Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimme hääkutsun. Mitä tekisit?

Vierailija
09.06.2015 |

Eli saimme kutsun ystäväpariskunnan häihin. Häät ovat lapsettomat. Meillä ei ole ongelmia järjestää lapsenvahtia isommille lapsille, mutta... Häät ovat 22.8 ja minulla laskettu aika 14.8. Toiveena siis tosiaan, että ei lapsia, joten jos haluan kunnioittaa ystävien toivetta lapsettomista häistä, joudun ilmoittamaan, että en pääse paikalle. En voi tietenkään vielä tietää onko vauva edes syntynyt silloin, ja jos on niin todennäköisesti imetän vielä. Harmittaa, ja mietin harmittaakohan ystävää, jos ilmoitan, että emme tule kuin kirkkoon :/

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ystäväsi kanssa! Kyllä meidänkin tuleviin lapsettomiin häihin saa tulla vastasyntyneet lähipiirin vauvat :)

Vierailija
42/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä nyt olisi aika tylsä provo? Ihan hyvin voi sattua, että tulee kutsu häihin lähelle laskettua aikaa. O.o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että tulet, jos olet vielä yhdessä koossa. Jos olet synnyttänyt, niin et.

Vierailija
44/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse lähtisi vastasyntyneen/maksimissaan muutaman viikon ikäisen vauvan kanssa mihinkään häihin, oli lapset tervetulleita tai ei.. Plus sulla saattaa olla aika tukala olo ja on oltava lähtövalmiina jos et hääpäivään mennessä ole synnyttänyt. Mietihän nyt ap tarkkaan ja mukavaa loppuodotusta :)

Vierailija
45/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä häät keski-suomessa?

Vierailija
46/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:47"]Ilmoittaisin, että tulette jos et ole vielä synnyttänyt, muussa tapauksessa jätätte väliin. (Noudattaisi kutsujien toivetta sekä varmasti myös omaa oloasi.) saattaisi myös herättää hääparin ajattelemaan, mitä seurauksia lapsettomien häiden järjestämisellä voi olla - hyvät ystävät joutuvat jättämään häät väliin.
[/quote]

Juu, pitää ehkä vielä kysellä vähän kaverilta vielä, mitä mieltä hän on. Jos vaatii kyllä tai ei -vastauksen niin ehkä häntä ei sitten harmitakaan niin paljon jos en pääse paikalle :) -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään mene sinne ollenkaan vastasyntyneen kanssa, kun häät ovat lapsettomat. Et kirkkoon etkä juhliin. Hei haloo, ajattele nyt vähän! Kunnioita nyt edes vähän hääparin toivetta. Ja tuskin itsekään olet siinä tilassa juhlija, juuri synnyttänyt tai synnyttämässä.

Vierailija
48/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:49"]

Eikö tämä nyt olisi aika tylsä provo? Ihan hyvin voi sattua, että tulee kutsu häihin lähelle laskettua aikaa. O.o

[/quote]

Av:lla kaikki on mahdollista ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:53"]No itse lähtisi vastasyntyneen/maksimissaan muutaman viikon ikäisen vauvan kanssa mihinkään häihin, oli lapset tervetulleita tai ei.. Plus sulla saattaa olla aika tukala olo ja on oltava lähtövalmiina jos et hääpäivään mennessä ole synnyttänyt. Mietihän nyt ap tarkkaan ja mukavaa loppuodotusta :)
[/quote]

Siis en lähtisi.

Vierailija
50/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka ne ei oiskaan lapsettomat niin tuskin olisit muutenkaan menosss suoraan synnäriltä kemuttamaan vauvan kanssakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä olisi provo? Onhan se nyt ihan tavallista että ei pysty osallistumaan johonkin tilaisuuteen koska on juuri synnyttänyt vauvan. Miten se ystävä voisi moisesta pahastua? Totta kai se tietää että sinulla joko on silloin pieni vauva tai ainakin olet niin yliaikainen ettei sinusta varmaan ole heittämään kannat kattoon bilettäen, mutta olisi ollut aika epäkohteliasta vain olla kokonaan kutsumatta sinua.

Vastaat että kiitos kutsusta mutta minulla taitaa tässä kohtaa olla jo vauva sylissä. Siitä ei missään tapauksessa kukaan pahastu.

Vierailija
52/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihana muutenkin mennä jossain jälkivuodoissa ja rinnat maitoa valuen juhlimaan. Yäk. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on ollut niin paljon näitä lapsettomat vs lapselliset häät että selvä provo

Vierailija
54/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en mennyt edes äitini syntymäpäiville vastaavassa tilanteessa. Voit ihan hyvin olla vielä laitoksella tai jopa synnyttämässä ko. ajankohtaan. Kyllä minä vastaisin, että kiitos kutsusta, mutta se on niin lähellä laskettua aikaa, että en voi osallistua. Sama se onko ennen vai jälkeen vauvan syntymän. Jos vauva menee yliajalle, niin ei ole kiva kun sulla valahtaa lapsivedet keskelle juhlatilaa. Sellainenkin juttu, että ensisynnyttäjistä osa voi olla aika huonossa kunnossa, mm. itse en pystynyt istumaan tavallisessa tuolissa viiteen viikkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, niin ap ei tosiaan ollut ensisynnyttäjä, mutta eipä sitä koskaan tiedä mitä sattuu. 

Vierailija
56/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti olisit menossa häihin viikon ikäisen vauvan kanssa, jos lapset olisivat tervetulleita?

Vierailija
57/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:43"]Niin että sä lähinnä pelkäät synnyttäväsi sinne keskelle lapsettomia häitä?
[/quote]

:D no en minä sitä pelkää!

Olisi vain ollut kiva osallistua, mutta en usko että se on mahdollista, jos vauva on silloin jo syntynyt. Ajattelin, että olisi ehkä vähän noloa kysyä kaverilta, voiko vauvan ottaa mukaan, kun kutsussa jo tuli selväksi, että mielellään ei :) -ap
[/quote]
Ihanko tosissaan haluaisit muuten viedä parin päivän ikäisen vauvan juhliin? Tikit perseessä? Just. Olisit keksinyt paremman provon. Omassa ystäväpiirissä lapsettomiin häihin on tottakai saanut ottaa imeväisikäisen mukaan.

Vierailija
58/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ainakaan ruveta kyselemaan, etta voitko ottaa vauvan mukaan. Asettaisit ystavasti tosi ikavaan tilanteeseen. Hanesta olisi vaikea sanoa ei, vaikka ilmiselvasti haluavat lapsettomat juhlat. Skipaa suosiolla. Ei ne nyt niin huimat juhlat tulisi olemaan joko viimesillaan raskaana olevana tai sitten juuri synnyttaneena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän