Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini 49v raskaana, haluaa minun ottavan lapsen.

Vierailija
08.06.2015 |

Äitini siis ilmoitti että on pamahtanut paksuksi. Ajatteli ettei enää lapsia pysty saamaan kun kuukautiset olleet poissa kolme kuukautta ja ikääkin tullut. Ei halua tehdä raskaudenkeskeytystä,mutta ei enää myöskään saada lasta koska on jo noin vanha ja minä ja veljeni jo pitkään olemme olleet aikuisia, eli hän on tottunut elämään aviomiehensä kanssa vain kahdestaan.

Nyt äiti ehdotti että minä pitäisin lapsen kun se syntyy. En pidä ajatuksesta, vaikka lapsen haluaisinkin. Entisen mieheni kanssa myös suunnittelimme lasta, tosin erosimme puoli vuotta sitten. Haluaisin kuitenkin itse synnyttää ja kantaa lapseni.. En tiedä mitä teen.

Mitä mieltä te täälä olette! Olen aivan sekaisin tässä tilanteessa...

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen 49v voi olla erittäin energinen ja "nuori", toinen ehkä ei. Meltä on monenlaisia.

Vierailija
2/124 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaille sanotaan, että jos harrastaa seksiä, pitää olla myös valmis vanhemmaksi. Eikö tämä päde 49-vuotiaan kohdalla? Kyllä minun mielestäni ap:n äiti saisi itse hoitaa lapsensa. Ei hän nyt sentään äidiksi kovin iäkäskään vielä ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli äiti ties hyvin mitä voi seurata, jos panee ilman kumia. Ei välitä.

tulee paksuks, vois tehä abortin, ei halua.

vois pitää lapsen, mut ei kiinnosta, koska haluu elää omaa elämää ja kahestaan miehensä kanssa.

ratkasu: tungetaan lapsi omalle tyttärelle :)) 

ei pahalla, mut jos tää on totta (toivon että ei oo) nii mutsis on kyllä uskomattoman itsekäs ja vastuuntunnoton ihminen. Minä minä minä eikä kukaan muu. Lapsi ei oo mikää lelu, jonka voi tunkee muitten riesaks, jos ite ei huvitakkaa luopuu vapaa-ajastaan.

Vierailija
4/124 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:52"]

Kuulostaa koko jutti epäuskottavalta. Suomessahan ei nykypäivänä lapsia anneta sinne sun tänne vaan sos-ihmisillä on sanomista asiaan lapsen huoltamisesta ja huoltajista. Jos taas "pimeästi" asian hoitaa tulee varmasti vaikeuksia. Huoltajuudesta sovitaan avioerotilanteessakin niin että lapsella joko yksi huoltaja tai vanhemmilla on yhteishuoltajuus ja näiden mukaan lapsen oikeudelliset asiat toteutuvat. Eli äitisi päättäisi kaikesta.

[/quote]Perheen sisäisellä adoptiolla tarkoitetaan, että äidin tai isän uusi kumppani voi adoptoida lapsen. Se ei tarkoita sitä, että lapsi voisi adoptoida äitinsä lapsen. 

Et ole ikinä kuullut, että perheen sisällä voi hoitaa adoptiota jne? 

[/quote]

Vierailija
5/124 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:52"]

Kuulostaa koko jutti epäuskottavalta. Suomessahan ei nykypäivänä lapsia anneta sinne sun tänne vaan sos-ihmisillä on sanomista asiaan lapsen huoltamisesta ja huoltajista. Jos taas "pimeästi" asian hoitaa tulee varmasti vaikeuksia. Huoltajuudesta sovitaan avioerotilanteessakin niin että lapsella joko yksi huoltaja tai vanhemmilla on yhteishuoltajuus ja näiden mukaan lapsen oikeudelliset asiat toteutuvat. Eli äitisi päättäisi kaikesta.

[/quote]

Et ole ikinä kuullut, että perheen sisällä voi hoitaa adoptiota jne? 

[/quote]Perheen sisäisellä adoptiolla tarkoitetaan, että äidin tai isän uusi kumppani voi adoptoida lapsen. Se ei tarkoita sitä, että lapsi voisi adoptoida äitinsä lapsen. 

Vierailija
6/124 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:45"]Sehän on unelmatilanne, jos ei tarvitse synnyttää ja repiä pilluaan auki!! itse ainakin olisin onnesta soikea jos lapsen voisin saada näin.
[/quote]

Ja sit sille lapselle selviää jonain päivänä, että mummo onkin äiti, joka ei halunnu häntä.. aika rankka asia käsiteltäväks..

Vierailija
7/124 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Miten tässä kävi?

Vierailija
8/124 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:12"]AP! Miten tässä kävi?
[/quote]

Vierailija
9/124 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen hankala tilanne. Ymmärrän kyllä äitiäsi, harva yli nelikymppinen haluaa pikkulapsia riesakseen kyllä ne on nuorempien hommia. Mieluummin mummoksi tuossa iässä.

Vierailija
10/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista, että itseäni 8 vuotta vanhempi nainen pitää itseään niin vanhana, ettei pysty selviytymään elämmän perusjutuista. Ehkä ihmiset sitten vanhenevat nopeammin, jos aloittavat lastenteon aiemmin.

Olen 41-vuotias ja minulla on neljä lasta: 10v, 8v, 5v ja 2v. Elämme ihan normaalia lapsiperhe-elämää, olemme mieheni kanssa (43v) perusterveitä, aktiivisia kansalaisia emmekä näytä raihnaisilta, vanhoilta eikä ikä tunnu kuin numeroina (ja muutamana ryppynä silmäkulmassa). Nuorimmaiseni on 10-vuotias, kun olen äitisi ikäinen eikä minulla takuulla ole silloin toinen jalka haudassa. Anoppini sai 45v ja 47 v ikäisenä nuorimmaiset lapsensa, joten ihan olemme tottuneet, että ihminen ei keski-ikäisenä vielä kulje hartiat lysyssä ikäänsä voivotellen. Oma äitini juoksee vielä 65-vuotiaana puolimaratonin, on aktiivinen urheilija ja erittäin harrastava eläkeläinen. Tämän lisäksi hän pyytää kaikkia lastenlapsiaan luokseen säännöllisesti ja jaksaa puuhata heidän kanssaan vaikka mitä: vie konsertteihin, uimaan, lastentapahtumiin jne.

En yritä väittää, että äitisi pitäisi pitää lapsen, jota hän ei halua, mutta ikä on kehno syy, ellei oikeasti ole sairas ja puolikuntoinen. Naiset elävät keskimäärin yli 80-vuotiaiksi, oma mummoni on nyt 91-vuotias ja elää edelleen omassa kodissaan täyttä elämää, käy tanssimassa ja laulaa kuorossa.  Todellinen syy taitaa olla se, että kun on tottunut elämään vaan itselleen ja omille asioilleen, on vaikea palata aikaan, jolloin omat tarpeet jäivät viimeiseksi. Haluan kuitenkin korostaa, että äitisi ei ole vanhus vaan aivan normaali keski-ikäinen aikuinen, iäkäs äidiksi mutta ei mikään vanhus.

Vierailija
11/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:58"]

Kun noin vanhana synnyttää niin on jo aikalailla riskiä että lapsi ei ole terve. En menisi mitään lupaamaan ja voihan olla että kun synnytys lähestyy tai kun vauvan saa syliinsä niin hössöttää jo täysillä iltatähtensä kanssa eikä enää käy mielessäkään että lapsestaan luopuisi. Antaa lapsen syntyä ja katsokaa sitten mitä teette.

[/quote] en sentään minäkään olisi uskaltanut tuossa iässä olla raskaana mutta uskalsin 43 v ja sain 44 v terveen vauvan. Aika meni vaan niin nopeasti. En oo sitä ennen tiennytkään kuinka mahtavaa on kun on lapsi. Kiitos Jumalalle.

Vierailija
12/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:08"]Lapsi syntyy sairaana. Haluatko olla kehitysvammaisen hoitaja koko elämäsi ajan?
Abortti on ratkaisu.
[/quote]

Hitler, etkö sää oo kuollu jo?

Vierailija
13/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh..

Vierailija
14/124 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:16"]

Voi kamala, mitä juuri luin. Ei taida äitis olla ihan terve päästään. Kyse on vauvasta, eikä kissanpennusta. Sääli vauvaa.

[/quote]

Tällä periaatteella pitää sääliä kaikkia adoptioon annettujakin. Vaikka selvästi on ollut bio-äidin kannalta paras ratkasu lapselle, esim ei ole elämä kunnossa..

[/quote]Todellakin säälin kaikkia jotka raskautuvat mutta eivät syystä tai toisesta pidä lastaan. näin ei pitäisi olla! Vaan lapsia tehdään vain omaan tarkoitukseen!

[/quote]

Omiin tarpeisiin? Ei lapset ole esineitä, kukaan ei tarvitse lasta...

Vierailija
15/124 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta sun äiti ja ota se lapsi.

Vierailija
16/124 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:39"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:34"]Ja jos ap oot työelämässä niin miten se sit järjestyy? [/quote] Ihan samalla tavalla kun jos itse tulisin raskaaksi. Eli jäisin tietenkin kotiin lapsen kanssa. :) [/quote] Eli sanot työnantajalle että jäämpä tässä nyt äitiyslomalle vaikken lasta synnytäkkään? Meneeköhän se ihan noin? [/quote] Menee itseasiassa. Jos on lapsen huoltaja.

[/quote]

Mitenköhän nopeasti tuo huoltajuus vahvistetaan, sikiötä tuskin voi adoptoida.

Vierailija
17/124 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme väkeä, kyllä minä ottaisin kenet tahansa lähisukulaisen lapsen, jos hänen vanhempansa eivät kykenisi hänestä huolehtimaan. Lapsen jättäminen laitoksiin ja järjestelmän armoille on ihan hirveä ajatus, on lapsessa kuitenkin samaa verta kuin minussakin. Näin olen jo vuosia sitten sopinut sisaruksienikin kanssa, eli jos meille kenellekään käy jotain, lapsilta ei koti jää puuttumaan.

Vierailija
18/124 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:38"]Ihme väkeä, kyllä minä ottaisin kenet tahansa lähisukulaisen lapsen, jos hänen vanhempansa eivät kykenisi hänestä huolehtimaan. Lapsen jättäminen laitoksiin ja järjestelmän armoille on ihan hirveä ajatus, on lapsessa kuitenkin samaa verta kuin minussakin. Näin olen jo vuosia sitten sopinut sisaruksienikin kanssa, eli jos meille kenellekään käy jotain, lapsilta ei koti jää puuttumaan.
[/quote]

Asiaa.

Vierailija
19/124 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:19"]

Nuorimmaiseni on 10-vuotias, kun olen äitisi ikäinen eikä minulla takuulla ole silloin toinen jalka haudassa. 

[/quote]

Onpas korskea asenne! Toivon, että olet oikeassa tietysti, eikä elämä yllätä ikävästi.

Vierailija
20/124 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:19"]

Aika surullista, että itseäni 8 vuotta vanhempi nainen pitää itseään niin vanhana, ettei pysty selviytymään elämmän perusjutuista. Ehkä ihmiset sitten vanhenevat nopeammin, jos aloittavat lastenteon aiemmin.

Olen 41-vuotias ja minulla on neljä lasta: 10v, 8v, 5v ja 2v. Elämme ihan normaalia lapsiperhe-elämää, olemme mieheni kanssa (43v) perusterveitä, aktiivisia kansalaisia emmekä näytä raihnaisilta, vanhoilta

eikä ikä tunnu kuin numeroina (ja muutamana ryppynä silmäkulmassa). Nuorimmaiseni on 10-vuotias, kun olen äitisi ikäinen eikä minulla takuulla ole silloin toinen jalka haudassa. Anoppini sai 45v ja 47 v ikäisenä nuorimmaiset lapsensa, joten ihan olemme tottuneet, että ihminen ei keski-ikäisenä vielä kulje hartiat lysyssä ikäänsä voivotellen. Oma äitini juoksee vielä 65-vuotiaana puolimaratonin, on aktiivinen urheilija ja erittäin harrastava eläkeläinen. Tämän lisäksi hän pyytää kaikkia lastenlapsiaan luokseen säännöllisesti ja jaksaa puuhata heidän kanssaan vaikka mitä: vie konsertteihin, uimaan, lastentapahtumiin jne.

En yritä väittää, että äitisi pitäisi pitää lapsen, jota hän ei halua, mutta ikä on kehno syy, ellei oikeasti ole sairas ja puolikuntoinen. Naiset elävät keskimäärin yli 80-vuotiaiksi, oma mummoni on nyt 91-vuotias ja elää edelleen omassa kodissaan täyttä elämää, käy tanssimassa ja laulaa kuorossa.  Todellinen syy taitaa olla se, että kun on tottunut elämään vaan itselleen ja omille asioilleen, on vaikea palata aikaan, jolloin omat tarpeet jäivät viimeiseksi. Haluan kuitenkin korostaa, että äitisi ei ole vanhus vaan aivan normaali keski-ikäinen aikuinen, iäkäs äidiksi mutta ei mikään vanhus.

[/quote]

kuulutteko hietanimen sukuun?