Annatko rahaa romanikerjäläisille?
Miksi/mikset? Itse en koskaan anna vaikka joskus käy todella sääliksi, koska:
1. En tahdo tukea kerjäläisiin liittyvää rikollisuutta.
2. Uskon että tarvitsevia on paljon parempi auttaa jonkun luotettavan järjestön kautta, joka selvittää ketkä on todella avun tarpeessa ja ketkä ei niinkään. Mitä enemmän kerjäläisille lahjoitetaan rahaa, sitä useampi vetää ryysyt päälleen ja tulee Suomeen istumaan helpon rahan toivossa.
Kommentit (86)
En taatusti anna. Vuosia sitten annoin 5 € Romanian romanikerjäläisnaiselle ja hän kulki perässäni puoli kilometria ja räksytti vihaisena ja uhkaavasti elehtien, että pitäisi antaa enemmän : O
Äijäpomot vetelehtivät pitkin kaupunkia, rööki palaa. Jos yksi äijä polttaa askin päivässä, kuukaudessa menee röökiin yhdelle ainakin 120 €. Minun tuloissa 120 € on n. 15% kuukausituloista (olen työkyvyttömyyseläkkeellä nuorena saadun fyysisen vamman takia). Juu ei pala enää minun rahat romanikerjäläisten savuina ilmaan.
Joskus annan muutaman kolikon kerjäläisille, en tosin koskaan kysy mistä maasta ovat tai mihin etniseen ryhmään kuuluvat.
Hyvä antaa vähästään , paha ei paljostakaan.
Annan aina. Aivan sama missä maassa tai millainen kerjäläinen. En edes voisi ajatellakkaan auttamatta jättämistä. Mitä sitten jos raha ei menekkään hyvään tarkoitukseen, joskus se varmasti kuitenkin menee!
En ikinä! Asun toisessa maassa ja nuo Romanian romanit ovat tännekin ehtineet. Kauppojen edestä kyllä myyjät häätävät ne nopeasti pois. Jos joskus annan, annan paikalliselle kerjäläiselle (niitä ei tosin monta ole).
En. Menen 5-15 ohi päivittäin ja usein kaksikin kertaa, ja saattaa olla enemmänkin jos pitää hoitaa asioita. Kun tarpeekdi monta kertaa kuulee "pkease madam, pkease" niin siihen turtuu, etenkin kun itsekin kituuttaa pätkätöillä. Ehkä tulisi annettua jos olisi vaan 1 tai 2, mutta kun on noin monta niin tuntuu että kaikki rahansa saisi antaa eikä silti riittäisi ja mikään muuttuisi.