Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat häät, miksi ihmeessä '

Vierailija
08.06.2015 |

Ihmetellä täytyy tätä nykytrendiä, että lapset jätetään kutsumatta häihin! Jos tilaisuus on pienimuotoinen hienossa ravintolassa iltamyöhään järjestetty, niin sitten ymmärrän mutta että lapset pois tavallisista häistä, en vaan tajua!
Monissa kulttuureissa lapset ovat arvostettuja ja arvokkaita vieraita, ei esimerkiksi Kreikassa voisi kuvitella, että lapset jäisivät pois. Siellä juhlissa kuuluu olla suku koolla vanhimmasta nuorempaan sekä jameteliä ja elämää. Suomalainen on totinen ja asiallinen, yrittää tehdä kaikesta niin siistiä ja näyttävää, että lopputulos on hajuton ja mauton, tylsä.
Mutta juhlikaa te vaan, ei meillä olisi lapsenvahtia ollutkaan.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:26"]Noh, meille tulossa kesällä 2016 lapsettomat häät. Muutenkin vieraita tulossa reilu 170, jos kaikki saisivat lapsensa ottaa, paisuisi vieraslista reippaasti yli 200. Unelmieni hääpaikkaan ei niin paljon porukkaa mahdu, ja minähän en ala kohdetta muuttamaan vain sen takia, että lapset pääsisivät riehumaan juhliini. - Olen erittäin lapsirakas, sekä opiskelen opettajaksi, joten ei, en ole lapsivihaaja. Häät ovat kuitenkin ainutkertainen tilaisuus, ja järjestän ne omalla tavallani. Ainakaan vielä ei ole kukaan kehdannut päätöksestämme valittaa, päinvastoin monet odottavat tätä "aikuisten juhlaa". N23 [/quote] Mistä alapeukut? Ihanko siitä, että haluan järjestää unelmahääni lapsesta asti ihailemassani paikassa? Ja haluan kutsua kaikki meille tärkeät ihmiset? N23

[/quote]

Varmaan toi vähän särähtää, että 170 kutsuttua. Kaikki teille niin tärkeitä, mutta 170 teille tärkeintä ihmistä ei sisällä YHTÄÄN lasta. Tästä voi suoraan kuitata, että te ette pidä ketään lasta tärkeänä ja monista se voi kuulostaa aika karulta. 

Ja tosiaan kerrot olevasi erittäin lapsirakas, mutta yksikään lapsi ei ole sinulle tärkeä. Kaikki tämä samassa kappaleessa.
[/quote]
Vittu mikä typerys olet

Vierailija
62/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pidä lapsista eikä niitä itsekään halua, niin miksi pitäisi omiin häihinsä niitä kutsua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:18"]

Ihmetellä täytyy tätä nykytrendiä, että lapset jätetään kutsumatta häihin! Jos tilaisuus on pienimuotoinen hienossa ravintolassa iltamyöhään järjestetty, niin sitten ymmärrän mutta että lapset pois tavallisista häistä, en vaan tajua! Monissa kulttuureissa lapset ovat arvostettuja ja arvokkaita vieraita, ei esimerkiksi Kreikassa voisi kuvitella, että lapset jäisivät pois. Siellä juhlissa kuuluu olla suku koolla vanhimmasta nuorempaan sekä jameteliä ja elämää. Suomalainen on totinen ja asiallinen, yrittää tehdä kaikesta niin siistiä ja näyttävää, että lopputulos on hajuton ja mauton, tylsä. Mutta juhlikaa te vaan, ei meillä olisi lapsenvahtia ollutkaan.

[/quote]

Mäkin vähän harmistuin, kun kaveri järjestää tänä kesänä gluteenittomat häät. Epistää, ku mä olisin niin halunnu häät, johon olisin voinut ottaa mun rakkaat vehnäsämpylät mukaan. En tajuu mikä ihmisillä on nykyään gluteenia vastaan, mikä paha siinä on jos vähän pöristää ja vääntää masusta. Mut mä olisin niin halunnu, ku musta se olis ollu niin kauheen kiva, kun mä just niin ajattelin ja on ne kyllä muut niin ahdasmielisiä, mutta en mä onneksi ku mä olisin kyllä. Onneksi mä olen mä. Pitäköön känttynsä, en mä olis lähtenykään.

Vierailija
64/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:07"] Meillä oli lapsettomat häät, oma lapsi häiden aikaan 1,5 vuotias ja todella arka, pelkäsi lähes kaikkia. Oli myös äitiin takertuva ja ihan varmasti oli paras ratkaisu sekö äidille että lapselle, ettei omaakaan lasta häissämme nähty. Kirkossa oli mukana, mutta juhlatilaisuuteen ei enää otettu mukaan. Halusimme myös että kaikki vieraan pääsevät nauttimaan toistensa seurasta ihan rauhassa eikä paimentamaan lapsia. [/quote] Mun mielestä tää kuulostaa aivan hirveältä. "Äiti ja isi juhlii nyt meidän koko perheen asiaa, mutta sinä et tule juhliin. Olethan niin takertuvakin!" [/quote] Paljonko tuo 1,5-vuotias mahdollisesti muistaa myöhemmin tuosta kirkkokäynnistä? Ihan oikein teki tuo kirjoittaja, sai itsekin juhlia omia juhliaan. En mä ainakaan muista, mitä mä tein 1,5 vuotiaana, entäpä sinä?

[/quote]

Mun mielestä kuulostaa asialliselta. Lapsi oli kirkossa mukana ja voi vanhempien kanssa tätä "muistella" ja katsella kuvia. Juhlasta tuskin olisi nauttinut.

Vierailija
65/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvanhemmista se johtuu.

Olen nähnyt esimerkiksi ravintolassa, kuinka kaksi äitiä istuvat keskenään juttelemassa, samalla kun lapset juoksevat käytävillä peräkanaa ja kiljuvat. Välillä vedettiin mahaliukua (!) ja käytiin melkein keittiön puolella, niin että tarjoilija oli kompastua ja kaataa kantamansa annokset. Lopulta kun ruoka tuli, lapsia huhuiltiin laiskasti pöytään. Sitä ennen vaikutti siltä kuin äidit olisivat olleet kuuroja lastensa touhuille. Tottuneita varmaan, jos kotonakin meno on samanlaista, mutta hirveää katsottavaa julkisella paikalla missä muut olisivat ansainneet ruokarauhan.

Sitten on ihan pienet kirkossa itkevät. Vanhempi jää yleensä sinne paikan päälle hyssyttelemään, kun ei itse tahdo menettää sekuntiakaan ja samalla pilaa kuulemisen ilon muiltakin. Voi olla, että ajattelee ettei se kauaa huuda, mutta kun olisi kohteliainta mennä ulos ensi kitinästä, äkkiähän sieltä takaisin pääsee jos huuto ei jatku.

Kaikki eivät tietenkään käyttäydy näin, mutta yllättävän moni käyttäytyy. Eiköhän joka tuttavapiiriin se yksi mahdu ja ei se niinkään käy, että jätetään vain yhden vekarat kutsumatta. 

Vierailija
66/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:26"]Noh, meille tulossa kesällä 2016 lapsettomat häät. Muutenkin vieraita tulossa reilu 170, jos kaikki saisivat lapsensa ottaa, paisuisi vieraslista reippaasti yli 200. Unelmieni hääpaikkaan ei niin paljon porukkaa mahdu, ja minähän en ala kohdetta muuttamaan vain sen takia, että lapset pääsisivät riehumaan juhliini. - Olen erittäin lapsirakas, sekä opiskelen opettajaksi, joten ei, en ole lapsivihaaja. Häät ovat kuitenkin ainutkertainen tilaisuus, ja järjestän ne omalla tavallani. Ainakaan vielä ei ole kukaan kehdannut päätöksestämme valittaa, päinvastoin monet odottavat tätä "aikuisten juhlaa". N23 [/quote] Mistä alapeukut? Ihanko siitä, että haluan järjestää unelmahääni lapsesta asti ihailemassani paikassa? Ja haluan kutsua kaikki meille tärkeät ihmiset? N23

[/quote]

Varmaan toi vähän särähtää, että 170 kutsuttua. Kaikki teille niin tärkeitä, mutta 170 teille tärkeintä ihmistä ei sisällä YHTÄÄN lasta. Tästä voi suoraan kuitata, että te ette pidä ketään lasta tärkeänä ja monista se voi kuulostaa aika karulta. 

Ja tosiaan kerrot olevasi erittäin lapsirakas, mutta yksikään lapsi ei ole sinulle tärkeä. Kaikki tämä samassa kappaleessa.
[/quote]
Vittu mikä typerys olet
[/quote]

Anteeksi, vahingossa alapeukutin!

Vierailija
67/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mieluummin lähden lapsettomiin häihin ja olen jättänyt lapset kotiin, vaikka on heidät olisi kutsuttukin. Kyllä sitä vaan on mukavampi juhlia ilman pieniä lapsia, voi jutella aikuisten kanssa rauhassa eikä tarvitse vahtia ja olla kieltämässä lapsia koko ajan. Ja saa juhlia just niin pitkään kun haluaa, kun ei lasten kanssa tarvitse poistua aikaisin. Ollaan myös oltu lasten kanssa häissä, joissa toinen lapsista valitti, kun ei näe mitään ja toinen kaatoi mehulasinsa päälleni.

Vierailija
68/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti itsekin juhlin ilman lapsia, MUTTA asiassa on toinenkin puoli. Mieheni veli meni naimisiin ja lähisuvussa olisi ollut kaksi lasta.. meidän lapsemme (2 kpl) joista toinen oli avioparin kummilapsi. Kyllä se vähän pahalta tuntui, kun heitäkään ei ollut kutsuttu edes. Kiva puhua, että olipa kivat häät ja tässä kuvassa setänne menee naimisiin kun eivät olleet tervetulleita häihin edes vihkimisen ajaksi.

Toki menimme itse paikanpäälle ja omat vanhempani hoitivat lapsia, mutta siltikin oli pikkaisen hyljeksitty olo lasten vuoksi.

Vierailija
69/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen reipas 30v mies ja jätän häät välistä jos meidän koko perhettä ei ole kutsuttu. Miksikö? olen nähnyt (liian) monet häät ja ei oikein jaksa kiinostaa katsoa toisten örvellys jos häät lapsettomat ja viina virtaa.

Vierailija
70/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa häissä tupataan olemaan perseet olalla niin on vastuullista olla ilman lapsia.

Vierailija
71/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:10"]

Oonkohan tämä jokin maalais-kaupunkilais-vastakkainasettelu? 

Meillä oli ravintolassa illallinen. Ei lapsia. Toista on maalaishäät jossain seurojen talolla. Sinnehän mahtuu. 

[/quote]

Nää. Meillä oli ravintolaillallinen, jossa oli ilman muuta myös sisarusten lapset paikalla, neljä taaperoa. Tietysti! En ymmärrä, kenen juhlailoa tai -mieltä vähentää se, että paikalla on lapsia. 

Ketjussa on aika uskomattoman ikärasistisia ja ihmisvihamielisiä kommentteja. Enkä nyt paheksu sitä, jos joku haluaa kutsua pelkkiä ystäviä juhliinsa tai juhlia todella pienellä porukalla, se on vapaasti kaikkien valittavissa. Vaan tarkoitan sitä, MILLÄ lapsettomuutta perustellaan. "Lapset meluavat ja pilaavat juhlat" - siis ihan kaikki lapsetko? Olisikohan sitten jo pahasti vikaa lasten vanhemmissa/hääparin asenteissa... tai oletus, että hauskanpito ei sovi yhteen lasten läsnäolon kanssa - mitä, onko jonkun häät niin K-18 vai mistä on kyse? Ryhmäseksiä ja pellit kiinni dokaamista...?

Tai kuvitelma siitä, että hääpari ei saa jakamatonta huomiota, jos paikalla on lapsia... Newsflash: ei hääpari koskaan saa jakamatonta huomiota. Vieraat harvemmin edes tuntevat kaikkia muita, joten iso osa häissäoloa on juuri sitä tutustumista ja jutustelua muiden vieraiden kera. Hyvä jos hääparin kanssa tulee juteltua ensikättelyn aikana. Miksi sitä paitsi edes pitäisi koko vierasköörin tuijottaa moljottaa herkeämättä hääparia? Anteeksi, koko ajatus tuntuu jotenkin kauhean lapselliselta "minä minä minä ja mun prinsessahetki" -tyyppiselyä vaatimukselta. 

Edelleenkin: minua ei häiritse kenenkään lapsettomat häät. Sen sijaan minua kuvottaa se lapsivihamielisyys, joka monen kommenteista kumpuaa. Miettikääpä, jos samalla lailla kommentoitaisiin vaikkapa naisia. Kuulostaisi varmaan aika sovinistiselta, jos joku tosissaan julistaisi, että naisia ei voi esim. palkata töihin, koska "ne vaan kälättää ja kaakattaa ja häiritsee oikeaa työntekoa". 

Vierailija
72/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse lapsena alle 10-vuotiaana häissä ja muistan vieläkin, kuinka tylsää siellä oli. Ne järjestettiin 300 km:n päässä kotoa ja suku oli bussilla matkustanut juhliin, joista ajettiin yötä myöten takaisin kotiin. Olin väsynyt ja halusin jo pois juhlista, mutta ei onnistunut. Kai siellä välillä oli mukavaakin, mutta paljon tylsiä puheita, esityksiä ja odottelua.

Vierailija
73/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun on kun nähnnyt viidet häät niin häät alkaa olla tylsimpiä juhlia mitä voi olla. Toivon ettei kesälomaani pilata hääkutsulla. Ihan sama oli siellä lapsia tai ei niin ei vaan kiinnosta.

Vierailija
74/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hääpari ei vain jaksa omana päivänään katsoa kun oma sysiruma Nico-Peccasi huutaa, riehuu ja terrorisoi muita juhlapaikalla. Ihme paapomista! Hetihän se on helvetilliset traumat, jos ei yksiin juhliin pääse!

Vierailija
75/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

88, juuri noin. Aika monella on ihme ennakko-oletus, että yksikään lapsi ei voi osata olla juhlissa tai pitkästyy. Mitä jos luottaisitte ihmisten kykyyn ratkaista itse, osaavatko heidän lapsensa olla nätisti tai olisiko lapsille mukavampi jäädä kotiin? Eivätköhän useimmat tunne lapsensa paremmin ihan itse. Jos joku taas on niin mölli, ettei osaa pitää lapsiaan aisoissa, häntä tuskin kannattaa kutsua ilman lapsiakaan. Minusta häät, jos mitkä, ovat perhejuhla. Odotan jännityksellä, keksiikö joku järjestää lapsettomat rippijuhlat ja lastenkutsutkin. Kato, ei niiltä lapsilta voi odottaa käytöstapoja ja kato kun aikuisten täytyy saada bilettää persiit olalla!

Vierailija
76/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viikon päästä häät ja kolme syytä lapsettomiin häihin:

BUDJETTI: Mikäli kutsuisimme kaikkien lapset, tulisi lapsivieraita 60kpl. Heidän ruokansa maksaisi 1500e ylimääräistä. Plus limut illaksi ja mahdolliset lapsiviihdykkeet. 

PAIKKA: Paikkaan ei mahdu 60 henkeä lisää, joten joutuisimme vaihtamaan paikan. Sitä emme halua tehdä, koska meidät vihitään paikanpäällä ja se rajoittaa paikkavalikoimaa kovasti, jotta pystymme luomaan tunnelmallisen vihkitilaisuuden. Missään seurojentalolla en halua vihityksi.

TURVALLISUUS: Paikka sijaitsee merenrannalla ja siitä on ikävä pudotus kalliolta mereen, eikä mitään esteitä (aitoja tms). En halua stressata, että jonkun pertti-irmeli pääsee huomaamatta livahtamaan sinne, ja putoaa kuolemaan. 

Vierailija
77/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:32"]

[/quote]

[/quote]

Mistäs sinä tiedät, kuinka monta ihmistä kyseinen morsian tuntee, ja kuinka moni heistä on lapsia? Kävikö mielessä, että osa ihmisistä on sosiaalisia ja omaavat laajan tuttavapiirin? Miten sinä voit määritellä, että hänelle ei ole lapset ollenkaan tärkeitä? Todella naiivia ajattelua.

Vierailija
78/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:19"]Lapset huutavat ja riehuvat.
[/quote] eli +8 vuotiaat lapset voivat tulla

Vierailija
79/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ihanaa, kun veljeni häät oli lapsettomat. Pienet serkkuni roikkuvat yleensä aina kimpussani, oli mukava saada kerrankin juhlia rauhassa. Kuitenkaan häissä ei ollut mitään riekkumista, sikailua tms. eli se ei ollut syy lapsettomuuteen. Halusivat vaan varmistaa, että kaikki saavat juhlia rauhassa ilman kiukuttelua, kiljumista, juoksentelua, lastenvahdiksi joutumista jne.

Vierailija
80/134 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:10"]

Oonkohan tämä jokin maalais-kaupunkilais-vastakkainasettelu? 

Meillä oli ravintolassa illallinen. Ei lapsia. Toista on maalaishäät jossain seurojen talolla. Sinnehän mahtuu. 

[/quote]

Nää. Meillä oli ravintolaillallinen, jossa oli ilman muuta myös sisarusten lapset paikalla, neljä taaperoa. Tietysti! En ymmärrä, kenen juhlailoa tai -mieltä vähentää se, että paikalla on lapsia. 

Ketjussa on aika uskomattoman ikärasistisia ja ihmisvihamielisiä kommentteja. Enkä nyt paheksu sitä, jos joku haluaa kutsua pelkkiä ystäviä juhliinsa tai juhlia todella pienellä porukalla, se on vapaasti kaikkien valittavissa. Vaan tarkoitan sitä, MILLÄ lapsettomuutta perustellaan. "Lapset meluavat ja pilaavat juhlat" - siis ihan kaikki lapsetko? Olisikohan sitten jo pahasti vikaa lasten vanhemmissa/hääparin asenteissa... tai oletus, että hauskanpito ei sovi yhteen lasten läsnäolon kanssa - mitä, onko jonkun häät niin K-18 vai mistä on kyse? Ryhmäseksiä ja pellit kiinni dokaamista...?

Tai kuvitelma siitä, että hääpari ei saa jakamatonta huomiota, jos paikalla on lapsia... Newsflash: ei hääpari koskaan saa jakamatonta huomiota. Vieraat harvemmin edes tuntevat kaikkia muita, joten iso osa häissäoloa on juuri sitä tutustumista ja jutustelua muiden vieraiden kera. Hyvä jos hääparin kanssa tulee juteltua ensikättelyn aikana. Miksi sitä paitsi edes pitäisi koko vierasköörin tuijottaa moljottaa herkeämättä hääparia? Anteeksi, koko ajatus tuntuu jotenkin kauhean lapselliselta "minä minä minä ja mun prinsessahetki" -tyyppiselyä vaatimukselta. 

Edelleenkin: minua ei häiritse kenenkään lapsettomat häät. Sen sijaan minua kuvottaa se lapsivihamielisyys, joka monen kommenteista kumpuaa. Miettikääpä, jos samalla lailla kommentoitaisiin vaikkapa naisia. Kuulostaisi varmaan aika sovinistiselta, jos joku tosissaan julistaisi, että naisia ei voi esim. palkata töihin, koska "ne vaan kälättää ja kaakattaa ja häiritsee oikeaa työntekoa". 

[/quote]

Hei, en minä pysty arvioimaan, miten kenenkin lapsi käyttäytyy. En myöskään tiedä, millaisia kasvattajia kaverini ovat, kun se asia ei minulle mitenkään kuulu. Voihan olla, että juuri sinun lapsesi olisi kuin herran enkeli ja itse pitäisint tälle haukkana vahtia. Varmaan kuitenkin ymmärrät, että jos en kutsu muiden lapsia, en voi kutsua sinunkaan lapsiasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi