Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini hevosen varsa saanut enemmän tykkäyksiä kuin mun vauva

Vierailija
05.06.2015 |

Sain kolmisen viikkoa sitten esikoiseni. Ja viikko sitten syntyi kaverini hevosen varsa. Tuo varsa on saanut enemmän tykkäyksiä ja hevosen omistaja onnitteluja kuin minä omasta vauvastani. Minusta on vaan kertakaikkiaan kummallista. Miksi eläinvauvoista pidetään enemmän?

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin ennemmin söpöjen eläinvauvojen kuvista tykkäilisin kuin jonkun uuden penskan kuvista. "Meidän Nico-Viljami syntyi" Sitten saadaankin lukea jatkuvasti päivityksia "Nico-Viljami osaa istua", "Tässä kuvassa näätte Nico-Viljamin paskalla", "Kattokaa kuin hienosti Nico konttaa täs ikean matolla" -AHA *En halua nähdä tätä/piilota julkaisut*

Vierailija
82/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:04"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:01"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:53"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:50"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:45"] Varsat on pitkäkinttuisia, pörröisiä ja lutuisia. Vastasyntynyt on punakka, murjottu ja ryppyinen ja pitää pahaa ääntä. [/quote] Mielenkiintoinen juttu muuten: eläinvauvat eivät huuda kovaa ja paljon. Vain ihmislapset pitävät kamalaa mekkalaa rumalla äänelleä. [/quote]   Niin, onhan se ihmeellistä. Eläinvauvojen tavoin ihmisvauvakin kun nousee ihan muutaman viikon kuluttua jaloilleen ja itsenäistyy nopeasti, eikä ollenkaan tarvitse jatkuvaa hoivaa ja apua ihan kaikissa toimissaan, alkaen syömisestä ulostamiseen. Hmm. On todella ihmeellistä. En keksi kyllä yhtään syytä sille huutamiselle, en, vaikka oikeasti mietin tätä tosi pitkään. Mysteeri! [/quote] En minä sanonut että asia on minulle mysteeri. Sanoin vain että jännä miten eläinlapset eivät huuda suurta osaa ajasta ja ihmiset taas huutavat. Ääniyliherkkänä en ole koskaan pitänyt vauvoista juuri sen takia sen takia etten kestä sitä ääntä, se aiheuttaa minulle fyysistä kipua. [/quote] Ei se ole "jännä", vaan sille on olemassa todella hyvä syy, ja se on se, että ihmisen lapsi on vauvana täysin avuton ja vielä senkin jälkeen hyvin avuton todella pitkään. Itku on vauvan kommunikointia, ja sen tarkoitunksena on aiheuttaa stressiä vanhemmassa, koska vanhemman tehtävänä on saada itku (vauvan paha olo) loppumaan. Tutkimuksen mukaan nälänhädästä tai muunlaisesta katastrofista selviävät parhaiten vauvat, jotka ovat ns. vaativia, pitävät siis hyvin paljon melua itsestään. Vauvan itkun tehtävänä on myös siis muistuttaa, että hei, minä olen olemassa, älä unohda minua, älä jätä minua tänne. Vauva kun ei voi kirmata vanhempiensa perään, vaan häntä pitää kantaa mukana. [/quote] Selvä, ei ole sitten yhtään jännä vaan kovaa tiedettä jonka juuri avasit meille tyhmille. Multa räjähtää kuitenkin tärykalvot aina kun kuulen sen kirkunan. En tod kantaisi mitään kirkujaa mukanani, että silleen vähän huono signaali. :) [/quote] Hehheh, kantaisit kyllä jos kyseessä oma vauvasi. Minä kantaisin mitä tahansa vauvaa. Ja ärsyttävää vauvoja vihaavaa teiniäkin ;-)

[/quote]

Hehheh, en kantaisi. Miksi ihmeessä hankkisin lapsia kun en ääniyliherkkyden takia siedä sitä huutoa yhtään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tykkäyksiä enemmän? Sanoisin, että hanki elämä, mutta olet hankkinut jo puoliksi, kun sulla on lapsi. Nyt sitten vaan pitäisi päästä facebook -orjuudesta eroon. Onneksi en ole siihen koskaan kajonnut ja elämä on hyvää. Mitä oikeesti väliä joittenkin tykkäyksillä? Onko elämä nykyään tykkäysten varassa? Säälittävää.

Vierailija
84/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:08"]Koska vauvat on helvetin rumia ja oksettavia.
[/quote] niin sinäkin. Jos et sattunut muistamaan olet itsekkin ollut vauva ja vauvoistahan logiikallasi kasvaa pahoja ja hirveitä ihmisiä. Eli se olet sinä.
[/quote]

Koska olen joskus ollut oksennustaudissa niin tulen aina olemaankin oksennustaudissa? Totta kai me kaikki olemme olleet vauvoja, ei se sitä faktaa poista että vauvat ovat kuvottavia.

Vierailija
85/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:15"]ymmärän että varsasta tykätään enemmän, voihan olla että joku kaunispäivä syön kyseisen varsan, kun taas sinun lapsesi tulee maksamaan minulle ihan vi...ti,tuet sun muut koulut ,sitten sossu ja sitärataa.
[/quote] Jaa että ihan SINULLE? Montakos vuotta olet töitä tehnyt ja veroja maksanut?
[/quote]
Ihan SINULLE! Töitä tehnyt 30 vuotta mistä yrittäjänä 16 vuotta, olen varmaan maksanut sinunkin tukia

Vierailija
86/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:04"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:01"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:53"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:50"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:45"] Varsat on pitkäkinttuisia, pörröisiä ja lutuisia. Vastasyntynyt on punakka, murjottu ja ryppyinen ja pitää pahaa ääntä. [/quote] Mielenkiintoinen juttu muuten: eläinvauvat eivät huuda kovaa ja paljon. Vain ihmislapset pitävät kamalaa mekkalaa rumalla äänelleä. [/quote]   Niin, onhan se ihmeellistä. Eläinvauvojen tavoin ihmisvauvakin kun nousee ihan muutaman viikon kuluttua jaloilleen ja itsenäistyy nopeasti, eikä ollenkaan tarvitse jatkuvaa hoivaa ja apua ihan kaikissa toimissaan, alkaen syömisestä ulostamiseen. Hmm. On todella ihmeellistä. En keksi kyllä yhtään syytä sille huutamiselle, en, vaikka oikeasti mietin tätä tosi pitkään. Mysteeri! [/quote] En minä sanonut että asia on minulle mysteeri. Sanoin vain että jännä miten eläinlapset eivät huuda suurta osaa ajasta ja ihmiset taas huutavat. Ääniyliherkkänä en ole koskaan pitänyt vauvoista juuri sen takia sen takia etten kestä sitä ääntä, se aiheuttaa minulle fyysistä kipua. [/quote] Ei se ole "jännä", vaan sille on olemassa todella hyvä syy, ja se on se, että ihmisen lapsi on vauvana täysin avuton ja vielä senkin jälkeen hyvin avuton todella pitkään. Itku on vauvan kommunikointia, ja sen tarkoitunksena on aiheuttaa stressiä vanhemmassa, koska vanhemman tehtävänä on saada itku (vauvan paha olo) loppumaan. Tutkimuksen mukaan nälänhädästä tai muunlaisesta katastrofista selviävät parhaiten vauvat, jotka ovat ns. vaativia, pitävät siis hyvin paljon melua itsestään. Vauvan itkun tehtävänä on myös siis muistuttaa, että hei, minä olen olemassa, älä unohda minua, älä jätä minua tänne. Vauva kun ei voi kirmata vanhempiensa perään, vaan häntä pitää kantaa mukana. [/quote] Selvä, ei ole sitten yhtään jännä vaan kovaa tiedettä jonka juuri avasit meille tyhmille. Multa räjähtää kuitenkin tärykalvot aina kun kuulen sen kirkunan. En tod kantaisi mitään kirkujaa mukanani, että silleen vähän huono signaali. :) [/quote] Hehheh, kantaisit kyllä jos kyseessä oma vauvasi. Minä kantaisin mitä tahansa vauvaa. Ja ärsyttävää vauvoja vihaavaa teiniäkin ;-)

[/quote]

Hehheh, en kantaisi. Miksi ihmeessä hankkisin lapsia kun en ääniyliherkkyden takia siedä sitä huutoa yhtään?
[/quote] No äläpä ihmeessä hanki. Mutta kantaisit silti, jos olisi omasi. Ainakin lähes varmasti. Toki luonnossa on aina niitäkin emoja jotka tappavat tai hylkäävät poikasensa...

Vierailija
87/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:15"]ymmärän että varsasta tykätään enemmän, voihan olla että joku kaunispäivä syön kyseisen varsan, kun taas sinun lapsesi tulee maksamaan minulle ihan vi...ti,tuet sun muut koulut ,sitten sossu ja sitärataa.
[/quote] Jaa että ihan SINULLE? Montakos vuotta olet töitä tehnyt ja veroja maksanut?
[/quote]
Ihan SINULLE! Töitä tehnyt 30 vuotta mistä yrittäjänä 16 vuotta, olen varmaan maksanut sinunkin tukia
[/quote] Niin varmaan joo... Minä en saa mitään tukia, muuten hyvä...

Vierailija
88/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:15"]ymmärän että varsasta tykätään enemmän, voihan olla että joku kaunispäivä syön kyseisen varsan, kun taas sinun lapsesi tulee maksamaan minulle ihan vi...ti,tuet sun muut koulut ,sitten sossu ja sitärataa.
[/quote]
[/quote]
No jossain muodossa olen osallistunut SINUN PERHEEN ja SINUN saamiin yhteiskunnan palveluihin. Vai etkö käytä niitäkään?

Vierailija
89/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn kakara on rumempi kuin hevonen! Ihan siis kirjaimellisesti :-).

Vierailija
90/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien eläinten käytös johdu ihmisestä. Ihan oikeasti voi jo syntyä luonnehäiriöisiä tai sairaita eläimiä. Jotku eläimet on levottomampia ja jääräpäisempiä kuin toiset ja siihen ei ihminen vaikuta. Tuntuu kans et jotku mt-ihmiset pitää eläimiä jonain jumalina. Paljon ennemmin itsekkin pidän eläintä tällä hetkellä kuin hankkisin lasta, mut mulle eläin on eläin ja ihminen on ihminen.
*
Mut toki tää tykkäys rutina on naurettavaa. Miten voiki olla fb:s tollaset asiat niin tärkeitä.

Vierailija
91/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:45"]APn kakara on rumempi kuin hevonen! Ihan siis kirjaimellisesti :-).
[/quote]
Huutonaurua.DDD

Vierailija
92/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks aina tartutaan kaikkeen pahaan mitä ihminen voi olla? Mitä jos siitä vauvasta tuleeki uus eläinten kiihkopuolustaja joka jättäis äitinsä liekkehi ennemmi ku kissan? Ois varmaa ollu kiva jäädä lapsena tuleen jonku eläimen takia joka ei välttis ees saa hyvää elämää pelastumisen jälkee ja maailmassa ois taas yks eläinkiihkoilija vähemmän. Ei varmaan liikuta?

Vierailija
93/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt on hyvä hetki muistuttaa itselleen, että suurin osa ihmisistä on ihan hyviä tyyppejä :) jopa siis tälläkin palstalla, vaikka sitä on vaikea uskoa :D

Vierailija
94/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:15"]ymmärän että varsasta tykätään enemmän, voihan olla että joku kaunispäivä syön kyseisen varsan, kun taas sinun lapsesi tulee maksamaan minulle ihan vi...ti,tuet sun muut koulut ,sitten sossu ja sitärataa.
[/quote]
[/quote]
No jossain muodossa olen osallistunut SINUN PERHEEN ja SINUN saamiin yhteiskunnan palveluihin. Vai etkö käytä niitäkään?
[/quote]
No oon minäkin monesti maksanut per.eellä vaikka ja mitä

Vierailija
95/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:38"]

Sain kolmisen viikkoa sitten esikoiseni. Ja viikko sitten syntyi kaverini hevosen varsa. Tuo varsa on saanut enemmän tykkäyksiä ja hevosen omistaja onnitteluja kuin minä omasta vauvastani. Minusta on vaan kertakaikkiaan kummallista. Miksi eläinvauvoista pidetään enemmän?

[/quote]

Koska ne on söpömpiä,tietenkin.Jos olet vasta kolme viikko sitten saanut esikoisesi,voisi kuvitella että elämässäsi olisi vähän tärkeämpääkin ajateltavaa kuin laskea fb:n tykkäyksiä.Kummallinen "ongelma" sinulla.

Vierailija
96/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:42"] Koska eläinvauvat on suloisempia kuin ihmisvauvat. Eläinvauvoista kasvaa ihania nuoria ja ihania aikuisia, mutta ihmisvauvoista ei välttämättä. [/quote]   Aika naiivia ajatella, että kaikista eläimistä tulee muka miellyttäviä. Ei todellakaan tule. Tuo on just tuommoista lapsellista vitsit-eläimet-on-ihkui-höpötystä. En arvosta. [/quote] Kuvittele kuinka lapsellista on vauvat ja ihmiset-on-ihkui-höpötys. Se se on oikeen pohjanoteeraus.

[/quote]

Se, että vauva on ihmisestä ihana, on aivan oleellinen osa lajin säilymistä.

[/quote]

Ihmeellinen ajatus.Totta kai ihmiset yleensä pitävät omia vauvojaan ihanina,ja siksi pitävät niistä huolta. Se ei automaattisesti tarkoita että kaikki maailman vauvat ovat kaikkien maailman ihmisten mielestä ihania. Itse en erityisemmin välitä vauvoista,toki tykkään jo ihan kohtelaisuudesta kavereiden lasten kuvista sosiaalisessa mediassa,mutta vauvat noin yleisellä tasolla eivät herätä minussa mitään ihailua.

Vierailija
97/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vauvan syntymä -uutisia näkyy harva se päivä, varsojen syntymiä harvemmin.

Vierailija
98/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:41"]Sun kalju ruma olio ei kiinnosta ketään.
[/quote]

Te eläinihmiset olette ilkeimpiä ihmisiä mitä tiedän.
[/quote]

Joo, mä olenkin karsinut kaikki elukkaihmiset lähipiiristäni, koska ne on pahimpia misantropppeja. Myöntävät sen usein itsekin. Sosiaalisesti ongelmaisia, jotka onneksi viihtyvät useimmiten toisten samanlaisten kanssa ja näin ollen eivät pahemmin sotke muitten elämää. Tavalliset eläinten omistajat eivät tähän porukkaan kuulu vaan ne, jotka vievät tulen valtaamasta talosta oman koirulinsa turvaan ennemmin kuin jonkun vieraan lapsen.

Vierailija
99/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johtuisiko vaikka siitä, että vauvat on vähän arkisempia "nähtävyyksiä" kuin varsat? Siksi jälkimmäinen herättää enemmän ihmetystä. Lisäksi jo aiemmin mainitut hevosihmiset varmasti tykkäilevät kahta kauheammin.

Mutta ihan totta Ap, mitä väliä?

Vierailija
100/131 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se hevonen päätyy meetvurstitehtaalle, vauva ei. Siinä mielessä konissa on enemmän tykättävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän