"Tukien poistaminen motivoisi ihmisiä töihin"
Tätä hokevat ihmiset ovat selvästi unohtaneet sen tosiasian, ettei kaikille riitä töitä. Mielelläni mä töissä olisin, mutta kun ei pääse mihinkään.
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:24"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:21"]Kyllä tekevälle aina töitä on. Se nyt vain on totuus. Joka muuta väittää on laiska paska. [/quote] Ainahan voi huvikseen mennä tekemään risusavottaa tai keräämään koiranpaskoja kadulta. Onhan sekin työtä mutta kuka maksaisi palkkaa? [/quote]TUET on se palkka. [/quote] Mene sinä tekemään niitä orjatöitä. Mä tahdon töitä, josta saa oikeaa palkkaa ja joka kerryttää eläkettä.
[/quote]
Näin nuoren ihmisen näkökulmasta alkaa tuntua lohduttomalta, että valmistuminen mihin tahansa johtaa melko varmasti joko hyvin pieniin osa-aikaisuuksiin, kortistoon tai työkokeiluun. Mitä järkeä tässä on edes opiskella mitään, kun mitään ei ole odotettavissa?
[/quote]
Ni tällä palstalla nyt kaikilla on elämässä kaikki niin hirveen kauheen kamalaa, ja jos ei ole niin aina voi vielä vähän liioitella.
Totuus on, että suomen kansasta Työllisiä on edelleen lähes 70% joten kyllä täällä nyt suurin osa kuitenkin niitä töitä tekee.
Sekä mun että mieheni työpaikalle muuten rekrytoidaan jatkuvasti uusia työntekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:24"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:21"]Kyllä tekevälle aina töitä on. Se nyt vain on totuus. Joka muuta väittää on laiska paska. [/quote] Ainahan voi huvikseen mennä tekemään risusavottaa tai keräämään koiranpaskoja kadulta. Onhan sekin työtä mutta kuka maksaisi palkkaa? [/quote]TUET on se palkka. [/quote] Mene sinä tekemään niitä orjatöitä. Mä tahdon töitä, josta saa oikeaa palkkaa ja joka kerryttää eläkettä. [/quote]
Näin nuoren ihmisen näkökulmasta alkaa tuntua lohduttomalta, että valmistuminen mihin tahansa johtaa melko varmasti joko hyvin pieniin osa-aikaisuuksiin, kortistoon tai työkokeiluun. Mitä järkeä tässä on edes opiskella mitään, kun mitään ei ole odotettavissa? [/quote] Ni tällä palstalla nyt kaikilla on elämässä kaikki niin hirveen kauheen kamalaa, ja jos ei ole niin aina voi vielä vähän liioitella. Totuus on, että suomen kansasta Työllisiä on edelleen lähes 70% joten kyllä täällä nyt suurin osa kuitenkin niitä töitä tekee. Sekä mun että mieheni työpaikalle muuten rekrytoidaan jatkuvasti uusia työntekijöitä.
[/quote]
Hieno juttu. Vielä, kun tarjolle tulisi tosiaan niitä oikeasti elättäviä töitä.
Terv. nollasopimusta, simputusfirmaa ja naurettavan lyhyitä työvuoroja. Missä ne reilut työnantajat ovat? Toivottavasti tosiaan sinun ja miehesi firmoissa.
Tukien poistaminen myös motivoisi ihmisiä varastamaan pyöriä, autoja, koruliikkeitä, varakkaiden näköisiä ihmisiä sekä tekemään murtoja.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:15"]
Kyllä niiden tukienkin eteen voi tehdä vähän enemmän kun vain maata kotona.
[/quote]
Kuten etsiä töitä, mihin työtön onkin velvoitettu. Mitä tulee työskentelyyn, ehdottomasti paras konsti on palkata työtön töihin. Ei rakentaa keinotekoista ja kallista pyöritystä, että työttömille laaditaan leikkitöitä, joihin ei ole aikomustakaan palkata ihan oikeaa henkilökuntaa tekemään töitä oikealla palkalla.
[/quote]Tuet on se palkka, ja sen palkan eteen voi tehdä muutakin kuin vain maata perse homeessa kotona.
[/quote] Maata perse homeessa kotona, yeah right. Huomaa kyllä, että sulla ei ole minkäänlaista kokemusta irtisanomisesta tai työttömyydestä. Mäkin istuin muutama vuosi sitten perse homeessa kotona, vaikka laitoin joka päivä hakemuksia menemään ja samalla huolehdin lapsista, kävin kaupassa ja hoidin kotia. Joskus tekisi vain yksinkertaistaa ja sanoa: "Haista vittu." Onneksi olen nyt vakkariduunissa niin ei ärsytä niin paljoa kokemattomat kultalusikat.