Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suolaista tarjottavaa ylioppilasjuhliin? Ei varsinaista ruokaa

Abin äiti
02.02.2022 |

Itse tykkään voileipäkakusta. Abi haluaa suolaisia piirakoita, mutta voihan noita olla molempia. Mitä muuta?

Kahvitarjoilulla mennään eli ruokaa ei ole tarjolla.

Kommentit (226)

Vierailija
221/226 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset oo kuulleet että noita tarjottavia voi ulkoistaa eli tilata leipomoista ja pitopalveluista, ei tarvi itse vääntää eikä kannata! Siinä juhlien alla on ihan tarpeeksi muutakin kaaosta :D

Vierailija
222/226 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset oo kuulleet että noita tarjottavia voi ulkoistaa eli tilata leipomoista ja pitopalveluista, ei tarvi itse vääntää eikä kannata! Siinä juhlien alla on ihan tarpeeksi muutakin kaaosta :D

Ihmiset haluaa ottaa kehut itselleen, eikä leipomolle. Ne haluaa käydä sen keskustelun "Oi ihanaa, kuka nämä on tehnyt?" Sitten vähättelevästi vastataan "No nämä nyt on vaan tällaisia tekeleitä" Ja vieraa kuuluu vastata "Nämä on tosi suussa sulavia, oikein hyviä". Ja sama rituaali about 20 kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/226 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia täytettyjä krustadeja, niitä tyhjiä krustadeja saa esim. Prismasta. Täytteeksi esim. siikahyvää, katkarapukimaraa, kasvistäyte jne.

Vierailija
224/226 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voileipäkakku on lohiversio, voit tehdä kinkku-pannukakkurullan (ohut pannari, päälle tuorejuusto-fraiche -seos, silputtua persiljaa ja savukinkkumurua. Kääräise rullalle. Kandee tehdä edellisenä päivänä maustumaan), lisäksi lihapasteijoita ja makeat tarjottavat.

Vierailija
225/226 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo AP:n juhlat on jo pidetty, mutta siltä varalta että joku muu etsii inspiraatiota...

Karjalanpiirakat (kunnolliset käsintehdyt) on varma klassikko. Niiden kaverina voi tarjota vaikka mitä; graavi- tai kylmäsavulohta, juustoa, kylmäsavuporoa, meetwurstia ym. leikkeleitä ties mitä sorttia, kurkkua ym. kasviksia... ja tietenkin munavoita. Jos on joku jyrkkis-vegaani joukossa, niin hänelle voi tehdä vegepiirakat kauramaitoon ja huolehtia että on riittävästi kasvista piirakan kaveriksi. 

Savulohipiirakka tai kinkkupiirakka menee aina. Molemmissa kannattaa panostaa täytteen laatuun - kunnon savulohta tai palvikinkkua. Ei mitään "pizzasiivuja" juhlaruokaan. Sille suvun maailmanparantajavegaaniteinille voi tehdä oman kasvispiirakan - vaikkapa savupaprikasta & aurinkokuivatuista tomaateista ja juuston tilalle "vuustoa".

Näin itse tekisin. 

Vierailija
226/226 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin juhlan päähenkilöltä ja toteuttaisin sen mukaan

Suolaiset piirakat ja vaikka pari salaattia kuulostaa esimerkiksi hyvältä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän