Annatko rahaa romanikerjäläisille?
Miksi/mikset? Itse en koskaan anna vaikka joskus käy todella sääliksi, koska:
1. En tahdo tukea kerjäläisiin liittyvää rikollisuutta.
2. Uskon että tarvitsevia on paljon parempi auttaa jonkun luotettavan järjestön kautta, joka selvittää ketkä on todella avun tarpeessa ja ketkä ei niinkään. Mitä enemmän kerjäläisille lahjoitetaan rahaa, sitä useampi vetää ryysyt päälleen ja tulee Suomeen istumaan helpon rahan toivossa.
Kommentit (86)
Ostan jokaisen ison numeron ja maksan lehdestä joskus vähän ekstraa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:08"]
Annan aina mitä hiluja sattuu taskussa olemaan. Tyhjät pullot ja purkit annan usein romaneille myös, vaikka nää pullonkerääjät taitavat useimmat olla bulgarian romaneja. Joskus annan muutakin tavaraa, vaatetta yms jos sattuu sopiva tilaisuus. Olem jo kotona oppinut, että hädänalaisia pitää auttaa. Ja antavalle tulee iloinen mieli :D
[/quote]
Sä oot joko huono provo tai helvetin typerä.
[/quote]
Itse olet juuri sitä mitä sanot. Itse olen työtön ,eikä minullakaan ole paljoa antaa kenellekään ,mutta jotain hiluja kyllä pystyn ohimennessäni toisinaan antamaan ja jotain kierrätyskamaa mitä en itse tarvitse. Ja ainakin ystävällisen katseen ja myötätuntoisen hymyn kärsiviä puutteenalaisia ihmisiä kohti aina.Se ei maksa mitään.
[/quote]
Voi voi! Lehdissä on ollut useita kuvia siitä, kuinka isot maasturit käyvät tihein välein tyhjentämässä nämä pahvimukit. USEITA kuvia, kun kameran nähdessään nämä reppanat lähtevät juoksemaan ja tummenetuin lasein varustetut kalliit ökyautot kurvaavat nuolena pois. Dokkaria on, usko nyt!!!
En anna, samoista sysistä kuin ap. On tavattoman naiivia antaa heille rahaa, kun tulevat paikalle Mersuilla ja puhuvat pitkin päivää upouusiin älypuhelimiinsa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:58"]
V_i_t_u_n rasistit,,,,, tän takii suomi on tällanen juntti landia,,,-.- haluun kyl muuttaa tällasest juntti valko roska paikast heti vaik Ruotsiin kunhan täytän 18,,, -.- ootte kyl Euroopan junteinpii -.- haistakaa paska rasistit,,,-.-
[/quote]
Selvennä, kiitos.
Ostakaa niitä kodittomien lehtiä mitä kauppaavat, myyjillä on tunnistenumerot. Poliisi on valvonut näitä eikä ole rikollisuutta taustalla.
En koskaan ana mitään. En halua tukea rikollisuutta. Joskus tekisi mieli rahalla vaientaa ne stanan hanuristit jotka ei osaa yhtään soittaa. Huonosta katusoitosta pitäisi antaa sakkoja!
En, miten oikeasti varattomilla on varaa tulla Suomeen ja asua täällä?
Yleensä heitän 10-50€. Jos oikein kärsivän näköisiä niin sitten jopa 100 euroa.
Mielestäni on sydämetöntä olla auttamasta heitä, kun hätää kärsivät ihan selvästi.. yksikin oli raukka kipsattuna molemmista jaloistaan.
Olette vaan rasisteja kun ette auta? Olen myös opastanut monta sosiaalitoimen luokse ja kertonut että mistä sukulaisensakin saavat apua.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:22"]
Yleensä heitän 10-50€. Jos oikein kärsivän näköisiä niin sitten jopa 100 euroa. Mielestäni on sydämetöntä olla auttamasta heitä, kun hätää kärsivät ihan selvästi.. yksikin oli raukka kipsattuna molemmista jaloistaan. Olette vaan rasisteja kun ette auta? Olen myös opastanut monta sosiaalitoimen luokse ja kertonut että mistä sukulaisensakin saavat apua.
[/quote]
Saattaisin auttaa, jos en olisi varaton ja he olisivat oikeasti hädänalaisia ja osana rikollista toimintaa. Turha on rasistikorttia vilautella joka välissä.
Annan aina mitä hiluja sattuu taskussa olemaan. Tyhjät pullot ja purkit annan usein romaneille myös, vaikka nää pullonkerääjät taitavat useimmat olla bulgarian romaneja. Joskus annan muutakin tavaraa, vaatetta yms jos sattuu sopiva tilaisuus. Olem jo kotona oppinut, että hädänalaisia pitää auttaa. Ja antavalle tulee iloinen mieli :D
[/quote]
[/quote]
Itse olet juuri sitä mitä sanot. Itse olen työtön ,eikä minullakaan ole paljoa antaa kenellekään ,mutta jotain hiluja kyllä pystyn ohimennessäni toisinaan antamaan ja jotain kierrätyskamaa mitä en itse tarvitse. Ja ainakin ystävällisen katseen ja myötätuntoisen hymyn kärsiviä puutteenalaisia ihmisiä kohti aina.Se ei maksa mitään.
[/quote]
Kai sä suhtaudut yhtä myötätuntoisesti muihinkin rikollisiin, kuten esim huumekauppiaisiin tai raiskaajiin?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:08"]Annan aina mitä hiluja sattuu taskussa olemaan. Tyhjät pullot ja purkit annan usein romaneille myös, vaikka nää pullonkerääjät taitavat useimmat olla bulgarian romaneja. Joskus annan muutakin tavaraa, vaatetta yms jos sattuu sopiva tilaisuus. Olem jo kotona oppinut, että hädänalaisia pitää auttaa. Ja antavalle tulee iloinen mieli :D [/quote] Näin mäkin ajattelen.
[/quote]
Kai te ymmärrätte että teidän toimintanne takia vanhukset ei kohta voi liikkua ulkona, kun nämä "hädänalaiset" varastavat rahat, korut ja kännykät? Tai että ihmisten pihoilta varastetaan kaikki mikä ei ole pultattu kiinni ja välillä viedään nekin?
[quote author="shatteredslashK" time="08.06.2015 klo 21:03"]
En anna, samoista sysistä kuin ap. On tavattoman naiivia antaa heille rahaa, kun tulevat paikalle Mersuilla ja puhuvat pitkin päivää upouusiin älypuhelimiinsa.
[/quote]
Ja sähkökin varastetaan, lataavat puhelimiaan kauppakeskuksissa. Valomainos vaan röyhkeästi irti töpselistä ja laturi tilalle.
Kun on ollut työpaikka helsingin keskustassa niin joskus on ikkunasta tullut seurattua toimintaa. Ulkomaan rekisterissä olevalla audilla liikkuvat nahkatakkimiehet käy säännöllisin välein hakemassa rahat pois. Välillä jäävät myös jonnekin kadulle vastapäätä seurailemaan miten kerjääminen sujuu. Pari kertaa olen nähnyt kun ovat lyöneet kerjäläistä, ilmeisesti kerjääminen ei ole oikein tuottanut toivottua tuloa. Ei varmaan tarvitse sanoa etten anna latiakaan.
Rahaa en ole antanut. Kaksi kertaa olen tarjoutunut viemään syömään. Suuttuivat.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kai sä suhtaudut yhtä myötätuntoisesti muihinkin rikollisiin, kuten esim huumekauppiaisiin tai raiskaajiin?
[/quote] Huumekauppiailla ei vain ole mitään tarvetta kerjätä, raiskaus taas ei ole talousrikos,eikä oikeastaan omaisuusrikoskaan.
Oikeastaan stä ei voi verrata lainkaan kerjäämiseen- ei millään lailla,ei millään tavalla, eikä mistään kohtaa .
Rinnastuksesi eivät nyt siis oikein toimi,eivätkä ole vertailukelpoisia.
Jossain ns. irtolaislaissa (vanha) tai kaupungin järjestyssäännössä tai taloyhtiöiden ohjeissa ´kerjääminen ja kaupustelu´ tosin on saatettu kieltää, mutta varsinainen ´rikos´ se ei sentään ole koskaan ollut (tai sillä nimikkeellä rangaistava teko. )
Annan jos ne tekee jotain sen eteen. Muusikoille olen antanut koska annan muillekin katusoittajille. Pelkille ammatti kerjäläisille en anna kun ne kerran ovat matkustaneet tänne vartavasten kerjäämään. Annan kyllä välillä, jos joku muuten vaan pyytää pari euroa. Nuo jotka istuu kuukausitolkulla samassa paikassa, ei saa kyllä mitään.
En anna. Itsekin töissä joudun käymään rahojeni eteen :D
En anna. Suomalaisten pitäisi ensisijaisesti tukea oman maan lasten, nuorten, aikuisten ja vanhusten hyvinvointia. Henkistä pahoinvointia on ja paljon, näkyy itsemurhatilastoissa. Järjestöille annetut rahat menevät enimmäkseen kuluihin, joilla pyöritetään toimintaa, eli palkkojakin maksetaan avustusrahoilla. Järjestöt ovat välikäsiä, joilla työllistetään ihmisiä ja mainostetulle avustuksen kohteelle menee vain pieni ripaus lottopotista.
En ikinä anna mitään, ja tekis mieli puhkoa jollakin teräaseella ne haitarit, joita ne epävireisesti vinguttaa aamusta iltaan.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:08"]Annan aina mitä hiluja sattuu taskussa olemaan. Tyhjät pullot ja purkit annan usein romaneille myös, vaikka nää pullonkerääjät taitavat useimmat olla bulgarian romaneja. Joskus annan muutakin tavaraa, vaatetta yms jos sattuu sopiva tilaisuus. Olem jo kotona oppinut, että hädänalaisia pitää auttaa. Ja antavalle tulee iloinen mieli :D
[/quote]
Näin mäkin ajattelen.