Millaista aluetta on Vesala Helsingissä
Niin, että millaista. Ja jos joku osaa kertoa millainen on Vesalan koulu, olisin kiitollinen.
Kommentit (27)
Vesalan koulussa on koululääkärinä se ämmä, joka oli Eerikan koululääkäri ja nyt syytettynä laiminlyönneistään.
Okt-alue vai Rekipellontien ympäristö? Okt-alue rauhallista ja siistiä. Kerrostaloissa meno villimpää. Hyvät kulkuyhteydet, toki Kontulan ja Mellunmäen metroasemien kulmilla rauhattomampaa. Muuten hyvät palvelut ja kaupat. Kyllä täällä silti voi hyvin elää ja asua. Luontoa löytyy läheltä.
.
Itse olen käynyt Vesalan ala-astetta parikymmentä vuotta sitten et nykytilanteesta en osaa sanoa, silloin oli ok. Kyllähän täällä on paljon lapsia, joilla muu äidinkieli kuin suomi ja se vaikuttaa tekemiseen ja opetukseen. Vesalan yläaste juuri peruskorjattu ja hieno, mutta taso ei tunnetusti kovin korkea. 13v + voi harkita muita Helsingin yläasteita, matkat sujuu aika joutuisasti.
Tyypillinen Itä-Helsinkiläinen lähiö. Halpa, huonomaineinen, levoton ja kaikenmaailman spurguja siellä liikkuu.
Kaikilla on omat kokemuksensa tietyistä alueista: joillekin vesala on rauhatonta seutua, toiselle ihan perus rauhaisa asumisalue. Ei sitä ikinä voi tietää, ellei itse kokeile. Rohkeasti vaan muuttamaan, jos asunnon olet saamassa/ostamassa vesalasta!
Vesala on kivaa aluetta ja palvelut lähellä.
Eiks se Paula Vesala omista sen alueen? Ei kai sen nimi muuten olisi Vesala.
Asuin Vesalassa kymmenen vuotta sitten, oli aika rauhallinen. Siellä ei juuri ole palveluita (ei ollut silloin ainakaan), joten kaikki häiriökäyttäytyminen keskittyy mellarin metrolle ja Kontulan ostarille.
Vesala 2020? Millaisia kokemuksia?
Vesala, Kontulan vähemmän mulkku serkku.
Asuttiin 2 vuotta sitten mutta muutettiin pois kun lastenvaunuja poltettiin tahallisesti vaunuvarastossa ja toistuvaa yöllistä häirintää ja meteliä pihalta kun spurgut veti ohikulkumatkaa.
Vesala on rauhallista aluetta ja hyvät ulkoilumaastot lähellä
Palvelut ja hyvät kulkuyhteydet.
Itse asunnut viisi vuotta niin ei mitään pahaa sanottavaa..
Reilut 30v asuneena voin todeta, että oli rauhattomampi 90-luvulla ja 2000-luvun alussa, kuin mitä nykyään on.
OKT-alueen puoli tietty huomattavasti rauhallisempi, kuin radanvarren hattivattila, eli Rekipellontien puoli. OKT-puolella ei taida olla kuin kaksi kerrostaloa Koskenhaantiellä (toinen ainakin kovan rahan yhtiö ja toinen vissiin entinen VVO), joten suurin osa väestä keskittyykin K-kaupan ympäristöön ja tällä varmaan vaikutusta, kun on vuokra-asuntoja enemmän siellä puolen.
Ei pahaa sanottavaa nykymenosta, iltaisin liikkuu pääasiassa koiranulkoiluttajia ja etäisyydet Mellunmäen ja Kontulan metroasemille lyhyet, jos julkisia tarvitsee ja metsäalueita ulkoiluun jonkin verran löytyy ja hieman pidemmältä enemmänkin.
Ero Kontulaan on Vesalalla kuin yöllä ja päivällä, eli ei läheskään yhtä rauhaton alue ole kuin Kontula. Joka muuta väittää - Suosittelen tutustumaan Kallioon tai Vuosaareen nykyisin, ne vasta rauhattomilta Vesalalaisen silmään näyttävät.
up