Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini hevosen varsa saanut enemmän tykkäyksiä kuin mun vauva

Vierailija
05.06.2015 |

Sain kolmisen viikkoa sitten esikoiseni. Ja viikko sitten syntyi kaverini hevosen varsa. Tuo varsa on saanut enemmän tykkäyksiä ja hevosen omistaja onnitteluja kuin minä omasta vauvastani. Minusta on vaan kertakaikkiaan kummallista. Miksi eläinvauvoista pidetään enemmän?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:18"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:04"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:01"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:53"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:50"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:45"] Varsat on pitkäkinttuisia, pörröisiä ja lutuisia. Vastasyntynyt on punakka, murjottu ja ryppyinen ja pitää pahaa ääntä. [/quote] Mielenkiintoinen juttu muuten: eläinvauvat eivät huuda kovaa ja paljon. Vain ihmislapset pitävät kamalaa mekkalaa rumalla äänelleä. [/quote]   Niin, onhan se ihmeellistä. Eläinvauvojen tavoin ihmisvauvakin kun nousee ihan muutaman viikon kuluttua jaloilleen ja itsenäistyy nopeasti, eikä ollenkaan tarvitse jatkuvaa hoivaa ja apua ihan kaikissa toimissaan, alkaen syömisestä ulostamiseen. Hmm. On todella ihmeellistä. En keksi kyllä yhtään syytä sille huutamiselle, en, vaikka oikeasti mietin tätä tosi pitkään. Mysteeri! [/quote] En minä sanonut että asia on minulle mysteeri. Sanoin vain että jännä miten eläinlapset eivät huuda suurta osaa ajasta ja ihmiset taas huutavat. Ääniyliherkkänä en ole koskaan pitänyt vauvoista juuri sen takia sen takia etten kestä sitä ääntä, se aiheuttaa minulle fyysistä kipua. [/quote] Ei se ole "jännä", vaan sille on olemassa todella hyvä syy, ja se on se, että ihmisen lapsi on vauvana täysin avuton ja vielä senkin jälkeen hyvin avuton todella pitkään. Itku on vauvan kommunikointia, ja sen tarkoitunksena on aiheuttaa stressiä vanhemmassa, koska vanhemman tehtävänä on saada itku (vauvan paha olo) loppumaan. Tutkimuksen mukaan nälänhädästä tai muunlaisesta katastrofista selviävät parhaiten vauvat, jotka ovat ns. vaativia, pitävät siis hyvin paljon melua itsestään. Vauvan itkun tehtävänä on myös siis muistuttaa, että hei, minä olen olemassa, älä unohda minua, älä jätä minua tänne. Vauva kun ei voi kirmata vanhempiensa perään, vaan häntä pitää kantaa mukana. [/quote] Selvä, ei ole sitten yhtään jännä vaan kovaa tiedettä jonka juuri avasit meille tyhmille. Multa räjähtää kuitenkin tärykalvot aina kun kuulen sen kirkunan. En tod kantaisi mitään kirkujaa mukanani, että silleen vähän huono signaali. :) [/quote] Hehheh, kantaisit kyllä jos kyseessä oma vauvasi. Minä kantaisin mitä tahansa vauvaa. Ja ärsyttävää vauvoja vihaavaa teiniäkin ;-) [/quote] Hehheh, en kantaisi. Miksi ihmeessä hankkisin lapsia kun en ääniyliherkkyden takia siedä sitä huutoa yhtään? [/quote] No äläpä ihmeessä hanki. Mutta kantaisit silti, jos olisi omasi. Ainakin lähes varmasti. Toki luonnossa on aina niitäkin emoja jotka tappavat tai hylkäävät poikasensa...

[/quote]

En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta minä voin varmasti sanoa, etten kantaisi. Ainoa tapa, jolla minä hankin lapsen, on nimittäin se, että minut fyysisesti pakotetaan olemaan raskaana ja synnyttämään. Noin traumaattisessa tilanteessa jokin lapsen hoivaaminen olisi varmaan viimeinen asia, joka olisi mielessä.

Vierailija
102/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:46"]Jos tulipalossa on varsa ja vauva, kumman pelastatte?
[/quote]

itseni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei hetkauta muitten Vauvat pätkääkään joten en viitti edes tykätä fb vauvakuvista. Oma on oma se on asia erikseen.

Vierailija
104/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinvauvat yleensä suloisia, kun taas ihmisvauvat yleensä ällöttävän rumia

Vierailija
105/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisvauvat ei todellakaan ole mitään lutusia, vaan oikeastaan aika rumia. Punakoita ja ryppyisiä nahkapusseja.

Vierailija
106/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ap:lle lisää päänvaivaa; kaikki vauvakuvasi tykkäykset eivät välttämättä edes ole tulleet siksi että tykkääjät pitäisivät lastasi söpönä ja suuren ihmeena. Itsekin tykkään näistä synnäri/vauvapäivityksistä ainoastaan kohteliaisuussyistä, sillä nykyäidit vetävät herneen nenäänsä jos huomaavat ettet ole heidän pershedelmiään koskevia päivityksiään facebookissa tykännyt.

Eläinkuvista taas tykkään, koska ne ovat oikeasti ihania.

Vierailija
107/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäkseni täytyy sanoa etten koe ihmisvauvoja mitenkään söpöinä, viesteistä päätellen en ole yksin mielipiteeni kanssa. Lapsista tulee kivoja siinä vaiheessa kun ne oppivat puhumaan ja kävelemään. Eläinpienokaiset sen sijaan näyttävät jo syntyessään vaan jostakin syystä yleensä söpömmiltä.

Ehkä vauvojen tykkäämisiä voi rajoittaa sekin että osa tuoreista äideistä on aika pöllyssä uudesta jälkeläisestään, ja osa haluaa pitää ehkä vähän etäisyyttä tällaisiin ihmisiin, eli välttää tykkäämisiä siinä pelossa että uuden äidin fb (ja samalla myös oma) on kohta täynnä sitä vauvaa jos saa liikaa positiivista huomiota. Elukoiden omistajien into on yleensä miedompaa ja kestää vähemmän aikaa, ja tämä on helpompi vähemmän läheisten ihmistenkin käsitellä. Tämä ei toki aina pidä paikkaansa....

Vierailija
108/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vauvoja yli kaiken, mutta siltikään en ymmärrä että pieni käärö täytyy "hyväksyttää" jollain fb-kavereilla. Ei tulisi mieleenikään. Enkä ikimaailmassa muutenkaan laittaisi kuvia lapsistani muiden arvosteltavaksi, monesta muusta, mutta myös ap:n esittelemästä syystä, mahtaa tuntua lapsesta joskus isona kivalta kun äiti kertoo ettei kukaan pitänyt söpönä vauvana. Sitä ongelmaa ei olisi, jos olisit vain keskittynyt siihen vauvasi hoitamiseen etkä hänen suosionsa mittaamiseen.

Vierailija
109/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:46"]

Jos tulipalossa on varsa ja vauva, kumman pelastatte?

[/quote]

No tietty sen kumpi on saanut enemmän tykkäyksiä facebookissa.

Eli hetki menisi asian tarkastamiseen, ennen kuin pelastusoperaatio voisi alkaa.

Vierailija
110/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun vauvasi yhtä herkullisen makuinen kuin pienen varsan murea liha?

Vierailija
111/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin, todella harvoin, vauva on söpö vastasyntyneenä. Varsa taas poikkeuksetta. Saisko siitä varsan kuvasta linkin?

Vierailija
112/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, varmasti tuntuu kurjalta, mutta varmaan kaverillasi on enemmän fb-kavereita kuin sinulla.
Minusta on varsin normaalia ja hyviin tapoihin kuuluvaa onnitella kaveriaan vauvasta, nykyään myös fb:ssa. Vauva on vanhemmilleen suuri asia ja yleensä kai ihmiset haluaa ottaa osaa ystävänsä onneen, vaikka ei itse haluaisi lapsia. Esim. minä onnittelisin kaveriani jos iloitsisi uudesta talosta maalla, vaikka itse haluan asua kaupungissa. Sitä kutsutaan empatiaksi ja myös peruskäytöstavoiksi.
Onnea vauvasta ap! Älä välitä törkeistä vastauksista täällä. Äläkä laske tykkäyksiä, siitä ei tule kuin hulluksi.

Vierailija
113/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä lastenvihaajia oikein sikiää? Luulisi evoluution ja helposti saatavilla olevan ehkäisyn jo karsineen moiset vuosikymmeniä sitten pois :D

Vierailija
114/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi,luoja! Jos Se nyt kuule oli vain sattumaa,että sitä heppa-vauvaa niin tykkäiltiin..otatko pulttia noin helposti?! Oikeasti!!

Vierailija
115/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole kiinnostunut sun kuolaavasta ja räkäisestä kersastasi! :D

Vierailija
116/131 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:18"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:04"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:01"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:53"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:50"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:45"] Varsat on pitkäkinttuisia, pörröisiä ja lutuisia. Vastasyntynyt on punakka, murjottu ja ryppyinen ja pitää pahaa ääntä. [/quote] Mielenkiintoinen juttu muuten: eläinvauvat eivät huuda kovaa ja paljon. Vain ihmislapset pitävät kamalaa mekkalaa rumalla äänelleä. [/quote]   Niin, onhan se ihmeellistä. Eläinvauvojen tavoin ihmisvauvakin kun nousee ihan muutaman viikon kuluttua jaloilleen ja itsenäistyy nopeasti, eikä ollenkaan tarvitse jatkuvaa hoivaa ja apua ihan kaikissa toimissaan, alkaen syömisestä ulostamiseen. Hmm. On todella ihmeellistä. En keksi kyllä yhtään syytä sille huutamiselle, en, vaikka oikeasti mietin tätä tosi pitkään. Mysteeri! [/quote] En minä sanonut että asia on minulle mysteeri. Sanoin vain että jännä miten eläinlapset eivät huuda suurta osaa ajasta ja ihmiset taas huutavat. Ääniyliherkkänä en ole koskaan pitänyt vauvoista juuri sen takia sen takia etten kestä sitä ääntä, se aiheuttaa minulle fyysistä kipua. [/quote] Ei se ole "jännä", vaan sille on olemassa todella hyvä syy, ja se on se, että ihmisen lapsi on vauvana täysin avuton ja vielä senkin jälkeen hyvin avuton todella pitkään. Itku on vauvan kommunikointia, ja sen tarkoitunksena on aiheuttaa stressiä vanhemmassa, koska vanhemman tehtävänä on saada itku (vauvan paha olo) loppumaan. Tutkimuksen mukaan nälänhädästä tai muunlaisesta katastrofista selviävät parhaiten vauvat, jotka ovat ns. vaativia, pitävät siis hyvin paljon melua itsestään. Vauvan itkun tehtävänä on myös siis muistuttaa, että hei, minä olen olemassa, älä unohda minua, älä jätä minua tänne. Vauva kun ei voi kirmata vanhempiensa perään, vaan häntä pitää kantaa mukana. [/quote] Selvä, ei ole sitten yhtään jännä vaan kovaa tiedettä jonka juuri avasit meille tyhmille. Multa räjähtää kuitenkin tärykalvot aina kun kuulen sen kirkunan. En tod kantaisi mitään kirkujaa mukanani, että silleen vähän huono signaali. :) [/quote] Hehheh, kantaisit kyllä jos kyseessä oma vauvasi. Minä kantaisin mitä tahansa vauvaa. Ja ärsyttävää vauvoja vihaavaa teiniäkin ;-) [/quote] Hehheh, en kantaisi. Miksi ihmeessä hankkisin lapsia kun en ääniyliherkkyden takia siedä sitä huutoa yhtään? [/quote] No äläpä ihmeessä hanki. Mutta kantaisit silti, jos olisi omasi. Ainakin lähes varmasti. Toki luonnossa on aina niitäkin emoja jotka tappavat tai hylkäävät poikasensa...

[/quote]

En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta minä voin varmasti sanoa, etten kantaisi. Ainoa tapa, jolla minä hankin lapsen, on nimittäin se, että minut fyysisesti pakotetaan olemaan raskaana ja synnyttämään. Noin traumaattisessa tilanteessa jokin lapsen hoivaaminen olisi varmaan viimeinen asia, joka olisi mielessä.

[/quote]

AA, taas tämä sama juttu. Edelleen, kultaseni, et voi sitä tietää. Voit olla oikeassa, tai sitten et. Tietäisit sen vasta sitten kun olisit siinä tilanteessa. Voi olla, että tuntisit suurta rakkautta omaan jälkeläiseesi heti hänen synnyttyään etkä haluaisi ikinä luopua hänestä. Voi olla, että alun järkytyksen jälkeen lopulta kiintyisit häneen, ja haluaisit pitää hänet. Tai voi olla, ettet tuntisi häntä kohtaan mitään/tuntisit vihaa/ällötystä etkä haluaisi nähdä häntä enää ikinä. Mikä tahansa näistä voisi tapahtua. Vaikka tuntisit itsesi tällä hetkellä 100 prosenttisesti, et voi tietää miten reagoisit tuossa kyseisessä tilanteessa. Oman jälkeläisen vertaaminen muihin vauvoihin on kuin vertaisi aurinkoa taskulamppuun. Koita nyt jo ymmärtää tämä asia. 

Vierailija
117/131 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:38"]

Sain kolmisen viikkoa sitten esikoiseni. Ja viikko sitten syntyi kaverini hevosen varsa. Tuo varsa on saanut enemmän tykkäyksiä ja hevosen omistaja onnitteluja kuin minä omasta vauvastani. Minusta on vaan kertakaikkiaan kummallista. Miksi eläinvauvoista pidetään enemmän?

[/quote]

Pidän eläinvauvoista, en ihmisvauvoista. Siksi tykkään ennemmin varsan kuvista kuin vauvakuvista. Hyväksyt tai et. kaikki eivät pidä lapsista tai niiden kuvista.

Vierailija
118/131 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tykkää ja peukuttaa sitä, mitä haluaa. Ei sitä kannata jäädä miettimään tai analysoimaan. Kaverillasi saattaa olla ennemmän aktiivisia face -ystäviä ja siksi paljon peukkuja. Tai sitten vaan varsa on monelle päivitys, jota todella harvoin näkee ja siksi se kiinnostaa.

Moni hyppää vauva- ja lapsiaiheiset päivitykset ohi lukematta. Ei siksi, että heillä olisi mitään lapsia tai vauvoja vastaan, vaan siksi etteivät perusasiat, jotka tapahtuvat kaikille aina jaksa kiinnostaa. Jokainen lapsi maistaa sitä sosetta ensimmäistä kertaa, jokainen sotkee naamansa sillä, jokainen sanoo niitä samoja hassuja asioita, mitä joka lapsi jossain vaiheessa sanoo jne. Ei siinä, ettei niitä jaksa lukea ole mitään negatiivista ajatusta lasta tai vanhempaa kohtaan.

Omista face -kavereista olen oppinut tietämään, kenen lapsipäivitykset ovat hauskoja jos niitä ilmestyy - ja ne yleensä aina luen. Eli nämä yleensä laittavat juttua lapsesta faceen, kun jutussa on oikesti joku juju tai se on oikeasti huvittava. Toisista taas tietää, että peruspuistoretkeltä päivitetään perusasioita, joissa ei mitään kiinnostavaa ole kuin lähisukulaislle tai jos on kiinnostunut tietämään, miltä lapsi näyttää jne.

Vierailija
119/131 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:59"]Vauvat ei todellakaan oo ihania.  [/quote] Ovatpa, sinäkin olit.

[/quote]

Joistakin on - joistakin ei. Kukin peukuttakoon, mitä haluaa. Ei siitä kannata loukkaantua, eikä sitä kannata jäädä miettimään. Joskus vauvapäivityksestä tykkääminen tai tykkäämättä jättäminen saattaa myös kertoa lukijan suhteesta vauvan vanhempaan - eikä siis ole kannanotto vauva-asiaan yleensä.

Jokaisen vanhemman kehdossa nukkuu maailman ihmeellisin ja ihanin vauva - vanhemmalle itselleen. Vauva on ihminen - tuleva aikuinen.

Vierailija
120/131 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on muutenkin naurettavaa onnitella jotakuta jonka lemmikki on poikinut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi