The Affair - katsooko kukaan muu?
Paljon mainostettu Avan uutuussarja. Katsooko joku, mitä mieltä?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:35"]
Minusta taas on kiinnostava katsoa, miten eri tavoin kaksi henkilö tulkitsee tapahtumia ja tilanteita omasta näkökulmastaan, jossa yhdistyy toiveet, fantasiat, pelot jne.
Mua taas vähän häiritsee, sillä kyllähän jotkut asiat vain on faktoja ja sen mukaan monien ihmisten mieli siis valehtelee aika paljon. Mun mieli ei tuollalailla valehtele, että en esim. muistais, olinko suihkussa alasti jonkun miehen edessä tai toisaalta oliko joku vastakkaisen sukupuolen edustaja suihkussa alasti minun edessäni jne.
No siis ihmisen mielihän nimenomaan valehtelee tosi paljon, eikä me edes itse tajuta kuinka paljon. Tästä on paljon tutkimustietoakin. Lisäksi tuossa sarjan muistelutilanteessa tapahtumista on jo aikaa ja on tapahtunut vaikka kuinka paljon. (Olen siis nähnyt koko sarjan, molemmat kaudet.)
Tuossahan koko sarjan dramaturginen juju on. Kuka tykkää, kuka ei. Minusta sarja on hyvin tehty.
Jatkan edelliseen. Niin, yksi näkökulma on myös se, mitkä eroavaisuudet johtuvat muistin reistaamisesta, mitkä mahdollisesti valehtelusta.
Minusta on muuten hassua, miten joku ei halua katsoa jotain sarjaa, jossa ihmiset tekevät vääriä tekoja (esim.pettävät), koska kokevat sen jotenkin epämoraaliseksi. Mitähän draamasta jäisi jäljelle, jos kukaan ei niissä tekisi virheitä tai toimisi väärin?
Jatkan edelliseen. Niin, yksi näkökulma on myös se, mitkä eroavaisuudet johtuvat muistin reistaamisesta, mitkä mahdollisesti valehtelusta.
Minusta on muuten hassua, miten joku ei halua katsoa jotain sarjaa, jossa ihmiset tekevät vääriä tekoja (esim.pettävät), koska kokevat sen jotenkin epämoraaliseksi. Mitähän draamasta jäisi jäljelle, jos kukaan ei niissä tekisi virheitä tai toimisi väärin?
Marraskuussa alkaa kolmas kausi USA:ssa. Vaikea spoilata sitä, mitä ei vielä ole olemassa...
Se Noahin ex-vaimon uusi miesystävä, se lääkäri, oli komea. Noah on yksi kuvottavimmista hahmoista tv:ssä hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuussa alkaa kolmas kausi USA:ssa. Vaikea spoilata sitä, mitä ei vielä ole olemassa...
Se Noahin ex-vaimon uusi miesystävä, se lääkäri, oli komea. Noah on yksi kuvottavimmista hahmoista tv:ssä hetkeen.
Samaa mieltä Noahista.
Minäkin sain käsityksen viime jaksosta että Cole on sen Joanien isä! MUTTA mikä oli se kohtaus kun se poliisi katsoo nauhalta; siinä Alison sanoo ScottyIle: "Its yours" tai jotain sellasta... Siis sen saman oli kuullut se Lobsterrrollin punapäinen mies Ja se vuoksi Helen vei sen tytön tutin! Kummin te ymmärsitte?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain käsityksen viime jaksosta että Cole on sen Joanien isä! MUTTA mikä oli se kohtaus kun se poliisi katsoo nauhalta; siinä Alison sanoo ScottyIle: "Its yours" tai jotain sellasta... Siis sen saman oli kuullut se Lobsterrrollin punapäinen mies Ja se vuoksi Helen vei sen tytön tutin! Kummin te ymmärsitte?
Scotty sanoi Allisonille että se on "Lockhart baby", tarkoittaen, että Cole on isä.
Noah on todella ällöttävä sika. Ei huvittaisi Noahin tarinaa edes katsoa, mutta kyllä tää sen verran jännäksi on kuitenkin muuttunut vetelän alun jälkeen, että katsottava on. Toinen ällöhahmo on Noahin ja Helen vanhin tytär Whitney(?). Ärsyttävä puhetapa, käytös ja omituinen kumara ryhti.
En kyllä usko, että Allison on tappaja, vaikka siihen näytettäisiin tähtäävän.
Allison ilmeisesti on jollain kurssilla, joka valmentaa lääketieteen pääsykokeeseen. Näin mä ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en oikein tajunnut sitä nauhaa. Ja miten Scotty muka tietää lapsen isän, mutta Cole ei itse tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä uusista käänteistä? Itseäni kyllä hieman kummastutti tämä hyppäys vuodella eteenpäin ja vähän ärsyttikin. Mutta tykkäsin kyllä Noahin ja (Sinkkuelämää-Miranda)terapeutin keskusteluista. Mutta että Alison opiskelee lääkäriksi...hmm, no enpä nyt oikein tiedä, onko kovin "realistista". Ja sitten varsinainen pommi: Scotty on siis Joanin isä?! Mielenkiintoista... Jotenkin on kyllä maku mennyt Noahiin ja Alisoniin kumpaankin, kun kerran pettää niin aina pettää... Niin ja se joka jaksoinen seksikohtaus, ei vaan jaksaisi. Mutta kieltämättä kyllä koukuttava ja hieman erilainen sarja.
Minullakin vähän ihmetytti, että Alison yhtäkkiä opiskeleekin lääketiedettä. Tästä ei ole ollut kyllä minkäänlaisia viitteitä aiemmin.
No Alison oli sairaanhoitaja koulutukseltaan, että siinä mielessä tuo ei ole hirveän kaukaa haettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en oikein tajunnut sitä nauhaa. Ja miten Scotty muka tietää lapsen isän, mutta Cole ei itse tiedä?
Se näki sen lapsen siellä kadulla ja tajusi, että se on Colen/sen kuolleen lapsen/Lockhartien näköinen. Tiesi myös että Alison oli Colen luona silloin siellä rantatalolla, aika täsmäsi, laski yhteen 1+1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se näki sen lapsen siellä kadulla ja tajusi, että se on Colen/sen kuolleen lapsen/Lockhartien näköinen. Tiesi myös että Alison oli Colen luona silloin siellä rantatalolla, aika täsmäsi, laski yhteen 1+1
Mutta Cole ei osaa laskea, koska..? Ja minä käsitin sen katukohtauksen niin, että hän tiesi isyyden jo ennen kuin näki lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Cole ei osaa laskea, koska..? Ja minä käsitin sen katukohtauksen niin, että hän tiesi isyyden jo ennen kuin näki lapsen.
Cole uskoo äitinsä horinoita siitä kirouksesta, luulee että ei voi saada enää ikinä lapsia
Hei kiitos näistä isyys-selvennyksistä, pääsin taas juoneen mukaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä uusista käänteistä? Itseäni kyllä hieman kummastutti tämä hyppäys vuodella eteenpäin ja vähän ärsyttikin. Mutta tykkäsin kyllä Noahin ja (Sinkkuelämää-Miranda)terapeutin keskusteluista. Mutta että Alison opiskelee lääkäriksi...hmm, no enpä nyt oikein tiedä, onko kovin "realistista". Ja sitten varsinainen pommi: Scotty on siis Joanin isä?! Mielenkiintoista... Jotenkin on kyllä maku mennyt Noahiin ja Alisoniin kumpaankin, kun kerran pettää niin aina pettää... Niin ja se joka jaksoinen seksikohtaus, ei vaan jaksaisi. Mutta kieltämättä kyllä koukuttava ja hieman erilainen sarja.
Minullakin vähän ihmetytti, että Alison yhtäkkiä opiskeleekin lääketiedettä. Tästä ei ole ollut kyllä minkäänlaisia viitteitä aiemmin.
No Alison oli sairaanhoitaja koulutukseltaan, että siinä mielessä tuo ei ole hirveän kaukaa haettu.
No on se mielestäni. Missään vaiheessa ei ole tullut ilmi, että hän haluaisi lääkäriksi. Hänen hahmonsa on mielestäni sellainen pikkukylän tyttö, joka tykkää juosta paljain varpain pitkin metsiä eikä juurikaan kaipaa elämäänsä kiirettä eikä haasteita.
Mielenkiintoista että Harry tulikin todistajaksi Noahia vastaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se mielestäni. Missään vaiheessa ei ole tullut ilmi, että hän haluaisi lääkäriksi. Hänen hahmonsa on mielestäni sellainen pikkukylän tyttö, joka tykkää juosta paljain varpain pitkin metsiä eikä juurikaan kaipaa elämäänsä kiirettä eikä haasteita.
Minulle taas on muodostunut mielikuva sellaisesta henkilöstä, joka ei koskaan ole oikein uskonut itseensä ja siten on alisuorittanut elämäänsä. Tavallaan se tuli myös tuossa kurssin keskeyttämisessäkin esiin. Ettei oikein usko itseensä ja luovuttaa, koska on varma, että tulee epäonnistumaan.
Mäkin luulin että isä on Scotty sen nauhan perusteella. Ai Cole? Päätyyköhän ne vielä takaisin yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin luulin että isä on Scotty sen nauhan perusteella. Ai Cole? Päätyyköhän ne vielä takaisin yhteen?
Niin minäkin. Mitenkähän tuo kohtaus oli oikein suomennettu?
Eka kausi ok, tola ei jtkn iske