsi on?
Älypuhelin tarvitsee virustorjuntaohjelman siinä kuin tietokonekin ja useimpiin maksullisiin virustorjuntaohkelmiin saa myös lapsilukon.
Eikö saa jotain estoja päälle?