Mökkihäät, sopiva lahjasumma?
Ystäväni pitää mökkihäät. Hänet tuntien oletettavasti on laittanut rahaa mekkoon ja koristeluun yms. Mökki vuokralla, eli sekin maksaa. Majoitus kaikille vieraille mökillä. Kutsussa lukee, että ohjelmassa rentoa grillaamista ja saunomista, pukukoodi rento mökkipukeutuminen. Eli vaikuttaa siltä, että siellä ollaan shortseissa ja grillataan jotain, varmaan jotain makkaraa hienonpaa kuitenkin, koska ystäväni ei ole mitenkään köyhä, eli rahaa ruokaan ja juomaan varmasti laittavat. Lahjoja eivät toivo, mutta häiden kustannuksiin saa osallistua ja tilinumero kutsussa on. Kuinkahan paljon tuohon nyt laittaisi? En kehtaa mennä paikalle antamatta lahjaa. Mökkivuokra on varmaan aika suuri, kun majoituskin siihen kuuluu, mutta grilliruoka ja virosta tuodut juomat taas eivät ole paljon maksaneet. Ja hienot juhlat eivät ole kyseessä. Ainahan sanotaan, että oma osuutensa olisi tavallaan kuitattava lahjalla. Toisaalta paljon rahaa säästyy siinä, ettei tarvitse miettiä yöpaikkaa tai ostaa uusia vaatteita, joten lahjaan olisi mahdollista laittaa enemmän kuin ns perinteisissä häissä, ei kuitenkaan tunnu järkevältä laittaa mitään 200 euroakaan sen vuoksi. Niin, ystävä on siis vanha opiskelukaveri. Aikanaan oltu paljon tekemisissä, viime vuosina ei juuri lainkaan, esim. sulhasta en ole koskaan tavannut. Itse olen vastavalmistunut, eli en mikään rikas mutta on mulla nyt lahjaan rahaa. Mitä summia ehdottaisitte?
Kommentit (22)
Tuota, minkälaiseen mökkiin mahtuvat kaikki häävieraat?
Jos oot menossa yksin niin max. 50e on hyvä. Toki jos sulla on avec niin vähän enemmän, ei kuitenkaan 100e.