Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Biopussit

Vierailija
09.06.2015 |

Miksi valmistetaan biohajoavia jätepusseja, kun ei niitä saa laittaa biokeräysastiaan. Onko mulla mennyt joku oleellinen pointti tästä ohi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku kehittäisi jonkunlaisen ekologisen muovipussien korvikkeen!! Nykyiset biopussit on ihan umpisurkeita (hajoavat huonolaatuisina käsiin) ja paperipussit taas turhan jäykkiä. Kysyntää luulis olevan!

Vierailija
2/7 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:56"]

Ne biopussit jäävät jotenkin kiinni niihin käsittelylaitoksen koneisiin, joten niitä ei saisi käyttää. Pitäisi suosia paperisia pusseja. Korjatkoon joku paremmin tietävä.

[/quote]

Mutta paperipussithan pitäisi laittaa laadun mukaan joko paperin- tai kartonkikeräykseen? Nytkö ei olekaan väliä, laittaako sittenkin bioastiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, selkisipä tämäkin. Niissä pitäisi olla selkeä maininta tuosta, että pelkästään pihakompostiin. 

 

 

 

Vierailija
4/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?!? Meidän roskiskatoksessa ei ole mainintaa ettei saisi laittaa, joten olen laittanut. Siis niihin prisman / s-marketin vihreisiin "hedelmäpusseihin".

Vierailija
5/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne biopussit jäävät jotenkin kiinni niihin käsittelylaitoksen koneisiin, joten niitä ei saisi käyttää. Pitäisi suosia paperisia pusseja. Korjatkoon joku paremmin tietävä.

Vierailija
6/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSY:n ohjeet sallivat biojätepussien käytön pk-seudulla. Lukekaa paikalliset ohjeenne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tarkoitettu pihakomposteihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme