Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, joka muistaa kaiken mitä olen hänelle puhunut

Vierailija
07.06.2015 |

Pienetkin yksityiskohdat, jotka tuo itse myöhemmin keskustelussa ilmi. Kertooko tämä tunteista vai onko miehellä vain hyvä muisti?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia tulossa. Hanki kunnon mies.

Vierailija
22/52 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:34"]

Tyypillisiä naisia. Jos se ei muistaisi, se olisi merkki siitä ettei ole ihastunut. Jos taas muistaa, se kertoo vaan siitä että on autisti/asperger/narsisti tai muuten vaan hyvä muisti, muttei suinkaan mistään ihastumisesta, tai siitä että olisi edes kiinnostunut siitä mitä sanot.

Tsemppiä, hyvin te vedätte!

[/quote]

Jep. Ihmettelin kun erittäin pätevä kaverini haki naisen ulkomailta vaikka sillä oli ihan mukava suomalainen joka olisi itselleni kelvannut. Epäilen että suomalaiset naiset ovat keskimäärin enemmän "high maintenance/expectations" kuin ulkomaiset. Luulen myös että suomalaiset naiset näkevät jotain vastaavaa liikaa suomalaisissa miehissä, siksi heille on tärkeää tuoda tänne ulkomailta mustia miehiä tai käydä kreikassa tms katsomassa gigoloita. Veikkaan että naiset näkevät että suomi mies on liian tylsä tai jos ei tylsä niin "renttu" tai jotain.

Tutkimusten mukaan suomessa on ehkä eniten tunteikkaita perfektionisteja ja muutenkin vaativia ihmisiä maailmassa. Siksi täällä on sellaisia juttuja kuin paritanssit - pääsee lähes iholle arvioimaan sopivuutta ilman että tarvitsee pahempiä pälätyksiä kuunnella - mikä onkin tärkeää kun on kyse keskimääräistä introvertimmista/perfektionistisimmista ihmisistä noin maapallon keskiarvoon verraten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:54"]

Taitaa olla autistinen. TUnnen yhden samanlaisen tapauksen. Muuten ihan hyvä tyyppi mutta tosiaan autismin takia esim. alkaa laulaa täydessä bussissa kuulokkeet päässä, koska ei ymmärrä kokea myötähäpeää tai koskettelee naisia, koska ei ymmärrä että he ei tykkää siitä.

[/quote]

:D no ei kai nyt sentään. Ihan työelämässä on ja järkevä, rauhallinen tyyppi. Mutta hauska analyysi sulla :) ap

[/quote]

Aspergerpiirteitä voi olla. Oma poikani on todettu, että ei täytä aspergerin syndrooman määritelmää tarkasti, mutta piirteitä on. Hän muistaa jopa päiväkotiajoilta asioita pilkuntarkasti, vaikka on jo 22. 
[/quote]
Minullekin tuli mieleen autistiset piirteet ja asbergerin piirteet. Kumpiakin piirteitä voi olla vaikka olisi fiksu ja töissä. Normaaliahan tuo ei ole. Minusta pelottavaa.

Vierailija
24/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös muistan erittäin hyvin mitä ihmiset minulle puhuvat. Harvoin sekoitan asioita keskenään. Tämä piirre tuntuu itsestäni välistä nololta, kun muut eivät välttämättä muista minun asioita yhtä tarkkaan. Vaikutan stalkkerilta.

Vierailija
25/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastunut siksi kuuntelee ja muistaa niin tarkasti mitä puhut.

t: ihastunut mies

Luultavasti oikea veikkaus. Jos mies on aidosti kiinnostounut naisesta, hän painaa mieleensä tämän sanomiset, jotta keskustelua olisi myös helppo jatkaa seuraavalla kerralla. Lisäksi mies saattaa vielä analysoida mielessään naisen sanomisia kuten "mitähän se tarkoitti sillä, oliko se hyvä tai huono asia".

Vierailija
26/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hyvä muisti ole merkki mistään muusta kuin terveestä mielestä. Muistihan toimii vahvimmin kun tapahtumiin liittyy jotain tunteita. Muistan hyvinkin lapsuudesta hetkiä, joihin liittyi paljon tunteita.

Muut kyllä tuntuvat unohtavan itse sanomiaan asioita, joskus myös selittävät asioita, joita olen itse selittänyt heille itselleen aikoja sitten. Tuo on sinänsä huvittavaa, mutta ainakin se kertoo sen, että ovat kuunnelleet. Muistini tuntuu olevan keskimääräistä parempi, mutta silti asioita unohtuu.

Olen muuten pilveä käyttänyt päivittäin nuoruudesta asti. Kun usein pelotellaan, että pilvi aiheuttaa muistin huonontumista, niin ei tuo ainakaan omalla kohdallani pidä paikkaansa.

Vierailija
27/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni muistaa sanatarkasti uskomattoman määrän keskusteluja lähes koko elämänsä ajalta. Muistaa myös elokuvien dialogeja ulkoa jopa koko elokuvan. On asperger.

Vierailija
28/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastunut siksi kuuntelee ja muistaa niin tarkasti mitä puhut.

t: ihastunut mies

Tämä on suurin syy.

Tiedän omalta kohdaltaini, muista aivan yksityiskohtaisesti useita puheita ja sanomisia, mitä meillä oli ihan alkuaikoina, kun olin niin ihastunut ja jopa rakastanut, että sydäntä puristi.

Muistan myös miten laihduin tuon rakastumisen takia, kun ruoka ei yksinkertaisesti maistunut, olin niin täynnä rakkautta.

Rakastiminen aina kovan luokka juttu.

Vierailija
29/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite muistan kaikki keskustelut yhden naisen kanssa, olin siis ihastunu häneen. :) Kait miul o iha melko hyvä muisti, mut jos on ihastunu, nii luulen, et silloin asiat painuu paremmin mieleen. :o Joillaki voi olla vain todella hyvä muisti. :) Vaikee sanoo. Kiva oli lukee kommentteja, et oon natsisti tai autisti, sen takii ku olin kerran ihastunu. :/ Eikös se oo hyvä, et muistaa mitä toinen o sanonu? :o M25

Vierailija
30/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä tullut selväksi. Autistinen narsisti, joka on sinuun ihastunut ja jolla hyvä muisti. Niiin ja selvää aviomiesainesta.

Täällä on kyllä kyökkipsykologit vauhdissa! Jos nämä jutut ottaisi tosissaan, niin ilmeisesti suurin osa ihmisistä olisi autisteja, narsisteja tai vähintäänkin ADHD-tapauksia. Mitä on tapahtunut ns. normaaleille ihmisille?

Vierailija
31/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä naiset! hurraa!!

Vierailija
32/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama, muistan aivan kaiken mistä kenenkään kanssa olen koskaan keskustellut. En tiedä miksi juuri sellaiset asiat jää 99 prosenttisesti mieleen, vähintään. Vasta äitini esimerkiksi alkoi muuhun aiheeseen liittyen kertoa esimerkkitapausta omilta kouluajoiltaan kun koulun opettajilla oli ollut keskenään salasuhde. Muistin kaiken, iät, tyylin ja aineetkin, joita opettajat olivat opettaneet, äiti oli puhunut tästä kun murkkuikäisenä lähdin hänelle sauvakävelyseuraksi kun hänellä oli jokin tällainen alli-projekti. Tämä nyt tietysti ilahduttaa varsinkin äitiäni, että muistan. On se muutenkin usein jonkinlainen etu, että muistan keskustelut ihmisten kanssa. Ihastusten kanssa tosiaan on täytynyt jopa esittää, etten muistaisi jotten vaikuta hullun innokkaalta tai jos mies nyt vaikka kertoo jonkun tosi hauskan jutun joskus toisenkin kerran niin en todellakaan sano, että höh, oon kuullut tän... Mutta siis hyvä muisti sillä ap:n miehellä varmaankin, ei se tietenkään tarkoita ettei olis kiinnostunut. Varsinkin jos yrittää saada juttua aikaiseksi niistä kertomistasi asioista tai viittaa niihin niin sitten varmaan tykkää susta. Niin minä ainakin teen.

Vierailija
33/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa ihmiset jotka muistaa aina pilkuntarkasti kaiken mitä olen ikinä sanonut/tehnyt.  Jos on vaikka vähän kännissä sanonut jotain hölmöä, jaksavat muistuttaa siitä loppuelämäni. Tai jos mulla muuttuu mieli jostain asiasta, jaksavat kuittailla siitäkin loppuelämäni "kun sinä olit vielä 12 vuotta sitten ihan eri mieltä hahahah".

Vierailija
34/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies muistaa kaiken mitä puhun myös muualla. On asentanut etäkäyttöisen tallennus systeemin puhelimeen ja kuuntelee myös puhelut.

Vierailija
35/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa ihmiset jotka muistaa aina pilkuntarkasti kaiken mitä olen ikinä sanonut/tehnyt.  Jos on vaikka vähän kännissä sanonut jotain hölmöä, jaksavat muistuttaa siitä loppuelämäni. Tai jos mulla muuttuu mieli jostain asiasta, jaksavat kuittailla siitäkin loppuelämäni "kun sinä olit vielä 12 vuotta sitten ihan eri mieltä hahahah".

Tuo kuulostaa aika lapselliselta ja jos et itse muista niin voi se toinenkin muistaa väärin. Itse en ainakaan ikinä ala vääntämään muuttuneista mielipiteistä koska jokaisella on oikeus mieltänsä muuttaa. Saatan ehkä kysyä mikä on saanut ajattelemaan eri tavalla. Ja jos on jokin tosi nolo moka käynyt niin ihan siitäkään syystä en muistuttele, jotta minuakin kohdeltaisiin reilusti ja silkkihansikkain jos joskua morkkis riepottelee

Vierailija
36/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vain lisää ihmispelkoani. Olen lohduttautunut sillä, että jos töppään sosiaalisessa tilanteessa, ei kukaan sitä muista enää parin kuukauden päästä. No näköjään muistaa! :O En uskalla sanoa enää ikinä mitään...

Itsehän en muista yhtään mitään. Rupesin tässä yhtenä päivänä muistelemaan lapsuuden jouluja. Se muistelo loppui lyhyeen, koska en muistanut MITÄÄN. Siis ihan oikeasti en mitään lapsuuden jouluista. En sitä oliko meillä joulukuusi, mitä sain lahjaksi, kävikö meillä pukki, olivatko isovanhemmat koskaan kylässä, mitä teimme aattona, mitä söimme jne. En muista näistä mitään. Tämä oli vain yksi esimerkki asioista, joita en muista. Olen unohtanut myös lähes kaikkien nykyistenkin opiskelukavereideni nimet. Päässäni pyörii vain tietyt huonot kokemukset ja juuri mitään muuta en muista koko elämästäni. Luulin, etteivät muutkaan muista, mutta ilmeisesti olin väärässä. Mikähän minua vaivaa. Olen kuitenkin vasta 28, joten ei kai muistisairauksia voi vielä olla.

Vierailija
37/52 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

up

Häh?

Vierailija
38/52 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa oikeita autisteja, joilla oikeesti jotain ihan poikkeuksellisia lahjoja jne, mutta sitten on olemassa tämä suuri joukko ihmisiä, jotka vain haluavat olla kovin erikoisia, sitä oikeasti millään tavalla olematta, lapsille halutaan aina joku diagnoosi ja Pälä Pälä. Mitään autismin kirjoon liittyviä piirteitä näissä " erilaisissa " todellakaan ole, autistit jopa peittelevät erilaisuuttaan varsinkin + 30 vuotiaat koska heitä on todennäköisesti kiusattu koko ikänsä juuri siitä erilaisuudesta! Sen takia saattavat jopa pukeutua ym ihan tavallisesti ( toisin kuin sen esittäjät ) koska eivät halua että heihin kiinnitetään huomiota! Näin tämä asia kylläkin noin niin kun oikeasti menee. Ei vihreät hiukset ja kaikki ulkoinen rekvisiitta ihmisestä autistia/ erilaista tee. Niin eikä seksuaalisuuteen liittyvät asiat joita nykyään korostetaan, nimenomaan nykyään, kumma juttu että siitä on tullut se tärkein asia vaikka mitä se kertoo mistään, ei yhtään mitään! Ei ainakaan oikeasta ja aidosta erilaisuudesta, piste.

Vierailija
39/52 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman siiderin jälkeen naisetki muistaa mitä joku kaveri sano jostaki vähä pahasti 20 vuotta sitte.

Vierailija
40/52 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös muistan erittäin hyvin mitä ihmiset minulle puhuvat. Harvoin sekoitan asioita keskenään. Tämä piirre tuntuu itsestäni välistä nololta, kun muut eivät välttämättä muista minun asioita yhtä tarkkaan. Vaikutan stalkkerilta.

Sama homma. Aikuisena tosin älysin vaihtaa maisemaa fiksumpien ml. itseäni fiksumpien seuraan. Aiettä sitä helppouden ja vaivattomuuden kokemusta, kun egopelit jätetään tietoisesti narikkaan, mitään ei tarvitse toistaa, vääntää rautalangasta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan