Onko mitään enää tehtävissä? Keltaiset silmät :(
Olen alkoholisti ja juon päivittäin, runsaastikin toisinaan. Silmistäni olen huomannut, että ovat joskus sumeat. Nyt ne ovat minusta selvästi kellertävät. Yleisvointi on ihan ok, iho ei kellerrä vaan pelkästään silmän valkuaiset. En mitenkään kehtaa hakea apua, kai on muutenkin jo myöhäistä vaikka lopettaisin...
Kommentit (16)
No, jos et kehtaa hakea apua, niin sitten varmaan on liian myöhäistä.
Kehtaat tai et, pian olet joka tapauksessa sairaalassa. Menisin ensin lääkäriin.
Keltaisuus lähtee, kun lakkaat myrkyttämistä itseäsi.
Usein juominen liittyy siihen, että ei osaa etsiä elämästä hyviä asioita ja positiivisia tunteita. Mieti, mikä muu kuin juominen tuo sinulle hyvinvointia ja ala lisätä sitä. Mene istumaan metsää tai merenrannalle säännöllisesti. Alkuun joka päivä.
Viinanhimo kestää kerrallaan vain joku 15-20min. Sitten helpottaa. Ota kellosta aikaa
Mene aa-kerhoon kun on selvä päivä. Yksin ei tarvitse selvitä. Toinen alkoholisti on hyvä tukija. Ei tarvi selitellä.
keltaisuushan johtuu siitä että maksa rupee oleen paskana, lopeta ja kokeile onko liian myöhäistä
Kuolema vai lopettaminen? Valinta on sinun.
Jos meinaat lähteä tästä maailmasta, niin ota pliis minutkin mukaan :(
Vedä vaan lisää sitä brenkkua, kuro oikein kaksin käsin. Kohta et enää murehdi keltaisia silmiä, etkä paljon muutakaan :) Kyllä se siitä suttaantuu pari metriä multaa päällä :)
Vittu kuinka tyhmä voi ihminen olla.Juo vaan vähän lisää.
Hae itsellesi apua, aloita soittamalla AA-kerhoon, jostain on vaan aloitettava.Ethän vaan syö panadolia?
Tämä palsta on muuttunut. Miksi kukaan vastaisi yllä olevilla kommenteilla alkoholistille? En ymmärrä.
ilkeily lisää omaa pahoinvointia. Kokeilkaapa olla kolme päivää putkeen ystävällisiä ja auttavaisia. Vaikutus omaan hyvinvointiin on radikaali.
Mene lääkäriin, sano että haluat lopettaa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:18"]Olen alkoholisti ja juon päivittäin, runsaastikin toisinaan. Silmistäni olen huomannut, että ovat joskus sumeat. Nyt ne ovat minusta selvästi kellertävät. Yleisvointi on ihan ok, iho ei kellerrä vaan pelkästään silmän valkuaiset. En mitenkään kehtaa hakea apua, kai on muutenkin jo myöhäistä vaikka lopettaisin...
[/quote]
On varmaan mutta jos askites-neste tulee se on kuolemankuriiri. Mun ystävä kuoli just tuohon, 40-vuotuas naine
Riippuu iästäsi ja historiastasi, oletko juomalla maksasi pilannut. Miehelläni oli maksa-arvot tapissa, tosi paha tilanne. Syytä ei löytynyt, mutta myrkytystilaa epäiltiin koepalan perusteella. Keltainen oli, mutta parani kortisonin avulla.
Oletko varma, että olet juomalla aiheuttanut? Jos olet, niin lopetat tietenkin juomisen. Tsemppiä.
ps. Pointti on se, että syynä keltaisuuteesi voi olla joku muukin myrkytystila
A-klinikan päivystävälle sairaanhoitajalle huomenna yhteys. Sitä kautta verikokeilla maksa-arvot ja alatte niiden perusteella suunnitella sun hoitoa. Mä itse kävin toissapäivänä samassa paikassa. Mun maksa on kunnossa ja ensi viikolla aloitan antabuskuurin ja säännölliset keskestelut oman hoitajan kanssa. Toimi nyt. Voimia!
Hanki itsellesi apua, ja heti! Alkoholismistakin voi toipua, kunhan itse kovasti haluaa. Yksin ei tarvitse kaikesta selvitä, hae apua.
Mene lääkäriin, ei välttämättä o,e liian myöhäistä