Häävieraat eivät ymmärtäneet kutsussa olevaa lahjatoive "runoa"
"Kun matkalle lähdemme, voit lahjan kuoreeseen laittaa".
Eli saimme kahvia, teetä, pyyhkeitä, astioita... tms. Rahaa tuli sen verran, että saadaan nyt kaupassa käydä. Monen haaveena onkin lähteä häämatkalle kauppaan...
Kommentit (782)
Nykyään kuvitellaan, että on häävieraiden velvollisuus maksaa sekä kalliit häät että vielä häämatka sen lisäksi.
Vieraiden velvollisuus on kestää tympeää juhlaa lauantai-iltapäivästä myöhään yöhön. Todella harvat häät on hauskoja. Myötähäpeää aiheuttavia leikkejä, kömpelöä tanssimista, raivostuttavia salatehtäviä, puisevia puheita ja hääparin takia pitää yrittää esittää, että onpa kivat häät, vaikka olisi mieluummin mökillä perheen kanssa, eikä vaeltaisi huussiin jossain työväentalolla mutaisella polulla parin sadan euron korkkareissa ja kiskoisi haaleaa bisseä sen takia, että pää ei räjähdä tylsyydestä ja tekopyhyydestä.
Kaikkea ei vaan voi saada. Jos oli ihan kivat häät, se saa riittää.
Vieraiden ei todellakaan kuulu osallistua kuluihin, missään juhlassa. Vieraat ovat vieraita. Nyyttärit erikseen.
Kannattaa liittyä Hää-ryhmiin Facebookissa. Mikään ei ole niin itseriittoinen kuin tuleva morsian!
Kaikki eivät ole ilmoittautuneet kutsussa mainittuun määräpäivään mennessä. En puhu niille enää ikinä! Pertti-enon perhe sairastui ennen häitä ja jouduin maksamaan keitrauksesta 150 ylimääräistä. Onpa ajattelematonta.
Liisa-täti toi itsemaalaamansa posliinikupit lahjaksi, vaikka nimenomaan haluttiin kaikki käteisenä tai tilille. Kylläpä 90-vuotias täti on ihan törkeä, vaikka on maalannut kuppeja kansalaisopistossa koko talven suurella rakkaudella.
Meillä oli ihanat häät telttakatoksessa, vaikka satoi kuin kaatamalla koko päivän. Miksiköhän kaikki lähtivät kotiin jo kahdeksan jälkeen, miten kehtasivatkaan. (Totuus, kaikki on olleet polvia myöten mudassa ja teltan pohjalla on ollut pari senttiä vettä.)
Ja vielä klassinen montako grammaa makaroonilaatikkoa tarvitaan per pää!!!
Vierailija kirjoitti:
Missä puhutaan kuoreesta?
Murresana?
Ei ole murresana, kyllä kuore on kala ihan suomeksi.
moi
Vierailija kirjoitti:
Kunnon naurut sain :D kiitos. Minustakin olisi ollut vaikea toteuttaa tuo lahjatoive. Kala pitää kuitenkin pitää kylmänä, ettei pilaannu ja ala haista ja siten sen sisään pitäisi tunkea vielä rahaa. Olisin varmaan päätynyt ostamaan pyyhkeitä. Tai kalastusvälineet.
Kuoreet haisee tuoreenakin.
Enpä tiedä mitä tekisin, jos hääkutsun tuolla runontekeleellä saisin.
Runoratsuparka! Jalka poikki...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa liittyä Hää-ryhmiin Facebookissa. Mikään ei ole niin itseriittoinen kuin tuleva morsian!
Kaikki eivät ole ilmoittautuneet kutsussa mainittuun määräpäivään mennessä. En puhu niille enää ikinä! Pertti-enon perhe sairastui ennen häitä ja jouduin maksamaan keitrauksesta 150 ylimääräistä. Onpa ajattelematonta.
Liisa-täti toi itsemaalaamansa posliinikupit lahjaksi, vaikka nimenomaan haluttiin kaikki käteisenä tai tilille. Kylläpä 90-vuotias täti on ihan törkeä, vaikka on maalannut kuppeja kansalaisopistossa koko talven suurella rakkaudella.Meillä oli ihanat häät telttakatoksessa, vaikka satoi kuin kaatamalla koko päivän. Miksiköhän kaikki lähtivät kotiin jo kahdeksan jälkeen, miten kehtasivatkaan. (Totuus, kaikki on olleet polvia myöten mudassa ja teltan pohjalla on ollut pari senttiä vettä.)
Kiitos tästä. Nauroin niin, että roiskaisin kahvit näppikselle. Olen juuri siinä iässä, että kaverit menee naimisiin. Mikään ei ole niin huumorintajuton ja epäempaattinen kuin tulevan kesän morsian!!!
Minä, minä, minä ja meidän poikkeuksellisen ihana rakkautemme! Seuraavana kesänä ukko haukutaan kännissä alimpaan maanrakoon!
Vierailija kirjoitti:
Liisa-täti toi itsemaalaamansa posliinikupit lahjaksi, vaikka nimenomaan haluttiin kaikki käteisenä tai tilille. Kylläpä 90-vuotias täti on ihan törkeä, vaikka on maalannut kuppeja kansalaisopistossa koko talven suurella rakkaudella.Meillä oli ihanat häät telttakatoksessa, vaikka satoi kuin kaatamalla koko päivän. Miksiköhän kaikki lähtivät kotiin jo kahdeksan jälkeen, miten kehtasivatkaan. (Totuus, kaikki on olleet polvia myöten mudassa ja teltan pohjalla on ollut pari senttiä vettä.)
Mun ex-kaveri. Kauhea itkupotkuraivarit, kun suunnitelmat eivät toteutuneet. Puku oli ostettu toiveissa laihtua, mutta selkäläskit pursuilivat alttarilla liian ahtaasta puvusta. Tukka oli laitettu ihanalle kiharakampaukselle, joka muistutti lähinnä Röllin kuontaloa, kiitos kostean kelin. Niin, kehtasi vielä sataakin hääpäivänä, vaikka poutaa oli tilattu.
Miehen työkaverit nautiskelivat liikaa ja liian kovaäänisesti viinapöydän antimista (mun olisi pitänyt heitä kaitsea, kun olin kaaso). Puupökkelö-bestmanin olisi pitänyt järjestää hyvää ja yllätyksellistä ohjelmaa tunneiksi, yksin. Mikä pettymys, kun kaikkia mahdollisia hääleikkejä ei ollutkaan. Sekin oli paha kun morsiamen setä innostui tanssimaan kaasona, eli minun kanssa, vieläpä kehui nätiksi morsiamen kuullen! Grande katastroooof!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä. Nauroin niin, että roiskaisin kahvit näppikselle. Olen juuri siinä iässä, että kaverit menee naimisiin. Mikään ei ole niin huumorintajuton ja epäempaattinen kuin tulevan kesän morsian!!!
Minä, minä, minä ja meidän poikkeuksellisen ihana rakkautemme! Seuraavana kesänä ukko haukutaan kännissä alimpaan maanrakoon!
Mun kaveri etsi omaperäisiä ja oman näköisiä ideoita selaamalla häälehtiä ja blogeja. Tuolloin ei vielä ollut instaa, olisi voinut löytää vielä enemmän "just mun näköisiä" ratkaisuja esim servetteihin ja paikkakortteihin.
Eipä kahveista, teestä ja pyyhkeitä olisi sitä rahaa paljonkaan siunaantunut?
Nämä Insta-morsiamet on pahimpia. Juhlat on kuivat kuin Hanna-tädin pikkuleivät, kun on keskitytty askartelemaanpaskartelemaan Piltti-purkeista tuikkukippoja ja ommeltu halvasta pitsistä ja muovisesta pitsisuikaleesta kilometri pöytäliinaa, mutta häiden ohjelma on unohdettu kokonaan. Joku pitää välillä myötähäpeää kirvoittavan kuivakan puheen, kuinka Liisa-Maija ja Pertti-Erkki on käyneet samaa päiväkotia.
Sitten istutaan vieraiden ihmisten kanssa kello kolmesta yhdeksään ilman mitään ohjelmaa ja drinkkejä saa vain ruuan kanssa. Sitten yhtäkkiä yhdeksältä alkaa soimaan joko Spotifyn pa s ka lis ta tai tulee joku kylän bilebändi soittamaan ja pitäisi olla valmiina pistämään bileet pystyyn ja morsian vetää hernulin nenään, jos ei olekaan ratkiriemukkaan hauskaa kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuoreeseen?
T y h m ä k ö olet?
Häämatka varmaan suuntautui lopulta ihan vaan Pärnyyseen.
"Kun häihin astelet päin
raha pussiin sujahtaa näin"
luki meidän kutsu kortissa. Kaikki ymmärsivät kyllä!
Vierailija kirjoitti:
"Kun häihin astelet päin
raha pussiin sujahtaa näin"luki meidän kutsu kortissa. Kaikki ymmärsivät kyllä!
Siis mitäh? Mihin pussiin? Mikä raha?
En maksa muiden häitä, enkä häämatkoja!
Vaikka tuosta korjaisi sen kuori-sanan virheellisen taivutuksen, niin ongelmia jää silti. Eli raha pitäisi laittaa kuoreen vasta siinä vaiheessa, kun hääpari lähtee matkalle?
Eikö voisi olla vain iloinen siitä, että ihmiset tuli paikalle? Me kutsuimme 98 ihmistä, paikalle tuli 46. Pidimme häät reilu vuosi sitten ja muut pelkäsivät koronaa. Olen harvinaisen neuroottisesta suvusta ja sain jatkuvasti erilaisia artikkeleita wotsappiin, kuinka häissä oli tarttunut koronaa. Suurin osa vieraista oli sulhasen sukua.
Lahjaksi saimme pari taulua (kauheita) ja lähemmäs tonnin rahana. Häät maksoivat 9 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Häämatka varmaan suuntautui lopulta ihan vaan Pärnyyseen.
Tai parhaassa tapauksessa Tampereeseen. Paras palsta sitten mökki lokkien. Kiitos sadepäivien lukuilosta.
40 000 euroa 50 vieraan häistä? Eli noin tonni per vieras?
40 000€ HÄISTÄ !!1
Miten voi maksaa noin paljon....onko ihmisiltä karannut kaikki todellisuuden taju näiden kanssa?