Mitä suolaista tarjottavaa ylioppilasjuhliin? Ei varsinaista ruokaa
Itse tykkään voileipäkakusta. Abi haluaa suolaisia piirakoita, mutta voihan noita olla molempia. Mitä muuta?
Kahvitarjoilulla mennään eli ruokaa ei ole tarjolla.
Kommentit (226)
Rieskarullia, täyteeksi tuorejuustoa ja ohuen ohutta palvikinkkua. Toisiin voi laittaa graavikalaa.
Vierailija kirjoitti:
Tee gluteenittomana niin menekki on vähäisempää.
Toinen vaihtoehto tehdä vegaanisena kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku jaksaa järjestää perinteisiä ylioppilasjuhlia? Meillä juhlat on sellaiset, että vaihdamme maisemaa ja siellä tutustumme eri paikkoihin ja syömme eri paikoissa perheen kesken. Ylioppilaan oma toive.
Oikeastiko kysyt? Teillä tehty noin, niin tokihan kaikki muutkin ovat ryhtyneet tekemään noin.
Tekisin wompatteja eli nakkipiiloja. Kaulittu voitaiina josta leiataan kolmioita. Kääritään sarveksi ja sisälle puoli nakkia tai kolmasosa. Voidellaan ja paistetaan kuin joulutortut. Aina suosittuja ja kivaa leipoa itse. Päälle koristemuruja.
Itse tykkään voileipäkakusta. Abi haluaa suolaisia piirakoita, mutta voihan noita olla molempia. Mitä muuta?
Jos on nuo, niin tarvitaanko enää muuta?
Joku salaatti voi olla, mutta mielellään kevyt, koska sekä voileipäkakku että piirakat ovat aika raskaita. Ei siis esim. mikään makaronipohjainen tai paljon majoneesia sisältävä.
Kyllä kahvia pitää ola tarjolla aina juhlissa. Moni juo pelkän kahvin. Onnea juhliin. !
Hyviä oli kirjoitti:
Rieskarullia, täyteeksi tuorejuustoa ja ohuen ohutta palvikinkkua. Toisiin voi laittaa graavikalaa.
Anteeksi mutta tää tämän päivän vitsaus helvetin rieskarullat. En vaan tajua niiden olemassa oloa, kun en ole yhtään hyvää sellaista saanut. Rieska on aina kuivaa ja sitten sitä löllöä däddää... Puistatus.
Ihan on verrattavissa kasarilla villinneeseen hapankorppurulliin. Semi löllööntynyt hapankorppu lähinnä maistui järjettömän pahalle lihaliemelle.
Enemmin nautiskelen hyvin tehdystä voileipäkakusta, vaikka harvoin sellaista on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin wompatteja eli nakkipiiloja. Kaulittu voitaiina josta leiataan kolmioita. Kääritään sarveksi ja sisälle puoli nakkia tai kolmasosa. Voidellaan ja paistetaan kuin joulutortut. Aina suosittuja ja kivaa leipoa itse. Päälle koristemuruja.
Kiitos reseptistä. :D
kukaanhan näitä ei ole ennen tehnyt.... Sitten seitkytluvun.
Kaduttaa kun avasin tän ketjun. Ap sentään oli järkevä ja raiteillaan.
Täytettyjä ruiskuppeja! Maustevoi nokare,kirsikkatomaatin palanen ja rukolaa päälle . Nopea ja helppo tehdä sekä näyttävän ja juhlallisen näkönen.
Yojuhlista tehdään näköjään iso asia. Eihän ylioppilas ole vielä mitään. Vanhanaikaista. Voileipäkakku on suomalainen juttu ja vähän tylsä. Mielumin voileipiä.
Vierailija kirjoitti:
Yojuhlista tehdään näköjään iso asia. Eihän ylioppilas ole vielä mitään. Vanhanaikaista. Voileipäkakku on suomalainen juttu ja vähän tylsä. Mielumin voileipiä.
Hyvä että tulit kertomaan oman painavan mielipiteesi tähän vuoden vanhaan ketjuun. Tässä ollaankin kaikki odotettu, että mitähän mieltä sä mahdat olla. Kiitos tästä 🤤
Vaatimattomat oli siihen nähden miten loistavasti poika kirjoitti. Valmis komea täytekakku, toinen pienempi, voileipäkakkuja 2 , jotain biskettiä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan yksi etappi saavutettu ja siitä jatketaan yliopistoon, AMK jne
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kahvia pitää ola tarjolla aina juhlissa. Moni juo pelkän kahvin. Onnea juhliin. !
Myös teetä
Mikäli osaa tehdä maukkaan lohipiirajan, kasvispiirakan, huomioida erikoisruokavaliolaiset,
Vierailija kirjoitti:
Jos on nuo, niin tarvitaanko enää muuta?
Joku salaatti voi olla, mutta mielellään kevyt, koska sekä voileipäkakku että piirakat ovat aika raskaita. Ei siis esim. mikään makaronipohjainen tai paljon majoneesia sisältävä.
Ruokaisalaatti
Sitä ennen on vanhaintanssit ens kuussa.
Saaristolainen voileipäkakku, savuporovoileipäkakku, lohipiirakka, salaatti, pieniä ruissipsikuppeja katkaraputäytteellä. Makeana jokin hyvä kakku (itse rakastan Britakakkua mansikoilla), muutama keksilaji. Kahvia, teetä, kannullinen jääteetä/mocktailia tms.
Sipsejä ja juustonaksuja