Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saimme hääkutsun. Mitä tekisit?

Vierailija
09.06.2015 |

Eli saimme kutsun ystäväpariskunnan häihin. Häät ovat lapsettomat. Meillä ei ole ongelmia järjestää lapsenvahtia isommille lapsille, mutta... Häät ovat 22.8 ja minulla laskettu aika 14.8. Toiveena siis tosiaan, että ei lapsia, joten jos haluan kunnioittaa ystävien toivetta lapsettomista häistä, joudun ilmoittamaan, että en pääse paikalle. En voi tietenkään vielä tietää onko vauva edes syntynyt silloin, ja jos on niin todennäköisesti imetän vielä. Harmittaa, ja mietin harmittaakohan ystävää, jos ilmoitan, että emme tule kuin kirkkoon :/

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini piti lapsettomat häät, mutta yhdellä vieraalla oli kuitenkin (sovitusti) kuukauden ikäinen vauvansa mukana. Viikon ikäistä vauvaa en kuitenkaan veisi häihin, olivat lapsettomat tai eivät.

Jos on hyvä ystävä, ota puheeksi. Onko hänelle parempi että sanot suoraan ei vai että "varaat" paikkaa, mutta et sitten tule jos vauva syntyy laskettuna aikana?

Vierailija
2/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä helvettiä. Provo, miksi?? Minä olin serkun häissä toisella paikkakunnalla kaksi päivää ennen laskettua aikaa. 10 päivää yli lasketun ajan oli hyvän ystävän häät, joihin ehdin jo pukeutuakin, mutta jäikin sitten väliin kun supistukset alkoivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkoituksena ei todellakaan ole mennä sinne juhlimaan! Haluaisin vaan olla paikalla kun ystävä menee naimisiin. Jos vauva on syntynyt niin aion mennä vain kirkkoon, voin vaikka ottaa lapsenvahdin mukaan joka katsoisi vauvaa vaikka kirkon ulkopuolella, ettei ketään häiritse (ja lisäksi luonnollisesti joku katsomaan isompia lapsia, mutta niitä ei tarvitse raahata sinne asti). Jos en ole vielä synnyttänyt niin osallistun jos jaksan myös juhliin. -ap

Vierailija
4/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:04"]Ihanko oikeasti olisit menossa häihin viikon ikäisen vauvan kanssa, jos lapset olisivat tervetulleita?
[/quote]

Kyllä. En juhlimaan kuitenkaan, vaan ihan käymässä ja syömässä.

Vierailija
5/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on niin hyvä ystävä et sinne häihin on pakko mennä, niin kai se ny tajuaa sun tilantees??

Vierailija
6/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö synnyttänyt nainen voi teidän mielestä mennä kirkkoon katsomaan vihkitilaisuutta? :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei sitä lasketa vielä lapseksi jos se ei ole syntynyt. Jos se on syntynyt, niin sen voi laittaa hoitoon. On se jo sairaalassakin yksin sängyssä ja tisseistä voi niistää maidot pulloon. Mars häihin siitä ja lopeta turhaan murehtiminen.

Vierailija
8/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:49"]

Eikö tämä nyt olisi aika tylsä provo? Ihan hyvin voi sattua, että tulee kutsu häihin lähelle laskettua aikaa. O.o

[/quote]

Erikoinen ystävä, jos ei tiedä "ystävänsä" laskettua aikaa, mutta kutsuu lapsettomiin häihin:)?

Jos itse olisin ap, en edes suunnittelisi noihin häihin menoa. Lähetä lahja , toivota onnea jne. Ei jokaisiin juhliin tarvi lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:49"]

Eikö tämä nyt olisi aika tylsä provo? Ihan hyvin voi sattua, että tulee kutsu häihin lähelle laskettua aikaa. O.o

[/quote]

Erikoinen ystävä, jos ei tiedä "ystävänsä" laskettua aikaa, mutta kutsuu lapsettomiin häihin:)?

Jos itse olisin ap, en edes suunnittelisi noihin häihin menoa. Lähetä lahja , toivota onnea jne. Ei jokaisiin juhliin tarvi lähteä.
[/quote]

Joskus kutsut tulee aika ajoissa. Ehkä raskautta ei silloin vielä oltu paljastettu kaikille?

Vierailija
10/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä kaverilta. Ja kerro joka tapauksessa, että katsot silloin, mikä tilanne on: sinulla voi ollaesim jo yli kuukauden ikäinen vauva, tai voit olla juuri synnyttämässä tai edelleen tukevasti paksuna. Et voi tässä vaiheessa missään tapauksessa ilmoittaa sitovasti osallistumisestasi, paitsi jos ilmoitat, ettet tule.

 

ja kyllä minä ainakin morsiamena tekisin vastasyntyneen kohdalla poikkeuksen :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:49"]

Eikö tämä nyt olisi aika tylsä provo? Ihan hyvin voi sattua, että tulee kutsu häihin lähelle laskettua aikaa. O.o

[/quote]

Erikoinen ystävä, jos ei tiedä "ystävänsä" laskettua aikaa, mutta kutsuu lapsettomiin häihin:)?

Jos itse olisin ap, en edes suunnittelisi noihin häihin menoa. Lähetä lahja , toivota onnea jne. Ei jokaisiin juhliin tarvi lähteä.

[/quote]

Miksi pitäisi lähettää lahja? Kyllähän mies voi osallistua, vaikka ap ei pääsisikään.

Vierailija
12/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:49"]

Eikö tämä nyt olisi aika tylsä provo? Ihan hyvin voi sattua, että tulee kutsu häihin lähelle laskettua aikaa. O.o

[/quote]

Erikoinen ystävä, jos ei tiedä "ystävänsä" laskettua aikaa, mutta kutsuu lapsettomiin häihin:)?

Jos itse olisin ap, en edes suunnittelisi noihin häihin menoa. Lähetä lahja , toivota onnea jne. Ei jokaisiin juhliin tarvi lähteä.

[/quote]

noh, sehän vasta draaman aiheuttaisi, kun raskaana olevaa ystävää ei kutsuttaisi ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ipana kaislaveneessä jokeen seilaamaan niin siitä tulee faarao. Siinä onkin sitten jo hyvä aihe lähteä juhlimaan.

Vierailija
14/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän kanssa voi varmasti puhua asiasta. Useimpiin lapsettomiin häihin ovat sylivauvat tervetulleita. Jos siis olet siinä kunnossa, että voit ja jaksat lähteä.

Meiltä jäi miehen veljen häät väliin, kun hääpäivä oli 9 päivää lasketun ajan jälkeen pitkän matkan takana. Vauva tosin syntyi vasta 2 päivää häiden jälkeen.. Jos häät olisivat olleet lähellä, olisin ehdottomasti osallistunut. Synnytyskin meni hyvin, olisin ollut osallistumiskunnossa hyvinkin viikon jälkeen synnytyksestä, jos matka ei olisi ollut pitkä. Ja vauvankin olisin voinut jossain kopassa tai kantoliinassa ottaa mukaan, ehkei ihan sylistä syliin kannata kuitenkaan laittaa kiertämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari joutuu varaamaan teille paikat ja maksamaan tarjoilut, vaikka et pääsisi paikalle ja jätät päättämisen viime tippaan. Kertoisin siis ystävälle, että menet (entä mies, ei varmasn hänkään jos olet synnyttämässä) vain kirkkoon, jos pääset, ja hääjuhliin et ollenkaan. Hääparilta säästyy teiltä kahdelta ehkä 150€ tai enemmänkin.

Vierailija
16/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö viikon ikäisen vauvan pitäisi vielä välttää vieraita kontakteja?

Vierailija
17/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna skippaisin koko homman. 

Vierailija
18/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo ei aikionaan halunnut lähteä serkkunsa häihin vaikka poikamme oli jo puolivuotias, koska matka olisi ollut n 150 km. Hän ei olisi kerta kaikkiaan jaksanut mennä.

Vierailija
19/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:58"]

Miksi tämä olisi provo? Onhan se nyt ihan tavallista että ei pysty osallistumaan johonkin tilaisuuteen koska on juuri synnyttänyt vauvan. Miten se ystävä voisi moisesta pahastua? Totta kai se tietää että sinulla joko on silloin pieni vauva tai ainakin olet niin yliaikainen ettei sinusta varmaan ole heittämään kannat kattoon bilettäen, mutta olisi ollut aika epäkohteliasta vain olla kokonaan kutsumatta sinua.

Vastaat että kiitos kutsusta mutta minulla taitaa tässä kohtaa olla jo vauva sylissä. Siitä ei missään tapauksessa kukaan pahastu.

[/quote]

No provo siinä mielessä, että kun ap koki ongelmaksi nimenomaan tuon häiden lapsettomuuden. Että ennen synnytystä hän ei mielestään olisi ainakaan voinut osallistua, koska hän toisi silloin lapsen häihin. Hehheh, tosi hauskaa...not.

Vierailija
20/58 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:58"]Eikö viikon ikäisen vauvan pitäisi vielä välttää vieraita kontakteja?
[/quote]

Meillä on ainakin käynyt vieraita katsomassa vauvaa jo laitoksella o.O