Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtaako nyt olla helpompi saada osa-aikaisia töitä?

Vierailija
13.03.2024 |

Sen suojaosan poistumisen takia siis.

Ei nimittäin voi olla sattuma, että yli vuoteen ei ole tullut mitään muuta vastausta hakemuksiin kuin kiusallista hiljaisuutta, mutta nyt saisin yhtäkkiä kaksi osa-aikaista paikkaa, joita olen hakenut tällä viikolla. Vastauskin tuli nopeasti.

Toki sillä osa-aikaisen työn palkalla eläminen käy vaikeammaksi, mutta minun ei ole tarkoituskaan jatkossa hakea työttömyyskorvausta, joten minulla on vähän eri tilanne kuin useimmilla. Mutta mietin vain mistä tämä nyt tuulee. Ovatko ihmiset tosiaan luovuttaneet osa-aikaisten töiden suhteen? Mutta onhan edelleen esim. kotona asuvia opiskelijoita, jotka hakevat töitä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko samanlaisia kokemuksia?

Olen vain utelias, että oliko tämä nyt ihan vain sattumaa.

Vierailija
2/10 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapi olla että löytyisi, mutta ei sitä kannata taloudellisesti alkaa tekemään. Työmatkakulujen yms jälkeen jää vähempi käteen, eli jos on aikaisemmin ollut raha tiukassa, niin sen jälkeen se on oikeesti loppu ja joudut ojasta allikkoon. Elä kysy minulta että miksi se on tehty tuollaiseksi, mutta varmaan joku viisaampi osaa selittää syyn miksi osa-aikainen työ on tehty tekijälleen täysin kannattamattomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaapi olla että löytyisi, mutta ei sitä kannata taloudellisesti alkaa tekemään. Työmatkakulujen yms jälkeen jää vähempi käteen, eli jos on aikaisemmin ollut raha tiukassa, niin sen jälkeen se on oikeesti loppu ja joudut ojasta allikkoon. Elä kysy minulta että miksi se on tehty tuollaiseksi, mutta varmaan joku viisaampi osaa selittää syyn miksi osa-aikainen työ on tehty tekijälleen täysin kannattamattomaksi.

Niinhän se on, työttömälle osa-aikatöistä on tehty kannattamattomia. Mutta esimerkiksi lisätienestejä hakevilla yrittäjillä (kuten minä) tai sellaisilla joilla on melkein kokopäivätyön verran tunteja muttei ihan, voi osa-aikatyö edelleen kannattaa. Ja ehkä opiskelijoilla? Toki tällaisia on varmasti vähemmistö kaikista osa-aikaisista.

Vierailija
4/10 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä tämä ajatus on tullut, että kaikki osa-aikaduunarit jäävät 1.4. kotiin istumaan. Olen neljättä vuotta samassa puljussa ja on mukavaa, kun on luottamusta työntekijänä. En ole menossa mihinkään niin kauan kuin työnantaja ei käske mennä. 

Työttömänä sain tarpeeksi kokemusta kaiken maailman työkokeiluista ym. 

Vierailija
5/10 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän osin pääomatuloilla ja sen vuoksi haluaisin osa-aikatyön. En ole saanut kuin hylkyjä joistain paikoista ja hiljaisuutta. Voi olla että minuakin lykästää, jos hakijoita alkaa olla vähemmän. Tai sitten ei.

Vierailija
6/10 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elän osin pääomatuloilla ja sen vuoksi haluaisin osa-aikatyön. En ole saanut kuin hylkyjä joistain paikoista ja hiljaisuutta. Voi olla että minuakin lykästää, jos hakijoita alkaa olla vähemmän. Tai sitten ei.

Onhan se aina niin, että yleisesti surkea tilannekin on joillekin harvoille mahdollisuus.

Voi olla, että jotkut nuoretkin pääsevät nyt helpommin työelämään edes jotenkuten kiinni.

Vierailija
7/10 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole hakenut pitkään alkaan soviteltua koska oon ns rajatapaus, eli ei oo juuri koskaan mitään tullut (vetoavat kun teen ne vähät tunnit iltaa ja pyhää niin mun kk palkka on just rajalla).  Koska kaupan alalla meillä on 6kk välein tuntien tasausjakso, tammi- huhtikuussa mulla saattaa olla täydet tunnit, vaikka mulla on 24h/ viikko sopimus.  Sitten ne "loput" hassut tunnit jakautuu touko-kesäkuulle ja mulle ei käytännössä tule juuri mitään palkkaa. Tämän takia olen työkkärin listoilla.

Tänään työkkäristä soittivat ja yrittivät ylipuhua josko viimeistään ensi kuussa lopettaisin työkkärin listoilla olemisen, nyt kun suojaosakin poistuu, niin ei mulla ole enää tarvetta. Oli yllättynyt (ja pettyneenä kuuloinen) kun en halunnut lopettaa työkkärin asiakkuutta.

Eipä mun osalta saa tilastoja kaunisteltua

Vierailija
8/10 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika, kannattaa aina ottaa pikku pätkäkin, sehän voikin muuttua täyspäiväiseksi. Näin minä ajattelen, onni voi potkaista. 

Vierailija
9/10 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvänen aika, kannattaa aina ottaa pikku pätkäkin, sehän voikin muuttua täyspäiväiseksi. Näin minä ajattelen, onni voi potkaista. 

No monelle se nyt ei vaan jatkossa kannata, kun laskutkin pitäisi maksaa. Osa-aikatyöstä tulee luksusta.

Vierailija
10/10 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen isossa kauppaketjussa vakkarina 7 vuotta, enkä vieläkään ole saanut (yrityksistä huolimatta) kokoaikatyötä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi