Naiset huolistko kannabista käyttävän miehen
Itse blaadaan silloin tällöin. Minusta ei mitään väärä ja onhan se terveellisempää kun alkoholin käyttö. Naiset miten suhtaudutte kannabiksen käyttäjiin? Voisitko olla esim parisuhteessa joka silloin tällöin pössyttelee. Ex tyttöystäväni ei hyväksynyt ja tuli sen takia ero. Siks vaa kyselen.
M24
Kommentit (328)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 15:47"]
En halua miestä, joka käyttää huumeita. Olen lukenut kyllä kannabiksesta, mutta koska se on laitonta niin se on laitonta ja siksi en sitä hyväksy. Tiedän oman mieheni kokeilleen kannabista muutama viikko sitten, enkä jaksanut siitä nostaa älämölöä. Jos käyttäisi uudelleen niin saisi varmasti kuulla kunniansa.
[/quote]
Haha, siis jos joku on laitonta niin se on sun mielestä väärin? Mutta sitten kun se on laillista, sama asia onkin ok? Just just. Tiesitkö että myös alkoholi on huume? Eli oletan että olet absolutisti. Tiesitkö muuten että homouskin on ollut laitonta? Olisiko homojen pitönyt pidättytyä silloin kun se on laitonta mutta sitten panna kun se oli laillista?
Tunsin yhden viihdekäyttäjä pojan, ei ollut poikaystävä enkä olisi edes huolinut. Häneltä homma lähti lopulta lapasesta. Lopetti työt ja muutti johonkin Itä-Suomeen maalle.
Alkoi kai kasvattamaan itse. Sanovat että muutti velkojaan pakoon sinne en edes tiedä muuta kuin että johonkin täysin landelle.
Tämä poika , tai oikeastaan nyt jo mies siis yli 30 v, oli tosiaan työssä käyvä vaikka pössytteli, hän kävi joka päivä suihkussa hänellä oli koira aina siistit vaatteet ja hyvin leikattu tukka. Kukaan ei varmasti osannut häntä narkkariksi arvata, en edes tiedä miten sain tietää.
Nyt on kulunut 5 vuotta ainakin kuin maalle muutti, viimeksi kuulin vuosia sitten, oli raukka mennyt ihan rappiolle kuulemma, tuttu sanoi ettei ollut edes tuntea.
Jotkut huumeet vaikuttavat viiveellä mutta vaikuttavat kyllä. Lain väärälle puolelle kun vähän kallistuu, muka harmittomalla pössyttelyllä, niin kohta huomaa olevansa kokonaan toisella puolella, vaikka pystyisikin jonkun vuoden pitämään työpaikkansa ja muut kulissit pystyssä.
Ei nuoret naisetkaan paljoa ajatte tulevaisuutta, joku parikymppinen saattaa innostuakin huumeveikoista. Mutta yhteisen tulevaisuuden rakentaminen narkomaanin kanssa ei varmasti onnistu, koska juuri tulevaisuus puuttuu huumeveikoilta.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 16:03"]Tunsin yhden viihdekäyttäjä pojan, ei ollut poikaystävä enkä olisi edes huolinut. Häneltä homma lähti lopulta lapasesta. Lopetti työt ja muutti johonkin Itä-Suomeen maalle.
Alkoi kai kasvattamaan itse. Sanovat että muutti velkojaan pakoon sinne en edes tiedä muuta kuin että johonkin täysin landelle.
Tämä poika , tai oikeastaan nyt jo mies siis yli 30 v, oli tosiaan työssä käyvä vaikka pössytteli, hän kävi joka päivä suihkussa hänellä oli koira aina siistit vaatteet ja hyvin leikattu tukka. Kukaan ei varmasti osannut häntä narkkariksi arvata, en edes tiedä miten sain tietää.
Nyt on kulunut 5 vuotta ainakin kuin maalle muutti, viimeksi kuulin vuosia sitten, oli raukka mennyt ihan rappiolle kuulemma, tuttu sanoi ettei ollut edes tuntea.
Jotkut huumeet vaikuttavat viiveellä mutta vaikuttavat kyllä. Lain väärälle puolelle kun vähän kallistuu, muka harmittomalla pössyttelyllä, niin kohta huomaa olevansa kokonaan toisella puolella, vaikka pystyisikin jonkun vuoden pitämään työpaikkansa ja muut kulissit pystyssä.
Ei nuoret naisetkaan paljoa ajatte tulevaisuutta, joku parikymppinen saattaa innostuakin huumeveikoista. Mutta yhteisen tulevaisuuden rakentaminen narkomaanin kanssa ei varmasti onnistu, koska juuri tulevaisuus puuttuu huumeveikoilta.
[/quote]
Kyllä on tuttusi käyttänyt jotain muutakin kuin kannabista, eikä nyt keskustella sekakäyttäjistä. Eihän edes kannabiksen lääkekäyttö (jossa kannabista käytetäänjopa useita gra
En haluaisi miestä joka tieten tahtoen nauttii aineita saadakseen pollan hetkeksi sekaisin/hauskan olon tms. Oli se sitten alkoholi, kannabis, lääkkeet tai joku vahvempi huume.
Porttiteoria nyt vaan on fakta. Siitä ei pääse mihinkään
Missäs ne kannabishoitajat on nyt, kun olisi kiva vaihtaa ajatuksia psykooseista ja muustakin...
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:20"]Missäs ne kannabishoitajat on nyt, kun olisi kiva vaihtaa ajatuksia psykooseista ja muustakin...
[/quote]
On huomioitava että suomessa esiintyy
ei mielialaoireista psykoosia 1.9%
Mielialaoireiset psykoosit 0,59%
Päihdepsykoosit 0,42%
-Syynä alkoholi 0.41%
-Syynä muut päihteet 0.03%
Esim. hollannissa kannabista saa aika vapaasti coffee shopeista, mutta silti siellä on esim. skitsofrenian esiintyvyys puolet tai kolmasosa verrattuna Ruotsiin ja Suomeen. Asia olisi aivan toisin päin, jos kannabiksen ja psykoosien välillä olisi aito kausaalinen yhteys.
Kannabispsykoosi tulee yhdelle 10 000:sta käyttäjästä (eli on todella harvinainen, kun esim. paniikkihäiriö tulee ilman päihteitäkin yhdelle 40:stä), ja että nämäkin harvat tapaukset ovat todennäköisimmin väärin diagnosoituja ACI- ja HCU-tapauksia eivätkä aitoja kannabispsykooseja.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:24"]Mieheni polttelee kerran pari kuussa. Ei ongelmaa. Lapsenkin olen tuon pössyttelijän kanssa tehnyt.
[/quote] onnea miehellesi ja sinulle tästä! Et ole tainnut nähdä oikeita päihdeongelmista kärsiviä ihmisiä, muuten voisi mielipide olla jo eri! Itse en jos lapset ois jo niin ei ole tarvetta vetää mitään....ja mikä vika selvinpäin? Harmillista että miehesi ei pysty muulla tavalla rentoutumaan...hihhoijakkaa.
Olen suhteessa miehen kanssa, joka vaihtoi alkoholin kannabikseen. Jos olisi jatkanut alkoholin käyttöä, niin olisi tullut ero, oli alkoholin vaikutuksen alaisena erittäin aggressiivinen, jatkuvasti ongelmissa ja putkassa ja meinasi joutua pahoinpitelyistä vankilaankin... Käyttää ganjaa ehkä 2-4krt kuussa, ei siis jatkuvasti ole jointti huulessa. Ei ole nyt 2 vuoteen ollut minkäänlaisissa ongelmissa ja entinen juoppo-&rikolliskaveripiirikin on jäänyt taakse.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:38"]Olen suhteessa miehen kanssa, joka vaihtoi alkoholin kannabikseen. Jos olisi jatkanut alkoholin käyttöä, niin olisi tullut ero, oli alkoholin vaikutuksen alaisena erittäin aggressiivinen, jatkuvasti ongelmissa ja putkassa ja meinasi joutua pahoinpitelyistä vankilaankin... Käyttää ganjaa ehkä 2-4krt kuussa, ei siis jatkuvasti ole jointti huulessa. Ei ole nyt 2 vuoteen ollut minkäänlaisissa ongelmissa ja entinen juoppo-&rikolliskaveripiirikin on jäänyt taakse.
[/quote] Okoo, tsemppiä teille ja pysy turvassa! Aina voi käydä juttelemassa jollekin ja kannabis rauhoittaa, mutta se ei ratkaise ongelmaa...Laita mies juttelemaan jollekkin..")
Ihan tarpeeksi nähnyt näitä aivonsa pehmentäneitä, joten ei! En huolisi puolisoa joka pössyttelisi.
Jos mies olisi muutoin kaikkea mitä olen ikinä halunnut, kyllä
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:50"]
Kannabispsykooseja on Suomessa vuosittain noin 50 kappaletta, eli ei niistä riitä edes sinulle jokapäiväiseksi työksi. Eli älä taas valehtele.
[/quote]
Epäilen hieman tuota lukua. Ajan pienessä, noin parintuhannen ihmisen kunnassa nykyään otona ensivastekeikkaa, aiemmin täyspäiväisesti perustasoakin. Yhteensä tehtäviä on noin 60-70 vuodessa. Niistä kannabispsykoosiin (tai ainakin kannabiksen päivittäiskäyttäjien psykoottisiin tiloihin) liittyy tuollainen 1-4 keikkaa vuodessa. Havaintojeni mukaan täällä meidän pikkukylällä nyt ei edes mitenkään tavattoman paljon käytetä kannabista, toki muutamia vahvanlaisia ongelmakäyttäjiä löytyy.
Alkoholisteja löytyy toki paljon enemmän, jopa rappiomallia. Heidän takiaan tosin ei noita mt-puolen tehtäviä tule edes joka vuosi. Yleisin keikkatyyppi alkoholistin kanssa on se, että todetaan sedän olevan kännissä kuin apina ja odotellaan kaukaa tulevaa poliisia yhdessä yrittäen pitää potilas hereillä tai ainakin tarkkaillen hengistystä. Joskus harvoin tulee oikein kunnon sekoilua tai sitten delirium tremens -keikkoja. Ei kuitenkaan edes vuosittain.
Alko sinänsä työllistää meitä kyllä enemmän, mutta kyllä minä enemmän olen näistä kannabismiehistä huolissani. Koviin huumeisiin en ole törmännyt kertaakaan sen 7 vuoden aikana, kun olen keikkaa ajanut.
Merkillistä miten nettikeskusteluissa kannabis psykooseja on pilvin pimein? Elävässä elämässä en ole nähnyt yhtään ja pajautellut olen yli 20 vuotta. Sinä aikana olen nähnyt toista sataa käyttäjää eikä kukaan keneltä olen kysynyt tiedä yhtäkään psykoosi tai skitso tapausta. Varmaan niitä on mutta varmuudella ne pään leviämiset on harvinaisia.
olen ihastunut pössyttelevään mieheen :3
En, enkä edes tuttavapiiriini hyväksy.
Sama, pari kertaa viikossa ei ole "silloin tällöin" vaan säännöllistä käyttöä. Silloin haittaisi. Ei muuten, mutta ihmiset on pilvessä ihan hirveän tylsää seuraa ja passiivisia, joten en jaksaisi seurata viikoittaista käyttöä. Kuukauden parin välein ok, silloin se ei vaikuttaisi meidän parisuhdearkeemme merkittävästi.
En todellakaan haluaisi ryhtyä minkäänlaiseen suhteeseen tuollaisen pössyttelijän kanssa. Minulle oli riittävän suuri järkytys kun kuulin naimisiin mentyäni, että mies on jossain bileissä kerran kokeillut. Satunnaisen sikarinpolton (kerran vuodessa tai harvemmin) hyväksyn, mutta muita sauhutteluja en jäisi katselemaan.
Hirvittää, miten huumemyönteisiä täällä ollaan!!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 15:53"]En hyväksyisi kannabiksen polttelua. Kannabis on vain yksi aste kovempaan tavaraan. Ei sekään ole yhtää terveellisempää kuin alkoholi tai tupakkakaan. Alkoholista ja tupakasta jos siirtyy kannabikseen niin siitä se sit lähtee vielä etiäppäin. En ottaisi miestä joka edes ryyppäisi joka viikonloppu, tai muuten vaan jatkivalla syötöllä. Mun mies ei onneks edes polta tupakkaa, juo yhtä harvoin kun minä ja kannabistakaan ei ole kokeillut kuin kaksi kertaa. Kerran teininä ja kerran nyt aikuisiällä. On jäänyt vain siihen kahteen.
[/quote]
Oikeasti on niin, että aika harva kannabiksen käyttäjä kokeilee muitakin laittomia päihteitä, ja yleensä kannabista tai muitakin huumeita kokeillaan aina kännissä. Siitä ei pahemmin poikkeusta ole. Alkoholi siis on enemmän porttihuume kuin mikään muu. Ja oikeasti on myös niin, että kannabis on paljon tupakkaa ja alkoholia vähähaittaisempaa.