ilmoitin eilen miehelle että lopetan e-pillerit
Nyt eka päivä ilman pillereitä. Ihanaa. Toivottavasti alkaa olo tasottumaan.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 13:29"]
Lopetin muutama viikko sitten pillerit, ja tunnen monen vuoden jälkeen ensimmäistä kertaa seksihaluja! En ees muistanut että tällaista voi olla. Suosittelen :) Tosin nyt ei ole ehkäisytarvettakaan kun ei haittaisi vaikka vauvakin tulisin, joten ei tarvii koko asiaa miettiä. Tulevaisuudessa kyllä jossain vaiheessa voin palata samoihin minipillereihin, koska niissä oli yks todella iso etu - ei kuukautisia lainkaan.
[/quote]
Mutta miten sitten sulta onnistuu seksi pillereiden kanssa, jos et tunne seksihaluja niitä syödessäsi?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:02"]
jos aiotte paneskella ilman ehkäisyä ja tulet raskaaksi, olo ei ole enää niin tasainen
[/quote]
Emme paneskele ilman ehkäisyä, eikä lopu munan saanti. Esim kondomi on keksitty. ap
[/quote]
Huh. Minulle ei kondomin ehkäisyteho riittäisi. Se on tuplaehkäisy tai ei seksiä ollenkaan. Ei kuulosta kovin terveeltä suhteelta tuollainen, jossa tehdään ehkäisyn käytöstä yksipuolisia päätöksiä.
t. mies
[/quote]
Se on kyllä just se nainen, joka päättää mitä hormoneja kehoonsa tunkee.
T. Rändomi
[/quote]
Kyllä tuo meillä hoituisi niin, että naiseni ottaisi puheeksi ehkäisyasiat ja kertoisi hormonien käyttöön liittyvistä huolistaan. Yhdessä sitten mietittäisiin, miten jatkossa toimitaan. Tuollainen "BTW, huomenna en sitten eää syö pillereitä" -tyyppinen kommunikointi ei ole sellaista, jollaista suhteessa haluan.
[/quote]
Jos joku lääke aiheuttaa minulle suuria terveyshaittoja, niin todellakin lopetan sen lääkkeen heti. Ei siinä tosiaan ole mitään keskusteltavaa, kun mieliala on heikentynyt ja on kroonista alapäävaivaa. Siinä ei enää siinä vaiheesa keskustella, jatketaanko vai eikö, vaan pillerit lopetaan välittömästi. Sitten yhdessä kekistään muut keinot. Mitä keskusteltavaa tuollaisessa tilaneessa edes on, jossa on vain yksi ratkaisu? ap
Pillerit sisältää niin vähän hormoneja, että kaikki 'mieliala' ja 'alapää-ongelmat' johtuvat ihan vaan omasta päästä. Terv. gyne
Itsellä ehkäisyrengas ollut jo 5 vuotta ja olen tykännyt. Ei sillä etteikö olisi haittoja, mutta ne on pienet siihen nähden mitä hyötyjä on. Vuosi sitten olin 3kk ilman ja se oli ihan kamalaa, menkkoja ei tullut niin hirveä stressi olenko raskaana ja muutenkin ahdistunut olo. Kun jatkoin, menkat tulee taas kellon tarkkuudella. Ja hormonaalisessa ehkäisyssä EI saa pitää taukoja jos ei halua tulla raskaaksi, näin sanoi koulun terveydenhoitaja joka on myös neuvolassa töissä. Kasvattaa sitä veritulpan riskiä huomattavasti verrattuna tauottomaan käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:14"]Itsellä ehkäisyrengas ollut jo 5 vuotta ja olen tykännyt. Ei sillä etteikö olisi haittoja, mutta ne on pienet siihen nähden mitä hyötyjä on. Vuosi sitten olin 3kk ilman ja se oli ihan kamalaa, menkkoja ei tullut niin hirveä stressi olenko raskaana ja muutenkin ahdistunut olo. Kun jatkoin, menkat tulee taas kellon tarkkuudella. Ja hormonaalisessa ehkäisyssä EI saa pitää taukoja jos ei halua tulla raskaaksi, näin sanoi koulun terveydenhoitaja joka on myös neuvolassa töissä. Kasvattaa sitä veritulpan riskiä huomattavasti verrattuna tauottomaan käyttöön.
[/quote]
Se ettei menkkoja tullut johtuu siitä kierukasta. Koska hormonitoiminta on sekaisin sen jälkeen. Kaverilla oli 2 kk e-pillerien lopettamisen jälkeen melkein 4 viikkoa "menkat". Sitten otti hormonikierukan, kun ei kestänyt enää ja menkat hiljalleen loppui.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:00"]
Ja siis, miksi mies lisääntymisen pelossa menisi sitten steriloitavaksi? Itsellä jo 2 lasta, enempää ei haluta, miestenkin olisi hyvä havahtua ehkäisemään, jos jälkikasvua ei enää toivota. Yksi vaihtis olis naisen hormoonikierukka mutta siinä on taas se hormooni. No thänx!
[/quote]
Minella myös mieli voi muuttua, siksi ehkä harva haluaa steriloitavaksi. Itse olin kahden jälkeen varma etten halua kolmatta. Kaikki vauva tavarat jne myin pois. Noh, kolmas erittäin toivottu sellainen tulossa.
Tietysti voi olla, että jotkut tietää varmemmin kuin me. Onhan niitäkin, jotka päättävät jo nuorena ettei halua lapsia ja ovatkin veloja koko elämänsä :)
En todellakaan suosittele kenellekään hormonaalista ehkäisyä, missään muodossa. Itse söin teininä e-pillereitä, kunnes aivoinfarktin oireet pamahtivat. (Migreenistäni tiesi pillerit määrännyt lääkäri, eipä se näyttänyt haittaavan). Lähellä kuolemaa käytiin. Noh, ei tästä sen enempää, siitä selvittiin onneksi. Ei kuuluisi 15 -vuotiaana tuollaista kokea.
-
Siirryttiin minipillereihin, kokeiltiin eri merkkejä, kunnes löytyi sopiva. Menkat pysyivät vuoden verran poissa, kunnes yhtäkkiä alkoi menkat tulemaan viikon välein, ja kesti sen 6-8 vrk. Lääkärit eivät syytä osanneet kertoa, tätä jaksoin reilu vuoden. Lopulta munasarjasta löytyi kasvain (kiitos hormonaalisen ehkäisyn), jolloin loppui minun pellelilyni ehkäisyn suhteen.
-
Lisäksi koin suunnilleen kaikki haittavaikutukset, ihon huonontumisesta masennukseen ja lihomiseen. Kun lopetin hormoonit, migreenit loppuivat, elämänilo palasi, sain treenattua itseni kuntoon, ja seksikin halutti.
-
Nyt 25 -vuotiaana, kaikenlaista kokeneena käytän kuparikierukkaa, en enää IKINÄ tunkisi mistään hinnasta mitään hormoonipitoista sisääni. Ensimmäistä kertaa elämässäni on myös menkat säännölliset, vaikka kolme vuotta sitten lääkäri väitti kiven kovaa, että menkkavaivat vain pahentuvat, jos en syö hormooneja (kyseinen lääkäri myös vastusti henkeen ja vereen kierukan laittoa, syyllisti useaan otteeseen ja laiton sattuessa tokaisi "itsepäs tätä halusit, kärsi nyt kipusi"..).
-
ELI kaikille, jotka harkitsevat hormonaalisen ehkäisyn lopetusta: TEHKÄÄ SE!
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:53"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:00"]
[/quote]
Joo, kuule ihan varmaan näkyy muutoksia yhden päivän jälkeen, kun niissä pillereissä pidetään säännöllisesti taukoa muutenkin. Että olen kyllästynyt teihin ehkäisyvastaisiin, vainoharhaisiin kansankiihottajiin, jotka jaksatte vouhkata e-pillereistä AV:lla milloin milläkin verukkeella. Olette mitätöntä ja halveksittavaa sakkia.
[/quote]
No olipa paska provo yritys, enskerralla sit paremmin, jookos?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:21"]
jos aiotte paneskella ilman ehkäisyä ja tulet raskaaksi, olo ei ole enää niin tasainen
[/quote]
Emme paneskele ilman ehkäisyä, eikä lopu munan saanti. Esim kondomi on keksitty. ap
[/quote]
Vai että oikein kondomi... On siinä taas mistään mitään ymmärtämätön ja vain omaa itseään ajatteleva akka! Minä en suostuis vakisuhteessa käyttään kondomia ikinä. Enkä kyllä juuri muutenkaan. Ei tunnu sitten yhtään miltään sen kanssa paneminen, mutta sitähän sinä et tiedä kun olet TYPERÄ ÄMMÄ.
Jännä juttu, että miesten e-pillerit vedettiin markkinoilta kun aiheuttivat liikaa sivuvaikutuksia. Ei siinä mitään mutta sivuvaikutukset olivat aika lailla samoja kuin naisten e-pillereissä. Kaikenlaista paskaa voi näemmä naisille tyrkyttää.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:21"]
[/quote]
[/quote]
Vai että oikein kondomi... On siinä taas mistään mitään ymmärtämätön ja vain omaa itseään ajatteleva akka! Minä en suostuis vakisuhteessa käyttään kondomia ikinä. Enkä kyllä juuri muutenkaan. Ei tunnu sitten yhtään miltään sen kanssa paneminen, mutta sitähän sinä et tiedä kun olet TYPERÄ ÄMMÄ.
[/quote]
Ei se pumpattava seksinukke varmaan miltään tunnukaan sen kondomin kanssa ;) noin juntilla ei vaan voi olla oikeaa seksikokemusta, maksimissaan maksullisen kanssa.
Mitäs kokemuksii minipillereistä?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:52"]Mitäs kokemuksii minipillereistä?
[/quote]
Viestissä nro 65 kerroin jo vähän! Mutta erittäin huonot kokemukset, jopa e-pillereitä pahemmat. Myös lähipiirissä samoja kokemuksia, varsinkin siitä asiasta että alkuun menkat pysyvät poissa, mutta siinä 6-12kk tienoilla alkaa tulemaan menkat todella usein, itsellänikin 5-7 päivän välit ja menkat sen yli viikon.. Sama koskee myös ehkäisykapselia, jossa käytetään samaa hormonia.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Haha, itsekäs nainen ei huomioi miehen nautintoa vaan ajattelee vain omaa terveyttään! Kamalaa :D
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:52"]Mitäs kokemuksii minipillereistä?
[/quote]
Mulla minipillerit toimii hyvin. Menkkoja ei ole ollut 5 vuoteen kertaakaan. Ongelma on, etten tiedä johtuuko painonnousuni pillereistä vai muista syistä. Lisäksi kiihottuminen on hieman hankalaa, en kostu muuten kuin liukkarilla tai sillä että mies nuolee. Mutta tätäkään en tiedä johtuuko pillereistä vai onko vain ominaista minulle... Kun olin neitsyt 4 vuotta ennen pillereiden aloitusta. Aloitettiin rajujen menkkojen hoitoon. Ongelma ratkaistu mutta monesti käy mielessä, olisiko muita ratkaisuja kuin hormonihoito. Toimiihan nuo pillerit mutta tekis mieli kokeilla muutakin vaihtoehtoa. Sellaista vaan ei taida olla... :/
N21
Korjaus: olin neitsyt 4 vuotta vaikka pillereitä söin. Vasta vuoden pillerit hoitaneet myös ehkäisy puolen.
t. 73, N21
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 22:49"]
Pillerit sisältää niin vähän hormoneja, että kaikki 'mieliala' ja 'alapää-ongelmat' johtuvat ihan vaan omasta päästä. Terv. gyne
[/quote]
Se on kyllä jännä miten internetissä kuka tahansa voi väitteidensä tueksi esittää olevansa milloin minkäkin alan edustaja. Se tekee noista argumenteistakin niin paljon pitävämpiä.
T. Internettutkija
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:00"]
[/quote]
Joo, kuule ihan varmaan näkyy muutoksia yhden päivän jälkeen, kun niissä pillereissä pidetään säännöllisesti taukoa muutenkin. Että olen kyllästynyt teihin ehkäisyvastaisiin, vainoharhaisiin kansankiihottajiin, jotka jaksatte vouhkata e-pillereistä AV:lla milloin milläkin verukkeella. Olette mitätöntä ja halveksittavaa sakkia.