Onko 890e vuokra suuri 80 neliön asunnosta?
Helsingissä. Haluaisin ostaa oman, vaan alueella hinnat 350 000 ja yli. Vaikka olisi laittaa omaan jo 100 000h ei varaa yksin maksaa lippuja plus vastiketta mikä ko. kokoisessa jo itsessään iso.
Kommentit (56)
Kaikkialla muualla kuin Helsingissä tai esim Tampereen ydinkeskustassa halpa.
Mulla on 77m² Helsingissä 860€ ja tää on, hmm, sanotaanko vähemmän haluttua aluetta.
890 eurolla et saa esim. Tikkurilasta 50 nelion kaksiota, joten ON HALPA.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 77m² Helsingissä 860€ ja tää on, hmm, sanotaanko vähemmän haluttua aluetta.
Eli Helsingissä ja Tampereella kallis hinta vai mitä sönkötät
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että suhteessa on edullinen, vaan iso rahasumma kk kuitenkin taivaan tuuliin verrattuna että maksaisi omaa pois. Se painaa. Pohjois-Helsinki.
Pohjois-Helsinki kuvaa about yhtä paljon kuin "Itä-Helsinki". Itään mahtuu Kulosaari/Marjaniemi, Kontula/Mellunmäki ja kaikki siltä väliltä.
Samoin pohjoisessa on hyviä alueita mut sit joku Malmi on kauhea ghetto (pl pientaloalueet Malmi on musta kaikista ratasinta stadii, pahempi ku itä).
Minulla on 76 m2 rivarin päätykolmio, velaton, 15 v vanha. Vastike 240 € sis. lämmön, veden, pihanhoidon, autopaikan, jätehuollon, kiint.veron ja normaalit korjaukset.
Ei Helsinki, muu kaupunki.
Kurjaa olisi eläkeläisenä maksella tuommoisia vuokria. Velaton olen ollut yli 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla halpa, Helsingissä pl slummit hyvän hintainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla halpa, Helsingissä pl slummit hyvän hintainen.
Meinattiin varmaan että muualla perus tai sit kallis mut stadissa joko halpa tai perus.
Ton hintaisia on Hekan vuokratalot Itis-Kontula-Kantsu-Meltsi-Jakomäki -akselilla, eli jos ei ole kaupungin kämppä jostain persreiästä niin halpahan tuo on.
Entä se, että tuollainen summa vuokraan vai ostaa kalliilla oma ja maksaa sit, kulut nousevat siinä. Ap
Haluaisin oman, maksaa omaa tuollakin summalla, vaan hinnat.
Halpa vuokra, miten sait sen asunnon? Minulla on Itä-Pasilassa kaksio 65 neliötä ja vuokra 1001 e/kk.
Edulliselta kuulostaa, kun Oulussakin kolmiot on tuota hintaluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla vai ostaa kalliilla oma, elää tiukilla mutta kerryttää kuitenkin varallisuutta vs vuokra?
Asunnolla varallisuuden kerääjien kannattaa odottaa muutama vuosi vielä niin voi mielipide muuttua.
Jep, nyt pitää kyllä laitella jäitä housuihin. USAssa inflaatio nyt jo 7% ja meillä jotain 4%.
Rahalle on pakko tulla korko jo kesällä
Vierailija kirjoitti:
Halpa vuokra, miten sait sen asunnon? Minulla on Itä-Pasilassa kaksio 65 neliötä ja vuokra 1001 e/kk.
Asut kyllä nyt väärässä paikassa.
Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Pasila onkin jo kantakaupunkia. Onko Itä-Pasila hyvä alue asustella? Me asumme tosiaan pohjoisemmassa, mutta on kaupungin asunto ja onhan tässä monenlaisia vuokralaisia vaikka rauhallinen alue. Omistusasunnossa olisi varmasti vakaampi naapurusto, kun tässä muuttuu ja välillä melua.
Kannattaako ennemmin sijoittaa varallisuus osakkeisiin ja olla vuokralla? Mitkähän osakkeet antaa suojaa inflaatiolta..
Minulla kerrostalo kaksio etelä Suomessa. Laina ja vastike 660€/kk. Mielummin maksan omaa kuin vuokraa. Rahat menee toiselle muuten. Lainaa jäljellä 22t€. Tyytyväinen omaan kotiini.
Halpahan tuo on, jos kerta Helsingissä. Pakko olla jossain ghetossa ja/tai huonokuntoinen asunto.
Asun eräässä keskisuuressa radanvarsikaupungissa, jossa tuolla hinnalla saisi tuonkokoisen asunnon joko huonosta kaupunginosasta tai sitten asunto olisi erittäin huonokuntoinen plus jotain muuta kivaa kuten putkiremontti tulossa tms.