Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suolaista tarjottavaa ylioppilasjuhliin? Ei varsinaista ruokaa

Abin äiti
02.02.2022 |

Itse tykkään voileipäkakusta. Abi haluaa suolaisia piirakoita, mutta voihan noita olla molempia. Mitä muuta?

Kahvitarjoilulla mennään eli ruokaa ei ole tarjolla.

Kommentit (226)

Vierailija
41/226 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutamia ideoita, toivottavasti näistä löytyy apuja (en siis tarkoita, että näitä kaikkia pitäisi olla):

Suolaisia piiraita paria erilaista.

Yksi raikkaampi ja yksi ruokaisampi salaatti (esim. pasta- tai couscous-). Vaihtoehtoisesti ”salaattibuffa”, jossa raaka-aineet erikseen ja jokainen saa koota omansa.

Ruisnappeja, joiden päälle tahnamainen levite (esim. savuporo / kylmäsavulohi). Vaihtoehtoisesti saaristolaisleipäpalasia ja skagenröraa.

Wrap- tai rieskarullia, joista leikataan suupaloja.

Itsetehtyjä coctail-lihapyöryköitä, toimivat kylmänäkin.

Juustoja, viinirypäleitä, suolakeksejä. Parmankinkku-melonisuupaloja tai vastaavaa.

Kirsikkatomaatti-mozzarella-basilika -coktailtikkuja. Pikkuväelle myös ehkä nakki-viinirypäle-juustopalatikkuja tai vastaavia? Tai mikseikaikille? Hauska retroherkku!

Nyt on hyvät tarjoilut. Piti ihan kopsaa talteen tämä viesti

Vierailija
42/226 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- feta-pestohyrrät

- poro-tuorejuusto rieskarullat

- lohipiirakka tai lohivoileipäkakku

Kasvista( vaikka ei vegeä, osasta voi toki jättää fetan pois tai korvata jollain), riistaa ja kalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/226 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalahden limpusta siivuja joiden päälle skagenröraa tai vaihtoehtoisesti kala-allergikoille poro- tai metwurstipäällinen.

Ruisnappeja joiden päällä hummusta ja musta oliivi koristeena. Helppoa ja nopeaa, onnistuu kaikilta.

Vierailija
44/226 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suunnittelen vasta sitten, kun on varmaa että saa lakin. Tilaan kakut yms niin ei mene ainakaan rahat hukkaan

No ei ne tarjottavat siitä muutu vaikka juhlat olisikin joulukuussa. Mitään en tilaa vaan teen itse. Kaiken ehtii tehdä kyllä sitten kun tulokset on tullut.

Vierailija
45/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- feta-pestohyrrät

- poro-tuorejuusto rieskarullat

- lohipiirakka tai lohivoileipäkakku

Kasvista( vaikka ei vegeä, osasta voi toki jättää fetan pois tai korvata jollain), riistaa ja kalaa.

Poro-tuorejuusto rieskarullat kuulostaa hyvältä! Yksi vieras on kasvisyöjä ja hänet toki huomioin. Vegaaneja ei ole. On myös yksi munaton ja maidoton joten hänetkin pitää huomioida. Muuten kaikki on laktoositonta koska mulla pitää itselläkin olla laktoosintonta. 

Vierailija
46/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cocktail- tai karjalanpiirakat ja munavoi

Patonki ja tuorejuusto

Vierailija
47/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hatsapuri

Vierailija
48/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita voileipäkakkuja tungetaan koko ajan kaikkialle? Tykkääkö niistä oikeasti joku?

Vierailija
49/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku on juhlava ja suolaiset piirakat myös hyvä tarjottava. Vaikka feta-kasvis ja savulohi?

Laittaisin lisäksi vaikka ison vadin lihapullia, cocktailkurkkuja, mozarellapalloja, juustokuutioita, kirsikkatomaattia ja viereen pari kulhoa kermaviilikastikkeita.

Coctailpiirakat ja munavoi on myös aina varma hitti. Maistuu kaikille. Kivoja juhlia :)

Vierailija
50/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko harkinneet tarjottavaksi hatsapuria? Se on georgialainen juustoleipä.

Vierailija
51/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noita voileipäkakkuja tungetaan koko ajan kaikkialle? Tykkääkö niistä oikeasti joku?

Koska iso osa tykkää niistä. Mulla oli yo-juhlat 2021, halusin itse voileipäkakun koska se on herkullista ja saa niin harvoin, kun ei niitä oikein arkena jaksa väsätä. Ne näytti olevan myös muille top-tarjottavia, meni enemmän kuin suolaisia piirakoita.

Vierailija
52/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinne, perinne… en tykkää enkä ota. Moisia rasvatahnamöykkyjä.

Vierailija
53/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä huvikseen tehdä! Meillä on ollut voileipäkakkua muissakin juhlissa ja kyllä on kelvannut vieraille oikein hyvin.

Vierailija
54/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla eikä tule tuollaista tarjolle.

55/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quiche Lorraine -piirakka, tuore salaatti, itse tehdyt lihapullat + dippejä (esim. valkosipulikermaviili ja tsatsiki).

Itse tykkäisin esim. noista.

Quiche saattaa olla suht suuritöinen, en enää muista.

Vierailija
56/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolatikut.

Vierailija
57/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suunnittelen vasta sitten, kun on varmaa että saa lakin. Tilaan kakut yms niin ei mene ainakaan rahat hukkaan

Ei kai tarjoiluja tarvitse etukäteen maksaa?

Mä olen tilannut tarjoilut yo-juhliin jo heti tammikuun alussa. Lasku tulee vasta juhlien jälkeen ellei sitten halua maksaa jo hakiessa. 

Vierailija
58/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama mureke laji ja salaattia. Voileipä kakku

Vierailija
59/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla eikä tule tuollaista tarjolle.

Voisitte kuitenkin harkita. Hatsapuri on herkullista. Hatsa tarkoittaa georgiaksi juustoa ja puri leipää. Eli hatsapuri!

Vierailija
60/226 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös yo-juhlat keväällä.

Tarjolla tulee olemaan lämminsavulohta, öljypohjainen perunasalaatti, kasvis-fetapiirakkaa, jauhelihahyrriä, ruisnappeja jlkn tahnalla, mahdollisesti hirvenlihapullia, täytekakkua, abin toivomaa porkkanapiirakkaa, ehkä dajm piirakkaa ja pikkuleipiä. Juomana vissyä, mehua, puna-ja valkoviiniä ja tietysti kahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme