Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tukien poistaminen motivoisi ihmisiä töihin"

Vierailija
07.06.2015 |

Tätä hokevat ihmiset ovat selvästi unohtaneet sen tosiasian, ettei kaikille riitä töitä. Mielelläni mä töissä olisin, mutta kun ei pääse mihinkään.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:22"]Vaadin että eläkeläiset laitetaan töihin, saavat vastikkeetonta tukea kuukausittain.
[/quote]
Minä vaadin, että lapsilisät ja äitiysraha sekä hoitovapaan korvaus poistetaan, että lapsia hankkisivat vain ne, joilla on varaa lapset elättää. Joo tääkin on vitsi, lol.

Vierailija
62/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:48"]

Elämäntapa työttömän suusta kuultua : "mene sinäkin huomenna töihin että mulla on varaa maksaa vuokra". Tuon ihmisen takia halveksun työttömiä.

[/quote]

No, voin vain todeta, että olet sitten kovin yksinkertainen ihminen. Suurinta tyhmyyttä on muodostaa mielipide ja totuus yhden tai muutaman tapauksen pohjalta. 

Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2015 huhtikuussa 280 000 (virhemarginaali ±20 000), mikä oli 39 000 enemmän kuin vuotta aiemmin.

Niin että sinun (ja monen muunkin yhtä yksinkertaisen) mielestäsi yhtäkkiä tuollainen määrä ihmisiä olisi päättänyt alkaa elämäntapatyöttömäksi ja siten, että heidän määränsä kasvaa koko ajan?

Ole hyvä ja vilkaise linkin takan olevaa, niin kenties ymmärrät, että kyse on ihmisistä, jotka ovat OLLEET TYÖSSÄ, kunnes heidät IRTISANOTTIIN!

https://irtisanotut.wordpress.com/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä ei kannata hakea työvoimatoimiston kautta koska sinne ei ilmoita avoimista työpaikoista muut kuin julkisen sektorin organisaatiot. Hakekaa suoraan yrityksistä, saavat yleensä riittävästi hakemuksia muutenkin joten ei ole mitään mieltä laittaa paikkoja hakuun. Nettisivuilla yrityksillä saattaa olla avoin haku-mahdollisuus tai saattavat jopa ilmoitella avoimista paikoistaan. Lisäksi on noita yksityisiä työpaikkaportaaleja kuten uraovi.fi tai monster.fi sekä rekrytointifirmoja vmp.fi, eilakaisla.fi tms.

Vierailija
64/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:21"]

Mistä niitä töitä tulisi? Sanokaa, oi palstan viisaat! Joka ikinen päivä laitan hakemuksia ja cv:tä on jaettu varmasti satoja. Silti ainoa minkä saan vastaukseksi on kiitos mutta ei kiitos. Miten valmiin lomakkeen räätälöit itsesi näköiseksi ja erottuvaksi? Olen hakenut oman alani töitä ja kaikkea läheltä liippaavaa, siirryin siivouspuolelle ja puhelinmyyntiin, vuokrafirmoista ei oteta yhteyttä ikinä. Paitsi kiitos mutta ei kiitos. Kaupoissa olen käynyt jakamassa yhteystietoja ja cv:tä, sanotaan vaan että laita netissä hakemus. Jos tässä tilanteessa otetaan se onneton työmarkkinatuki+lapsikorotus pois, menen varmaan järjiltäni. Kun niitä töitä vain ei ole.

[/quote]

Oletko miettinyt esim. työkokeilun mahdollisuutta, että haet muutamaksi kuukaudeksi tuolla 9 eurolla päivä sinua kiinnostavaan työpaikkaan? Itse tein näin ja siitä työkokeilussa saaduilla suhteilla pääsin toiseen työpaikkaan ihan oikeisiin töihin:) 

Vierailija
65/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:58"]

Joo, tuo on hemmetin loukkaavaa antaa ymmärtää, että työttömyys muka olisi vain motivaatiosta kiinni.

Paljon todennäköisempää on, että oikeisto haluaa leikata tukia kahdesta syystä. Ensinnäkin supistaakseen valtion menoja, jotta verotusta voitaisiin keventää.... Mieluiten esim. perintöveroista ja pääomatuloveroista, jotka oikeistoa helpottaisivat.

Ja toinen syy on luoda mahdollisimman suuri ja nöyrä työvoimareservi, joka suostuu nälkäpalkallakin töihin - kun kerran työttömyysturva on niin heikko. 

Eri asia sitten on, miten työttömyysturvan heikennykset oikeasti palvelevat yhteiskuntaa. Köyhimpien köyhdyttäminen entisestään leikkaa kulutusta ja lisää tuloeroja - ja tuloerot taas leikkaavat talouskasvua ja lisäävät yhteiskunnallisia jännitteitä. 

[/quote]

Jos vielä heikennetään niin me lasten kanssa joudumme varastamaan tai etsimään metsästä ruokamme. 

Vierailija
66/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:28"]

Tämä on osittain totta. Meillä on pidemmät työttömyysajat kuin maissa, joissa sosiaaliturva on heikompi. Mutta tietenkin suurtyöttömyys ja lama-aika ovat poikkeusoloja.

[/quote]

Jos minä pistäisin pystyyn liikkuvan putiikin, jossa möisin uimarannoilla ja kaupungissa baarien lähettyvillä grillattua makkaraa, tupakkaa ja olutta sekä kotipoltettua pontikkaa, niin poliisit korjaisivat minut talteen alta aikayksikön. Sekin riittäisi, jos pysäköisin jonkun taloyhtiön nurmikolle. Intiassa tuollaista liiketoimintaa saa harjoittaa kuka tahansa ja missä vaan, mutta Suomessa ei. Suomessa syrjitään kovasti pienyrittäjää, joka koettaa kehittää kannattavaa liiketoimintaa ja elättää itsensä ilman tukia.

Vierailija
67/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:32"]Työtä ei kannata hakea työvoimatoimiston kautta koska sinne ei ilmoita avoimista työpaikoista muut kuin julkisen sektorin organisaatiot. Hakekaa suoraan yrityksistä, saavat yleensä riittävästi hakemuksia muutenkin joten ei ole mitään mieltä laittaa paikkoja hakuun. Nettisivuilla yrityksillä saattaa olla avoin haku-mahdollisuus tai saattavat jopa ilmoitella avoimista paikoistaan. Lisäksi on noita yksityisiä työpaikkaportaaleja kuten uraovi.fi tai monster.fi sekä rekrytointifirmoja vmp.fi, eilakaisla.fi tms.
[/quote]
Luuletko etten ole yrittänyt marssimalla suoraan paikanpäälle kyselemään töitä ja soittanut jokaiseen alani firmaan? Joka paikasta sanotaan, että kyllä muuten, mutta kun pitäis omatiehet saada työllistettyä. Siivousfirmoistakin kysynyt ja vuokrafirmojen listoilla olen, mutta niistä ei kuulu yhtään mitään.

Vierailija
68/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:32"]

Työtä ei kannata hakea työvoimatoimiston kautta koska sinne ei ilmoita avoimista työpaikoista muut kuin julkisen sektorin organisaatiot. Hakekaa suoraan yrityksistä, saavat yleensä riittävästi hakemuksia muutenkin joten ei ole mitään mieltä laittaa paikkoja hakuun. Nettisivuilla yrityksillä saattaa olla avoin haku-mahdollisuus tai saattavat jopa ilmoitella avoimista paikoistaan. Lisäksi on noita yksityisiä työpaikkaportaaleja kuten uraovi.fi tai monster.fi sekä rekrytointifirmoja vmp.fi, eilakaisla.fi tms.

[/quote]

Työvoimatoimistosta ei ole kysytty töitä enää vuosiin, mutta laitapa työkkärin sivuille hakusanaksi vaikka insinööri ja ylläty: Wärtsilä, Elektrobit (tämä on muuten se Sipilän firma, jos joku ei tiennyt), Polartec, Citec, Valtra ja Yara mm. tällä hetkellä ilmoittelevat tuolla monen muun yksityisen lisäksi. Nämä esimerkit otin siksi, koska itse tunnistan heti suurin piirtein, mistä firmasta on kyse, insinöörinä näitä tiedän jonkin verran. 

Vierailija
69/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:43"]Tätä hokevat ihmiset ovat selvästi unohtaneet sen tosiasian, ettei kaikille riitä töitä. Mielelläni mä töissä olisin, mutta kun ei pääse mihinkään.
[/quote]
Tiedätkö mistä tämä hokema saa alkunsa? Meillä on ihan aikuisten oikeasti ihmisiä jotka haluavat vain olla kotona eikä tehdä mitään. Olen sos.terv.alalla ollut näiden kanssa tekemisissä. Parikymppinen nuori istuu kotona ja pelaa tietokonetta mieluummin kun menee töihin. Niin helppoa se Suomessa on. Ja ihan vanhempienkin työttömien suusta olen kuullut tämän "50km on ihan liian pitkä matka töihin, en tykkää ajaa autolla." -hmm, ei minusta, olen ajanut 260km/pv. Jotkut luulevat ettei tällaisia ihmisiä ole jotka eivät haluaisi töihin, mutta minä en ole muita tavannutkaan. Jos tapaan 100 ihmistä niistä ehkä 5 on sellaisia jotka tekevät mitä vaan leipänsä eteen, ajavat 200km päivässä työmatkaa, tekevät töitä 40 asteen kuumuudessa tehtaalla, ottavat vastaan 7e/h ravintolatyöntekijän kausipaikan talveksi. Loput 95 asettavat niin kovat vaatimukset työlleen, etteivät he saa mitään työtä koskaan. Ottaisin näiltä 95 tuet pois. Näille viidelle jotka kaikkensa tekee antaisin sen sijaan enemmän tukia ja helpotuksia niin että työssäkäynti kannattaa vaikka se olisi vain kausi, vaikka se söisi terveyttä, vaikka bensa veisi osan palkasta. Työn pitää kannattaa aina ja palkita tekijänsä.

Vierailija
70/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:30"]

Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2015 huhtikuussa 280 000 (virhemarginaali ±20 000), mikä oli 39 000 enemmän kuin vuotta aiemmin.

[/quote]

Työttömiä on kyllä todellisuudessa hieman enemmän kuin tuo 280 000. Niitä työttömiä, joiden määrän pystyy suoraan laskemaan työ- ja elinkeinoministeriön työllisyyskatsauksesta on 482 000. Näitä ovat työttömät työnhakijat (347 000), tukitoimenpiteillä sijoitetut (129 000) ja työttömyyseläkettä saavat (6 000).

Näiden edellä mainittujen lisäksi loput ovat ns. piilotyöttömiä, jotka eivät näy missään tilastoissa, joten tämän jälkeen työttömien todellisen määrän laskeminen muuttuu arvausleikiksi. Työttömien todellista määrää ei tiedä kukaan, mutta siitä pystyy kyllä tekemään melko tarkkoja arvioita korkeintaan 100 000:n virhemarginaalilla.

Tilastoissa ei mitenkään oteta huomioon vajaatyöllisyyttä. Eli ihminen lasketaan työlliseksi, jos hän tarkasteluviikolla on tehnyt yhdenkin työtunnin. Jos vaikka 500 000 kokopäivätyöntekijää osa-aikaistettaisiin, työttömien määrä ei muuttuisi mihinkään. Suomen taloudelle se olisi kuitenkin täysi katastrofi kun näiden ostovoima romahtaisi. Osa-aikatyöttömät pitäisi siis ottaa huomioon laskelmissa.

Pitää myös muistaa, että tilastoissa näkyvät vain sellaiset työttömät, jotka on kelpuutettu työ- ja elinkeinoministeriön listoille työnhakijoiksi. Jos et saa työttömyyspäivärahaa, niin et ole työtön. Kokonaan tilastojen ulkopuolelle jäävät siis sellaiset työttömät, jotka joutuvat elämään toimeentulotuella, opintorahalla, maataloustuella, kotihoidontuella, kuntoutustuella, olemattomalla yrittäjätulolla, sairaseläkkeellä, varhennetulla vanhuuseläkkeellä, kirkon ruoka-avulla, maahanmuuttajien avustuksilla, puolison tuloilla, vanhempien/sukulaisten tuloilla tai omilla säästöillään. Nämä siis eivät ole työttömiä, vaikka olisivatkin työikäisiä, työkykyisiä, vailla työtä ja halukkaita sitä tekemään.

Pitäisi selvittää, että kuinka paljon on työttömiä, jotka ovat siirtyneet ennenaikaiselle eläkkeelle pelkästään työttömyyden takia, ja jotka jatkaisivat töissä, jos niitä vain olisi. Sitten on myös niitä, jotka ovat palanneet koulunpenkille työttömyyden takia suorittamaan toista tai kolmatta tutkintoa, koska eivät ole työllistyneet aiemmalla koulutuksellaan. Esim. Nokialta työttömiksi jääneitä insinöörejä, jotka ovat opiskelemassa lähihoitajiksi. Voidaan ajatella että esim. keski-ikäiset opiskelijat ammatillisissa aikuiskoulutuskeskuksissa ovat lähes kaikki todellisuudessa työttömiä. Tuskin he siellä olisivat jos heillä töitä olisi.

Sitten on tietysti vielä ne jotka on potkittu sossuluukulle tai joilta on työttömyystuki syystä tai toisesta evätty. Näitä ovat karenssien ja muiden rangaistustoimien piirissä olevat sekä ne joille työttömyyspäivärahaa ei myönnetä tai sen maksu on lopetetttu. Sitten vielä sokerina pohjalla ne työttömät, jotka eivät lainkaan ilmoittaudu työnhakijoiksi.

Työttömien todellinen määrä on siis 482 000 + piilotyöttömät. Tarkkaa lukua on mahdoton tietää, mutta kohtuullisen tarkka arvio piilotyöttömien määrästä on n. 300 000, jolloin työttömiä olisi kaiken kaikkiaan 700 000 - 800 000, ja työttömyysaste olisi n. 30 %. Joka tapauksessa tuo Tilastokeskuksen tarjoama Suomen virallinen työttömien määrä 280 000 ja työttömyysaste 10 % on lähinnä huonoa huumoria.

Vierailija
71/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkki miten grilleille käy: http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/kainuu/jormuan-grillille-loppu-risteys-liian-vaarallinen/

Se on kyllä paskapuhetta että vaarallinen olisi, halutaan vain kilpailua vähemmäksi, paikalliset epäilevät että joku hyväveli-juttu on kyseessä. 

Vierailija
72/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:24"]

Käy laitoshuoltajakoulutus ja töitä riittää. Edes kaupungissa jossa työttömiä paljon ei ole koulutuksen käyneitä riittävästi. Töitä riittää ja teistä tapeltaisiin. Kymmenen kuukautta koulutusta ja sitten ei tarvitse olla työttömänä.

[/quote]

Ainakin TAKK:ssa kyseinen  koulutus 1,5 vuotta 

http://www.takk.fi/koulutus/koulutukset/laitoshuoltajan_ammattitutkinto.html

Elämme kovia aikoja, kun siivojaan nollatuntisopimukseenkin vaaditaan jo 1,5 vuoden koulutus.

[/quote]
Puhumattakaan siitä, mitä siivoajaksi kouluttautuminen ja sen jälkeen pätkätyöt tekee jonkun akateemisen työttömän uralle, jos joskus alkaakin nousukausi.

Vierailija
73/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:43"]Tätä hokevat ihmiset ovat selvästi unohtaneet sen tosiasian, ettei kaikille riitä töitä. Mielelläni mä töissä olisin, mutta kun ei pääse mihinkään. [/quote] Tiedätkö mistä tämä hokema saa alkunsa? Meillä on ihan aikuisten oikeasti ihmisiä jotka haluavat vain olla kotona eikä tehdä mitään. Olen sos.terv.alalla ollut näiden kanssa tekemisissä. Parikymppinen nuori istuu kotona ja pelaa tietokonetta mieluummin kun menee töihin. Niin helppoa se Suomessa on. Ja ihan vanhempienkin työttömien suusta olen kuullut tämän "50km on ihan liian pitkä matka töihin, en tykkää ajaa autolla." -hmm, ei minusta, olen ajanut 260km/pv. Jotkut luulevat ettei tällaisia ihmisiä ole jotka eivät haluaisi töihin, mutta minä en ole muita tavannutkaan. Jos tapaan 100 ihmistä niistä ehkä 5 on sellaisia jotka tekevät mitä vaan leipänsä eteen, ajavat 200km päivässä työmatkaa, tekevät töitä 40 asteen kuumuudessa tehtaalla, ottavat vastaan 7e/h ravintolatyöntekijän kausipaikan talveksi. Loput 95 asettavat niin kovat vaatimukset työlleen, etteivät he saa mitään työtä koskaan. Ottaisin näiltä 95 tuet pois. Näille viidelle jotka kaikkensa tekee antaisin sen sijaan enemmän tukia ja helpotuksia niin että työssäkäynti kannattaa vaikka se olisi vain kausi, vaikka se söisi terveyttä, vaikka bensa veisi osan palkasta. Työn pitää kannattaa aina ja palkita tekijänsä.

[/quote]

minulla ihan samoja kokemuksia. valitettavasti. 

Vierailija
74/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan meidän firman konttorin itse. Ei siihen koulutusta tartte. En ymmärrä, mitä erikoista siihen tarttee, kun tehdään siistiä toimistotöitä. Ihan samoilla opeilla siivoan kuin kotona. Ikkunanpesu tilataan ulkopuolelta kerran vuodessa - minulla kun ei siihen enää riitä aika. 

Vierailija
75/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:24"]

Käy laitoshuoltajakoulutus ja töitä riittää. Edes kaupungissa jossa työttömiä paljon ei ole koulutuksen käyneitä riittävästi. Töitä riittää ja teistä tapeltaisiin. Kymmenen kuukautta koulutusta ja sitten ei tarvitse olla työttömänä.

[/quote]

Ainakin TAKK:ssa kyseinen  koulutus 1,5 vuotta 

http://www.takk.fi/koulutus/koulutukset/laitoshuoltajan_ammattitutkinto.html

Elämme kovia aikoja, kun siivojaan nollatuntisopimukseenkin vaaditaan jo 1,5 vuoden koulutus.

[/quote]

Alapeukuttajista huolimatta fakta on se ettei laitoshuoltajan tarvitse tyytyä mihinkään nollasopimuksiin. Ne ovat niille joilla ei ole kyseistä koulutusta.

Vierailija
76/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:43"]Tätä hokevat ihmiset ovat selvästi unohtaneet sen tosiasian, ettei kaikille riitä töitä. Mielelläni mä töissä olisin, mutta kun ei pääse mihinkään. [/quote] Tiedätkö mistä tämä hokema saa alkunsa? Meillä on ihan aikuisten oikeasti ihmisiä jotka haluavat vain olla kotona eikä tehdä mitään. Olen sos.terv.alalla ollut näiden kanssa tekemisissä. Parikymppinen nuori istuu kotona ja pelaa tietokonetta mieluummin kun menee töihin. Niin helppoa se Suomessa on. Ja ihan vanhempienkin työttömien suusta olen kuullut tämän "50km on ihan liian pitkä matka töihin, en tykkää ajaa autolla." -hmm, ei minusta, olen ajanut 260km/pv. Jotkut luulevat ettei tällaisia ihmisiä ole jotka eivät haluaisi töihin, mutta minä en ole muita tavannutkaan. Jos tapaan 100 ihmistä niistä ehkä 5 on sellaisia jotka tekevät mitä vaan leipänsä eteen, ajavat 200km päivässä työmatkaa, tekevät töitä 40 asteen kuumuudessa tehtaalla, ottavat vastaan 7e/h ravintolatyöntekijän kausipaikan talveksi. Loput 95 asettavat niin kovat vaatimukset työlleen, etteivät he saa mitään työtä koskaan. Ottaisin näiltä 95 tuet pois. Näille viidelle jotka kaikkensa tekee antaisin sen sijaan enemmän tukia ja helpotuksia niin että työssäkäynti kannattaa vaikka se olisi vain kausi, vaikka se söisi terveyttä, vaikka bensa veisi osan palkasta. Työn pitää kannattaa aina ja palkita tekijänsä.

[/quote]

Tuo on nyt tyhmin neuvo ikinä. Minä menin töihin paikkaan, jossa tiesin olevan homeongelmaa. Niinhän siinä kävi, että vuoden sisään sain hankalan astman. Koko rakennusta ei enää ole, kun se purettiin, se työpaikkakin meni enkä sairaana saa uutta. Lääkkeisiin, lääkäri- ja sairaalamaksuihin menee valtavasti rahaa. Olen muutaman kerran kortisonitipassa ja happiletkuissa istuessani kironnut sen työpaikan alimpaan h*lvettiin. Hienon palkan sain, kun loppuelämän kärsin siitä - no, eiköhän se elämä onneksi tämän takia lyhene.

Vierailija
77/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutan - jälleen kerran - että töitä hakee muutkin kuin työttömät. Paikavaihtajat, vastavalmistuvat tai -valmistuneet, armeijasta pääsevät nuoret, kotihoidon tuelta palaavat, yritystoiminnan lopettavat...näitä löytyy ja varmaan unohdinkin jonkun ryhmän. Tämä joukko on useita satojatuhansia lisää. Sekä, työtön on työnhaussa aina ala-arvoisempi, ehkä jos on ollut vain hetken työttömänä on mahdollisuuksia, itsekin sain viime tingassa 4 kk:n työttömyyden jälkeen. Yhtään enempää ei olisi kärsinyt olla ja kyllä tuokin oli jo joissain paikoissa huono juttu. 

Vierailija
78/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:21"]

Mistä niitä töitä tulisi? Sanokaa, oi palstan viisaat! Joka ikinen päivä laitan hakemuksia ja cv:tä on jaettu varmasti satoja. Silti ainoa minkä saan vastaukseksi on kiitos mutta ei kiitos. Miten valmiin lomakkeen räätälöit itsesi näköiseksi ja erottuvaksi? Olen hakenut oman alani töitä ja kaikkea läheltä liippaavaa, siirryin siivouspuolelle ja puhelinmyyntiin, vuokrafirmoista ei oteta yhteyttä ikinä. Paitsi kiitos mutta ei kiitos. Kaupoissa olen käynyt jakamassa yhteystietoja ja cv:tä, sanotaan vaan että laita netissä hakemus. Jos tässä tilanteessa otetaan se onneton työmarkkinatuki+lapsikorotus pois, menen varmaan järjiltäni. Kun niitä töitä vain ei ole.

[/quote]

Oletko miettinyt esim. työkokeilun mahdollisuutta, että haet muutamaksi kuukaudeksi tuolla 9 eurolla päivä sinua kiinnostavaan työpaikkaan? Itse tein näin ja siitä työkokeilussa saaduilla suhteilla pääsin toiseen työpaikkaan ihan oikeisiin töihin:) 
[/quote]
Koska minulla ei enää ole omanarvontuntoa, olen sitäkin kysynyt. Jopa omalta alaltani. Arvaa vastaus...
Ei meillä ole aikaa ketään perehdyttää.
Kuulostaa ehkä liioittelulta kirjoitukseni mutta näin se on.

Vierailija
79/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:21"] Mistä niitä töitä tulisi? Sanokaa, oi palstan viisaat! Joka ikinen päivä laitan hakemuksia ja cv:tä on jaettu varmasti satoja. Silti ainoa minkä saan vastaukseksi on kiitos mutta ei kiitos. Miten valmiin lomakkeen räätälöit itsesi näköiseksi ja erottuvaksi? Olen hakenut oman alani töitä ja kaikkea läheltä liippaavaa, siirryin siivouspuolelle ja puhelinmyyntiin, vuokrafirmoista ei oteta yhteyttä ikinä. Paitsi kiitos mutta ei kiitos. Kaupoissa olen käynyt jakamassa yhteystietoja ja cv:tä, sanotaan vaan että laita netissä hakemus. Jos tässä tilanteessa otetaan se onneton työmarkkinatuki+lapsikorotus pois, menen varmaan järjiltäni. Kun niitä töitä vain ei ole. [/quote] Oletko miettinyt esim. työkokeilun mahdollisuutta, että haet muutamaksi kuukaudeksi tuolla 9 eurolla päivä sinua kiinnostavaan työpaikkaan? Itse tein näin ja siitä työkokeilussa saaduilla suhteilla pääsin toiseen työpaikkaan ihan oikeisiin töihin:)  [/quote] Koska minulla ei enää ole omanarvontuntoa, olen sitäkin kysynyt. Jopa omalta alaltani. Arvaa vastaus... Ei meillä ole aikaa ketään perehdyttää. Kuulostaa ehkä liioittelulta kirjoitukseni mutta näin se on.

[/quote]

Pitäisi petrata siinä perseen nuolennassa, ei sitä muuten töihin pääse. Muistaa myös ottaa kunnian toistenkin töistä tilaisuuden tullen.

Vierailija
80/104 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:21"] Mistä niitä töitä tulisi? Sanokaa, oi palstan viisaat! Joka ikinen päivä laitan hakemuksia ja cv:tä on jaettu varmasti satoja. Silti ainoa minkä saan vastaukseksi on kiitos mutta ei kiitos. Miten valmiin lomakkeen räätälöit itsesi näköiseksi ja erottuvaksi? Olen hakenut oman alani töitä ja kaikkea läheltä liippaavaa, siirryin siivouspuolelle ja puhelinmyyntiin, vuokrafirmoista ei oteta yhteyttä ikinä. Paitsi kiitos mutta ei kiitos. Kaupoissa olen käynyt jakamassa yhteystietoja ja cv:tä, sanotaan vaan että laita netissä hakemus. Jos tässä tilanteessa otetaan se onneton työmarkkinatuki+lapsikorotus pois, menen varmaan järjiltäni. Kun niitä töitä vain ei ole. [/quote] Oletko miettinyt esim. työkokeilun mahdollisuutta, että haet muutamaksi kuukaudeksi tuolla 9 eurolla päivä sinua kiinnostavaan työpaikkaan? Itse tein näin ja siitä työkokeilussa saaduilla suhteilla pääsin toiseen työpaikkaan ihan oikeisiin töihin:)  [/quote] Koska minulla ei enää ole omanarvontuntoa, olen sitäkin kysynyt. Jopa omalta alaltani. Arvaa vastaus... Ei meillä ole aikaa ketään perehdyttää. Kuulostaa ehkä liioittelulta kirjoitukseni mutta näin se on.

[/quote]

Pitäisi petrata siinä perseen nuolennassa, ei sitä muuten töihin pääse. Muistaa myös ottaa kunnian toistenkin töistä tilaisuuden tullen.

[/quote]

Ja valehdella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme