Annatko rahaa romanikerjäläisille?
Miksi/mikset? Itse en koskaan anna vaikka joskus käy todella sääliksi, koska:
1. En tahdo tukea kerjäläisiin liittyvää rikollisuutta.
2. Uskon että tarvitsevia on paljon parempi auttaa jonkun luotettavan järjestön kautta, joka selvittää ketkä on todella avun tarpeessa ja ketkä ei niinkään. Mitä enemmän kerjäläisille lahjoitetaan rahaa, sitä useampi vetää ryysyt päälleen ja tulee Suomeen istumaan helpon rahan toivossa.
Kommentit (86)
Ei tarvitse vaivata päätä moisella asialla kun lähimmät romanikerjäläiset majailevat noin sadan kilsan päässä.
En anna. Joka aamu näen näiden "kerjäläisten" saattojoukot saattamassa työläisiään kerjäyspuuhiin. Päivällä nämä samat tapaukset istuvat palaverissa melko hienossa autossa ja muutaman kerran samat "kerjäläiset" ovat tulleet normivaatteissa saattajiensa kanssa ravintolasta syömästä, enkä tarkoita mäkkiä, hesee tai vastaavia.
"Kun kukaan ei niitä syöpäläisiä tänne halua, niin miksei kukaan tee asialle mitään. Kuskaa niiden päälle tai kaatakaa vaikka kahvia niiden mukeihin tai ruvetkaa huutaan jotain epämääräistä suomeksi niille! Toinen mikä tepsii on valokuvaaminen. Itse näin kerran tällaisen yhteiskunnanrikastuttajalehmän kyykistelemässä Tampereella Hämeenkadulla, niin menin siihen puolen metrin päähän seisomaan ja tuijotin. Minuutin verran tarvi tuijottaa sanaakaan sanomatta riittävän uhkaavan näköisenä, niin johan luikki ämmä helvettiin siitä."
Oletko ihan terve? Kuulostat joltain ongelmaiselta himorasistilta. Mene euroopan suurkaupunkeihin, jossa on jos jonkinsortin kerjääjiä. Siellä sinulla olisi tuijotettavia.
Euroopan suurkaupungeissa ei ole suomalaista rönttäsmeininkiä. Kadut on putsattu kerjäläisistä. Suomi pässi täällä nössöilee ja suostuu kaikkeen vaikka itselle tulee ongelmia ja paskalta näyttää.
Jos armeija puolustaisi oikeasti Suomea, niin kyllä olisi pitänyt jo tähän päivään mennessä käydä rynkyn kanssa suorittamassa harvennusta tuolla isompien kaupunkien kaduilla. Kerrasta vaan koko roskasakki kylmäksi.
Näittekö dokumentin Bulgarian romanien elämästä? Se oli pelkkää ulkona istumista ja laiskottelua, välillä joku kävi hakemassa kupariromua jostain. Ootteko miettinyt miten ne on tänne ja muualle tulleet, meinaan se matka maksaa ja toi kerjääminen ammattina on kannattavaa, kun hyväsydämiset hölmöt antaa. Valitettavasti vaan olen omin silmin todistanut tilannetta kun Bulgarian romanitäti varasti mieheltä rahaa. Kyllä, menimme väliin. Tänään kuulin että torimyyjä kertoi jo neljältä vanhukselta varastetun omaisuutta, tähän se sitten johtaa. Jos kerjäämässä on naiset niin missä miehet? Tyhjentämässä mökkejä. En päästä lähellekään koko kerjäläisiä.
Olen tänä keväänä ollut paljon Ruotsissa työasioissa ja paljonhan sielläkin on romanialaiskerjäläisiä Sofia lehtensä kanssa.
Viime viikolla olin perheeni kanssa Helsingin keskustassa, niin nuo samat naiset joita näin useaan kertaan Tukholmassa olivat Helsingissä. Nuorin niistä naisista jopa tunnisti mut. Moneylady Stocholm, Sofia, Sofia.. Please money, money.
Teineille sanonut sen miljoonakertaa, että noille ei anneta lanttiakaan. Jos suomalainen spuge tulee lanttia lainaamaan, niin mieluummin niille sitten euro tai kaksi.
Annan.korkeintaan euron..en ajattele mihin rahansa käyttää.joku syy kerjäämiseen on..joko hyvä tai huono..en ajattele sen kummemmin.autan,euro on mulle ihan ok.lisäten vielä,että annan mieluiten ns.hiljaiselle ja rauhalliselle tyypille,joka ei korosta kerjäämistään.en anna esim.koruja kauppaavalle,joka kiertää esim.parkkipaikoilla autosta autoon...
Euron antaen,toivon aina että laittaa sen rahansa hyvään..ruokaan tai vaatteisiin.oli miten oli..euro on vähän.
Romanian, Unkarin yms. kerjäläiset odottavat pääsevänsä samaan lellittyyn asemaan kuin Suomen omat stjälaströmit ja fängelsenit. He ovat kuulleet, että Pohjois-Euroopassa laki on heidän puolellaan eikä uhrien puolella.
-Mies 29v
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 02:34"]
Euron antaen,toivon aina että laittaa sen rahansa hyvään..ruokaan tai vaatteisiin.oli miten oli..euro on vähän.
[/quote]
Eihän se euro edes mene sille kerjääjälle, vaan pomolle!
Saa miettiä, että mitenkä on romaniasta päässyt Suomeen omilla rahoilla? Ne kerjäläiset, joilla ei ole varaa elantoonsa kotimaassakaan? Sitä matkaa ei taiteta jalan, ilman passia ainakaan kovin näppärästi.
Koittakaa itse kerjätä..tulisko hyvä mieli,kun joku antaa vaikka kymmenen senttiä.tulisi..uskon niin.mutta,kun meillä Suomessa on ajattelutapa,että ketään heikompaa ei auteta..
Miten voi ihminen olla niin vajaaälyinen, että vapaaehtoisesti tukee Itä-Euroopan mafiaa? Mafia ne romanikerjäläiset tännekin roudaa. Katkovat jopa köyhien ihmisten raajoja että kerjäisivät enemmän rahaa mafian rattaisiin.
Luuleeko joku oikeasti, että se lanttien heittely sinne pahvimukiin auttaa yhtään ketään? Se vain lisää näiden ihmisten kurjuutta.
Älkää antako rahaa kerjäläiselle. Annatte yhdelle kolikon, niin Romaniassa katkotaan kolmen uuden kerjäläisen jalat ja uhataan tappaa heidän perheensä. Ja sitten lähetetään nämä kolme Suomeen.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 02:38"]
Koittakaa itse kerjätä..tulisko hyvä mieli,kun joku antaa vaikka kymmenen senttiä.tulisi..uskon niin.mutta,kun meillä Suomessa on ajattelutapa,että ketään heikompaa ei auteta..
[/quote]
Ole itse hyvän tahdon lähettilään esimerkkinä ja pidä avoimet ovet kerjäläislle. Tee ruokaa ja anna yösija. Käytte ostelemassa uudet vaatteet. Opetat suomen kielen ja koulutat. Työpaikka löytyy heti. Käyt sanomassa heidän pomoilleen, että nyt tämä touhu muuttuu. Laajenna toimintaasi afrikkalaisiin huumejengeihin, joiden kätyrit diilaavat kamaa Suomen kaduilla. Autat heikompia ja kerjäläiselle tulee tosi hyvä mieli? Ihan yksinkertaista eikös?
En, enkä muillekaan kerjäläisille.
Toivon todella, että katuja putsattaisiin kerjäläisistä ja kaupungit olsivat viihtyisämpiä. Korvia särkee se romanialainen renkutus.
No en kuule anna ja toivon ettei kukaan muukaan anna. jos niille ei anna mitään, niin ehkä ne häviävät pois.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:47"]
En varmasti anna, mutta voisin räkiä tai kusta päälle. Vihaan noita haisevia paskaisia kieroja ihmisrottia ja toivon kuolemaa niille.
[/quote]
Tajuat kai, että tuollaiset kommentit saa ihmiset säälimään kerjäläisiä entistä enemmän, mikä puolestaan johtaa siihen että kukkaron nyörit avataan jatkossa helpommin?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:08"]
En anna. Itsekin töissä joudun käymään rahojeni eteen :D
[/quote]
Et voi verrata Romanian mustalaisten tilannetta omaasi, täällä suomalaisena.
Olet täysin eri asemassa kuin he ja eri aivan tilanteessa .