Oho, tein juuri budjettilaskelmia..
Joka kuukausi sama juttu: kaikki mitä ansaitsen menee palkkapäivänä tai viimeistään lainanlyhennyspäivänä sen siliän tien! Otin asiakseni laskea budjettilaskurilla kahden viime kuukauden tulot ja menot yhteen sekä laskea kotitaloutemme välttämättömimmät kulut ennen ruokaostoksia (=asuminen, välttämättömät liikkumiset, sähkö sekä puhelin). Järkytyin: kotitaloutemme välttämättömät menot ovat n. 1700/kk +ruoka. Näiden kahden kuukauden aikana rahaa on kuitenkin mennyt 4200/kk!
NYT on saatava tähän joku kuri, onko hyviä vinkkejä mistä kannattaisi aloittaa? Minulla on kulutusluottoja 3 erilaista: 780, 1200 sekä 2100. Huhhuh!
Kommentit (106)
Näkee selvästi, että osalla vastaajista ei ole minkään valtakunnan hajua talouden hallitsemisesta. Tajusin kyllä AP:n pointin, ilmeisesti joku muukin mutta vähemmistöön jäivät kyllä!
Tsemppiä AP:lle, kyllä se elämä jatkuu kulutusluotoista huolimatta! Kortit nollille suunnitelmien mukaan ja jouluna oletkin jo valmis säästämään itsellesi vararahastoa.
Ap täällä, väliaikatietoja taas: nyt on nollilla kaksi luottoa, yhdessä on enää jäljellä 98 ja risat. Huh! Kaiken ylimääräisen olen laittanut lyhennyksiin!
Nyt sitä vararahastoa kartuttamaan. Mikä olisi hyvä summa? Yhden tai kahden kuukauden palkka?
Minulla on vararahastossa 3000 e.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä, väliaikatietoja taas: nyt on nollilla kaksi luottoa, yhdessä on enää jäljellä 98 ja risat. Huh! Kaiken ylimääräisen olen laittanut lyhennyksiin!
Nyt sitä vararahastoa kartuttamaan. Mikä olisi hyvä summa? Yhden tai kahden kuukauden palkka?
Tosi hyvä!
Millaisessa muodossa on vararahastosi? Onko se heti kuluitta nostettavana?
Ostelu jäihin useaksi kuukaudeksi. Katsopa vaatekaappeja ja vähän muitakin. Elättekö ns. tavarakaaoksessa?