Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

01.02.2022 |

Minua mietityttää seuraava asia:

Minulle on 2-3 kertaa käynyt niin, että olen Tinderissä viestitellyt miehen kanssa ja on ollut puhetta myös treffeistä ja mies on vaikuttanut olevan kiinnostunut treffeille lähtemisestä tai jopa itse tehnyt aloitteen treffeistä. Sitten kun minä ehdotan konkreettisesti, että vaikka ”käytäisiinkö ravintolassa illallisella ensi lauantaina?”, on mies joko poistanut yhtäkkiä matchimme kokonaan tai sitten mies sanoo , ettei haluakaan lähteä treffeille ollenkaan.

Mietin vaan, että voiko syynä olla se, että mies kuvittelee, että minä odotan hänen maksavan loppulaskun ja siksi muuttavat mielensä treffeistä? Minun mielestäni on taasen outoa, jos nykyaikana moderni suomalainen nainen kuvittelee, että miehen tehtävä on maksaa ravintolalasku. Ja minullakin profiilissa lukee, että olen vakituisesti työssä käyvä lapseton sairaanhoitaja, joten fiksu ihminen voisi siitäkin päätellä, että eiköhän minullakin ole maksukykyä maksaa omat ruokani. Sitä paitsi, jos menee illalliselle vaikka Pancho Villaan tai Amarilloon, niin sieltä saa burgerin ja limun alle 20€ hintaan, ja joka tapauksessa, jos menisi kahvilaan treffeille ja tilaisi pelkän chai latten ja mozzarellacroissantin, niin sekin maksaa helposti jo sen 10€.

Olisi kiva kuulla myös miesten kokemuksia, että onko joskus treffeillä naiset olettaneet miehen maksavan loppulaskun?

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (199)

1/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

?!

2/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon vielä, että toinen noista ylläolevista miehistä, joka poisti matchin heti kun ehdotin illallista ravintolassa, oli ammatiltaan insinööri, että luulisi hänellä olevan varaa käydä ravintolassa syömässä (hän itse ehdotti alunperin ensitreffejä keilahallissa). Että on se kumma, kun sairaanhoitajalla on varaa käydä illallisella ravintolassa mutta insinöörillä ei ole...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en teitä naisia simppaa, vaan te tarjoatte! 8)

4/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
5/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vaan on pihejä, eivätkä halua tarjota vaikka varaa olisikin.

Vierailija
6/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa, joka treffeille pyytää ja päättää paikan.

Minä

Maksoin ekoilla treffeillä oman osuuteni, oltiin baarissa. Nykyään mies maksaa useimmiten, koska tienaakin enemmän kuin mä, eikä ole hänelle ongelma, niinkuin tuntuu olevan palstakeijoille usein.

Vierailija
7/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään miehet on neitejä ja naiset äijjiä.

Vierailija
8/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Nainen 28v

Vierailija
9/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa

M46

Vierailija
10/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, molemmat maksavat omansa. N57

Vierailija
11/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20% nyt äänestänyt että mies maksaa.

Juuri noiden takia mietin tarkkaan mitä tehdä ensitreffeillä.

T mies

Vierailija
12/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tämä on sukupolvikysymys aika pitkälti. Omassa nuoruudessani oli itsestään selvää, että mies maksoi. Tyttäreni mielestä ei.

N52, tytär 21

Vierailija
13/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä olisi odottanut, mutta toisia treffejä ei olisi tullut jos ei olisi sitä pientäkään kohteliaisuuselettä tehnyt.

Vierailija
14/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä olisi odottanut, mutta toisia treffejä ei olisi tullut jos ei olisi sitä pientäkään kohteliaisuuselettä tehnyt.

Ja tämä siis N30

Vierailija
15/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kerran.....

Minä en äänestä koska sitä etiketin mukaista vaihtoehtoa ei ollut edes mainittu. Tyypillistä, mutta kun Suomessa ollaan niin ei yllätä.

KUTSUN esittänyt tarjoutuu maksamaan. Kaikki muu on moukkamaista.  Eli jos sinä sairaanhoitaja kutsut miehen, niin silloin myös tarjoudut maksamaan.  Jos mies kutsuu, niin silloin mies tarjoutuu maksamaan. Jos kutsuttu haluaa, hän voi tietenkin aina tarjoutua  maksamaan molemmat tai omansa. Jos on niin köyhä (tai pihi) ettei voi maksaa mistään mitään, kannattaa ehdottaa kävelylenkkiä puistossa niin eipä maksa kenellekään mitään.

Jos sovitaan yhdessä kavereitten kesken että mennään jonnekin syömään niin sitten yleensä kaikki maksavat omansa. Ensitreffit eivät ole mikään kaveri-illallinen. Ymmärtääkö suomalainen edes eron?

Miksi tämä on Suomessa tehty niiiiiiiin hankalaksi?

Vierailija
16/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta että mies maksaa. Lähtökohtaisesti maksan aina itse omat syötäväni/juotavani tai vaikka leffalippuni. Viime lauantainakin kävin treffeillä ja ihan itse maksoin oman osuuteni. Joskus on mies vaatinut, että hän haluaa maksa koska pyysi treffeille niin en ole siitä alkanut inttämään ja olen antanut maksaa mutta tosiaan minulle lähtökohta on se, että molemmat maksaa oman osuutensa. En ole lähtenyt treffeille ilmaisen ruoan tai juoman vuoksi vaan oikeasti tutustumaan mieheen.

Vierailija
17/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei tarjoudu maksamaan niin se tarkoittaa ettei ole kiinnostunut. Jos olisi, niin haluaisi tehdä vaikutuksen.

Vierailija
18/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (nainen) olen tottunut maksamaan myös miehen osuuden. Tienaan suht. hyvin, joten ei haittaa.

Vierailija
19/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on se joka on kutsunut niin oletan että maksaa.

Meillä minä pyysin ekaksi leffaan ja maksoin.

Vierailija
20/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa kyllä. Se ei pitäisi olla kenellekään budjettikysymys. Ravintolassa vain, jos hän on kutsunut ja valinnut sen. Itsellä ei ole varaa mennä kauhean kalliisti syömään, joten itse valitsisin lounastyyppisen paikan, enkä ottaisi kolmea ruokalajia viineineen.

Jos tulisi toiset treffit kahvilaan, toki tarjoaisin, kun oltaisi jo tuttuja. Mutta se on sellainen rituaali, haluan kuvitella edes yhden kahvin verran, että olen jotain jota kannattaa tavoitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän