Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnellinen toinen nainen

Vierailija
05.06.2015 |

Olen vuosien varrella lukenut tältä ja muiltakin nettipalstoilta kirjoituksia liittyen pettämiseen ja salarakassuhteisiin. Jo avioliitossa ollessani ihmettelin yksisilmäisiä, pelokkaita naisia, jotka täälläkin huorittelivat ja esittivät kovin mustavalkoisia ajatuksiaan. Olen huomannut, että lähes kaikki pitkässä parisuhteessa elävät jossain vaiheessa ihastuvat kolmansiin osapuoliin, ja usein niitä tunteita tulee ja menee, joten en silloinkaan naimisissa ollessa ollut heti jyrkästi tuomitsemassa muita.

Eron jälkeen rekisteröidyin deittipalstalle, ja yllätyin siellä olevien naimisissa olevien miesten määrästä. Varmaan varattuja naisiakin siellä on kyllä paljon. Tarmokkaasti alkuun deittailin vapaita miehiä, ehkä enemmän yleisten normien takia. Kyseessä oleva deittisivusto on suomi24, eli siellä kyllä varatutkin miehet päivittäin yhteyttä ottavat, viestejä tuli todella paljon. No nettipalstalta löytyikin juuri sitä mitä silloin etsin, mukavaa tapailuseuraa, hyvää seksiä, vähän ystävyyttäkin.

Sitten, ennen joulua tuli viesti joka muutti elämäni. Mies, kutsutaan häntä tässä nyt vaikka Matiksi, otti minuun yhteyttä, kirjoitti pitkän ja sykähdyttävän viestin. Olemme suunnilleen saman ikäisiä, minä 40+ ja hän vähän alle. Kertoili kivasti omasta elämästään, kirjoitti avoimesti olevansa naimisissa (ja se luki hänen profiilissaankin statuksena), kertoi miksi oli sinne palstalle rekisteröinyt ja mihin asioihin oli kuvattomassa profiilissani kiinnittänyt huomiota. Se ehkä teki vaikutuksen, että hän oli poiminut pitkästä esittelytekstistäni juuri oikeat asiat, pohtinut niitä ja ikäänkuin tuntematta minua ollenkaan jatkanut ajatuksiani juuri oikeaan suuntaan. Lisäksi hän kertoi todella hyvin omista ajatuksistaan ja liitostaan, ei valittanut kun akka pihtaa ja häntä syrjitään, vaan kirjoitti liiton arkipäiväistymisestä, kiireistä, arjen paineista. Harkinnan jälkeen vastasin Matille, ja siitä alkoi viikkoja kestänyt kirjeenvaihtomme, jonka aikana sain tutustua todella mielenkiintoiseen mieheen, sielunkumppaniin, kaikkine rosoineen ja virheineenkin aivan täydelliseen pakettiin.

Tapailin edelleen muita miehiä, sillä ajattelin, että suhteen Mattiin voisi sovinnaisuuden nimissä pitää pelkästään kirjeenvaihtona. Tammikuussa kuitenkin tuli eteen se tilanne, että molemmat olivat sitä mieltä, että haluamme tavata livenä. Useinhan se nettisuhteissa on kompastuskivi, toinen onkin tavatessa jotain muuta mitä oletti. Nytkin oli olemassa iso riski siihen, olimmehan lähes kuukauden ajan kirjoitelleet toisillemme useita kertoja päivässä pitkiä viestejä, joten mielikuva päässä oli todella vahva. Kuviakin oli kyllä vaihdettu jo ihan alkumetreillä. Sovimme tapaamisen lenkkipolulle, tapasimme ja lähdimme heti kiertämään muutaman kilometrin kierrosta. Juttelimme koko ajan, katselimme toisiamme ja hymyilimme. Napakymppi, juuri sitä mitä kirjeenvaihtomme oli luvannutkin.

Aika pian ensikohtaamisen jälkeen tajusimme, että tätä suhdetta ei voi olla sivuuttamatta. Minulla on lapset joka toinen viikko, ja silloin elän onnellista perhe-elämää kolmen teinini kanssa, ja lähettelemme Matin kanssa viestejä, kaipaavia, arkisia, hauskoja, tai vaikka ihan vaan purkautumisia kun joku asia arjessa pännii. Kaikkea sitä mitä ystävälle kirjoitellaan. Joka toinen viikko sitten, kun lapseni ovat isällään on sitten intohimon, läheisyyden, sen mielettömän sielunkumppanuuden kokemusta. Mati järjestää töitään ja harrastuksiaan niin, että hän pääsee luokseni näillä viikoilla lähes joka päivä lyhyemmäksi tai pidemmäksi aikaa. Emme me ihan koko aikaa harrasta seksiä, sillä suhteessamme on niin paljon muutakin, mutta koska keskinäinen vetovoimamme on aivan mielettömän voimakas aika lailla siitäkin tulee nautittua. Olen aina ollut valtavan seksuaalinen, mutta nyt on vihdoin löytynyt mies, joka jaksaa lähes yhtä pitkään kuin minäkin, löytää joka kerta jotain uutta, kuten minäkin hänestä.

