Kertooko teidän muiden äidit/anopit/mummot yksityisasianne eteenpäin?
Tuli tuosta "ei kai haittaa"-ketjusta mieleen, kun tunnistin oman äitini ja anoppini. Äitini nimittäin kertoo kaikki asiani eteenpäin perheen ja suvun sisällä, anoppi puolestaan kavereilleen, naapureille, kaupan kassalle jne. Varsinkaan anoppi ei millään ymmärrä, että tuollainen yksityisasioiden levittely on väärin. Ei enää kerrota hänelle juuri mitään.
Toisessa ketjussa kirjoittajat arvelivat tämän olevan sukupolvijuttu. Anoppi ja äitini ovat syntyneet 1950-luvulla.
Onko tällainen teille tuttua?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Miksi mummoni tai ANOPPINI tietäisi yksityisasioitani? Ei niitä kyllä äitinikään tiedä, mutta ymmärrän jos jonkun äiti tietää.
Eli ei.
Minun tapauksessa anoppi saattaa tietää, jos vaimo tietää. Enpä juuri jaa asioita puolisonikaan kanssa.
Mulla taas on anoppi, joka olettaa, että kertomalla asian pojalleen se menee tietoon myös minulle. Monesti ollut hämmästynyt, kun mies ei olekaan kertonut minulle. Tai päinvastoin kuvittelee, että minkä hän kertoo minulle, minä kerron miehelleni. Ilmeisesti hän jakaa Ihan Kaiken miehensä kanssa.
Joo, sellainen hölösuu löytyy. Joskus saattaa keksiä myös omiaan, ettei aina tiedä mitä juttua itsestä liikkuu.
Anoppi ja äitini kertovat lastensa asiat lasten sisaruksille eteenpäin. Emme kerro äidilleni tai anopilleni yhtään mitään.
Kertoo. Juuri viime viikolla kerroin veljelle asian jonka olisin halunnut pitää vielä muuten salassa mutta tämä meni möläyttämään sen äidille joka heti soitteli koko suvun läpi ja nyt kaikki tietää.
Ex-anoppi kertoi jo ekalla kerralla tavatessamme jonkun työkaverinsa kuulumisia. Oli aika helppo tehdä päätös että en puhu hänelle säätä kummemmista asioista ikinä.
Äitini kertoo kaiken eteenpäin mitä hänelle puhuu. Olen jo vuosia tarkkaan miettinyt mitkä asiat jätän kertomatta ja mitä voi kertoa. Anoppi taas tuossakin suhteessa fiksumpi sillä ei kerro toisten asioista ellei tiedä että voi niin tehdä. Olen huomannut että anoppi välttelee äitiäni ja silloin kun on tämän seurassa asettelee sanansa tavallista tarkemmin.
Vaimoni kertoo ja kailottaa kaikki asiat mitä mieleen juolahtaa minusta. Myös seksuaalisen kyvykkyyteni tai kykenemättömyyteni.
Hänen pravuuri on puhua puhelimessa minun kuulteni, minua koskevia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän hankala tilanne: mies kertoo kaiken äidilleen joka sitten jakaa auliisti tiedon koko suvulle. Esim. Sain melko mittavan bonuksen töistä vuoden lopussa ja kun loppiaisena oltiin miehen enon luona käymässä, enon vaimo sanoi että herranjestas, te ootte varmasti rikkaita kun sinun bonus on jo yksistään melkein saman verran kuin hänen tyttärensä vuositulot
Itse olin sanonut bonuksesta miehelle, en muille. Enpä sano tästä eteenpäin. Hän ei näe asiaa ongelmana vaan sanoo olevansa ylpeä minusta
Miksi rahajutut pitäisi salata?
Miniä meillä tekee tuota. Meni hetki ennen kuin tajusimme. Olemme yrittäjiä ja vapaasti juttelimme asioista kun poika oli vaimonsa kanssa käymässä. Onneksi kuulin luotettavilta ihmiseltä, että miniä oli t kaiken eteenpäin ja kovasti kehunut asioitten olevan hänenkin asioitaan.
Teimme stopin, otimme miniän ja pojan puhutteluun ja sanoimme, että nyt käytte jatkossa vain kahvilla ja niistä hetkistä jos jotain kuulen niin ette käy enää edes kahvilla. Aikaisemmin viettivät viikonloppuja meillä kun meillä on tilaa ja talo on hyvällä paikalla järven rannassa. Kun käyvät niin juttelemme vain säästä ja muusta turhanpäiväisestä.
Poika tajusi olla häpeissään vaimonsa hölinästä, miniä itse ei. Poika löi kätensä sontaan kun tuon pöljäkkeen otti.
Eiköhän niiden ystävien lapset kuule puolestaan äitisi ystäviltä kaiken sinun asioistasi...