Koska ilmoitetaan syksyn avoimet työpaikat?
Eikös niiden nyt pitäisi olla jo esim mol.fi:ssä? Mitä muita paikkoja kannattaa katella, jos etsii työpaikkaa? Itselläni siis on kyllä työ, mutta haluaisin vaihtaa paikkaa.
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:15"]Eikös niiden nyt pitäisi olla jo esim mol.fi:ssä? Mitä muita paikkoja kannattaa katella, jos etsii työpaikkaa? Itselläni siis on kyllä työ, mutta haluaisin vaihtaa paikkaa.
[/quote]
kannattaa tosta pitää kiinni. Noilla älynlahjoilla et enää uutta tule saamaan
Ap:n ajatukset taisivat jäädä 80-luvulle, jolloin työkkäri julkaisi avoimia työpaikkoja mainostavaa Työmarkkinat-lehteä. :)
Voi hyvät hyssykät...ei mene työt terävimmille, vaikka itsekin tosin ole töissä.
No kerrotaan silti. Töitä ilmoitetaan ihan miten sattuu, jotkut ilmoittavat hyvissä ajoin ja jotkut tyyliin tarvitaan huomenna. Osa ei ilmoita missään, vaan valikoi porukan avointen hakemusten perusteella sitten kun tarvetta tulee.
Ok, eli voin jättää avoimen hakemuksen ihan mihin sitten keksinkin hakea töihin?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:45"]
Ok, eli voin jättää avoimen hakemuksen ihan mihin sitten keksinkin hakea töihin?
[/quote]
No voit. Melkoisen monella firmalla on oikein lomakkeet sitä varten. Itse olen työpaikassa, jonka sain netticv:n avulla. Eli työnantaja otti yhteyttä.
Työpaikkoja ei aina enää ilmoiteta lainkaan MOL:n sivuilla. Katsos kun joku virkaintoinen työkkäritäti tai -setä kopioi sen työtarjoukseksi kymmenille enemmän tai vähemmän kelvottomille työnhakijoille, jotka eivät itse ymmärrä lukea sitä. Paljon parempi nykyään rekrytoida työntekijät muulla tavalla. Siitä kun on vain työtä ja vaivaa työnantajalle, kun pitää selata turhia hakemuksia.
Oletko ikinä kuullut piilotyöpaikoista?
Tarkoittiko aloittaja ehkä opettajien paikkoja? Joo, ne on jo täytetty tulevalle syksylle. Elokuussa alkaa sitten uusi kierros, kun täytetään niitä paikkoja, joihin ei ole saatu ketään tai valittu on perunut tulonsa.
Hei kiitos teille olette tosi avuliaita, vaikka haukuittekin mua melkeinpä heikkolahjaiseksi...
T. ap
Sitten vielä, mistä muualta kannattaa niitä paikkoja katsella, kuin mol.fi?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:03"]Hei kiitos teille olette tosi avuliaita, vaikka haukuittekin mua melkeinpä heikkolahjaiseksi...
T. ap
[/quote]
Sehän sä oletkin
Mä kyl tajusin tän kysymyksen sellaisena, että kun uusi hallitus on luvannut uusia työpaikkoja, niin tulisko ne sitten jo syksyllä jakoon... Jaa ei? Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:53"]
Työpaikkoja ei aina enää ilmoiteta lainkaan MOL:n sivuilla. Katsos kun joku virkaintoinen työkkäritäti tai -setä kopioi sen työtarjoukseksi kymmenille enemmän tai vähemmän kelvottomille työnhakijoille, jotka eivät itse ymmärrä lukea sitä. Paljon parempi nykyään rekrytoida työntekijät muulla tavalla. Siitä kun on vain työtä ja vaivaa työnantajalle, kun pitää selata turhia hakemuksia.
Oletko ikinä kuullut piilotyöpaikoista?
Tarkoittiko aloittaja ehkä opettajien paikkoja? Joo, ne on jo täytetty tulevalle syksylle. Elokuussa alkaa sitten uusi kierros, kun täytetään niitä paikkoja, joihin ei ole saatu ketään tai valittu on perunut tulonsa.
[/quote]
Kerro lisää näistä piilotyöpaikoista?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:53"]
[/quote]
Noi työtarjoukset ovat työnhakijallekin ihan saatanasta, koska työkkäri ei tosiaan seulo lainkaan hakijan osaamiseen sopivia töitä.
Jäin valmistumisen jälkeen työttömäksi ja vaikka hain aktiivisesti lähes jokaista paikkaa, jonka koin jollain lailla vastaavan osaamistani, ei vastavalmistuneella heti tärpännyt. Jonkin ajan kuluttua työvoimatoimisto päätti auttaa. Postilaatikkoon alkoi kolahdella työtarjouksia mitä erilaisempiin tehtäviin ja niihinhän oli pakko hakea, oli paikka sopiva eli ei. Oli inhottavaa väkertää hakemusta paikkaan, jossa vaadittiin viiden vuoden relevanttia työkokemusta, sujuvaa venäjänkielen taitoa tai omaa koulutustani korkeampaa pätevyyttä, mutta hakea piti, muuten lähti tuet. Tiesin kyllä aiheuttavani rekrytoijille täysin turhaa työtä ja joutuvani pikaisen vilkaisun jälkeen hylättyjen kasaan. Yhdestäkään työtaajouksesta ei tullut edes "kiitos, mutta ei kiitos"-viestiä.
Lopulta sain työpaikan, josta sain tiedon tutun kautta ja jota ei laitettu edes avoimeen hakuun. Olin työkokemuksen vähäisyydestä huolimatta työnaantajan mielestä tehtävään ja ennen kaikkea pieneen työyhteisöön sopiva ja olen viihtynyt työssä erinomaisesti.
Varmaan sitä mukaa kun paikkoja aukeaa.