Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suolaista tarjottavaa ylioppilasjuhliin? Ei varsinaista ruokaa

Abin äiti
02.02.2022 |

Itse tykkään voileipäkakusta. Abi haluaa suolaisia piirakoita, mutta voihan noita olla molempia. Mitä muuta?

Kahvitarjoilulla mennään eli ruokaa ei ole tarjolla.

Kommentit (226)

Vierailija
1/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakasrulla.

Vierailija
2/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap. hyvältä teidän ajatukset. Pari erilaista salaattia vaikka lisäksi jos vielä muuta haluatte. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abi haluaisi myös suolaisia pieniä sarvia, mutta mä en oikein innostunut ajatuksesta. Kyllähän niitä pienemmän satsin tekee, mutta yo-juhliin niitä pitää olla isompi määrä. Abi sanoi tekevänsä ne itse, mutta en tiedä tajusiko oikein, että niitä oikeasti tarvitaan enemmän.

Vierailija
4/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abin äiti kirjoitti:

Abi haluaisi myös suolaisia pieniä sarvia, mutta mä en oikein innostunut ajatuksesta. Kyllähän niitä pienemmän satsin tekee, mutta yo-juhliin niitä pitää olla isompi määrä. Abi sanoi tekevänsä ne itse, mutta en tiedä tajusiko oikein, että niitä oikeasti tarvitaan enemmän.

Anna Abin tehdä. Yhdessä laskette ja sovitte määrän.

Vierailija
5/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä vasta nyt suunnittelet??

Vierailija
6/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaat voileivät ja siihen kylkeen joku raikas salaatti, katkarapu-lime-mäti tms

Vierailija
7/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just se voileipäkakku ja suolaiset piirakat, hyvin kelpasi kaikille. Suunnittelin illalle myös rieskarullia, mutta päädyinkin vaan juustoihin ja hilloihin.

Vierailija
8/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä vasta nyt suunnittelet??

Miten niin vasta nyt? Et voi olla tosissasi.

Vierailija
9/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulihatut, joissa voi olla suolaista tai makeaa täytettä sen mukaan, kumpaa tarvitaan enemmän. Säilyvät hyvin pakastimessa juhlaan saakka.

Vierailija
10/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilajuhkat kerran elämässä, ja sinnekin pitää saada jotain mutsin homeista voileipäkakkua eikö vahingossakaan mitään, mitä ylioppilas itse haluaa? Ja äityli ei edes viitsi tehdä tarjoiluja vaan lapsi joutuu tekemään itse? Häpeä itseäsi.

Ja tuntekaa ne salaattinne nyt hanuriinne. Juhlissa juhlaruokaa, arkisin voitte syödä niitä sosekeittojanne ja salaattejanne ja mitä ruoan irvikuvia tämän palstan mammat nyt rakastavatkaan joka kommentissa.

Vierailija
11/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilajuhkat kerran elämässä, ja sinnekin pitää saada jotain mutsin homeista voileipäkakkua eikö vahingossakaan mitään, mitä ylioppilas itse haluaa? Ja äityli ei edes viitsi tehdä tarjoiluja vaan lapsi joutuu tekemään itse? Häpeä itseäsi.

Ja tuntekaa ne salaattinne nyt hanuriinne. Juhlissa juhlaruokaa, arkisin voitte syödä niitä sosekeittojanne ja salaattejanne ja mitä ruoan irvikuvia tämän palstan mammat nyt rakastavatkaan joka kommentissa.

Sua ei varmaan kutsuta moniinkaan juhliin :D

Vierailija
12/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppiä ei varmaan kutsuta useinkaan juhliin raivoamaan :D

Vierailija
13/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä oikein riehut? Yhdessä abin kanssa ollaan mietitty näitä. Jos sä annat leipäsi homehtua, niin kyllä sun voileipäkakkusi on homeinen. Jos yhtään luit aloitusta, niin siellä oli abin toivomana suolaiset piirakat.

Ja kyllä mä teen kaiken paitsi ne sarvet. Mietin vain sarvien järkevyyttä sen kovan homman takia kun niissä menee aikaa kun pitää iso määrä tehdä. Missään en kirjoittanut, että abin pitää tehdä kaikki itse. Vedit nyt itse kyllä kummallisia johtopäätöksiä ja aloit riehua. Mene muualle. 

Suolaisten lisäksi on MUN tekemänä juustokakkuja, täytekakku, mahdollisesti jokin kuivakakku ja ehkä jotakin helppoja pikkuleipiä. 

Vierailija
14/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulihatut, joissa voi olla suolaista tai makeaa täytettä sen mukaan, kumpaa tarvitaan enemmän. Säilyvät hyvin pakastimessa juhlaan saakka.

Itse tehtynä aika kova homma. Kun muutakin tekemistä riittää. Olisihan nuo hyviä.

Vierailija
15/226 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli just se voileipäkakku ja suolaiset piirakat, hyvin kelpasi kaikille. Suunnittelin illalle myös rieskarullia, mutta päädyinkin vaan juustoihin ja hilloihin.

Lohirieskarullat on kyllä hyviä! Niitä meillä on ollut aiemmin juhlissa. Kun ostaa valmiita riesoja, niin säästää paljon aikaa.

Vierailija
16/226 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolatikkuja ja sahtia

Vierailija
17/226 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapaistia, uusia perunoita, savukalaa, pari raikasta salaattia kylkeen. Kyllä maistuu ja ihmiset ovat tyytyväisiä! :) 

Vierailija
18/226 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvis-fetapiirakka on meillä ollut juhlien suosikki. Ainoa tarjottava ikinä, joka on ihan oikeasti meinannut loppua kesken! Tonnikalasalaatilla ja cocktailpiirakoilla & munavoilla on myös ollut menekkiä, ja juustotarjottimen antimet hupenivat myös hyvin, kun kerran sellaiset väsättiin tarjolle. Ja äskettäin oltiin juhlissa, joissa samosat saivat hyvin tyytyväisen vastaanoton.

Vierailija
19/226 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlissa hyväksi todettiin voileipäkakut, nuoren lemppari on texmex-voileipäkakku. Rippijuhlissa meillä oli myös lasikulhossa erivärisiä kirsikkatomaatteja, näytti kivalta ja varsinkin pikkuväki kävi niitä innoissaan napsimassa. Näitä siis varmaan myös.

Voi olla että teen myös suolaisia piirakoita tai muffineja. Ruisnappien tms päälle pursotettavat tahnat on myös kivoja tarjottavia, mutta yo-juhlissa niitä tarvittaisiin niin paljon, että voi loppua aika ja säilytystilat kesken.

Ihanaa suunnitella juhlia, toivottavasti saadaan kutsua kaikki nuoren tärkeät ihmiset!

Vierailija
20/226 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää sarvien sijaan hyrriä. Ovat paljon nopeampia valmistaa, taikinalevylle täytteet, rullataan kuin kääretorttu ja leikataan kiekoiksi. Voi tehdä monella eri täytteellä.  Ovat olleet tosi käteviä juhlissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme