Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko lapsen polkupyörään työntöaisan?

Vierailija
05.07.2015 |

Vai oletko kokenut sen tarpeettomaksi? Aletaan treenata taaperon kanssa pyöräilyä ja mietin onko tuo ihan välttämätön.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nappasin siitä kiinni lähinnä pysäyttääkseni lapsen pyöräilyn. Työntämiseen en sitä tosiaan tarvinnut. Meillä kun lapsi pyöräili kovaa vauhtia. Apparit otettiin pois paljon ennen aisaa.

Vierailija
2/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos lapsi osaa oikeasti ajaa pyörällä. Jos ei vielä osaa, on fiksumpaa hommata potkupyörä.

Taaperot harvemmin osaavat pyöräillä etenkin jos taustaa (ketjuvetoisesta) kolmipyörästä ei ole.

Vierailija
4/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että tarvitset sitä ja auttaa pyöräilyssä, niin hommaa sellainen.
Jos taas tuntuu, että et tarvitse, niin älä hommaa. Itse tiedät parhaiten.
Yksinkertaista?

Vierailija
5/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi aloitti ajamaan pyörällä alle 2v eli siis työntelin alkuun aisallista kolmipyöräistä. Kun alkoi polkemaan itse siirryttiin apupyöriin ja aisaan, mutta sitä kesti siis vain muutaman kuukauden että jaksoi jo polkea eikä tarvinnut aisa-apua. Nyt vajaa 4v ajaa jo ilman apupyöriä. Mutta riippuu siis lapsen iästä. Kovin pieni ei jaksa polkea pitkää lenkkiä ja aisa on tarpeen että voi sitten välillä lepäillä.

Vierailija
6/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei jaksa vielä itse pyöräillä, niin kannattaa mieluummin hankkia mieluummin potkupyörä (tai tehdä tavallisesta pyörästä potkupyörä alentamalla satulaa ja mahdollisesti poistamalla polkimet). Potkupyörässä on myös se iso etu, että se opettaa lapselle tasapainon ilman, että sen opettelemisesta tulee isoa kynnystä tavalliseen pyörään siirryttäessä. Jos taas ongelma on se, että lapsi karkaa väärille teillä pyöränsä kanssa niin naru on ihan yhtä hyvä ratkaisu.

Vierailija
7/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin on opeteltu ajamaan ilman mitään helvetin aisoja.

Vierailija
8/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaikille sitonut molempiin aisoihin pyykkinarun päät, josta sitten keskiosasta vedän penskaa pyörineen perässäni. Pystyn ohjaamaankin, kun naru on tosiaan molemmissa aisoissa melko päissä.

Vierailija
9/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:30"]

Ennenkin on opeteltu ajamaan ilman mitään helvetin aisoja.

[/quote]

Joo ja matkustettu autossa ilman turvavöitä ja -istuimia ja kotonakin eteisessä pirahti puhelin ja sitten jännättiin kenen ääni luurista kuuluu.

Vierailija
10/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä ajatte, kuinka pitkään, millaisessa maastossa, millainen lapsi on..itse koin hyväksi esim autotien vieressä pyöräiltäessä,teitä ylittäessä, kaupungin keskustassa..en työntänyt vaan pidin kiinni vaaralisissa paikoissa tai jos lapsi ei malttanut ajaa riittävän rauhallisesti. Meillä vilkas lapsi. Myöhemmin vai  uhkailin kiinni pitämisellä..ja sitten kävi tarpeettomaksi. Ja joskus työnsin pitkässä mäessä tai vähän autoin pitkän matkan ja päivän jälkeen väsynyttä. Siitä aisasta on helpompi pitää kiinni tai työntää kuin pyörästä. Mutta ei toki ole kaikille tarpeen , esim jos lapsi ajaa lähinnä omassa oigassa/pihatiellä. Itse pitää tietää tarvitseeko.

Vierailija
11/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pihassa

Vierailija
12/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeton.Meillä kaikki lapset oppineet ajaamaan pyörää ilman työntöaisaa.Ja niin myös minä itse ja sisarukseni.

Vierailija
13/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:30"]Ennenkin on opeteltu ajamaan ilman mitään helvetin aisoja.
[/quote]

Eli käyt vielä ulkohuussissa ja naapurista soittamassa?

Vierailija
14/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä se työntöaisan tarviset

Vierailija
15/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeton.

Vierailija
16/16 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on oppineet pyöräilemään nopeammin, kuin ikätoverinsa, joitten pyörissä on ollut työntöaisa. Meillä sitä ei siis ole ollut.

Nää työntöaisalla varustetut pikkupyöräilijät ovat aika paljon lekotelleet vaan pyörän kyydissä ku vanhemmat on pukanneet pyörää pitkin kyliä.

Mulla on toki kokemusta vaan kahden lapsen pyöräilemisen opettelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän