Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suolaista tarjottavaa ylioppilasjuhliin? Ei varsinaista ruokaa

Abin äiti
02.02.2022 |

Itse tykkään voileipäkakusta. Abi haluaa suolaisia piirakoita, mutta voihan noita olla molempia. Mitä muuta?

Kahvitarjoilulla mennään eli ruokaa ei ole tarjolla.

Kommentit (226)

Vierailija
161/226 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku jaksaa järjestää perinteisiä ylioppilasjuhlia? Meillä juhlat on sellaiset, että vaihdamme maisemaa ja siellä tutustumme eri paikkoihin ja syömme eri paikoissa perheen kesken. Ylioppilaan oma toive.

Vierailija
162/226 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset kuppikakut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/226 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuulihatut, joissa voi olla suolaista tai makeaa täytettä sen mukaan, kumpaa tarvitaan enemmän. Säilyvät hyvin pakastimessa juhlaan saakka.

Itse tehtynä aika kova homma. Kun muutakin tekemistä riittää. Olisihan nuo hyviä.

Tuulihatut on ainakin makeina karmeeta tököttiä. Mutta teillä tuntui olevan monenlaista tarjoomusta muutakin. Ottaisin mieluummin niitä. 

Vierailija
164/226 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattihan voi olla mitä vaan. Itse rakastan salaatteja.

Vierailija
165/226 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirakka kelpaa teineille aina. muista vastavuoroisesti nakki.

Vierailija
166/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatarjoilusta ei nyt kysytty, mutta olen silti sitä mieltä että reilu ja rehellinen oikea ruoka on kaikille helpompi ratkaisu kuin sen seitsemät suolaiset ja makeat kakut ja piirakat.

Perunat, joku liha ja/tai broiler, pari salaattia, leivät ja juomat. Kaikki saavat vatsansa täyteen, ruokarajoitteiset voivat valikoida mitä ottavat, helppo tehdä (tai tilata pitopalvelusta) eikä ne vieraat niin eri aikoihin tule etteikö ruokaa sen vuoksi voisi tarjota. Kakkukahvit päälle. Tällä konseptilla meillä on vietetty monet juhlat, ja vieraat ovat olleet hyvin tyytyväisiä.

Vierailija
167/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, miten joku aloitti ylioppilasjuhlien suunnittelun jo ennen ylioppilaskirjoitusten alkua. Tuossa vaiheessa olisi pitänyt mielessä olla pelkät lähestyvät ylioppilaskirjoitukset, eikä suinkaan stressata mahdollisia tulevia juhlia.

Vierailija
168/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 10 kg poronkäristystä höppeineen sekä kahvit makeiden kanssa. Lähes kaikki meni.

Vierailija
169/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulihattuja suolaisella täytteellä.

Voileipäkakku lienee se tavallisin.

Katkarapupiirakka, jokin piirakka yleensä. Riippuu tietysti juhlijoiden määrästä, mitä kannattaa tarjota.

Vierailija
170/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjoaisin 200 grammaa makaronilaatikkoa.

Vierailija
171/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti keitä on tulossa ja kauanko he viipyvät ?

Mun ystävä sanoi ei mitään ruokaa. Heille sukulaiset tuli satojen km päästä ja voileipäkakku loppui heti.

Mikä ihmeen pinttynyt ajatusmaailma on, ettei tarjota ruokaa ?

Jos vietaat matkustaa 1-2? H ja viettävät teilä aikaa 3 h eteenpäin, helpommalla pääset, kun tarjoat ruuan.

Vierailija
172/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tarjoaisin 200 grammaa makaronilaatikkoa.

Voi v=u, lopettakaa nyt jo tämä! Ketään ei huvita enää tämä turhaakin turhempi makaronilaatikko-läppä, tai mukahauska heitto raikkaista voileivistä. Ei jaksa tätä enää!!!

Vierailija
173/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokatarjoilusta ei nyt kysytty, mutta olen silti sitä mieltä että reilu ja rehellinen oikea ruoka on kaikille helpompi ratkaisu kuin sen seitsemät suolaiset ja makeat kakut ja piirakat.

Perunat, joku liha ja/tai broiler, pari salaattia, leivät ja juomat. Kaikki saavat vatsansa täyteen, ruokarajoitteiset voivat valikoida mitä ottavat, helppo tehdä (tai tilata pitopalvelusta) eikä ne vieraat niin eri aikoihin tule etteikö ruokaa sen vuoksi voisi tarjota. Kakkukahvit päälle. Tällä konseptilla meillä on vietetty monet juhlat, ja vieraat ovat olleet hyvin tyytyväisiä.

Nimenomaan ylioppilasjuhlissa vieraita voi tulla kyllä ihan pitkin päivää... Ja jos on useampia juhlia, ei siinä oikein mitään perunoita viitsi ruveta popsimaan. Paljon kivempi ja juhlavampi kahvitarjoilu ylppäreissä.

Vierailija
174/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ylioppilasjuhlissa vieraita voi tulla kyllä ihan pitkin päivää... Ja jos on useampia juhlia, ei siinä oikein mitään perunoita viitsi ruveta popsimaan. Paljon kivempi ja juhlavampi kahvitarjoilu ylppäreissä.

Kyllä viitsii! Yritäpä olla koko päivä pelkillä kahvitarjottavilla, niin huono olo iskee viimeistään iltapäivällä. Ruoka on aina ruoka.

Vierailija
175/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 illalliskortti, jota vastaan saa yhden oliivin. Onko tarpeeksi suolaista?

Vierailija
176/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole koko menu, mutta osaratkaisu: helppo mitoitella tarpeen ja menekin mukaan:

ohuet valmiiksi viipaloidut ruisviipaleet. Päälle voita tai majoneesia, sitten savulohta tai juustoa. Viipale puolitetaan kolmioksi. Päälle tilliä/persiljaa.

Vierailija
177/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viitsii! Yritäpä olla koko päivä pelkillä kahvitarjottavilla, niin huono olo iskee viimeistään iltapäivällä. Ruoka on aina ruoka.

No aika harvalla oikeasti on niin paljon onniteltavia samana keväänä, että koko päivä menisi vain kahvitarjoilujen voimalla. Lisäksi mä ainakin odotan, että aikuiset ihmiset osaa itse ajoittaa syömisensä niin, ettei ole yksistä juhlista kiinni onko iltapäivällä huonovointinen. Eri asia, jos ap:n kutsulistassa olisi paljon kauempaa tulevia, jolloin he varmaan suunnittelisivat alunperinkin toisenlaista tarjoilua.

Kyllä useimmat mieltää ja odottaa ylioppilasjuhlien tarjoilun olevan nimenomaan runsas kahvipöytä, jossa suolaista ja makeaa. Itselle ei ainakaan maistuisi ylioppilasjuhlissa joku peruna ja liha. Ruokaisa ja maukas salaatti sopii hyvin, mutta sitä raskaampaa en laittaisi tarjolle.

Vierailija
178/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sarvia kaikkia kerralla tarvi tehdä. Voi tehdä vaikka hyvissä ajoin ja laittaa pakastimeen. Sieltä on kätevä sulattaa. Laittaisin sarvien viereen leikkeleitä ja jotain kasviksia ja juustoa siltä varalta että joku haluaa täyttää niitä. Toisille taas menee ihan sellaisenaankin.
Näin on tehty kakuillekin. Kakkupohjat leipoo hyvissä ajoin ja vaan edellisenä päivänä sulattaa,täyttää ja kuorruttaa. Juustokakkukin kestää pakastamisen.

Vierailija
179/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa

Vierailija
180/226 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä