Kaverini hevosen varsa saanut enemmän tykkäyksiä kuin mun vauva
Sain kolmisen viikkoa sitten esikoiseni. Ja viikko sitten syntyi kaverini hevosen varsa. Tuo varsa on saanut enemmän tykkäyksiä ja hevosen omistaja onnitteluja kuin minä omasta vauvastani. Minusta on vaan kertakaikkiaan kummallista. Miksi eläinvauvoista pidetään enemmän?
Kommentit (131)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:56"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:46"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:42"] Koska eläinvauvat on suloisempia kuin ihmisvauvat. Eläinvauvoista kasvaa ihania nuoria ja ihania aikuisia, mutta ihmisvauvoista ei välttämättä. [/quote] Aika naiivia ajatella, että kaikista eläimistä tulee muka miellyttäviä. Ei todellakaan tule. Tuo on just tuommoista lapsellista vitsit-eläimet-on-ihkui-höpötystä. En arvosta. [/quote] Kuvittele kuinka lapsellista on vauvat ja ihmiset-on-ihkui-höpötys. Se se on oikeen pohjanoteeraus. [/quote] Se, että vauva on ihmisestä ihana, on aivan oleellinen osa lajin säilymistä. Sen sijaan kritiikitön suhtautuminen eläinten ihanuuteen on jopa vaarallista. Esimerkiksi "ihana, pörröinen varsa" voikin väärissä käsissä olla todella vaarallinen. Ehkä et ole kokenut koskaan sitä, kun iso varsa "tulee vähän leikkimään"? Kaikista ihmisistä ei tule ihania, mutta ei myöskään kaikista elämistä. Sillä, miten niitä kohdellaan ja miten niitä kasvatetaan on todella iso merkitys siinä, millaisia sekä eläimistä tai ihmisistä tulee isona. Se, että pitää kaikkia eläimiä miellyttävinä vain sen takia, että ne ovat söpskiä, kertoo siitä, että ihminen ei ole kauheasti ollut tekemisissä eläinten kanssa. [/quote] Ota lääkkeet. Netissä kiertää tälläkin hetkellä monia tutkimuksia siitä, miten monet pitävät nimenomaan omaa lastaan ihanana ja söpönä, mutta eivät välttämättä muiden. Tämä esiintyy esim sellaisessa ilmiössä, että ei-lapsi-ihminen tekee itse lapsen ja pitää vain tästä omasta lapsestaan, eikä vieläkään välttämättä muiden kakaroista. Tutustu aiheeseen. Se että et voi ymmärtää mikseivät muut tykkää lapsesi kuvasta, johtuu ihan siitä että vaikka jälkeläisesi on nyt syntynyt, muille se on vain lapsi muiden joukossa, ja lisäksi itse en tykkäile muiden lasten kuvista, koska olen periaatteesta vastaan sitä ettei lapsi saa itse päättää onko netissä vai ei. [/quote] Mä en puhunut mistään kuvista mitään, sinä puhut nyt kuvista. "Ota lääkkeet". "Netissä kiertää tukimuksia." Hyvää argumentointia. [/quote] Oi että, googlasit ja sieltä löytyvä tieto ei miellyttänytkään koska tajusit omien argumenttiesi olevan vailla pohjaa ja näin invalidej? Ei se mitään, istu nyt alas ennenkuin tuolla riehumisellasi satutat itsesi. :)
[/quote]
Niissä ei ollut mitään invalidia. Se, että joku ei tykkää toisen lapsesta ei poista sitä faktaa, että vauvassa kaikki ominaisuudet perustuvat siihen, että aikuinen luonnostaan haluaa häntä suojella ja hoivata, ja eläinlapsien pitäminen söpönä perustuu siihen, että ne kuitenkin muistuttavat ihmisen jälkeläistä.
Kumoa nyt minun argumenttini jollain tutkimustiedolla ja ota sitten vasta hymiöt käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:42"] Koska eläinvauvat on suloisempia kuin ihmisvauvat. Eläinvauvoista kasvaa ihania nuoria ja ihania aikuisia, mutta ihmisvauvoista ei välttämättä. [/quote] Aika naiivia ajatella, että kaikista eläimistä tulee muka miellyttäviä. Ei todellakaan tule. Tuo on just tuommoista lapsellista vitsit-eläimet-on-ihkui-höpötystä. En arvosta. [/quote] Kuvittele kuinka lapsellista on vauvat ja ihmiset-on-ihkui-höpötys. Se se on oikeen pohjanoteeraus.
[/quote]
Se, että vauva on ihmisestä ihana, on aivan oleellinen osa lajin säilymistä. Sen sijaan kritiikitön suhtautuminen eläinten ihanuuteen on jopa vaarallista. Esimerkiksi "ihana, pörröinen varsa" voikin väärissä käsissä olla todella vaarallinen. Ehkä et ole kokenut koskaan sitä, kun iso varsa "tulee vähän leikkimään"? Kaikista ihmisistä ei tule ihania, mutta ei myöskään kaikista elämistä. Sillä, miten niitä kohdellaan ja miten niitä kasvatetaan on todella iso merkitys siinä, millaisia sekä eläimistä tai ihmisistä tulee isona. Se, että pitää kaikkia eläimiä miellyttävinä vain sen takia, että ne ovat söpskiä, kertoo siitä, että ihminen ei ole kauheasti ollut tekemisissä eläinten kanssa.
[/quote]
Ota lääkkeet. Netissä kiertää tälläkin hetkellä monia tutkimuksia siitä, miten monet pitävät nimenomaan omaa lastaan ihanana ja söpönä, mutta eivät välttämättä muiden. Tämä esiintyy esim sellaisessa ilmiössä, että ei-lapsi-ihminen tekee itse lapsen ja pitää vain tästä omasta lapsestaan, eikä vieläkään välttämättä muiden kakaroista. Tutustu aiheeseen. Se että et voi ymmärtää mikseivät muut tykkää lapsesi kuvasta, johtuu ihan siitä että vaikka jälkeläisesi on nyt syntynyt, muille se on vain lapsi muiden joukossa, ja lisäksi itse en tykkäile muiden lasten kuvista, koska olen periaatteesta vastaan sitä ettei lapsi saa itse päättää onko netissä vai ei.
[/quote] Minua äitinä ja ihmisenä jotenkin hirveästi ahdistaa tämä VIHA, joka suomalaisessa yhteiskunnassa suuntautuu viattomiin lapsiin. Jotenkin lapsia on jopa hyväksyttävää inhota tai haukkua, ainakin hyväksyttävämpää kuin vaikkapa koirien vihaaminen. Kyllä jokaisen normaalin yksilön pitäisi ulottaa se empatia koskemaan myös oman lajin pieniä ja heikkoja. Me kaikki olimme joskus lapsia. En minäkään kaikkia lapsia rakasta, mutta ymmärrän niitä hankalimpiakin (ja kyllä, komennan myös muiden lapsia tarvittaessa). En silti koskaan voisi jättää yhtäkään lasta pulaan, ja tietty suojeluvaisto on ihan jokaista lasta kohtaan, oli oma tai ei. Ja kyllä, pidän myös eläimistä.
Onpa paljon tosikoita tässä ketjussa :-D
Ap:lle: ei tykkäysten määrällä ole yhtään mitään väliä. Keskity nyt vaan ihan muihin asioihin! :-)
Koska vauvat on helvetin rumia ja oksettavia.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:42"]
Koska eläinvauvat on suloisempia kuin ihmisvauvat. Eläinvauvoista kasvaa ihania nuoria ja ihania aikuisia, mutta ihmisvauvoista ei välttämättä.
[/quote]
Aika naiivia ajatella, että kaikista eläimistä tulee muka miellyttäviä. Ei todellakaan tule. Tuo on just tuommoista lapsellista vitsit-eläimet-on-ihkui-höpötystä. En arvosta.
[/quote]
Epämiellyttävän eläimen käytöksen syy on yleensä omistajassa.
[/quote]
Oliskohan ihmisen epämiellyttävässäkin käytöksessä usein kyse siitä, että ihmistä on kohdeltu ja kasvatettu väärin? Olisko mitään?
[/quote]
Mutta ihminen voi tehdä valintoja, käyttää järkeään ja hankkia itselleen aikuisena apua. Ei tarvii ruveta raiskaajaksi tai sarjamurhaajaksi. Koti/lemmikkieläin on aina täysin ihmisen armoilla eikä voi auttaa itseään.
[/quote]
Ai tässä puhutaankin nyt sarjamurhaajista ja raiskaajista, ei vain epämiellyttävistä ihmisistä? Niin tai näin, eläimissäkin on paljon epämiellyttäviä yksilöitä, ne eivät ole kaikki vain ihkuja pörröpalloja. Tuo asenne kannattaa unohtaa varsinkin siinä vaiheessa, jos aikoo tehdä töitä eläinten kanssa, koska siinä saattaa käydä pahasti.
[/quote]
Tietenkään eläimet eivät ole vain ihkuja pörröpalloja, vaan niillä on vaistot ja ne käyttäytyvät sen mukaan. Se että tiikeri ei ole vain ihku pörröpallo vaan saalistaa muita eläimiä ei tarkoita sitä että se olisi "epämiellyttävä".
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:46"]Jos tulipalossa on varsa ja vauva, kumman pelastatte?
[/quote] vauvan
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:45"]
Varsat on pitkäkinttuisia, pörröisiä ja lutuisia. Vastasyntynyt on punakka, murjottu ja ryppyinen ja pitää pahaa ääntä.
[/quote]
Mielenkiintoinen juttu muuten: eläinvauvat eivät huuda kovaa ja paljon. Vain ihmislapset pitävät kamalaa mekkalaa rumalla äänelleä.
[/quote]
Niin, onhan se ihmeellistä. Eläinvauvojen tavoin ihmisvauvakin kun nousee ihan muutaman viikon kuluttua jaloilleen ja itsenäistyy nopeasti, eikä ollenkaan tarvitse jatkuvaa hoivaa ja apua ihan kaikissa toimissaan, alkaen syömisestä ulostamiseen. Hmm. On todella ihmeellistä. En keksi kyllä yhtään syytä sille huutamiselle, en, vaikka oikeasti mietin tätä tosi pitkään. Mysteeri!
[/quote]
En minä sanonut että asia on minulle mysteeri. Sanoin vain että jännä miten eläinlapset eivät huuda suurta osaa ajasta ja ihmiset taas huutavat. Ääniyliherkkänä en ole koskaan pitänyt vauvoista juuri sen takia sen takia etten kestä sitä ääntä, se aiheuttaa minulle fyysistä kipua.
[/quote]
Ei se ole "jännä", vaan sille on olemassa todella hyvä syy, ja se on se, että ihmisen lapsi on vauvana täysin avuton ja vielä senkin jälkeen hyvin avuton todella pitkään. Itku on vauvan kommunikointia, ja sen tarkoitunksena on aiheuttaa stressiä vanhemmassa, koska vanhemman tehtävänä on saada itku (vauvan paha olo) loppumaan. Tutkimuksen mukaan nälänhädästä tai muunlaisesta katastrofista selviävät parhaiten vauvat, jotka ovat ns. vaativia, pitävät siis hyvin paljon melua itsestään. Vauvan itkun tehtävänä on myös siis muistuttaa, että hei, minä olen olemassa, älä unohda minua, älä jätä minua tänne. Vauva kun ei voi kirmata vanhempiensa perään, vaan häntä pitää kantaa mukana.
[/quote]
Ehkäpä minunlaiseni ei olekaan tarkoitus selviytyä. Olen aina ollut hiljainen introvertti ja lukenut muiden tunteita parhaani mukaan. Ainoastaan mesoavat ja ääntä pitävät aikuisetkin pääsevät kaikkialle. Ja en minä vitsaile, asia nimenomaan on näin. Mutta saattaa ehkä selittää miksi tietyntyyppisiä ihmisiä tulee aina olemaan enemmän.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:08"]Koska vauvat on helvetin rumia ja oksettavia.
[/quote] niin sinäkin. Jos et sattunut muistamaan olet itsekkin ollut vauva ja vauvoistahan logiikallasi kasvaa pahoja ja hirveitä ihmisiä. Eli se olet sinä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:41"]Sun kalju ruma olio ei kiinnosta ketään.
[/quote]
Te eläinihmiset olette ilkeimpiä ihmisiä mitä tiedän.
[/quote] Lähinnä nämä ihmisvihaaja-eläinihmiset... Syynä luultavasti se että ovat näitä aikuisiksi tai nuoriksi kasvaneita päihde- ja mielenterveyskotien lapsia, jotka itse eivät ole saaneet vauvana ja pikkulapsena osakseen hoivaa, rakkautta ja empatiaa. Heitä on ehkä hylätty, pahoinpidelty, käytetty hyväksi. Siksi eläimeen samaistuminen on heille helpompaa kuin ihmiseen, kun oman lähipiirin ihmisiin on aina joutunut pettymään.
[/quote]
Tai sitten heitä vain ajaa kauemmaksi tuollaiset ihmiset kuin sinä ja vauvvallaan tykkäyksiä metsästävä, syvästi loukkaantunut ap? :)
[/quote] En ole ap, enkä metsästä mitään lapsellisia tykkäyksiä yhtään millään, en lapsilla enkä eläimillä. Veikkaan että minulla on vaan ikää "hieman" enemmän kuin monilla tämän ketjun keskustelijoilla... Enkä ole loukkaantunut, keskustellen yleisellä tasolla.
Varsat on pitkäkinttuisia, pörröisiä ja lutuisia. Vastasyntynyt on punakka, murjottu ja ryppyinen ja pitää pahaa ääntä.
[/quote]
Mielenkiintoinen juttu muuten: eläinvauvat eivät huuda kovaa ja paljon. Vain ihmislapset pitävät kamalaa mekkalaa rumalla äänelleä.
[/quote]
Niin, onhan se ihmeellistä. Eläinvauvojen tavoin ihmisvauvakin kun nousee ihan muutaman viikon kuluttua jaloilleen ja itsenäistyy nopeasti, eikä ollenkaan tarvitse jatkuvaa hoivaa ja apua ihan kaikissa toimissaan, alkaen syömisestä ulostamiseen. Hmm. On todella ihmeellistä. En keksi kyllä yhtään syytä sille huutamiselle, en, vaikka oikeasti mietin tätä tosi pitkään. Mysteeri!
[/quote]
En minä sanonut että asia on minulle mysteeri. Sanoin vain että jännä miten eläinlapset eivät huuda suurta osaa ajasta ja ihmiset taas huutavat. Ääniyliherkkänä en ole koskaan pitänyt vauvoista juuri sen takia sen takia etten kestä sitä ääntä, se aiheuttaa minulle fyysistä kipua.
[/quote]
Ei se ole "jännä", vaan sille on olemassa todella hyvä syy, ja se on se, että ihmisen lapsi on vauvana täysin avuton ja vielä senkin jälkeen hyvin avuton todella pitkään. Itku on vauvan kommunikointia, ja sen tarkoitunksena on aiheuttaa stressiä vanhemmassa, koska vanhemman tehtävänä on saada itku (vauvan paha olo) loppumaan. Tutkimuksen mukaan nälänhädästä tai muunlaisesta katastrofista selviävät parhaiten vauvat, jotka ovat ns. vaativia, pitävät siis hyvin paljon melua itsestään. Vauvan itkun tehtävänä on myös siis muistuttaa, että hei, minä olen olemassa, älä unohda minua, älä jätä minua tänne. Vauva kun ei voi kirmata vanhempiensa perään, vaan häntä pitää kantaa mukana.
[/quote]
Selvä, ei ole sitten yhtään jännä vaan kovaa tiedettä jonka juuri avasit meille tyhmille. Multa räjähtää kuitenkin tärykalvot aina kun kuulen sen kirkunan. En tod kantaisi mitään kirkujaa mukanani, että silleen vähän huono signaali. :)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:41"]Sun kalju ruma olio ei kiinnosta ketään.
[/quote]
Te eläinihmiset olette ilkeimpiä ihmisiä mitä tiedän.
[/quote] Lähinnä nämä ihmisvihaaja-eläinihmiset... Syynä luultavasti se että ovat näitä aikuisiksi tai nuoriksi kasvaneita päihde- ja mielenterveyskotien lapsia, jotka itse eivät ole saaneet vauvana ja pikkulapsena osakseen hoivaa, rakkautta ja empatiaa. Heitä on ehkä hylätty, pahoinpidelty, käytetty hyväksi. Siksi eläimeen samaistuminen on heille helpompaa kuin ihmiseen, kun oman lähipiirin ihmisiin on aina joutunut pettymään.
[/quote]
Tai sitten heitä vain ajaa kauemmaksi tuollaiset ihmiset kuin sinä ja vauvvallaan tykkäyksiä metsästävä, syvästi loukkaantunut ap? :)
[/quote]
Just näin. Voi luoja ap on typerä.
[/quote] Älä nyt syytä ap:ta minun kirjoituksistani (joissa taisi olla totuuden siemen).
ymmärän että varsasta tykätään enemmän, voihan olla että joku kaunispäivä syön kyseisen varsan, kun taas sinun lapsesi tulee maksamaan minulle ihan vi...ti,tuet sun muut koulut ,sitten sossu ja sitärataa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:45"] Varsat on pitkäkinttuisia, pörröisiä ja lutuisia. Vastasyntynyt on punakka, murjottu ja ryppyinen ja pitää pahaa ääntä. [/quote] Mielenkiintoinen juttu muuten: eläinvauvat eivät huuda kovaa ja paljon. Vain ihmislapset pitävät kamalaa mekkalaa rumalla äänelleä. [/quote] Johon on syynsä.. Ja kyllä muuten eläintenkin poikaset pitävät ääntä tarvittaessa, samoin kuin ihmisenkin. Mutta ihmisvauva on avuttomin kaikista eläinten poikasista, siksi sen on pakko äännellä. Ihminen on eläin siinä missä muutkin, joten myös ihmisen poikanen on suloinen ja avuton, eikö?
[/quote]
Joo, suloinen on, niin kuin paarmat ja tuhatjalkaiset. Onhan nekin eläimiä.
En ole koskaan nähnyt kaunista tai suloista vauvaa. Minusta vauvat ovat aina jotekin rujon ja keskeneräisen näköisiä, kuin minikokoisia Winston Churchillejä. Tietenkin voisin tykätä kuvasta muutenkin, mutta valitettavasti en kannata lasten hankkimista. Hevosen varsa saisi siis peukkuni joka kerta, jos pitäisi näistä kahdesta valita.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Selvä, ei ole sitten yhtään jännä vaan kovaa tiedettä jonka juuri avasit meille tyhmille. Multa räjähtää kuitenkin tärykalvot aina kun kuulen sen kirkunan. En tod kantaisi mitään kirkujaa mukanani, että silleen vähän huono signaali. :)
[/quote] Hehheh, kantaisit kyllä jos kyseessä oma vauvasi. Minä kantaisin mitä tahansa vauvaa. Ja ärsyttävää vauvoja vihaavaa teiniäkin ;-)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mistä tulikin mieleen että eikös jossain tilanteissa se vauvan huuto paljasta ihmisten olinpaikan jos nämä yrittää pysyä piilossa tai huomaamattomana. Luin tältä palstalta että Pohjois-Korean rajan ylittävien täytyi hukuttaa sen vuoksi vauvansa, jotta USA:N sotilaat eivät huomaisi heitä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:15"]ymmärän että varsasta tykätään enemmän, voihan olla että joku kaunispäivä syön kyseisen varsan, kun taas sinun lapsesi tulee maksamaan minulle ihan vi...ti,tuet sun muut koulut ,sitten sossu ja sitärataa.
[/quote] Jaa että ihan SINULLE? Montakos vuotta olet töitä tehnyt ja veroja maksanut?
Kyl on ankea elämä, kun elämä on pilalla tykkäysten takia. Kyl on juntteja ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:42"]
Koska eläinvauvat on suloisempia kuin ihmisvauvat. Eläinvauvoista kasvaa ihania nuoria ja ihania aikuisia, mutta ihmisvauvoista ei välttämättä.
[/quote]
Aika naiivia ajatella, että kaikista eläimistä tulee muka miellyttäviä. Ei todellakaan tule. Tuo on just tuommoista lapsellista vitsit-eläimet-on-ihkui-höpötystä. En arvosta.
[/quote]
Epämiellyttävän eläimen käytöksen syy on yleensä omistajassa.
[/quote]
Oliskohan ihmisen epämiellyttävässäkin käytöksessä usein kyse siitä, että ihmistä on kohdeltu ja kasvatettu väärin? Olisko mitään?
[/quote]
Mutta ihminen voi tehdä valintoja, käyttää järkeään ja hankkia itselleen aikuisena apua. Ei tarvii ruveta raiskaajaksi tai sarjamurhaajaksi. Koti/lemmikkieläin on aina täysin ihmisen armoilla eikä voi auttaa itseään.
[/quote]
Ai tässä puhutaankin nyt sarjamurhaajista ja raiskaajista, ei vain epämiellyttävistä ihmisistä? Niin tai näin, eläimissäkin on paljon epämiellyttäviä yksilöitä, ne eivät ole kaikki vain ihkuja pörröpalloja. Tuo asenne kannattaa unohtaa varsinkin siinä vaiheessa, jos aikoo tehdä töitä eläinten kanssa, koska siinä saattaa käydä pahasti.
[/quote]
Sulta meni sitten pointti ohi. Tässä vielä kerran: Aikuinen ihminen voi tehdä valintoja ja vaikuttaa elämäänsä, ihminen ei ole täysin kasvatuksensa ja olosuhteidensa uhri. Eläin taas on, koska koti- ja lemmikkieläimet elävät aina täysin ihmisen vallan alla. On helppo ymmärtää huonosti pidetyn eläimen aggressiivisuutta, kun se ei pääse pois sietämättömistä oloista. Sitä taas ei voi ymmärtää mitenkään, että ihmiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla, haukkuvat toisia netissä ja levittävät rasistista paskaa puolueohjelmassaan.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:42"] Koska eläinvauvat on suloisempia kuin ihmisvauvat. Eläinvauvoista kasvaa ihania nuoria ja ihania aikuisia, mutta ihmisvauvoista ei välttämättä. [/quote] Aika naiivia ajatella, että kaikista eläimistä tulee muka miellyttäviä. Ei todellakaan tule. Tuo on just tuommoista lapsellista vitsit-eläimet-on-ihkui-höpötystä. En arvosta. [/quote] Kuvittele kuinka lapsellista on vauvat ja ihmiset-on-ihkui-höpötys. Se se on oikeen pohjanoteeraus.
[/quote]
Se, että vauva on ihmisestä ihana, on aivan oleellinen osa lajin säilymistä. Sen sijaan kritiikitön suhtautuminen eläinten ihanuuteen on jopa vaarallista. Esimerkiksi "ihana, pörröinen varsa" voikin väärissä käsissä olla todella vaarallinen. Ehkä et ole kokenut koskaan sitä, kun iso varsa "tulee vähän leikkimään"? Kaikista ihmisistä ei tule ihania, mutta ei myöskään kaikista elämistä. Sillä, miten niitä kohdellaan ja miten niitä kasvatetaan on todella iso merkitys siinä, millaisia sekä eläimistä tai ihmisistä tulee isona. Se, että pitää kaikkia eläimiä miellyttävinä vain sen takia, että ne ovat söpskiä, kertoo siitä, että ihminen ei ole kauheasti ollut tekemisissä eläinten kanssa.
[/quote]
Saahan niitä pitää söpöinä. Saahan sitä googletella ja katsella miten söpöjä hevoset, tai vaikka koirat, sudet ja karhut on, kunhan on järkeä sen verran päässä, ettei niitä mene livenä yks kaks halailemaan.