Halusin kertoa teille, että tämäkin on mahdollista ja nyt huomio, erityisesti te, jotka nyt peloissanne puristelette käsiänne nyrkkiin ja olette jo minut huoraksi luokitelleet: en todellakaan hakenut varattua miestä. En halua Matista mitään enempää kuin nyt saan, ja tiedän että tämä tulee joskus loppumaan. Sen jälkeen meille Matin kanssa jää tästä upeat, kenties elämämme upeimmat muistot. En halua häntä omakseni sillä lailla kun te ehkä ajattelette. Olen jo saanut hänet juuri niin kuin haluankin. En kaipaa miestä, jonka kanssa käydään leffassa tai ravintolassa tai matkoilla, voin tehdä niitä asioita lasteni tai ystävieni kanssa. En halua avomiestä, sormusta, lupausta tulevaisuudesta. Minulle riittää nämä olosuhteet, joka toinen viikko uskomatonta henkistä ja fyysistä yhteyttä Matin kanssa. Matti on loistava isä lapsilleen ja loistava mies vaimolleen, sen tiedän ja niin se saakin olla. Minulla on kaikkea mitä nainen voi itselleen haluta ja elämä hyvässä tasapainossa.

Toivoisin tosiaan, etä mahdollisimman moni ihminen saisi kokea tällaisen syvän onnen ja yhteyden kokemuksen edes kerran elämässään. Vaikkei se sitten menisi aina ihan mustavalkoisen sovinnaisen käsikirjoituksen mukaan.

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi sielunkumppanisi, te eläisitte arkea yhdessä.

Vierailija
22/170 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tämän aloituksen, koska halusin jakaa näkökulmani. Tiedän, että joku saa tästä ajateltavaa, ja ehkä ymmärtää toisia ihmisiä ja mikä tärkeintä itseäänkin vähän paremmin. En tarkoita, että juuri minua pitäisi ymmärtää tai hyväksyä, en kaipaa sitä muilta ihmisiltä.

Asiat ovat niin monitasoisia, esimerkiksi tässä ei ole kyse perheen rikkomisesta, sillä Matin perhe on ja pysyy kasassa, samoin minun ihana perheeni, eli minä ja maanmainiot teinit. ;) Nro 2 tosin toi fiksun näkökannan, mitä jos tilanne muuttuu ja jompikumpi alkaakin haluta jotain muuta? Kaikki on aina mahdollista, vaikka nyt en siihen uskokaan. Itse olen aina esim. tykännyt asua yksin, eli ajatus siitä, etten koskaan enää asu miehen kanssa, on aika voimakas. Samoin en tarvitse miestä nukkumaan vieressäni, vaikka Matti kyllä joskus yötä onkin, mutta en koe sitä välttämättömyydeksi.

Nro 3 puuttui tuohon terminologiaan, myöskään se ei aiheuta minussa isompia tuntemuksia. Toinen nainen käy hyvin, eikä minulla ole noihin sanoihin voimakasta tunnelatausta. :) Toki ne tunteet mitä minun ja Matin välillä on kuuluvat vain meille, ja niistä tiedämme vain me. Ihminenhän voi rakastaa useampaa ihmistä, tiesithän sen? Tottakai Matti rakastaa vaimoaan, eihän se ole minulta tai muilta hänen lähellään olevilta mitenkään pois. Minäkin rakastan eri tavoin useita ihmisiä, myös esim. exääni. Olimmehan 18 vuotta yhdessä, ja olen hänelle kiitollinen upeasta perheestä ja yhteisestä ajasta. Vaikka avioliittomme päättyikin, suhteemme jatkuu ja olemme edelleen ystäviä. Rakastan myös parasta ystävääni, jonka kanssa olemme jakaneet asiat niin hyvässä kuin pahassakin jo yli 20 vuotta. Väkevimmästä rakkaudesta, rakkaudesta lapsiinni ei varmaan tarvitsisi edes mainita. Mutta kuten sanottu, Matin ja minun väliset tunteet ovat meidän välinen asia, ja paljon nähneinä ja kokeneina ajattelevina aikuisina osaamme näitä erilaisia tunteita tunnistaa ja niistä puhua. Se on tärkeä taito se, ja sitä voi elämän aikana oppia lisää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas jotain uutta ja omaperäistä... Not. Näitä surkeita "vuosisada rakkaustarinoita" riiittää...

Vierailija
24/170 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:29"]

Täällä katkerat av-mammat taas itkee :D Mikään ei ole parempaa kuin iskeä viikonloppuisin baarista varattuja, naimisissa olevia miehiä ;)

[/quote]

Jos tuo on parasta mitä tiedät, niin eikö se ole aika säälittävää?

Vierailija
25/170 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:02"]

Haukkujat. Ymmärtäkääpä se, että mies täss on se sika, hänhän on parisuhteessa, ap käsittäkseni ei!!

[/quote]

Kuka on kiistänyt sen, ettei mies olisi sika?

Vierailija
26/170 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, MIKSI sinua pitäisi ymmärtää? En ymmärrä rattijuoppojakaan!

Vierailija
27/170 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin naurettavaa keskustelua. Täällä ihan liekeissä vaaditaan moraalia ja aviovaimojen huomioon ottamista sekä kunnioitusta.

Olispa ihmiset (naiset) yhtä kiihkeinä puolustamassa pakolaisia, maahanmuuttajia, vammaisia ja muita vähemmistöjä. Mutta eihän ne ole mitenkään verrattavissa pyhiin aviovaimoihin.

Got the point?

Vierailija
28/170 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:29"]Tein tämän aloituksen, koska halusin jakaa näkökulmani. Tiedän, että joku saa tästä ajateltavaa, ja ehkä ymmärtää toisia ihmisiä ja mikä tärkeintä itseäänkin vähän paremmin. En tarkoita, että juuri minua pitäisi ymmärtää tai hyväksyä, en kaipaa sitä muilta ihmisiltä.

Asiat ovat niin monitasoisia, esimerkiksi tässä ei ole kyse perheen rikkomisesta, sillä Matin perhe on ja pysyy kasassa, samoin minun ihana perheeni, eli minä ja maanmainiot teinit. ;) Nro 2 tosin toi fiksun näkökannan, mitä jos tilanne muuttuu ja jompikumpi alkaakin haluta jotain muuta? Kaikki on aina mahdollista, vaikka nyt en siihen uskokaan. Itse olen aina esim. tykännyt asua yksin, eli ajatus siitä, etten koskaan enää asu miehen kanssa, on aika voimakas. Samoin en tarvitse miestä nukkumaan vieressäni, vaikka Matti kyllä joskus yötä onkin, mutta en koe sitä välttämättömyydeksi.

Nro 3 puuttui tuohon terminologiaan, myöskään se ei aiheuta minussa isompia tuntemuksia. Toinen nainen käy hyvin, eikä minulla ole noihin sanoihin voimakasta tunnelatausta. :) Toki ne tunteet mitä minun ja Matin välillä on kuuluvat vain meille, ja niistä tiedämme vain me. Ihminenhän voi rakastaa useampaa ihmistä, tiesithän sen? Tottakai Matti rakastaa vaimoaan, eihän se ole minulta tai muilta hänen lähellään olevilta mitenkään pois. Minäkin rakastan eri tavoin useita ihmisiä, myös esim. exääni. Olimmehan 18 vuotta yhdessä, ja olen hänelle kiitollinen upeasta perheestä ja yhteisestä ajasta. Vaikka avioliittomme päättyikin, suhteemme jatkuu ja olemme edelleen ystäviä. Rakastan myös parasta ystävääni, jonka kanssa olemme jakaneet asiat niin hyvässä kuin pahassakin jo yli 20 vuotta. Väkevimmästä rakkaudesta, rakkaudesta lapsiinni ei varmaan tarvitsisi edes mainita. Mutta kuten sanottu, Matin ja minun väliset tunteet ovat meidän välinen asia, ja paljon nähneinä ja kokeneina ajattelevina aikuisina osaamme näitä erilaisia tunteita tunnistaa ja niistä puhua. Se on tärkeä taito se, ja sitä voi elämän aikana oppia lisää.

Ap
[/quote]

Mikähän tämä näkökulma on? Että kun teillä on kivaa, niin ei haittaa kohdella muita törkeästi? Kun teillä on kivaa, niin vaimosta ei tarvitse välittää? Enpä oikein nähnyt tässä mitään uutta, taas yksi itsekkään, ihastumisen sokauttaman ihmisen kertomus siitä, miten vain omalla hyvinvoinnilla on väliä.

Vierailija
29/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 10:29"]Täällä katkerat av-mammat taas itkee :D Mikään ei ole parempaa kuin iskeä viikonloppuisin baarista varattuja, naimisissa olevia miehiä ;)
[/quote]

Kunnes oma mies lähtee :-D:-D

Vierailija
30/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän, mutta en hyväksy. Kuullostaa ettei kykysi tuntea empatiaa ole kovin vahva.

Vierailija
31/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:29"]Jos ero tulisi, on tämä toinen ikuisesti suvun ja lasten halveksuma, likainen ilolintu. Ystävät karttavat, pitävät moraalittomana, naureskelevat jne. Mutta antaa mennä, ihanaa kun olette onnen löytäneet <3 itselläni onntietty nimitys tuollaisille naisille ja helvetissä myös oma paikkansa...;)
[/quote]

Ei muuten pidä aina paikkaansa. Ainakin tämä entinen kakkonen on nykyään arvostettu ykkönen sekä suvun (myös ex-vaimon suvun) sekä kavereiden silmissä. Ensimmäistä avioliittoa tuskin kukaan enää muistaakaan.
[/quote]

Tai sitten niin idiootti, ettei tajua miten likainen horatsu oikeasti on, mutta luulee vain muuta, kun on narsisti perseenjakaja.

Vierailija
32/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvät ja kauniit muistot suhteesta varattuun mieheen. Ex-salarakkaani on edelleen ystäväni ja en vaihtaisi päivääkään pois. Ehkä meitä ei ole tarkoitettu parisuhteeseen, mutta sain edes hetken aikaa kokea hänen kanssaan sielujen sympatiaa ja suurta intohimoa. Suhde tuntui niin oikealta, että on vaikea tuntea edes syyllisyyttä.

Vierailija
33/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:29"]Jos ero tulisi, on tämä toinen ikuisesti suvun ja lasten halveksuma, likainen ilolintu. Ystävät karttavat, pitävät moraalittomana, naureskelevat jne. Mutta antaa mennä, ihanaa kun olette onnen löytäneet <3 itselläni onntietty nimitys tuollaisille naisille ja helvetissä myös oma paikkansa...;) [/quote] Ei muuten pidä aina paikkaansa. Ainakin tämä entinen kakkonen on nykyään arvostettu ykkönen sekä suvun (myös ex-vaimon suvun) sekä kavereiden silmissä. Ensimmäistä avioliittoa tuskin kukaan enää muistaakaan. [/quote] Tai sitten niin idiootti, ettei tajua miten likainen horatsu oikeasti on, mutta luulee vain muuta, kun on narsisti perseenjakaja.

[/quote]

Onneksi omat sukulaiseni ja ystäväni ovat erilaisia. Heiltä löytyy inhimillisyyttä, joten heidän ei tarvitse halveksia, karttaa ja tuomita.

Vierailija
34/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:14"]

Kyllä tällaiset aloitukset saavat nykyään kiehumaan, kun itsekin olen parisuhteessa. Mietin usein, että ovatko pettäjät sekä toiset naiset/miehet niin itsekkäitä, että eivät osaa kuvitella, millaista tuhoa voivat tekemisillään saada aikaan. Petetty saattaa saada elinikäiset traumat, eikä kenties enää ikinä kykene sitoutumaan parisuhteeseen. Minusta tuollainen on todella, todella ala-arvoista touhua ja tulee mielettömän paha mieli tällaisia juttuja lukiessa.

Ja minä olen sitä mieltä, että myös sinä toisena naisena teet väärin. Et ole tilivelvollinen kenellekään, mutta olet tietoinen siitä, että mies on varattu. En tiedä paraneeko sinun oma itsetuntosi jollakin tavalla, kun kuvittelet, että "Matti" haluaa ennemmin sinua kuin omaa vaimoansa? Saatko siitä jotain henkistä tyydytystä/paremmuuden tunnetta? Tosiasiahan on, kuten itsekin sanoit, että teidän jutusta ei tule mitään vakavampaa. Mitä luultavammin syy on siinä, että Matti haluaa jakaa elämänsä (muunkin kuin pelkän petielämän), oman puolisonsa kanssa. Ja toisin kuin väität, niin Matti EI ole hyvä mies vaimollensa. Eihän kukaan hyvä puoliso petä toista pahimmalla mahdollisella tavalla eli sekä fyysisesti, että henkisesti.

Voin niin pahoin, kun luen tällaisia tarinoita. Olen vasta reilu parikymppinen ja en ihan oikeasti osannut ajatella näitä asioita tältä kantilta ennen kuin itse ryhdyin parisuhteeseen. Luotan mieheeni 100%, mutta tiedostan sen, että koskaan ei voi tietää, mitä elämä tuo tullessaan eikä loppupeleissä kukaan pysty olemaan varma kuin omista tekemisistään. Minä olen kuitenkin löytänyt itselleni niin rakkaan ja ihanan miehen, että tekee niin pahaa edes miettiä, että minäkin saatan joskus joutua kokemaan jotakin tuollaista. Ihan niin kuin meistä kaikki.. Ne, jotka ovat tällaisissa tilanteissa olleet petetyn roolissa, niin toivotan teille ihan oikeasti niin paljon voimia: ansaitsette parempaa!

[/quote]

Pelottaako :D ? Jo ensi viikolla se ihana ja luotettava miehesi saattaa kyntää vierasta vakoa jos sopiva sauma sattuu... Näitä ihania ja luotettavia on meinaan runsain mitoin valomerkin aikaan seuraa vailla ;) .

Vierailija
35/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:59"]

Pelottaako :D ? Jo ensi viikolla se ihana ja luotettava miehesi saattaa kyntää vierasta vakoa jos sopiva sauma sattuu... Näitä ihania ja luotettavia on meinaan runsain mitoin valomerkin aikaan seuraa vailla ;) .

[/quote]Ja yhtään en ole katkera...eeeeen

Vierailija
36/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sen, mitä tekee toisille, saa takaisin itselle. Ehkä silloin opit, ap.

Vierailija
37/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Mä luulen et se toisena naisena oleminen on just sitä mantran "olen oikeasti parempi kuin sen vaimo" toistoa. Eli toiseksi naiseksi päätyy ne, joilla on heikko itsetunto ja jotka kipeästi kaipaavat hyväksyntää:( eivät uskalla vaatia, vaan tyytyvät ja alentavat itsensä. Niinhän se menee. Jos ero tulisi, on tämä toinen ikuisesti suvun ja lasten halveksuma, likainen ilolintu. Ystävät karttavat, pitävät moraalittomana, naureskelevat jne. Mutta antaa mennä, ihanaa kun olette onnen löytäneet <3 itselläni onntietty nimitys tuollaisille naisille ja helvetissä myös oma paikkansa...;)

Vierailija
39/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:04"]

Mulla on hyvät ja kauniit muistot suhteesta varattuun mieheen. Ex-salarakkaani on edelleen ystäväni ja en vaihtaisi päivääkään pois. Ehkä meitä ei ole tarkoitettu parisuhteeseen, mutta sain edes hetken aikaa kokea hänen kanssaan sielujen sympatiaa ja suurta intohimoa. Suhde tuntui niin oikealta, että on vaikea tuntea edes syyllisyyttä.

[/quote]

Mulla samankaltainen kokemus. Aina sanotaan, että jonain päivänä tajuaa mitä on tullut tehdyksi ja iskee katumus. Mulle ei ole iskenyt katumus seitsemään vuoteen ja tuskin se enää iskeekään. Ap:n sanoja lainaten: Toivoisin tosiaan, etä mahdollisimman moni ihminen saisi kokea tällaisen syvän onnen ja yhteyden kokemuksen edes kerran elämässään.

Moralisoijat ei ole itse saanut kokea vastaavaa onnea.

Vierailija
40/170 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:29"]Jos ero tulisi, on tämä toinen ikuisesti suvun ja lasten halveksuma, likainen ilolintu. Ystävät karttavat, pitävät moraalittomana, naureskelevat jne. Mutta antaa mennä, ihanaa kun olette onnen löytäneet <3 itselläni onntietty nimitys tuollaisille naisille ja helvetissä myös oma paikkansa...;)
[/quote]

Ei muuten pidä aina paikkaansa. Ainakin tämä entinen kakkonen on nykyään arvostettu ykkönen sekä suvun (myös ex-vaimon suvun) sekä kavereiden silmissä. Ensimmäistä avioliittoa tuskin kukaan enää muistaakaan.
[/quote]

Tai sitten niin idiootti, ettei tajua miten likainen horatsu oikeasti on, mutta luulee vain muuta, kun on narsisti perseenjakaja.
[/quote]
Joskus vaan käy niin, että avioliitto on suuri virhe. Tässäkin tapauksessa sen ovat myöntäneet kaikki, jopa miehen ex-anoppi on minulle todennut, että parempi näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi