VIAGOGO - Uskaltaako ostaa?
Onko täällä jollain kokemusta ko. palvelun kautta lippujen ostamisesta? Tässä tilanteessa ei edes haittaa se "ekstra" minkä lipusta joutuu maksamaan, mietityttää vain kun kyseessä on e-lippu, että jos joku menee sen kanssa ennen minua ovista sisään ja tulen näin ollen huijatuksi ja jään nallina kalliolle... Hölmöä. Auttakaa naista hädässä!
Kommentit (106)
Ei todellakaan kannata ostaa, hinta tuplasti. Ostin Cat musikaaliin epähuomiossa,
ilmoittivat että liput tulee kolmea päivää ennen konserttia, ladattavina.
Tulivat kahden päivän päästä, joku nimi oli, ei suomalainen ja Ticetmasterin lippu
hinta puolet kalliimpi kuin jos olisin ostanut ed. mainitulta.
Oma tyhmyys, en huomannut heti että tuli niin paljon"kuluja".
Klikkasin musikaalin nimen niin lipunmyyjänä pompahti Viagogo.
Olin jo valmis ajattelemaan etten saa lippua ollenkaan, toivon että tämä lippu
käy.
Jos en pääse lipulla, teen rikosilmoituksen vaikka en itse hyötyisi mutta ajattelen
että jossain vaiheessa katkeaa huijaus, ainakin jos ihmiset lukevat kokemuksia
ja välttyvät ikävyyksiltä, varsinkin jos matkustavat ulkomaille tilaisuuksiin.
Hei
Meidän perhe on ostanut useita lippuja sekä kotimaahan että ulkomaille.
Liput on olleet urheilutapahtumiin jan konserteihin.
Ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa. Luottokortilla kun maksaa saa myös turvaa.
Jotkut itki lisähinnoista mutta kun hyväksyy maksun kyllä siinä ihan selkeästi
lukee paljonko kokonaisuus tulee maksamaan.
Tapahtumat mihin olemme ostaneet liput ovat olleet loppuunmyytyjä niin ei auta kuin maksaa jos meinaa sisälle päästä.
Jep, Viagogon kautta ostetaan yleensä liput jos niitä ei saa muuta kautta, eli lippupalvelusta ja muulta ne ovat loppuneet. Yleensä näin käy kun on viime hetkellä liikkeellä.
Huijaus tässä tapahtuukin siinä, että viagogo markkinoi itseään lippujen virallisena myyntisivustona, väittää lippuja olevan jäljellä enää vain muutama, vaikka tilaisuuteen olisi lippuja vielä puolet jäljellä sekä siinä, että lippujen lopullinen hinta on noin 50 euron kuluista johtuen selkeästi suurempi kuin mitä lippuja valitessa käy ilmi. Kyllä sivusto selkeästi pyrkii erehdyttämään kuluttajaa ja tarjoaa rikolliselle ainekselle alustan huijata ihmisiä.
Kun kauppaa yrittää peruuttaa, ilmoittavat,että perua ei voi, mutta voit toki myydä liput uudelleen ilman kuluja. Kuitenkin, jos haluat saada takaisin koko maksamasi hinnan kuluineen, joudut myymään liput 1,5 -kertaisella hinnalla sivuston kautta ja samalla huijaamaan taas jotain uutta hyväuskoista kuluttajaa. Lisäksi jälleenmyynnin kuluttomuus on ihan kukkua sekin, siitäklin sivusto laskuttaa 25 euroa. Siis minun tapauksessani, jossa alkuperäisten lippujen hinta oli sivustolla 65 €, kulujen jälkeen 80 € /lippu. Jälleenmyyntiin on hinnaksi laitettava yli sata euros/lippu, jotta saisi omansa takaisin. Mitä tämä muuta on , kuin silkkaa huijausta??
Jos suinkin saat liput jostain muualta, niin älä osta Viagogon täysin ylihintaisia lippuja, hinta on melkein kaksinkertainen, eivätkä kaikki kulut välttämättä edes näy kun tilaat lippuja, ne tulevat ilmi vasta sähköpostissa, jossa ilmoitetaan varauksesta.
Tässä on nyt EU-lainsäädännössä selvä porsaanreikä, kun lain mukaan 14 päivän peruutusoikeus ei koske mm.
-tietyille päiville varattuja lento-, juna- ja konserttilippuja, hotellivarausta, autonvuokrausta tai ravintolapalveluja
Tämähän on kuin kutsu järjestäytyneelle rikollisuudelle huijata rahaa kuluttajilta, ja samalla rikastuu viagogo laskuttamalla huikeita kuluja välityspalvelusta. Tilausvahvistuksessa eurot oli muutettu Tsekin korunoiksi, mikä edelleen vahvistaa tuota epäilyä. Liput luvataan toimittaa viimeistään 3 päivää ennen tilaisuutta, joten ennen sitä ei edes ole tiedossa mitkä paikat on varannut.
Täällä ohjeet siihen, kuinka huijatuksi tulleen kannattaa viagogon tapauksessa toimia.
http://fanfairalliance.org/think-youve-ripped-off-claire-turnhams-self-…
Huijatuksi tulleille on myös sivu facebookissa
Victim of viagogo
Kannattaa lukea myös seuraavat artikkelit viagogon kuluttajia harhaanjohtavasta liiketoiminnasta ja kuinka asiakkaat ovat myös saaneet rahojaan takaisin.
http://fanfairalliance.org/wp-content/uploads/2017/07/1-CT-VoV-media-li…
Sivusto on erittäin kyseenalainen.
Ostavat suosittuihin tapahtumiin lippuja ja laittavat omalle sivustolleen myyntiin huikeaan ylihintaan.
Esimerkkejä on maailmalta siitä kuinka ihmiset ovat maksaneet törkeitä hintoja lipuista konsertteihin ja urheilutapahtumiin.
Oikeudessakin ovat olleet, ainakin Briteissä ja Australiassa.
Minä ainakin laitan boikottiin moisen sivuston...
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin sieltä liput jalkapallo-otteluun, ei mitään ongelmaa. :)
Helpottava tieto! Englanttin menossa, liput tuota kautta:-)
sama kokemus, toimituspalkkio 200.- ja en edes tiedä onko liput voimassa sarah brightmanin konserttiin! lipuissa jonkun tsekkiläisen naisen nimi
Heippa, itse juuri liput ostaneena ena vuoden puolella olevaan futispeliin tätä kautta niin kysyisin sulta, että osaaks saboa kauanko kesti että liput oot saanut? Oli jotain vaihtoehtoi, et liput voi tilata hotellille. Jos peli on lauantaina ja lähtö perjantaina niin ehtiikö liput tulla kotiin. En ole ennen osta ut viagogon tai muunkaan kautta netissä lioouja. Olen vain onnellinen että nyt on tilausvahvistuksen mulaan liput hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen viestini liittyi tähän viestiin 😊
Älkää ostako. Ylihintaisia, palvelu sekava, lopulliseen hintaan jopa 50e käsittelykuluja, paikka epäselvä, nimi eri lipulla kuin tilatessa yms yms. Rahastusta!
MaiMai kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen viestini liittyi tähän viestiin 😊
Ottelu on nyt nähty! Kaikki meni hienosti! Hiukan tilausvahvistuksen jälkeen sain Viagogolta sähköpostia, jossa ne kyseli mun Englannin hotellin osoitetta voidakseen toimittaa liput sinne. Oikeasti unohdin vastata, joten he toimitti ( paperiset) liput minulle viikkoa ennen DHL: n kautta. Näytti hyvin normaaleilta, liput olivat jalkapalloseuran virallisen näköisessä " kansiossa" ja mukana oli seuran virallisen näköiselle paperille printattu ohjeistus ja kaksi alennuslippua seuran fanikauppaan.
Paikat oli siellä missä pitikin, lipuillla sai myös ohjelman ja pääsyn loungeen. Alennuskupongitkin kävi :-)
Ostin liput viikonloppuna ja aloin epäillä Viagogoa. Löysin tietoa netistä että on huijarifirma. Katsoin nettipankin samana päivänä ja lippujen hintaa ei ollut vielä veloitetettu. Soitin palveluun "kadonneet kortit" ja kerroin ostaneeni liput Viagogosta. Sieltä kehotettiin sulkemaan kortti. Nyt rahat on turvassa ja Viagogo ei voi veloittaa lipuista, kun kyseistä korttia ei ole enää olemassa. Tosin lasku lipuista voi tulla postissa, koska he vaativat sivuillaan osoitteen.
Reilusti ylihintaa kaikenlaisilla lisämaksuilla!!
Täyttä huijausta!
Alkuperäinen lipun hinta oli 48,50 euroa, eli kahdesta lipusta 97 euroa. Minulta veloitettin luottokortilta 98 euroa per lippu, eli kahdesta lipusta 196 euroa ja sen lisäksi käsittelymaksua 74,08 euron edestä. Eli kahden lipun hinnaksi tuli järkyttävät 270,08 euroa.
Toiovttavasti luette nämä tarinat ennen, kuin aiotte käyttää Viagogo palvelua, koska se on täyttä huijausta.
Sama kokemus kuin edellisellä, ihan älyttömän kalliit liput. Tässäkin tapauksessa 238€ vs. 104€, joka on normaalihinta. En suosittele!!
Ihmetyttää ihmiset, jotka eivät suosittele sivustoa sen hintojen takia. Supersuositut tapahtumat ovat yleensä loppuunmyytyjä ja viagogo on eräänlainen nykyajan mustapörssi.
Monelle tämä on ainut mahdollisuus saada lippuja esim. futispeleihin ulkomaille, koska normaalihintaiset liput menevät hetkessä.
Tässä jää kuluttajalle vapaa valinta ostaako kalliimmalla liput mustastapörssistä vai jättääkö menemättä tapahtumaan. Hintatason takia sivua ei siis voi oikein tuomita. Omat kokemukseni ovat 100% hyviä ja liput on aina toiminut niin keikoille kuin futispeleihinkin. Ylihintaa olen maksanut, mutta täysin tietoisesti omasta tahdostani, koska muuten olisi monet ikimuistoiset kokemukset ollut käytännössä mahdotonta nähdä ja kokea.
Marraskuussa-16 tilattu ja maksettu luottokortilla 3 lippua (TODELLA ylihintaan) Viagogon kautta. Konsertti huomenillalla Tampereella, lippuja ei näy eikä kuulu ja ko. firmaan ei saa yhteyttä.. Saa nähdä tulisko liput sähköpostiin huomenna..? Jos tulee, toivottavasti ajoissa että ehditään ajaa Helsingistä sinne! Ja jos ei tule, miten haet korvausta kun ei ne vastaa mihinkään!? :-)