Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimme hääkutsun. Mitä tekisit?

Vierailija
09.06.2015 |

Eli saimme kutsun ystäväpariskunnan häihin. Häät ovat lapsettomat. Meillä ei ole ongelmia järjestää lapsenvahtia isommille lapsille, mutta... Häät ovat 22.8 ja minulla laskettu aika 14.8. Toiveena siis tosiaan, että ei lapsia, joten jos haluan kunnioittaa ystävien toivetta lapsettomista häistä, joudun ilmoittamaan, että en pääse paikalle. En voi tietenkään vielä tietää onko vauva edes syntynyt silloin, ja jos on niin todennäköisesti imetän vielä. Harmittaa, ja mietin harmittaakohan ystävää, jos ilmoitan, että emme tule kuin kirkkoon :/

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:38"]Siis eikö synnyttänyt nainen voi teidän mielestä mennä kirkkoon katsomaan vihkitilaisuutta? :O
[/quote]
Voi tietenkin, mutta kuka vasta synnyttänyt siihen kykenee? Itelläni meni eka päivät imetykseen ja kipuiluun ja siihen, että vatsantoiminta normalisoituu ja pukamat alkaisi hieman laskea. Ei olis tullut mieleenkään vääntäytyä kirkkoon :D niin ja vauva roikkui tissillä ja iski baby blues.

Vierailija
22/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:58"]

Miksi tämä olisi provo? Onhan se nyt ihan tavallista että ei pysty osallistumaan johonkin tilaisuuteen koska on juuri synnyttänyt vauvan. Miten se ystävä voisi moisesta pahastua? Totta kai se tietää että sinulla joko on silloin pieni vauva tai ainakin olet niin yliaikainen ettei sinusta varmaan ole heittämään kannat kattoon bilettäen, mutta olisi ollut aika epäkohteliasta vain olla kokonaan kutsumatta sinua.

Vastaat että kiitos kutsusta mutta minulla taitaa tässä kohtaa olla jo vauva sylissä. Siitä ei missään tapauksessa kukaan pahastu.

[/quote]

No provo siinä mielessä, että kun ap koki ongelmaksi nimenomaan tuon häiden lapsettomuuden. Että ennen synnytystä hän ei mielestään olisi ainakaan voinut osallistua, koska hän toisi silloin lapsen häihin. Hehheh, tosi hauskaa...not.
[/quote]

Ai onko ap maininnut jossain vaiheessa, että ei osallistu jos ei ole synnyttänyt? Mielestäni oli just päin vastoin, että ei osallistu juhliin jos vauva on mahan ulkopiolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Totta kai ystävä ymmärtää, ettet pääse osallistumaan häihin, olipa lapsi sitten siinä vaiheessa syntynyt tai ei, koska laskettu aika on niin lähellä.

Vierailija
24/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:38"]Siis eikö synnyttänyt nainen voi teidän mielestä mennä kirkkoon katsomaan vihkitilaisuutta? :O
[/quote]
Voi tietenkin, mutta kuka vasta synnyttänyt siihen kykenee? Itelläni meni eka päivät imetykseen ja kipuiluun ja siihen, että vatsantoiminta normalisoituu ja pukamat alkaisi hieman laskea. Ei olis tullut mieleenkään vääntäytyä kirkkoon :D niin ja vauva roikkui tissillä ja iski baby blues.
[/quote]

Ok. Itselläni oli aikoinaan vähän erilainen kokemus ja nimenomaan halusin nopeastikin vauvan kanssa ihmisten ilmoille. Se ei kuitenkaan ollut mahdollista keskellä talvea.

Vierailija
25/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:58"]Eikö viikon ikäisen vauvan pitäisi vielä välttää vieraita kontakteja? [/quote] Meillä on ainakin käynyt vieraita katsomassa vauvaa jo laitoksella o.O

[/quote]

100 henkeäkö?

Itse en veisi vastasyntynyttä mihinkään isoihin juhliin (vielä viikon tai kahden ikäistä vauvaa) tai muihin väenkokouksiin. Ensinnäkin vastasyntynyt on altis saamaan infektion, ja juhlissa ainoana vauvana kaikki tietysti haluaa ihastella vastasyntynyttä ja pitää sylissä, varma tapa altistaa lapsi infektiolle. Ja toiseksi juhlissa on yleensä aina hälinää ja ääntä, orkesteri soittamassa tai muuten musiikkia isolla, mikrofoni paukkuu ja itse kirkossa kaikuu jne. En kyllä mistään hinnasta altistaisi omaa vastasyntynyttä tälle, ei nauti vauva olostaan enkä itse kun pitää pelätä kokoajan milloin vauva alkaa pelästyneenä parkua. 

Sitten vielä tuo, että jos on vasta synnyttänyt niin todellako haluaa lähteä kaverin häihin jälkivuotoineen ja maidon tihkumisineen? Toki sitten kun on kunnolla toipunut synnytyksestä ja vauva on hieman vanhempi niin vauvankin kanssa mennään ja tehdään asioita, mutta epäilen että aika harvassa on naiset jotka vain muutaman päivän jälkeen synnytyksestä jaksavat/pystyvät elämään kuin mitään ei olisi tapahtunut. Siksipä epäilenkin ap:n keksivän koko "ongelman" halutessan arvostella lapsettomia häitä. 

Vierailija
26/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:38"]Siis eikö synnyttänyt nainen voi teidän mielestä mennä kirkkoon katsomaan vihkitilaisuutta? :O
[/quote]
Voi tietenkin, mutta kuka vasta synnyttänyt siihen kykenee? Itelläni meni eka päivät imetykseen ja kipuiluun ja siihen, että vatsantoiminta normalisoituu ja pukamat alkaisi hieman laskea. Ei olis tullut mieleenkään vääntäytyä kirkkoon :D niin ja vauva roikkui tissillä ja iski baby blues.
[/quote]

Ok. Itselläni oli aikoinaan vähän erilainen kokemus ja nimenomaan halusin nopeastikin vauvan kanssa ihmisten ilmoille. Se ei kuitenkaan ollut mahdollista keskellä talvea.
[/quote]
Aloittajan keksitty laskettu aikahan on juuri niin lähellä häitä, että vauva on alle viikon todnäk noissa häissä jos syntyy ennen niitä. Viikkokin tekee synnytyksen toipumiseen paljon. Moni ei ole vielä edes kotiutunut parin päivän kuluttua synnytyksestä, varsinkaan ensisynnyttäjistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:53"]

Ovatko nämä häät keski-suomessa?

[/quote]

Noon uskomatonta, mutta totta.. Häitä juhlitaan pitkin kesää ja syksyä myös muualla kuin Keski-Suomessa!

Vierailija
28/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:49"]

Eikö tämä nyt olisi aika tylsä provo? Ihan hyvin voi sattua, että tulee kutsu häihin lähelle laskettua aikaa. O.o

[/quote]

Erikoinen ystävä, jos ei tiedä "ystävänsä" laskettua aikaa, mutta kutsuu lapsettomiin häihin:)?

Jos itse olisin ap, en edes suunnittelisi noihin häihin menoa. Lähetä lahja , toivota onnea jne. Ei jokaisiin juhliin tarvi lähteä.

[/quote]

Hääparilla on oikeus päättää häidensä ajankohta, eikä kysyä erikseen 100 vieraan aikatauluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se lapsettomuus vastasyntyneitä koske :O Olen kyllä lapsettomassa häissä aina ainakin yhden pikkuvauvan nähnyt...ja oli omissa häissänikin. Tottakai niin pienen voi ottaa mukaan ketä ei vielä voi jättää hoitoon.

Vierailija
30/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ehkä vaan pitää skipata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ystävä ymmärtää.

Vierailija
32/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sama, lapsettomat vai lapselliset häät. Mä en ainakaan ilmoittautuisi yhtään mihinkään tilaisuuteen, jonka päivämäärä on viikon päässä (ennen tai jälkeen) mun lasketusta ajasta.

Taidat provota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kokonaan väliin. Ystävä varmasti ymmärtäisi. Näin paljon etukäteen ei voi tietää mikä tilanne on juhlapäivänä.

Vierailija
34/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ymmärtävät, ellet osallistu ollenkaan. Olisi idioottimaista edes odottaa, että jätät vastasyntyneen vauvan jonku hoiviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:36"]No ihan sama, lapsettomat vai lapselliset häät. Mä en ainakaan ilmoittautuisi yhtään mihinkään tilaisuuteen, jonka päivämäärä on viikon päässä (ennen tai jälkeen) mun lasketusta ajasta.

Taidat provota?
[/quote]

No ihan joka päivä ei kuitenkaan vietetä ystävän häitä, siksi minua harmittaa, että en ehkä pääse paikalle. Ihan hyvin uskaltaisin mennä, jos ei olisi lapsettomat.

Vierailija
36/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että sä lähinnä pelkäät synnyttäväsi sinne keskelle lapsettomia häitä?

Vierailija
37/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
38/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:43"]

Niin että sä lähinnä pelkäät synnyttäväsi sinne keskelle lapsettomia häitä?

[/quote] niin ja senkin menet tekemään vessaan anteeksipyydellen ja koitat synnyttää ihan hipihiljaa :D

Vierailija
39/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:43"]Niin että sä lähinnä pelkäät synnyttäväsi sinne keskelle lapsettomia häitä?
[/quote]

:D no en minä sitä pelkää!

Olisi vain ollut kiva osallistua, mutta en usko että se on mahdollista, jos vauva on silloin jo syntynyt. Ajattelin, että olisi ehkä vähän noloa kysyä kaverilta, voiko vauvan ottaa mukaan, kun kutsussa jo tuli selväksi, että mielellään ei :) -ap

Vierailija
40/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin, että tulette jos et ole vielä synnyttänyt, muussa tapauksessa jätätte väliin. (Noudattaisi kutsujien toivetta sekä varmasti myös omaa oloasi.) saattaisi myös herättää hääparin ajattelemaan, mitä seurauksia lapsettomien häiden järjestämisellä voi olla - hyvät ystävät joutuvat jättämään häät väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme